ZROZENÍ BROUKA - seriál
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
na počátku roku 1936 byly první prototypy testovány v okolí Stuttgartu
kupé V1 doplnil model V2 - první kabriolet prototyp
tři typy motorů A60, C60 a D60 byly testovány , demontovány a modifikovány
mezitím vznikaly v Porshe garážích další 3 vozy ze serie V3 s novou verzí šasí
v RDA začaly vzrůstat kritické tendence k projeku Volkswagenu a Dr.Porshe
Dr Almers mimo mnoho kritických námitek ale přiznal že Porsche je brilantní
návrhář, Volkswagen má neodolatelný design ,ale konstatoval že není potřeba
gazela ale tažný kůn ..
padly návrhy dát možnost ostatním společnostem produkujícím automobily a motocykly
přijít s konkurenčím návrhem aby byly naplněny požadavky na robustní a co nejlevnější design
v únoru 1936 jeli vozy V1 a V2 na inspekci do RDA
byl chválen velký vnitřní prostor vozů
ze všech návrhů motoru byl nakonec zlepšen a dán do vozů čtyřdobý dvouválec D60
šasí dostálo mnoha modifikací směrem k větší pevnosti s nižší výrobní ceně
intenzivně se dolaďovala podoba chladících plechů kolem motoru a detaily šasí ..
první návrh kabrioletu V2 ..řídí Ferry Porsche
pravděpodobně jediná fotografie interieru V1 s koberci na dřevěné podlaze ..
kupé V1 doplnil model V2 - první kabriolet prototyp
tři typy motorů A60, C60 a D60 byly testovány , demontovány a modifikovány
mezitím vznikaly v Porshe garážích další 3 vozy ze serie V3 s novou verzí šasí
v RDA začaly vzrůstat kritické tendence k projeku Volkswagenu a Dr.Porshe
Dr Almers mimo mnoho kritických námitek ale přiznal že Porsche je brilantní
návrhář, Volkswagen má neodolatelný design ,ale konstatoval že není potřeba
gazela ale tažný kůn ..
padly návrhy dát možnost ostatním společnostem produkujícím automobily a motocykly
přijít s konkurenčím návrhem aby byly naplněny požadavky na robustní a co nejlevnější design
v únoru 1936 jeli vozy V1 a V2 na inspekci do RDA
byl chválen velký vnitřní prostor vozů
ze všech návrhů motoru byl nakonec zlepšen a dán do vozů čtyřdobý dvouválec D60
šasí dostálo mnoha modifikací směrem k větší pevnosti s nižší výrobní ceně
intenzivně se dolaďovala podoba chladících plechů kolem motoru a detaily šasí ..
první návrh kabrioletu V2 ..řídí Ferry Porsche
pravděpodobně jediná fotografie interieru V1 s koberci na dřevěné podlaze ..
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Díky neustálým problémům s dosavadními typy motorů používanými v prototypech začal
Porsche team v roce 1936 pracovat na vývoji plochého boxer čtyřválce - stejného konceptu který
Porsche navrh už v roce 1933 pro NSU.
Franz Xaver Reimspeiss který v Lednu 1936 začal s návrhem nového E60 motoru pracoval v Porsche teamu od roku 1934.
První výpočty ukazovali na levnejší výrobu čtyřválcového E60 než předchozího D dvouválce z kterého bylo převzato
hodně detailů.
První návrh plochého čtyřválce udělal Porche už ve dvacátých letech 20 století.
Poprvé bylo uvažováno kvůli celkové váze motoru o blocích z hliníku nebo slitiny hořčíku pro masovou výrobu.
nakonec byla zvolena elektronová slitina a půlený blok bez těsnění
motor E60 byl prvním motorem navrhovaným pro provoz na dálnici na dlouhodobé zatížení ve vysokých otáčkách
byl potřeba malý zdvih a výsledkem byl poměr vrtání/zdvih 0.914 s nižší spotřebou oleje a záteží ložisek
původní odhad produkce 50 000 vozů ročne byl zdvihnut na dvojnásobek pro tlak na ocelářský průmysl
k dosažení lepších cen surové oceli
opět bylo tlačeno na výrobní cenu Volkswagenu do 900 RM a prodejní do 1200 RM
čistá váha oceli potřebná na výrobu jednoho Volkswagenu byla spočítána na 440kg a měla být specielně
dodána za sníženou cenu z 200RM na 170Rm pouze pro Volkswagen v zájmu nejvyšších míst
na konci roku 1936 byla zveřejněna kalkulace ceny provozu Volkswagenu pro majitele během prvních 3 let provozu
nákupní cena 1000RM - cena byla opět snížena ..z původních 1200RM
3 letá pojistka 300RM
4% úrok za 36 měsíců 156RM
měsíční poplatek 36,5RM
plus pronájem garáže 5RM - celkem 41,5RM za měsíc
měsíční provozní náklady 25RM
celkové měsíční náklady 66RM
mezitím byly testovány prototypy V1 a V2 oficiálně i neoficiálně členy rodiny
Porsche team v roce 1936 pracovat na vývoji plochého boxer čtyřválce - stejného konceptu který
Porsche navrh už v roce 1933 pro NSU.
Franz Xaver Reimspeiss který v Lednu 1936 začal s návrhem nového E60 motoru pracoval v Porsche teamu od roku 1934.
První výpočty ukazovali na levnejší výrobu čtyřválcového E60 než předchozího D dvouválce z kterého bylo převzato
hodně detailů.
První návrh plochého čtyřválce udělal Porche už ve dvacátých letech 20 století.
Poprvé bylo uvažováno kvůli celkové váze motoru o blocích z hliníku nebo slitiny hořčíku pro masovou výrobu.
nakonec byla zvolena elektronová slitina a půlený blok bez těsnění
motor E60 byl prvním motorem navrhovaným pro provoz na dálnici na dlouhodobé zatížení ve vysokých otáčkách
byl potřeba malý zdvih a výsledkem byl poměr vrtání/zdvih 0.914 s nižší spotřebou oleje a záteží ložisek
původní odhad produkce 50 000 vozů ročne byl zdvihnut na dvojnásobek pro tlak na ocelářský průmysl
k dosažení lepších cen surové oceli
opět bylo tlačeno na výrobní cenu Volkswagenu do 900 RM a prodejní do 1200 RM
čistá váha oceli potřebná na výrobu jednoho Volkswagenu byla spočítána na 440kg a měla být specielně
dodána za sníženou cenu z 200RM na 170Rm pouze pro Volkswagen v zájmu nejvyšších míst
na konci roku 1936 byla zveřejněna kalkulace ceny provozu Volkswagenu pro majitele během prvních 3 let provozu
nákupní cena 1000RM - cena byla opět snížena ..z původních 1200RM
3 letá pojistka 300RM
4% úrok za 36 měsíců 156RM
měsíční poplatek 36,5RM
plus pronájem garáže 5RM - celkem 41,5RM za měsíc
měsíční provozní náklady 25RM
celkové měsíční náklady 66RM
mezitím byly testovány prototypy V1 a V2 oficiálně i neoficiálně členy rodiny
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 24 led 2013, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Je to moc pěkné čtení. Musí to dát velmi mnoho práce. Jsem moc zvědavý na pokračování.
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
první intenzivní test předprodukční serie Volkswagenu ( V3 serie )
po prvních dvou prototypech V1 a V2 došlo na přelomu let 1936/37 k testu na velké vzdálenosti
dalších 3 vozů předprodukční serie V3
tyto vozy byly postavené na 6 verzi šasí podle návrhu K3472
vůz V3/1
měl karoserii z dřevěného rámu pokrytého tenkou vrstou plechu podle návrhu 60K3 v mnoha detailech
odlišnou od předchozích V1 vozů
kapota motoru měla 8 horizontálních průduchů
šasí bylo celokovové na rozdíl od předchozích V1 a V2 vozů s centrální ocelovou rourou a dřevěnými podlahami
vůz V3/3
měl karoserii dokončenou v Porsche garážích a jedná se o první Volkswagen s celokovovou karoserií
na rozdíl od V3/1 měl přední světlomety posunuty ke krajům vozu do blatníků a menší kapotu motoru
vůz V3/2 byl dokončen až za další 3 měsíce
vozy měly být podrobeny důkladnému testu před výrobou další serie 30 vozů ( VW30 serie )
vozy V3/1 a V3/3 byly intenzivně testovány v okolí Stuttgartu
vůz V3/1
první návrh celokovového šasí K3472 s dvěma variantami kol 16. a 17. palců
první šasí pro V3 s motorem D60 , E60 ještě nebyl k dispozici ..
prvně dokončený V3/1 s 35W světlomety - časem updatované ..nedostačující za jízdy v noci
raná verze E60 motoru s dvojitým sáním
vůz V3/1 v tmavé barvě která není známá ..
vůz V3/1 s permanentní značkou IIIA-34992
Herbert Kaes kdesi v černém lese
dokončování E60 motoru
šasí v Porsche garáži s příčkou pro přední sedadla a zpevnění ..
Hans Klauser montuje přední světlomety do celokovové karoserie V3/3 vozu dodané firmou Daimler Benz
vozy V3/1 a V3/3 v doprovodu servisního vozu BMW
Ferry Porsche a Josef Goldinger na cestě přes ALpy do Itálie na Grand Prix
Ferdinand Porsche se připojil k výpravě z Monzy
jeden z používaných testovacích okruhů tvořený kombinací silnic a polních cest
po prvních dvou prototypech V1 a V2 došlo na přelomu let 1936/37 k testu na velké vzdálenosti
dalších 3 vozů předprodukční serie V3
tyto vozy byly postavené na 6 verzi šasí podle návrhu K3472
vůz V3/1
měl karoserii z dřevěného rámu pokrytého tenkou vrstou plechu podle návrhu 60K3 v mnoha detailech
odlišnou od předchozích V1 vozů
kapota motoru měla 8 horizontálních průduchů
šasí bylo celokovové na rozdíl od předchozích V1 a V2 vozů s centrální ocelovou rourou a dřevěnými podlahami
vůz V3/3
měl karoserii dokončenou v Porsche garážích a jedná se o první Volkswagen s celokovovou karoserií
na rozdíl od V3/1 měl přední světlomety posunuty ke krajům vozu do blatníků a menší kapotu motoru
vůz V3/2 byl dokončen až za další 3 měsíce
vozy měly být podrobeny důkladnému testu před výrobou další serie 30 vozů ( VW30 serie )
vozy V3/1 a V3/3 byly intenzivně testovány v okolí Stuttgartu
vůz V3/1
první návrh celokovového šasí K3472 s dvěma variantami kol 16. a 17. palců
první šasí pro V3 s motorem D60 , E60 ještě nebyl k dispozici ..
prvně dokončený V3/1 s 35W světlomety - časem updatované ..nedostačující za jízdy v noci
raná verze E60 motoru s dvojitým sáním
vůz V3/1 v tmavé barvě která není známá ..
vůz V3/1 s permanentní značkou IIIA-34992
Herbert Kaes kdesi v černém lese
dokončování E60 motoru
šasí v Porsche garáži s příčkou pro přední sedadla a zpevnění ..
Hans Klauser montuje přední světlomety do celokovové karoserie V3/3 vozu dodané firmou Daimler Benz
vozy V3/1 a V3/3 v doprovodu servisního vozu BMW
Ferry Porsche a Josef Goldinger na cestě přes ALpy do Itálie na Grand Prix
Ferdinand Porsche se připojil k výpravě z Monzy
jeden z používaných testovacích okruhů tvořený kombinací silnic a polních cest
jdeme frflat na flat ...
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
prostě HLT... díky Miloši
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
testování všech 3 vozů serie V3 mělo spočívat v najetí 50 000km, sedmi řidiči Porsche teamu a pozorovateli
do každého vozu z řad RDA
vozy serie V3 měli sice už zdvojené torzní tyče přední nápravy ale ještě nebyly vybaveny tlumiči
na šasí bylo 13 maznic , 8 s požadovaným mazáním po 5000km , zbytek jen při generální údržbě
čtyřrychlostní převodovka měla první dva rychlostní stupně s rovnými zuby a 3. a 4. s šikmými zuby
E motor měl vrtání 70mm, zdvih 64mm , obsah 985 cc a výkon 23,5 bhp DIN
první verze E motoru měli mazací kanálky zvenku v trubičkách a hadičkách což vedlo z únikům oleje
vůz V3/3 byl vybaven elektrickým palivovým čerpadlem , ostatní dva mechanickými
brzdy byly mechanické, vozy nebyly vybaveny ani externími zpětnými zrcátky
nádrž měla obsah 25 litrů pro dojezd 350km a vozy nebyly vybaveny topením
pro zlepšení viditelnosti byly na předních oknech přídavné mřížky na ohřev ..
vůz V3/1 se smíšenou konstrukcí byl nejtěžší a vážil 715kg
vůz V3/2 vážil 700kg
V3/3 vážil 600kg
během testování byla testována výdrž na dálnici při rychlosti 85km/h
z denní vzdálenosti 750-800km připadalo na dálnici cca 300km
vozy byly denně v provozu 13-15 hodin a servisní údržba byla prováděna přes noc
palivo bylo dodáno firmou Deutsche Shell a tankovalo se u Porsche vily kde se i prováděl veškerý servis
olej od firmy Gargoyle Mobiloel byl měněn každých 6000km
vozy vezly vybavení o celkové váze cca 60kg - Kienzle tachografy měřící maximální rychlost a
změny rychlosti po 10km/h krocích
každý vůz měl čidla na tlak a teplotu oleje, servisní výbavu a hasící přístroj
vozy vezly i plachty na přikrytí pro utajení ..
každých 3000km byla provedena velká údržba a vozy umyty a ráno se prováděly testy studeného startu
......
vůz V3/2 - karoserie byla dodána o 3-4 měsíce později než byly dokončeny ostatní dva vozy
kapota motoru měla 10 ventilačních šterbin
motor vozu V3/3 - jeden z prvních exemplářů E60
vozy byly zřídka k vidění na veřejnosti ..vůz V3/2 v centrálním Stuttgartu
vozy tankovaly pravidelně u Porsche vily , na snímku uprostřed je Ferry Porsche
do každého vozu z řad RDA
vozy serie V3 měli sice už zdvojené torzní tyče přední nápravy ale ještě nebyly vybaveny tlumiči
na šasí bylo 13 maznic , 8 s požadovaným mazáním po 5000km , zbytek jen při generální údržbě
čtyřrychlostní převodovka měla první dva rychlostní stupně s rovnými zuby a 3. a 4. s šikmými zuby
E motor měl vrtání 70mm, zdvih 64mm , obsah 985 cc a výkon 23,5 bhp DIN
první verze E motoru měli mazací kanálky zvenku v trubičkách a hadičkách což vedlo z únikům oleje
vůz V3/3 byl vybaven elektrickým palivovým čerpadlem , ostatní dva mechanickými
brzdy byly mechanické, vozy nebyly vybaveny ani externími zpětnými zrcátky
nádrž měla obsah 25 litrů pro dojezd 350km a vozy nebyly vybaveny topením
pro zlepšení viditelnosti byly na předních oknech přídavné mřížky na ohřev ..
vůz V3/1 se smíšenou konstrukcí byl nejtěžší a vážil 715kg
vůz V3/2 vážil 700kg
V3/3 vážil 600kg
během testování byla testována výdrž na dálnici při rychlosti 85km/h
z denní vzdálenosti 750-800km připadalo na dálnici cca 300km
vozy byly denně v provozu 13-15 hodin a servisní údržba byla prováděna přes noc
palivo bylo dodáno firmou Deutsche Shell a tankovalo se u Porsche vily kde se i prováděl veškerý servis
olej od firmy Gargoyle Mobiloel byl měněn každých 6000km
vozy vezly vybavení o celkové váze cca 60kg - Kienzle tachografy měřící maximální rychlost a
změny rychlosti po 10km/h krocích
každý vůz měl čidla na tlak a teplotu oleje, servisní výbavu a hasící přístroj
vozy vezly i plachty na přikrytí pro utajení ..
každých 3000km byla provedena velká údržba a vozy umyty a ráno se prováděly testy studeného startu
......
vůz V3/2 - karoserie byla dodána o 3-4 měsíce později než byly dokončeny ostatní dva vozy
kapota motoru měla 10 ventilačních šterbin
motor vozu V3/3 - jeden z prvních exemplářů E60
vozy byly zřídka k vidění na veřejnosti ..vůz V3/2 v centrálním Stuttgartu
vozy tankovaly pravidelně u Porsche vily , na snímku uprostřed je Ferry Porsche
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
detaily z dlouhodobých testů serie V3 týkající se jednotlivých vozů
vůz V3/1
nejstarší a nejtěžší z 3 vozů serie
během testování se projevily rezonance předních kol a byla objevena závada na kladivě rámu v podobě praskliny
v místě závitu jednoho ze 4 šroubů držících přední nápravu
díky špatně nastavené vůli výfukového ventilu došlo na prvním válci k upálení ventilu ..
došlo k výměně nevodotěsného motoru stěrače
po 27000km musela být vyměněna jedna brzdová pakna ..
došlo také k požáru motoru kvůli poškozenému přívodu paliva
během jízdy došlo také k prasknutí zadní torzní tyče
při další nehodě automobil uklouzl na ledě a došlo ke kolizi s nákladním vozem
došlo k poškození předku včetně ohnutí přední nápravy ..posádka však musela dojet dalších 5000km
dále došlo k poškození motoru - ojnice a potažmo bloku ..
do vozu byl instalován starší motor D60 kde došlo po najetí 1000km k prasknutí klikového hřídele
po najetí 48146km nebyl k dispozici žádný další motor a tak byl vůz odstavnen u Porscheho vily
další 3 dny dokud vůz V3/2 nedojel 50 000km a nebyl použit jeho motor
konečná spotřeba při 50 000km - 4036litrů znamenala průmernou spotřebu 8,1 l/100km
diagonální pneumatiky byly jednou měněny
vůz V3/1 měl dvě nehody ..ale nebyly k dispozici fotoaparáty v místě nehody na dokumentaci
příd po pravě s posunutými světlomety do blatníků jako u dalších vozů
jedním z hlavních porsche řidičů byl pan Clement
..........
vůz V3/2
poslední dokončený vůz ze serie
byly na něj použity díly z bouraného vůzu V1 z první serie
po 694 najetých km byl 4 válec bez komprese
po dalších 36km po opravě praskla kliková hřídel
16 října došlo ke kolizi s motocyklem a řidiči motocyklu musela být amputována noha
v dalších dnech došlo k závadě na dynamu , ventilu a další prasklé klikové hřídeli
díky kolizi s motocyklem začalo přibývat problémů spojených s hnutou geometrií vozu
ložiska a brzdové elementy musely být vyměněny
29 Listopadu došlo při rychlosti 70km/h k uvolnění zadního kola od vozu
dále došlo k závadě na motoru jejiž oprava zabrala 24h
12. Prosince vůz uklouzl na ledě do příkopu a došlo k poškození přídě patníkem
vůz měl po dojetí 50 000km lepší průměrnou spotřebu 7,8l/100km než V3/1
dílenský mistr Rudolf Ringel ve voze V3/2 s upadlými poklicemi
......
vůz V3/3
celokovová konstrukce o cca 20% lehčí než další dva vozy
docházelo k problémům s přední geometrií kvůli vůlím v kladivu rámu
při 12 000km vůz na dálnici narazil do vysoké zvěře a došlo k poškození celé přídě
při další kolizi s pařezem došlo k ohnutí přední nápravy
dále došlo k poškození kladiva rámu a zadního brzdového bubnu
27 Listopadu vůz v rychlosti 85km/h narazil do velkého jelena a vůz dojel i z poškozenou přídí po ose zpět do Stuttgartu
dále došlo k několika závadám na motoru ..převážně díky výrobním vadám ..
vůz V3/3 - na přídi prázdné místo po přídavném světlometu
při jednom z tankování do 25 litrové nádrže
vůz V3/3 po nehodě na dálnici v 85km/h rychlosti
vůz V3/1
nejstarší a nejtěžší z 3 vozů serie
během testování se projevily rezonance předních kol a byla objevena závada na kladivě rámu v podobě praskliny
v místě závitu jednoho ze 4 šroubů držících přední nápravu
díky špatně nastavené vůli výfukového ventilu došlo na prvním válci k upálení ventilu ..
došlo k výměně nevodotěsného motoru stěrače
po 27000km musela být vyměněna jedna brzdová pakna ..
došlo také k požáru motoru kvůli poškozenému přívodu paliva
během jízdy došlo také k prasknutí zadní torzní tyče
při další nehodě automobil uklouzl na ledě a došlo ke kolizi s nákladním vozem
došlo k poškození předku včetně ohnutí přední nápravy ..posádka však musela dojet dalších 5000km
dále došlo k poškození motoru - ojnice a potažmo bloku ..
do vozu byl instalován starší motor D60 kde došlo po najetí 1000km k prasknutí klikového hřídele
po najetí 48146km nebyl k dispozici žádný další motor a tak byl vůz odstavnen u Porscheho vily
další 3 dny dokud vůz V3/2 nedojel 50 000km a nebyl použit jeho motor
konečná spotřeba při 50 000km - 4036litrů znamenala průmernou spotřebu 8,1 l/100km
diagonální pneumatiky byly jednou měněny
vůz V3/1 měl dvě nehody ..ale nebyly k dispozici fotoaparáty v místě nehody na dokumentaci
příd po pravě s posunutými světlomety do blatníků jako u dalších vozů
jedním z hlavních porsche řidičů byl pan Clement
..........
vůz V3/2
poslední dokončený vůz ze serie
byly na něj použity díly z bouraného vůzu V1 z první serie
po 694 najetých km byl 4 válec bez komprese
po dalších 36km po opravě praskla kliková hřídel
16 října došlo ke kolizi s motocyklem a řidiči motocyklu musela být amputována noha
v dalších dnech došlo k závadě na dynamu , ventilu a další prasklé klikové hřídeli
díky kolizi s motocyklem začalo přibývat problémů spojených s hnutou geometrií vozu
ložiska a brzdové elementy musely být vyměněny
29 Listopadu došlo při rychlosti 70km/h k uvolnění zadního kola od vozu
dále došlo k závadě na motoru jejiž oprava zabrala 24h
12. Prosince vůz uklouzl na ledě do příkopu a došlo k poškození přídě patníkem
vůz měl po dojetí 50 000km lepší průměrnou spotřebu 7,8l/100km než V3/1
dílenský mistr Rudolf Ringel ve voze V3/2 s upadlými poklicemi
......
vůz V3/3
celokovová konstrukce o cca 20% lehčí než další dva vozy
docházelo k problémům s přední geometrií kvůli vůlím v kladivu rámu
při 12 000km vůz na dálnici narazil do vysoké zvěře a došlo k poškození celé přídě
při další kolizi s pařezem došlo k ohnutí přední nápravy
dále došlo k poškození kladiva rámu a zadního brzdového bubnu
27 Listopadu vůz v rychlosti 85km/h narazil do velkého jelena a vůz dojel i z poškozenou přídí po ose zpět do Stuttgartu
dále došlo k několika závadám na motoru ..převážně díky výrobním vadám ..
vůz V3/3 - na přídi prázdné místo po přídavném světlometu
při jednom z tankování do 25 litrové nádrže
vůz V3/3 po nehodě na dálnici v 85km/h rychlosti
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
závěrečná zpráva z testů V3 serie
výsledky testů 3 vozů s najetými 150 000km byly zveřejněny v Lednu 1937
zmiňoval hlavně :
neustálé problémy s E60 klikovými hřídeli
několik poškozených ojnic
poškození slabých brzdových bubnů
lámání torzních tyčí z nedostatku ochrany proti korozi
během sepisování reportu započaly práce na další serii vozů W30
na základě úniků oleje z externích vedení bylo rozhodnuto o zabudování všech olejových kanálů do bloku
byly zmíněny problémy se studenými starty a nadměrným hlukem motorů
po testech byly motory demontovány a přeměřeno vzniklé opotřebení na základě něhož byly motory
uznány jako vhodné pro dálniční provoz
na základě opotřebení předních ložisek a brzd bylo schváleno nutné přepracování s lepší ochranou
hydraulická varianta brzd byla bohužel zavržena kvůli cenám díky potřebě zahraničních dílů
u všech 3 vozů docházelo k protékání vody tesněním předního okna
pochvalu zasloužil vnitřní prostor pro pasažéry
elektrické vybavení vozu bylo předmětem kritiky .. poruchové motory stěračů, slabé přední světlomety
a slabá benzinová pumpa u jednoho z vozů
nejrychlejším z vůzů byl V3/3 s rychlostí 99km/h a akcelarací z 0 na 60km/h za 13 vteřin
spotřeba oleje byla cca 0,4l na 1000km
použité pneu byly Continental 4.50x 17 na 3 palcových ráfcích
z testů v černém lese vyplynula výborná ovladatelnost vozů a většina jiných vozů byla předjížděna
údaje o délce testu
začátek 12. září 1936
konec 22. prosince 1936
finální inspekce vozů - 6-9.ledna 1937
datum zprávy - 26. ledna 1937
z reportu z prosince 1939 vyplývá že všechny 3 vozy ujeli dohromady 238 200km takže byly testovány i po prvním testu
vůz V3/1 byl v provozu do roku 1939 a později neznámo kdy zničen
vůz V3/2 přežil i demolici všech prototypů v září 1940
vůz V3/3 byl v roce 1940 uložen v garážích a posléze zmizel nadobro ..
........
jediná fotografie všech 3 vozů serie V3 pohromadě , vozy byly provozovány samostatně
druhá serie E60 motoru
V3 šasí s první verzí E motoru - v pozadí vůz ze serie W30
šasí V3 s platem neznámého účelu za předními sedadly po testech a najetí 50 000km
vůz V3/2
vůz V3/3
vůz V3/2 .. v pozadí továrna v Zuffenhausen po bombardování američany v roce 1944
výsledky testů 3 vozů s najetými 150 000km byly zveřejněny v Lednu 1937
zmiňoval hlavně :
neustálé problémy s E60 klikovými hřídeli
několik poškozených ojnic
poškození slabých brzdových bubnů
lámání torzních tyčí z nedostatku ochrany proti korozi
během sepisování reportu započaly práce na další serii vozů W30
na základě úniků oleje z externích vedení bylo rozhodnuto o zabudování všech olejových kanálů do bloku
byly zmíněny problémy se studenými starty a nadměrným hlukem motorů
po testech byly motory demontovány a přeměřeno vzniklé opotřebení na základě něhož byly motory
uznány jako vhodné pro dálniční provoz
na základě opotřebení předních ložisek a brzd bylo schváleno nutné přepracování s lepší ochranou
hydraulická varianta brzd byla bohužel zavržena kvůli cenám díky potřebě zahraničních dílů
u všech 3 vozů docházelo k protékání vody tesněním předního okna
pochvalu zasloužil vnitřní prostor pro pasažéry
elektrické vybavení vozu bylo předmětem kritiky .. poruchové motory stěračů, slabé přední světlomety
a slabá benzinová pumpa u jednoho z vozů
nejrychlejším z vůzů byl V3/3 s rychlostí 99km/h a akcelarací z 0 na 60km/h za 13 vteřin
spotřeba oleje byla cca 0,4l na 1000km
použité pneu byly Continental 4.50x 17 na 3 palcových ráfcích
z testů v černém lese vyplynula výborná ovladatelnost vozů a většina jiných vozů byla předjížděna
údaje o délce testu
začátek 12. září 1936
konec 22. prosince 1936
finální inspekce vozů - 6-9.ledna 1937
datum zprávy - 26. ledna 1937
z reportu z prosince 1939 vyplývá že všechny 3 vozy ujeli dohromady 238 200km takže byly testovány i po prvním testu
vůz V3/1 byl v provozu do roku 1939 a později neznámo kdy zničen
vůz V3/2 přežil i demolici všech prototypů v září 1940
vůz V3/3 byl v roce 1940 uložen v garážích a posléze zmizel nadobro ..
........
jediná fotografie všech 3 vozů serie V3 pohromadě , vozy byly provozovány samostatně
druhá serie E60 motoru
V3 šasí s první verzí E motoru - v pozadí vůz ze serie W30
šasí V3 s platem neznámého účelu za předními sedadly po testech a najetí 50 000km
vůz V3/2
vůz V3/3
vůz V3/2 .. v pozadí továrna v Zuffenhausen po bombardování američany v roce 1944
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 04 bře 2013, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
luxusní, teď se někam dostáváme
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
W30 - 2.předprodukční serie (1936-1938)
v roce 1936 Ferdinand Porsche a Ghislaine Kaes navštívily v USA továrny Ford, ústředí General Motors a továrny Packard a Chrysler
kde Porsche načerpal mnoho inspirace pro moderní seriovou výrobu automobilů
protože Ford nebyl schopen dodat vůz včas nakonec si Porsche koupil v americe Packard Six za 1000USD
v Neměcku mezitím Hitler přislíbil 100 milionů RM na výstavbu Volkswagen továrny
v červenci byla zkontaktována firma Daimler Benz ohledně termínu dodávky 30 karoserií podle návrhu 60K5
behěm neustálého prodlužování termínů kvůli nesrovnalostem mezi zůčastněnými stranami docházelo k velkým tlakům
ve srovnání se serií V3 došlo k navýšení váhy šasí o 15kg kvůli zpevnění
u brzdového systému došlo k navýšení váhy o 10kg, disky kol Kronprintz měly rozměry 3.00D x 17
motory do W30 serie měly být výhradně poslední varinta E60 verze
externí rozměry vozů serie W30 byly o trochu menší než V3 serie - 3.85 x 1.5 x 1.49m
první vůz W30 serie dostal registrační značku - IIIA-0426 a posléze IIIA-37000
.......
návrh 61K s panty dveří vpředu
model v měřítku 1:5
sedmý návrh šasí Sk 1779 (K3460) datovaný 25. září 1936
návrh karoserie W30 - první zveřejněné vnitřní rozměry vozu
šasí pro W30 s motorem E60
první karoserie pro W30
malá přední kapota byla předmětem stížností řidičů při výměně rezervy na odřené ruce
první karoserie na podvozku
první vůz W30 serie - fotografie pořízená před Porsche vilou spolu s vozem V3/3
další karoserie byly vyráběny rychlostí 3kusů za týden
další karoserie - v popředí číslo 17
přístrojová deska W30
Porsche team s Ferdinandem při prezentaci armádním příslušníkům
testovací vozy byly vybaveny velkým množstvím měřících přístrojů - například snímači řízení a odpružení
v roce 1936 Ferdinand Porsche a Ghislaine Kaes navštívily v USA továrny Ford, ústředí General Motors a továrny Packard a Chrysler
kde Porsche načerpal mnoho inspirace pro moderní seriovou výrobu automobilů
protože Ford nebyl schopen dodat vůz včas nakonec si Porsche koupil v americe Packard Six za 1000USD
v Neměcku mezitím Hitler přislíbil 100 milionů RM na výstavbu Volkswagen továrny
v červenci byla zkontaktována firma Daimler Benz ohledně termínu dodávky 30 karoserií podle návrhu 60K5
behěm neustálého prodlužování termínů kvůli nesrovnalostem mezi zůčastněnými stranami docházelo k velkým tlakům
ve srovnání se serií V3 došlo k navýšení váhy šasí o 15kg kvůli zpevnění
u brzdového systému došlo k navýšení váhy o 10kg, disky kol Kronprintz měly rozměry 3.00D x 17
motory do W30 serie měly být výhradně poslední varinta E60 verze
externí rozměry vozů serie W30 byly o trochu menší než V3 serie - 3.85 x 1.5 x 1.49m
první vůz W30 serie dostal registrační značku - IIIA-0426 a posléze IIIA-37000
.......
návrh 61K s panty dveří vpředu
model v měřítku 1:5
sedmý návrh šasí Sk 1779 (K3460) datovaný 25. září 1936
návrh karoserie W30 - první zveřejněné vnitřní rozměry vozu
šasí pro W30 s motorem E60
první karoserie pro W30
malá přední kapota byla předmětem stížností řidičů při výměně rezervy na odřené ruce
první karoserie na podvozku
první vůz W30 serie - fotografie pořízená před Porsche vilou spolu s vozem V3/3
další karoserie byly vyráběny rychlostí 3kusů za týden
další karoserie - v popředí číslo 17
přístrojová deska W30
Porsche team s Ferdinandem při prezentaci armádním příslušníkům
testovací vozy byly vybaveny velkým množstvím měřících přístrojů - například snímači řízení a odpružení
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
perfektní, hlavně ty fotky - nevim kam na to chodíš:-) Četl jsem to a vzpomínal na všechny ty, kteří k tomu požívají ranní kávu
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
pokud má někdo další fotky ke konkrétní sekci a je ochotný je sem s nějakým komentářem dát či další doplňující info ať se nestydí ..
ať to břemeno nemusím táhnout sám
ať to břemeno nemusím táhnout sám
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
k testování 30 vozů serie W30 bylo k dispozici 60 důstojníků SS
kteří se museli smlouvou zavázat k mlčenlivosti ohledně celého projektu
byl striktně zakázán alkohol, kouření poblíž vozů a pořizování fotografií
testování prvních kusů serie začlo v dubnu 1937
cena 30 karoserií účtovaná firmou Daimler Benz byla 105 585.30RM
během testů došlo k několika nehodám a výměně karoserií na podvozcích ..
např šasí č.10 bylo dodatečně osazeno karoserí z vozu V3/2
vozy byly rozděleny do skupin .. některé testovány jen na dálnici , jiné v městském provozu a jiné v černém lese
25 června 1937 měli testovací vozy dohromady najeto 420 000km , 9.července už 570 000km
docházelo k výměnám řidičů z důvodů nehod a náročnosti projektu
v červenci došlo také k testu modelu v tunelu a byl naměřen koeficient u vozu č26 - Cd 0.435 což byl vynikající
výsledek na rok 1937
karoserie 60K5
E motor - 985cc, 23.5bhp, dvojité sání
motor vypadal malý uložen v prostoru karoserie
vozy byly spolu s palivem ustájeny v Kornwestheimu několik kilometrů od Zuffenhausenu
první vůz serie označen 0 se speciálními disky kol
vůz 1 .. brzy zlikvidován po nehodě
vozy 2 a 3
vůz 3 - porsche technici na zastávce v Salzburgských alpách v místě změny strany provozu
v různých částech Rakouska se jezdilo po různých stranách silnice
vozy 4, 8 a 9 používané spolu v cross country provozu
kteří se museli smlouvou zavázat k mlčenlivosti ohledně celého projektu
byl striktně zakázán alkohol, kouření poblíž vozů a pořizování fotografií
testování prvních kusů serie začlo v dubnu 1937
cena 30 karoserií účtovaná firmou Daimler Benz byla 105 585.30RM
během testů došlo k několika nehodám a výměně karoserií na podvozcích ..
např šasí č.10 bylo dodatečně osazeno karoserí z vozu V3/2
vozy byly rozděleny do skupin .. některé testovány jen na dálnici , jiné v městském provozu a jiné v černém lese
25 června 1937 měli testovací vozy dohromady najeto 420 000km , 9.července už 570 000km
docházelo k výměnám řidičů z důvodů nehod a náročnosti projektu
v červenci došlo také k testu modelu v tunelu a byl naměřen koeficient u vozu č26 - Cd 0.435 což byl vynikající
výsledek na rok 1937
karoserie 60K5
E motor - 985cc, 23.5bhp, dvojité sání
motor vypadal malý uložen v prostoru karoserie
vozy byly spolu s palivem ustájeny v Kornwestheimu několik kilometrů od Zuffenhausenu
první vůz serie označen 0 se speciálními disky kol
vůz 1 .. brzy zlikvidován po nehodě
vozy 2 a 3
vůz 3 - porsche technici na zastávce v Salzburgských alpách v místě změny strany provozu
v různých částech Rakouska se jezdilo po různých stranách silnice
vozy 4, 8 a 9 používané spolu v cross country provozu
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
po delší letní pauze jsem se chtěl dokopat dál postupně přidávat další díly
ale protože tento topik je bez fotek bezcenný a můj letitý stolní A4 scanner se i přes oživovací procedury asi už konečně po tisících oskenovaných listů odebral do věčných lovišť
a nechce se mě kupovat další lapač prachu do bytu který použiju jednou za měsíc na pár kartinek sem jinak asi vůbec
tak se ptám ..nemá někdo volně se povalující A4 scanner který by na těch pár desítek až stovek kartinek sem stačil než zhluboka naposledy vydechne ? nejlépe zadara
ale protože tento topik je bez fotek bezcenný a můj letitý stolní A4 scanner se i přes oživovací procedury asi už konečně po tisících oskenovaných listů odebral do věčných lovišť
a nechce se mě kupovat další lapač prachu do bytu který použiju jednou za měsíc na pár kartinek sem jinak asi vůbec
tak se ptám ..nemá někdo volně se povalující A4 scanner který by na těch pár desítek až stovek kartinek sem stačil než zhluboka naposledy vydechne ? nejlépe zadara
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
máte štěstí, že du náhodou kolem.. mam - dam..
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Dovolim si zasuplovat kolegu nez se technicky da do poradku .Nema asi smysl popisovat krok za krokem co se menilo na kazdem
vyrobenem vozu,stejne to nikdo neoceni a vetsinou lidi historie moc nezajima......
obrazek1. vuz cislo 5 v dobe testu jako prvni z peti testovanych vozu.Je videt,ze verejnost se velmi zajimala. obrazek 2. ten samy vuz(cislo 5)po testovacich jizdach se dostal do rukou dyzajnera Karla Fronlicha,ktery ho prelakoval a uzival k soukromym ucelum.Pribylo krome laku narazniky a nove disky kol v roce 1938. obrazek 3. vuz cislo 6 mezi dvemi VW30 ukryty pred verejnosti ve stodole. obrazek 4. vuz cislo 7 v alpskych testech v polovine zari 1937 v hornim pruseku Katschberg,nejtezsim useku Alp,kde se testoval karburator a benzinovy system. vuz cislo 5. v dobe testovani v popredi Kornwestheim baraku,bylo zde vzdy videt uniformovanych SSmanu,kteri najezdily v testech 2 miliony kilometru
urcite je to moc nebavilo a radsi by nekde brutalne vyslychali ruske spiony obrazek 6.,vuz 9 a 20 pripraveni na denni test,po testech a najetycych 37009 km sel vuz do rukou firmy Porsche obrazek 7. vuz cislo 11 tez zustal po testech v Porscheho garazich.Foto pred kancelari F.Porsche K.G. v roce 1938. obrazek 8. vozy cislo 11,14 a 25 meli za ukol jinou praci a to mereni velikosti parkovaciho mista v popredi firmy Porsche.Zajimavosti je,ze kazdy vuz ma jinou barvu a vuz c.11 ma dokonce dva odstiny.
vyrobenem vozu,stejne to nikdo neoceni a vetsinou lidi historie moc nezajima......
obrazek1. vuz cislo 5 v dobe testu jako prvni z peti testovanych vozu.Je videt,ze verejnost se velmi zajimala. obrazek 2. ten samy vuz(cislo 5)po testovacich jizdach se dostal do rukou dyzajnera Karla Fronlicha,ktery ho prelakoval a uzival k soukromym ucelum.Pribylo krome laku narazniky a nove disky kol v roce 1938. obrazek 3. vuz cislo 6 mezi dvemi VW30 ukryty pred verejnosti ve stodole. obrazek 4. vuz cislo 7 v alpskych testech v polovine zari 1937 v hornim pruseku Katschberg,nejtezsim useku Alp,kde se testoval karburator a benzinovy system. vuz cislo 5. v dobe testovani v popredi Kornwestheim baraku,bylo zde vzdy videt uniformovanych SSmanu,kteri najezdily v testech 2 miliony kilometru
urcite je to moc nebavilo a radsi by nekde brutalne vyslychali ruske spiony obrazek 6.,vuz 9 a 20 pripraveni na denni test,po testech a najetycych 37009 km sel vuz do rukou firmy Porsche obrazek 7. vuz cislo 11 tez zustal po testech v Porscheho garazich.Foto pred kancelari F.Porsche K.G. v roce 1938. obrazek 8. vozy cislo 11,14 a 25 meli za ukol jinou praci a to mereni velikosti parkovaciho mista v popredi firmy Porsche.Zajimavosti je,ze kazdy vuz ma jinou barvu a vuz c.11 ma dokonce dva odstiny.
Vwase nocni sichta...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Na poslední fotce vypadají ty brouci mezi veteránama jako mimozemšťani.