ZROZENÍ BROUKA - seriál

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od OB »

Moc pěkné a velmi dobrý počin. Nicméně kdy se Kurde dočkáme zrození Brouka??????
Vím, vím už je to na spadnutí ale ty máš Půlenej hrozný prodlevy!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

hele OuBí .. když jsem před létem skončil na nefunkčím scaneru tak se nediv že updaty nebyli podle tvých představ ..
až bude scanner a čas přibydou další kapitoly ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od lišák »

pulenejksicht píše:hele OuBí .. když jsem před létem skončil na nefunkčím scaneru tak se nediv že updaty nebyli podle tvých představ ..
To jsou výmluvy :D . Kdyby jsi před létem kváknul, že potřebuješ scaner tak už ho dávno máš a nemusel skončit ve sběrným dvoře.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

lišák píše:
pulenejksicht píše:hele OuBí .. když jsem před létem skončil na nefunkčím scaneru tak se nediv že updaty nebyli podle tvých představ ..
To jsou výmluvy :D . Kdyby jsi před létem kváknul, že potřebuješ scaner tak už ho dávno máš a nemusel skončit ve sběrným dvoře.
víš mě to přes léto vůbec nevadilo že na to není vercajk ..
promazat od hnoje prosím a počkat si ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

mezi 10-16. srpnem 1937 se uskutečnil další z testů vozů v Alpském proztředí
účelem bylo otestovat vozy po změně některých komponent v zatížení dlouhých stoupání a sjezdů
byly vybrány 4 vozy - 3,4,7 a 22 a poprvé vyjeli mimo uzemí Německa
cesta vedla přes Stuttgart, Ulm přes Fern Pass do Insbrucku
vozy 3 a 22 se Zenith karburátory se chovali hospodárněji
další dva vozy s karburátory Solex měli spotřebu kolem 9,7l/100km
druhý den vozy pokračovali přes Brenner Pass a Bolzano do Merana
poté následoval přesun směrem ke Cortině a přes Lienz zpět směrem do Rakouska
4 den proběh přesun náročným Turracher Hohe se stoupáním až 30%
vozy 3 a 22 měli na konci problémy s proklouzávající spojkou
5den následoval přesun přes Katschberg pass a Tauern pass
dále se projevily i problémy s brzdami
16 Srpna vozy projely obávaným GrossGlockner průsmykem s výškou 2504 metrů
a vozy 3 a 7 měli po cestě dolů problémy s přehříváním brzd
po cestě byly měřeny různé parametry jako teplota válců přístroji Kienzle
na voze 7 byla naměřena teplota válce 184 stupnů Celsia

na základě výsledků testů bylo rozhodnuto o změně designu brzd, některých částí motoru a potřebě
řešení vyhřívání vozu a předního skla
během více než 7000km dlouhého 7denního testu nedošlo k žádným vážným závadám které by nedovolily
pokračovat v testu

během Prosince 1937 byly vozy prakticky demontovány kvůli měření opotřebení dílů

9.Listopadu byly 3 W30 vozy foceny na zahradě Porshe vily a další den jeli na předvedění
do Berlína kterého se účastnili i generál von Blomberg, vrchní velitel SS Himmler a členové vlády
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od OB »

A bude ještě nějaké pokračování??????????????????
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

nemám scanner ,ani disciplínu ..možná v zimě :wink:
jdeme frflat na flat ...

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od máchal »

Ondro vydrž! Na rok 1941 určitě dojde :D

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Dovolim si opet zasuplovat kolegu:

Na prvnim obrazku je nove misto nebo Porscheho nova fabrika ve Stuttgart-Zuffenhausen kam se firma prestehovala v prubehu listopadu 1937 z Kornwestheinu. Problem vznikal s parkovanim vozu z duvodu ukoncujicich stavebnich praci na budove.

Na druhem obrazku je podvozek vozu c.13 po testovacich jizdach,kdy byl vuz rozebran a spolu s dalsimi dvemi vozy predstaven genaralite v Berline.Nainstalovany nove vyvinute pneumatiky,ktere byly zakladem pro prvni Kubelwageny.

Na obr.c.3 je rez v puli vozu IIIA-37013.Pochvala zaznela na perfektni rez nevyjimaje predni okno a zadni SPZ.

Na obr.c.4 vuz cislo 14,ktery dostal v listopadu 1937 novy leskly lak v tmave cervene barve.Pred odjezdem na Berlinskou hitparadu v prosinci jeste dostal nove chromovane narazniky.
Přílohy
BirthBettle3.jpg
BirthBettle1.jpg
BirthBettle2.jpg
BirthBettle.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Jeste maly bonus nez se ulozim ke spanku [smilie=focking.gif]
Nejvice kilometru najezdil vuz cislo 25 a to pres 130 000 kilometru,pozdeji ho uzival Karl Faulhaber jeden ze sefu testovacich ridicu.
Přílohy
BirthBettle.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Na konci roku 1937 mel F.Porsche po progresivnich testech na spech se zhodnocenim testu a pokrocenim do dalsiho stadia.Musel ukazat finalni product VW.V prubehu testu mel Herbert Kaes za ukol zapisovat vsechny technicke udaje za asistence jeho pritele Hanse Klausera.
Vse se zapisovalo rucne na velikost papiru AO,kde bylo 30 kolonek,kazda pro jednotlivy vuz a 125 jednotlivych element.45 bylo pouze pro motor.Celkem bylo vyplneno 3750 okenek v peti barvach.
cerna-pro denni provoz
modra-pro servisni kontrolu
cervena-pro experiment
zelane-pro nehody
zluta-pro omyly,nevhodne dily atp.
Nektere kolonky byly stale prazdne v kvetnu 1938 a bylo potreba je vyhodnotit.
30 vozu W30 najelo celkem 1 934 658 kilometru a kazdy kilometr byl registrovan v techto tabulkach.
Nejvetsi pocet kilometru mel vuz c.17 a to 120 478km(zapomente na predchozi informaci o vozu c.25,protoze ten jezdil dal po testech),zatimco vuz c.28 najel pouhych 8 187 km z duvodu,ze byl experimentalni.Motory se menily ruzne mezi auty z duvodu oprav experimentu atp,takze nektere vozy meli najoto vice a nektere mene km.
Zkousely se ruzne bloky,v Alpach ruzne materialy klikovych hridely, napr vuz 1 a 7 chromovane a ruzne variance materialu pro loziska.
Zakladni velikost pistu byla 70mm,ale zkousely se ruzne variance.Na voze c.28 byly pisty zvetseny na 75mm coz byl prvni VW o obsahu 1 131cc.
Z archivu Karl Rabe datovano 18 unora 1938 se pocitalo se dvama motory

Motor E60 985cc 1131cc
Komprese 5.8:1 5.9:1
Vykon 24.8 26.6
Otacky 3000 3000ot/min
Toc.mom. 590 635

V dnesni dobe usmevny rozdil dvou koni vykonu,ale v te dobe velky pokrok :!: ,takze v dalsich letech bylo prokazano 2 kone navic plus navyseni tociveho momentu byla budoucnost tohoto motoru specialne pri armadni poptavce.

obr.1 Herbert Kaes mel svoleni po testovacich jizdach uzivat soukrome vuz c,15.Najezdil s nim 40 000km,takze calkove najeto skoro 150 000km

obr.2 vuz c.19 se uzival okolo komina pro firemni ucely a mestskych testech.Nenajezdil mnoho kilometru.Mel zajimave koncove svetlo na levem blatniku.

obr.3 vuz c.21 byl tez uzivan pro testy ve meste,pozdeji darovan pro personalni ucely" Herr Reimspiess",ktery s nim najezdil pres 80 000km

obr.4 vuz 22 byl puvodne model V2,ktery dostal novou plechovou karoserii a tez se zucastnil testu W 30.Byl vsak ponejvice propagacni vuz a najezdil neco malo pod 12 000km.
Přílohy
BirthBettle7.jpg
BirthBettle4.jpg
BirthBettle6.jpg
BirthBettle5.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Cestina hrozna,ze? :oops:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Gynekolog
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 250
Registrován: 14 dub 2012
Bydliště: Lužnice
Kontaktovat uživatele:

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Gynekolog »

udeeska píše:Cestina hrozna,ze? :oops:
Já bych se v tom nešťoural :) hlavně díky za pokračování seriálu [-o<

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

děkuji UDSkovi za suplování mé neschopnosti :wink:
jdeme frflat na flat ...

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od lális »

Super čtení takhle po obědě ;)
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Jsem v posledni dobe taky linej az smrdim. :D

V prubehu testu byly hlavy valcu v poradku,ale bylo potreba zmeny ventilu za vetsi pred dosazenim 50 000 km.
Svicky Bosch se casto menily z 145T1 pro vuz c.11(mestsky provoz)na vetsinou 175T1,nektere vozy uzivaly 225T1,nebo 240T1 pro dalnicni provoz,kde byly ocekavany vetsi teploty.
Klinove remeny se menily neustale na jednom voze dokonce 6 x pred dosazenim 93 000 km.
Olejove chlazeni bylo trochu problemem,nektere olejove chladice tekly a tlakove sensory nepracovaly spravne.
Teplota musela byt kontrolovana a dalsi generace vozu mela na kapote jine vstupni sterbiny pro nasavani vzduchu.Chladici ventilator se tez vylepsoval.
Dalsi problem byl hlucny vyfuk,ktery se generalne predelal.
Prevodovky byly tez celkem v poradku s malym unikem oleje,ale tesneni poloos se muselo casto menit.
Perovani a tlumeni bylo pod stalym dohledem,na konci testu zmenily vsechny vozy kulate torzni tyce za tri obdelnikove,coz se prokazalo za lepsi.Pakove tlumice byly vymeneny z jednofunkcnich za dvojfunkcni a dokonce se testovaly teleskopicke tlumice.
V prubehu kvetna 1938 mel Porsche mnoho technickych podkladu vyuzitelnych pro dalsi generaci prototypy trech vozu V 303,ktere se dokoncovalyve firme Reutter.Karosarska firma Reutter byla prakticky pres ulici od Porscheho noveho sidla.

Obr.1 vuz c. 24 najezdil pouhych 24 000 km a na konci roku 1938 se vice neobjevil na seznamu testovacich vozu.

Obr.2 vuz c 26 v prubehu aerodynamickych testu.Koeficient odporu vzduchu byl 0.435

Obr.3 SS hralo velkou roli pri testovani W30 a je jen nekolik fotek s vozy v jejich uniformach.Foto je z prubehu tesu kdesy v Alpach v popredi s vozem c.27.

Obr.4 Vuz c.28 na letisti,zadne zaznamy kde a kdy.

Obr.5 Prestaveny vuz z V2 na W30 IIIA-37022.Za volantem Dr. Bodo Lafferentz,vedle manazer Otto Dyckhoff,stojici Dr. Anton Piech(zet Porscheho),uprostrd na zadni sedacce Hans Klauser a v pozadi F.Porsche neco serizuji na voze W30.Porsche melneustale s sebou v kapse sroubovak pro kazdy pripad.
Přílohy
BirthBettle5.jpg
BirthBettle4.jpg
BirthBettle2.jpg
BirthBettle3.jpg
BirthBettle1.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Puvodne jsem mel v umyslu dat dalsi prispevek v nedeli jako film pro pametniky,ale bohuzel jsem o vikendu zaneprazdnen,tak jsem se na to vrhnul dnes.

A co se vlastne stalo se vsemi triceti vozy W30,ktere najely pres 2 miliony kilometru?Kazdej si rekne,no prece korozozrout je sezral a na prevodovkach.ktere byly v te dobe drevene si pochutnal cervotoc…ale tak to nebylo….. :D

Vetsinou vsechny vozy byly odvezeny do Kornwestheimu a byly tam zamceny na nejaky cas,protoze v Zuffenhausenu byli zaneprazdneni s jinou praci.

Zde je seznam co se stalo s nekterymi vozy mezi osmi az dvanacti mesicich po testech:

Vozy 1,3,23,24,26(karoserie)a 27 nebyly vice evidovany z duvodu silnicnich nehod,nebo uziti na nahradni dily.Podvozek s motorem vozu 26 byl nainstalovan do vozu 8 a motor z vozu 24 nainstalovan do vozu 25.Vuz c.10 byl evidovan jako model V3.Dalsi byly stale kryty programem pod Versuchswagen,coz znaci pouzivany jako experimentalni vozy rizene Porscheho pracovniky.

Napriklad vuz 15 uzival Herbert Kaes soukrome,ale porad pod dokumentacni kontrolou.Vuz 5 pouzival prevodovkovy specialist Frohlich,vuz 14 byl pridelen motorari Kalesovi,vuz 17 expertovi pres homokineticke klouby Zahradnikovi,vuz 18 ridil sef dilen Ringel,vuz 21 Herr Reimspiess(ten teda nebyl zrovna delnikem firmy,ale mel velky podil na vzniku brouka pri primluve k A.Hitlerovi) a vuz 28 ridil osobni Porscheho ridic Josef Goldinger.Zbytek se pouzival ve firme k jizdam kolem komina za stale dokumentace.
Celkovy pocet kilometru tedy na konci byl 2 315 725 kilometru.

Z jednim zajimavych experimentu byla prevodovka Stufenlos,prevodovka s klinovymi remeny,obdoba holandskeho DAFu,ktery ji pouzival v sedesatych letech.

Ke konci roku 1939 se vozy vice neuzivaly a bylo je potreba nekde uskladnit,takze byly zagarazovany s jinymi prototypy v Schwabengarage coz byl lokalni agent Fordu a mel velke parkovaci prostory.Kolem dvaceti vozu zde zustalo zhruba mezi dvemi az tremi lety.
V zari,nebo rijnu roku 1942 prislo narizeni od DAF,ze vozy maji byt zniceny.Vsechny vozy byly prevezeny do Zuffenhausenu k likvidaci……..

Obr.1 normalni podvozek W30 mel lanovody brzd,na obrazku detajl predni napravy

Obr.2 jeden z vozu mel nainstalovany hydraulicke brzdy,ktere navrhnul Porsche.Ale z duvodu drzeni patentu britskou firmou Lockheed byly tyto brzdy zakazany vyrabet.Navic vse melo byt pouze nemecke…

Obr.3 plocha podlaha a usporadani pedalu W30 s odlisnym plynovym pedalem.Tenhle podvozek byl posledni s podelnymy hrebenovymi prolisy.Pozdejsi VW38 meli nove modifikovanou podlahu a pedaly.

Obr.4 v prubehu testu W30 doslo k mnoha nehodam,ktere nebyly dobre dokumentovany.Na obrazku je pravdepodobne vuz IIIA-37002,ktery mel velkou skodu na karoserii,ktera byla vymenena z vozu c.30,coz byl vuz na dily.

Obr.5 po uskladneni vozu kolem trech let v Schwabengarage byly vozy kolem rijna 1942 zniceny na prikaz DAF.Na obrazku je delnik s palici,asi jen pro fotografovu demonstraci.Na jednom demontovanych motoru jsou dvojte karburatory a vuz c.18 s narazniky.Vedle nej vpravo vuz c.29

Obr.6 Perfekne v lajne serie V30 pro oko fotoobjektivu
Přílohy
BirthBettle1.jpg
BirthBettle.jpg
BirthBettle6.jpg
BirthBettle8.jpg
BirthBettle11.jpg
BirthBettle10.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Milosak_1 »

=D> =D> =D> Romane =D> =D> =D>
Hltám tyhle detailní informace
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Na radu prisla politika a tak jsem premyslel jestli ji preskocit,nebo se o tom zminovat,docela komplikovane....no nakonec to sem patri a tak jsem to radne osekal,ale je to bez obrazku :cry: .

Plany na vyrobu.
Politicka scena se radikalne menila behem let 1936-37 a narustaly spekulace kolem managementu konecneho projektu.Technicka stranka se zdala z vetsiny vyresena,coz prokazaly testy W30,takze z pohledu F.Porschebylo mozne odstartovat vyrobu behem jednoho roku.
Mluvilo se o vyrobe v nekterych existujicich automobilovych firmach,zajem mela frankfurtska Daimler-Benz a nakladni automobilka Opel v Brandeburgu.Zamer vlady s Opelem byl,ze jim postavi novou tovarnu blizko Heidelsbergu jako nahradu za stavajici.
F.Porsche mel ctyrhodinovou diskusy s A.Hitlerem ve vlaku z Berlina do Mnichova kolem detajlu vyroby.Z tohoto rozhovoru nebyla zaznamenana zadna dokumentace.
Bylo stale mnoho problemu,ktere musely byt prodiskutovany.

1) Kde bude VW vyraben
2) Kdo bude investovat finance do nove tovarny
3) Jak bude vyresen problem se zakladnimi surovinami

V letech 1936-37 tez doslo ke zpomaleni progresu.RDA mela napad,ze by se rocne vyrabelo 30 tisic aut v existujicich automobilkach coz bylo zamitnuto.Nikomu se nechtelo do projektu investovat a tak pouze DAF (Deutsche Arbait Front) pod vedenim Dr.Robert Lay byla jedina ochotna organizace investovat finance.Dalsi finacni (pro narodni projekt) prijmy mely jit z verejnych penez,tedy zname SPARVENTRAG knizky,kde se melo platit minimalne 5RM tydne za znamku a po nasetreni 990RM plus neco za pojisteni mel byt automibil dorucen novemu majiteli,to vse pod organizaci GEZUVOR.

Tak ted us se muzeme tesit na pokracovani modelu V303,VW38 a VW39......

Snad jeden obrazek (proteze se zazilo,ze topic bez obrazku je bezcenny :D ) modelu 1:15 z unora 1938 vyroben v Porscheho tovarne jako darek Dr. Robertu Ley sefovi DAF k jeho 49 narozeninam.
Přílohy
BeetleV3037.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Jak uz vsichni vime na konci roku 1937 30 protototypu W30 bylo ve vyspelem stadiu.F.Porsche byl soucasti Gezuvor organizace,ktera odstartovala pod novym jmenemVolkswagenwerk.V roce 1931 1.Ledna zde pracovalo 12 techniku a firma se zacala rozrustat.15 Ledma 1938 uz pracovalo pro F.P. 93 techniku z cehoz bylo 60 nemcu,26 rakusanu,5 cechoslovaku,1 madar a 1 anglican.Dr.F.P. ustanovil v roce 1938 ctyri nove nezavisle sefy,jelikoz sam nestacil ovladat cely podnik.Ferry Porsche zet,Dr.Anton Piech,Baron von Malberg a Karl Rabe.

Porscheho technici pracovali pod velkym tlakem,problem byl,ze Berlinske Motor Show s rychle blizilo v roce 1938 a nejnovejsi model VW mel byt pripraven pro nadchazejici show.Dalsim tlakem byla planovana produkce noveho VW.gezubvor planovalo novou automobilku v sousedstvi Fallerleben,tedy rozsireni existujici automobilky Ford.Planovalo se s vyrobou pro 100 000 vozu pro zacatek roku1938 a roku 1939 a 100 00 vozu pro rok 1940.Pocitalo se s narustajici vyrobou kazdym nasledujicim rokem a vyrobou 450 000 vozu v roce 1944,coz byla utopie.

Ze serie W30 nasledovala rada modelu W303,tedy tri modely pro berlinske auto show,sedan,s oteviraci strechou a kabriolet.Nasledujici model VW38 (30 automobilu) dostal pojmenovani z duvodu,ze byly vyrobeny v roce 1938.

Jelikoz tri modely V303 byly vyrobeny ve spechu,tak nebyly vyrobeny nove podvozkove ramy z duvodu casove tisne.Novy styl karoserie byl inplantovan na podvozek modelu W30.Novy podvozek datovan 26.4.1938 byl testovan se specialni vybavou zadniho dvojteho torzniho perovani a predniho torzniho perovani pod zatizenim.Podvozek pro VW38 prisel pozdeji.

Poznamky pro novy model byly kolem zadniho vyhledu.Predchozi modely mely pouze vylisky na zadi karoserie a sklo mezi karoserii a prostoru pro posadku,tedy mezi motorem,coz bylo pro posadku velmi hlucne.Zadni cast karoserie byla na nevem modelu zakulacena z aerodynamickych duvodu a bylo potreba rovnez zakulaceneho zadniho okna,coz byla v roce 1937 stale velmi draha zalezitost.Takze Erwin Komenda prisel s jednoduchym resenim dvou nezavislych plochych okenek s vyztuhou uprostred a hle....preclik se prave narodil =D> .

Doslo ke zvetsini predni kapoty,po te co si zkusebni ridici stezovali na urazi rukou pri vymene rezervniho kola a Komenda tez zmenil uhel predni zastery.Celkove se vuz zvetsil bez pribrani mnoha kilogramu.Dale pribyly predni a zadni narazniky z duvodu mnohych drobnych nehod predesle serieW30.Oba narazniky vazili celych 10 kilogramu.Dale pribyly bocni naslapy a to z duvodu zachovani ciste karoserie po bocich.Na W30 se zkousely gumove zasterky,ale bez velkeho efektu.Nova karoserie 60K7 vazila 270kg a nabrala oproti predchozi 60K5 celych 45 kilogramu.Novy podvozek nabral 9 kilogramu.Neco malo vahy pribylo na el.systemu a brzdach.Motor se tez dockal nejakych zmen.


1. Na nove karoserii byly mrizky pro sani motoru pouze pod zadnim oknem,coz byl polovicni prisun vzduchu oproti W30,takze se zmenil tvar chladici turbiny coz je dalsi 3 kg na vaze.
2. Zmena karburatoru,otazkaznela Solex nebo Zenith?Take doslo ke zmane sani od karburatoru do hlav motoru.
3. Konecna zmena benzinove pumpy pohanene vackou,ktera pracovala mnohem lepe nez predchozi elektricka.
4. Vyfukovy system od Leistritz a Eberspacher,zde narostla vaha o 50%.
5. Taktez VW38 byla prvni serie s topenim interieru.

Porscheho tym vedel,ze si musi koupit prizen verejnosti noveho modelu,takze v prubehu cervna 1937 zadal Porsche zakazku firme Reutter na vyrobu dreveneho modelu.

Kratce pote Franz Xaver Reimspiess prisel z variantou motoru v predu s motorem E60 a prevodovkou vzadu!!

12.rijna 1937 pri schuzce na planovane vyrobe dreveneho modelu a seznamu upravenych drobnosti bylo dohodnuto videt hotovy model 3.listopadu,kdy melo byt mozne videt finalni produkt modelu a na konci prosince mel byt vyroben pojizdny vuz,ale nakonec se prace prodlouzili a k videni bylo auto dreveneho modelu 10.ledna 1938.Po zakonceni prace auto vypadalo jako prave na korektnich kolech s poklicema.Nechybely okna,sterace zadni/predni svetla.Chybely narazniky,protoze bylo tezke je vyrobit ze dreva aby vypadlaly realne.Predni svetla byly vice postavene vzhuru,coz se nelibilo Porschemu,takze delnici z Reutteru prepracovali predni svetla,tak jako zadni taktez.Byla namalovana SPZ IIIA-62148 jak vpredu,tak i vzadu.

Po te co Porscheho tymu libil dokonceny dreveny model,tak bylo mozne vyrobit prvni aktualni vuz.Avsak pred vyrobou prvniho vozu se se vyrobilo nekolik malych modelu v ruznych meritkach. Jako prvni byl krasny model 1:15 pro sefa DAFu Dr. Roberta Leye k jeho narozeninam s berlinskou SPZ IA-4714 ve specialnim drevenem boxu s datumem 15.leden 1938,cele tri mesice pred tim nez bylo mozne videt tri prvni opravdove vozy V303.Byla tez vyrobena serie vetsiho meritka modelu 1;12.75 (318mm dlouhy) kompletne s replikou motoru (nechybel remen na motoru),pneumatiky,svetla...atp.a leskly cerny lak.Celkem bylo vyrobeno pet modelu v tomto meritku,pro Adolfa Hitlera, Ferdinanda Porscheho,Roberta Boscheho a dalsi pohlavare.Jeden model je dnes k videni v Deutsches Museum v Mnichove,takze az tam nekdo pojedete okolo prosim vyfotit a dat na forum!!! [-o<

Obr.1 26.duben 1938 vykres od Ringela a dysajnera Frohlicha noveho podvozku,ktery se nekroutil.Dokazuje to,ze prvni tri vozy V303 byly osazeny na starsim podvozkuVW30.

Obr.2 V te same dobe,kdy probihaly prace na drevenem modelu Franz Xaver Reimspiess navrhnul zajimavy vykres s moznosti motoru vzdu ci vepredu.Vykres motoru vepredu ukazuje pohanenou zadni naprvu a nadrz pod nahradnim kolem.

Obr.3 a 4 To byl asi jediny usmev na tvari Adolfa Hitlera za dobu jeho kariery a to kdyz dostal asi jedinou opravdovou hracku v jeho zivote.A pak ze byl zlej.... :D (na 100% v neumrel v berlinskem bunkru,ale to je jina historie)

Obr.5 Dreveny model v Reutter firme dokonceny v lednu 1938 se Porschemu a jeho technikum libil.Zmena dosla pouze na prednich svetlech a zadni zastere.

Obr.6 Pohled ze zadu,Komenduv navrh dvoudilneho okna symbolizoval pro nasledujici generaci do brezna 1953.

Obr.7 Po uprave prednich svetel,tedy sklopenych s blatnikem,coz zustalo az do roku 1967.

Obr.8 Zadni mrizka pro chlazeni motoru byla namalovana a tez nova SPZ IIIA-62148.
Přílohy
BeetleV3033.jpg
BeetleV3034.jpg
BeetleV3035.jpg
BeetleV3036.jpg
BeetleV30335.jpg
BeetleV30335.jpg (41.4 KiB) Zobrazeno 8033 x
DSC_0412_crop.jpg
DSC_0412_crop.jpg (62.6 KiB) Zobrazeno 8033 x
BeetleV3032.jpg
BeetleV3031.jpg
Vwase nocni sichta...

Odpovědět