ZROZENÍ BROUKA - seriál
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
ještě se krátce vrátíme k serii VW30, resp. k jejímu testování.
Níže se můžete pokochat článkem z časopisu Energie, č. 1, ročník 1939.
Shrnuje vývoj a především testování třiceti zkušebních vozů v roce 1937.
Popisuje rozdělení zkušebních skupin podle druhu trasy na
- městské
- státní silnice
- dálnici
- smíšené trasy
- zkoušky
Mapky okruhů jsou vyobrazeny spolu s mapkou Alpské okruhu, dále tam najdete "kolečka" z tachografů, kterými byly vozy vybaveny, formulář do kterého se zapisovaly podrobné údaje pro každou jízdu, dále některá vyhodnocení nasbíraných parametrů...bez zajímavosti není např. graf teploty oleje v závislosti na rychlosti jízdy a podobně i graf spotřeby benzínu.
Závěrem je řečeno, že vozy snesou nejpřísnější kritiku.
(pokud by se to někomu chtělo přeložit celé, tak to nahraju do galerie... iniciativě se meze nekladou )
Níže se můžete pokochat článkem z časopisu Energie, č. 1, ročník 1939.
Shrnuje vývoj a především testování třiceti zkušebních vozů v roce 1937.
Popisuje rozdělení zkušebních skupin podle druhu trasy na
- městské
- státní silnice
- dálnici
- smíšené trasy
- zkoušky
Mapky okruhů jsou vyobrazeny spolu s mapkou Alpské okruhu, dále tam najdete "kolečka" z tachografů, kterými byly vozy vybaveny, formulář do kterého se zapisovaly podrobné údaje pro každou jízdu, dále některá vyhodnocení nasbíraných parametrů...bez zajímavosti není např. graf teploty oleje v závislosti na rychlosti jízdy a podobně i graf spotřeby benzínu.
Závěrem je řečeno, že vozy snesou nejpřísnější kritiku.
(pokud by se to někomu chtělo přeložit celé, tak to nahraju do galerie... iniciativě se meze nekladou )
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
nemecky? kein problem :
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Tak to jsi me Jirko pobavil ,to jsem nevidel uz hodne dlouho
Prvni mesice roku 1938 byly velmi zaneprazdnene pro delniky firmy Reutter,kteri pracovali na zakazce pro Porscheho.V kvetnu 1938 meli mechanici Reutteru a Porscheho hotove prvni tri vozy stale bez narazniku.Vubec prvni fotografie,ktera se dochovala je s cervenou SPZ IIIA-0370s s Herbertem Kaesem hrde sediciho za volantem.Po kratke dobe byl vuz registrovan s novymi SPZ IIIA-42801 a po dvou tydnem prisly nove narazniky.Dalsi vuz vyjel kratce po te s oteviraci strechou oznaceny jako typ 60 K8 a SPZ IIIA-42802.Nekolik dnu pote byl dokoncen kabriolet (60 K9)a jeho karoserie prevezena na prepravnem voziku od Reutteru k Porschemu,kde byla pridelana k podvozku a registrovan s SPZ IIIA-42803.Zajimavosti je,ze kabriolet mel tez preclikove zadni okno.Vsechny tri vozy mely namontovane extra merici pristroje jako napriklad teplomer oleje.
Vozy byly postavene ve velkem spechu a nektere nove dily nebyly predtim otestovany.Vozy dostaly kratke pojmenovani prebrane z SPZ 801,802 a 803.
A proc se tolik spechalo?Protoze nova tovarna v Fallerslbenu byla jiz naplanovana a blizilo se polozeni zakladniho kamenu.Takze 23 kvetna se Herbert Kaes,Hans Klauser a pravdepodobne Ferry Porsche vydali na dlouhou cestu severne do nemecka za Hanover a Brunswick.26 kvetna 1938(narodni nemecky svatek)bylo naplanovane velke nacisticke party k polozeni zakladniho kamene nove automobilky.Uprostred zare vojaku v uniformach,vlajek a velkych politickych zvirat byl A.Hitler shopen ukazat jeho Volkswagen poprve svetu.Hitler chvalil VW techniky,specialne F.Porscheho.Protoze VW byl pod projektem RDA a DAF,tak dostal nove pojmenovani k nelibosti mnohym na KdF9Kraft durch Freude),tedy KdFWagen.V tomto pripade nebyla moznost pro Porscheho pod timto jmenem exportovat VW do Fracie ci Velke Britanie.
Kratce po ceromonii Ferry Porsche odvezl A.Hitlera v kabrioletu na vlakovou zastavku v Fallerslebenu s pokusem si zapamatovat nove jmeno automobilu,ktere zapocalo s jmenem Volkswagen v predchozich letech.
Kratce po ceremonii byly vozy odvezeny zpet do Stuttgartu kde bylo potreba se jim vice venovat a po te se vydaly na exhibici do Hamburgu.Po rocnim testovani trech vozu se v VW zaznamech ukazalo,ze dva ze tri vozu byly ucastniky dopravni nehody na zacatku roku 1939.Podrobnejsi informace nehod nejsou zaznamenany....
Obr.1 Mesic po predstaveni dreveneho modelu byl vyroben prvni vuz W303 bez narazniku pravdepodobne na zacatku kvetna 1938.
Obr.2 60K7 byl rychle zaregistrovan do provozu s novymi cernymi SPZ pod prezdivkou 801.CZadni SPZ byla upravena aby ladila se zadni kapotou.Stredove svetlo nad znackou se menilo v nasledujicich letec.
Obr.3 Prvni vyrobeny vuz a pohled na palubni desku z ulozneho prostoru.Byly zde dva plechove vylisky,ktere byly pozdeji prepracovany.
Obr.4 802 (60K8)s se stahovaci strechou v popredi W30 a W3/1.
Obr.5 Presun tretiho vozu/karoserie (60K9) od Rauttera do Porscheho firmy,vuz je bez narazniky a zadni prostredni lampy.
Obr.6 Wagen 803 s narazniky,ukazatel smeru pred prednimi dvermi.
Obr.7 Pri prvni jizde do Fallerslebenu manzelka Hanse Klausera Viktoria Luise prohlasila,ze sedacky jsou tvrde.
Obr.8 Kabriolet si uzivala Porscheho rodina do leta 1939 a najetych 10 426km.Po te byl vuz odstaven z bezneho provozu.Volant na voze nebyl stajny jako na 801 a 802 a sterace byly propojeny chromovanou tyckou(kurwa jak to nazvat ).
Obr.9 Fallersleben polozeni zakladniho kamenu 26.kveten 1938.
Obr.10 Hamburska expozice o ktere nejsou zadne zaznamy,pravdepodobne pred prvnim cervnem,tedy pred tim ,nez doslo ke srovnavacim testum s Opelem,DKW a Adlerem.
Prvni mesice roku 1938 byly velmi zaneprazdnene pro delniky firmy Reutter,kteri pracovali na zakazce pro Porscheho.V kvetnu 1938 meli mechanici Reutteru a Porscheho hotove prvni tri vozy stale bez narazniku.Vubec prvni fotografie,ktera se dochovala je s cervenou SPZ IIIA-0370s s Herbertem Kaesem hrde sediciho za volantem.Po kratke dobe byl vuz registrovan s novymi SPZ IIIA-42801 a po dvou tydnem prisly nove narazniky.Dalsi vuz vyjel kratce po te s oteviraci strechou oznaceny jako typ 60 K8 a SPZ IIIA-42802.Nekolik dnu pote byl dokoncen kabriolet (60 K9)a jeho karoserie prevezena na prepravnem voziku od Reutteru k Porschemu,kde byla pridelana k podvozku a registrovan s SPZ IIIA-42803.Zajimavosti je,ze kabriolet mel tez preclikove zadni okno.Vsechny tri vozy mely namontovane extra merici pristroje jako napriklad teplomer oleje.
Vozy byly postavene ve velkem spechu a nektere nove dily nebyly predtim otestovany.Vozy dostaly kratke pojmenovani prebrane z SPZ 801,802 a 803.
A proc se tolik spechalo?Protoze nova tovarna v Fallerslbenu byla jiz naplanovana a blizilo se polozeni zakladniho kamenu.Takze 23 kvetna se Herbert Kaes,Hans Klauser a pravdepodobne Ferry Porsche vydali na dlouhou cestu severne do nemecka za Hanover a Brunswick.26 kvetna 1938(narodni nemecky svatek)bylo naplanovane velke nacisticke party k polozeni zakladniho kamene nove automobilky.Uprostred zare vojaku v uniformach,vlajek a velkych politickych zvirat byl A.Hitler shopen ukazat jeho Volkswagen poprve svetu.Hitler chvalil VW techniky,specialne F.Porscheho.Protoze VW byl pod projektem RDA a DAF,tak dostal nove pojmenovani k nelibosti mnohym na KdF9Kraft durch Freude),tedy KdFWagen.V tomto pripade nebyla moznost pro Porscheho pod timto jmenem exportovat VW do Fracie ci Velke Britanie.
Kratce po ceromonii Ferry Porsche odvezl A.Hitlera v kabrioletu na vlakovou zastavku v Fallerslebenu s pokusem si zapamatovat nove jmeno automobilu,ktere zapocalo s jmenem Volkswagen v predchozich letech.
Kratce po ceremonii byly vozy odvezeny zpet do Stuttgartu kde bylo potreba se jim vice venovat a po te se vydaly na exhibici do Hamburgu.Po rocnim testovani trech vozu se v VW zaznamech ukazalo,ze dva ze tri vozu byly ucastniky dopravni nehody na zacatku roku 1939.Podrobnejsi informace nehod nejsou zaznamenany....
Obr.1 Mesic po predstaveni dreveneho modelu byl vyroben prvni vuz W303 bez narazniku pravdepodobne na zacatku kvetna 1938.
Obr.2 60K7 byl rychle zaregistrovan do provozu s novymi cernymi SPZ pod prezdivkou 801.CZadni SPZ byla upravena aby ladila se zadni kapotou.Stredove svetlo nad znackou se menilo v nasledujicich letec.
Obr.3 Prvni vyrobeny vuz a pohled na palubni desku z ulozneho prostoru.Byly zde dva plechove vylisky,ktere byly pozdeji prepracovany.
Obr.4 802 (60K8)s se stahovaci strechou v popredi W30 a W3/1.
Obr.5 Presun tretiho vozu/karoserie (60K9) od Rauttera do Porscheho firmy,vuz je bez narazniky a zadni prostredni lampy.
Obr.6 Wagen 803 s narazniky,ukazatel smeru pred prednimi dvermi.
Obr.7 Pri prvni jizde do Fallerslebenu manzelka Hanse Klausera Viktoria Luise prohlasila,ze sedacky jsou tvrde.
Obr.8 Kabriolet si uzivala Porscheho rodina do leta 1939 a najetych 10 426km.Po te byl vuz odstaven z bezneho provozu.Volant na voze nebyl stajny jako na 801 a 802 a sterace byly propojeny chromovanou tyckou(kurwa jak to nazvat ).
Obr.9 Fallersleben polozeni zakladniho kamenu 26.kveten 1938.
Obr.10 Hamburska expozice o ktere nejsou zadne zaznamy,pravdepodobne pred prvnim cervnem,tedy pred tim ,nez doslo ke srovnavacim testum s Opelem,DKW a Adlerem.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Mam nekde folder od LIFE casopisu,ktery vydal jednou cely magazin barevnych fotek z doby predvalecne a valecne.Byly prave tez fotky Z Fallerslbenu ceromonii polozeni zakladniho kamene automobilky a nemuzu to najit .Tak, jestli nekdo mate,tak prosim pridejte,ja nasel jen jednu barevnou.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Diky yahodakovi se mi pripomelo,ze mam taktez nejake utrzky z dobovych automobilovych casopisu,ktere jsem jiz dal na KdF topik,ale sem to patri vice.Takze z anglickeho auto magazinu The Motor a TheAutocar cerven 1938.
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Koukam na SPZ a mam dojem,ze se jedna o model VW38 Lisko jedna podsita .Zkousel jsem to zvetsit,ale vidim jen prvni cislo 43...?.Muzes se na to podivat? V kazdem pripade zuper
A tady z anglickeho casopisu The Autor desateho Unora1939,kteri zaspali dobu a az po roce propagovali VW303 ale meli na mysli VW38 Holt internet byl asi v plenkach....
A tady z anglickeho casopisu The Autor desateho Unora1939,kteri zaspali dobu a az po roce propagovali VW303 ale meli na mysli VW38 Holt internet byl asi v plenkach....
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Po dlouhe dobe neco malo a to spise krokem dozadu (malo casu I kdyz neco pripraveneho mam,Pulenej mozna taky).
Zajimavy poster,nebo jak to nazvat,kde je seskupenini V1,V2 a VW3 uprostred na pravo z roku 1936 ze soukrome vily Porsche ve Stuttgartu.
Na druhem obrazku je v podstate ten samy V2 kabriolet (nahore v levo na posteru) prepracovany s prvky VW3 a VW30. Foto je z roku 1938 a vuz byl uzivan cleny Porscheho tymu.
Zajimavy poster,nebo jak to nazvat,kde je seskupenini V1,V2 a VW3 uprostred na pravo z roku 1936 ze soukrome vily Porsche ve Stuttgartu.
Na druhem obrazku je v podstate ten samy V2 kabriolet (nahore v levo na posteru) prepracovany s prvky VW3 a VW30. Foto je z roku 1938 a vuz byl uzivan cleny Porscheho tymu.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Po dvou letech jsem nasel jednu starou knihu,kde je par zajimavych fotek a mimoto ta co na ni zvetsil Lisak SPZetku.
Otazkou je jestli se brouk vyhrabal pres pisecnou dunu nebo ne
Podle me ne,protoze je videt odskok predni napravy z vyjete koleje. Tahle fotografie jedna z nekolika reklamnich na VW38.
Otazkou je jestli se brouk vyhrabal pres pisecnou dunu nebo ne
Podle me ne,protoze je videt odskok predni napravy z vyjete koleje. Tahle fotografie jedna z nekolika reklamnich na VW38.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
A tady jeste jedna W30 s Junkersem Ju 52 pravdepodobne v roce 1937. Neslo o nahodnou fotku,ale o reklamu na kvalitu W30,teda srovnavanou s kvalitou letadla Ju 52.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
A tady jeste dve fotografie z jineho uhlu Fallersleben polozeni zakladniho kamenu 26.kvetna 1938.
Copak si to tam asi spitali Ti dva u brouku V povzdali je na druhem obrazku videt,ze mali pionyrsti fakani vubec nemeli o brouka zajem
Copak si to tam asi spitali Ti dva u brouku V povzdali je na druhem obrazku videt,ze mali pionyrsti fakani vubec nemeli o brouka zajem
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Inspekce podvozku primo na ulici. Vidim tam krome Porscheho a Hermanna Goringa, cislo auta IIIA-042?,tezko rict.Pravdepodone roku 1939.
Vwase nocni sichta...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Aj tento model bol konceptuálnou inšpiráciou (okrem iných) pre vývoj vw brouka:
https://josefganz.org
https://josefganz.org
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
No to nevim ....to na obrázku má dveře a zadní lampy z trabantu 600 čili ranný 60. léta