KdF typ 82E se našel v Litvě
KdF typ 82E se našel v Litvě
Zatím nevím podrobnosti, ale v Litvě se našel válečný Brouk KdF typ 82E. Jak je zřejmé z fotografií, sloužil jako poutač autoopravny.
Co se ještě dá v těch postkomunistických zemích najít.
Co se ještě dá v těch postkomunistických zemích najít.
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
koukám Litva je líheň ...
tak jsem zvědav jestli peníze zase promluví a skončí jako tenhle u Grundmannů
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 858&start=
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=461391" onclick="window.open(this.href);return false;
tak jsem zvědav jestli peníze zase promluví a skončí jako tenhle u Grundmannů
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 858&start=
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=461391" onclick="window.open(this.href);return false;
jdeme frflat na flat ...
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Nic bych za to nedal ale že skončí u Grundmannů je možné.pulenejksicht píše:koukám Litva je líheň ...
tak jsem zvědav jestli pěníze zase promluví a skončí jako tenhle u Grundmannů
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 858&start=
Dovolím si ještě připomenout několik detailů. Zdá se, že to auto je původní. co tomu autu chybí je nádrž a její držák, sedačky, nárazníky a kliky na kapotách a dveřích. Předělaná je bohužel palubní deska a pár drobností. Jinak se mi zdá auto téměř kompletní a to včetně blatníků. Tomu říkám krásný stav.
Co k tomu říkají tvrdošíjní zastánci původního stavu??? Nechat jak je?
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
hodně zachovalý , stejně hodně doprasený , takže renovace
jdeme frflat na flat ...
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
zachovalost v detailech ja famózní...a v Litvě rostou na stromech.. 82E není zas až taková rarita jako třeba VW38 (to zní hrozně co?) tak bych hlasoval za zachování a doladění tohoto stavu.. jako svědka doby.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
ty predni blatniky jsou z ceho? Vypadaj skoro jako prototypovy..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Uplne mi to rozhodilo dnesni pracovni den. Nejsem schopen na nic jineho myslet.
Zajimalo by mne, z jakeho duvodu se na KDF82E davala dvojita remenice ? Nazoru a teorii znam hodne, zajimalo by mne, jak se na to diva OB.
Dekuji.
PS: jestli tomu rozumim, tak 82E byla vymenena za toho bileho brouka z posledniho obrazku. Tomu rikam "majstrstyk"
Zajimalo by mne, z jakeho duvodu se na KDF82E davala dvojita remenice ? Nazoru a teorii znam hodne, zajimalo by mne, jak se na to diva OB.
Dekuji.
PS: jestli tomu rozumim, tak 82E byla vymenena za toho bileho brouka z posledniho obrazku. Tomu rikam "majstrstyk"
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Krásnej příspěvek, to je neuvěřitelný, co se dá ještě najít a hlavně na jakém místě. Jako památník doby by to nebylo špatný, ale tenhle kousek by si zasloužil důkladnou renovaci, byť je to tuctovka
1966
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
No je to pecka...
K blatníkům mam prostou teorii že ty nástavce na kulatý rovný světla udělal nějakej litevskej Lojza pro nedostatek šikmých oválných.
K blatníkům mam prostou teorii že ty nástavce na kulatý rovný světla udělal nějakej litevskej Lojza pro nedostatek šikmých oválných.
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Tak abych začal nějak od začátku:
Sam: Na 82E se tato spodní řemenice nedávala. Ta co se tam dávala byla stejná akorát jen na jeden řemen. Dle mého názoru, tam někdo řemenici dal jen proto, že mu ta původní nějakým způsobem odešla. Vzhledem k tomu, že rusáci po válce odvezli kde co, toho jsou jasné důkazy KdF 38 a i tohle 82E, dílů bylo dost, ale po ruce zrovna byla řemenice dvojitá, tedy z vodníka. Podobným způsobem se i u nás tyto vozy opravovaly.
Martin 100: Naprosto s tvý názorem souhlasím. Jenom bych podotknul, že se mi zdá, že i ty blatníky, jak přední tak i zadní jsou původní. Což je opravdu ojedinělé.
Beetle 66: Nechci se tě dotknout, ale jestli toto vozidlo považuješ za tuctovku, tak tě mám za blázna. Musíš si uvědomit několik souvislostí. KdF 82 Kübelwagen, těchto vozů bylo za války vyrobeno něco kolem 45.000ks, dá se říci, že je to vozidlo plevelné a nezajímavé. Nevím jak sleduješ situaci, ale toto vozidlo je nesmírně vyhledávané a ceněné. Dokonce se již vyrábí v kopii. KdF 166 Schwimmwagen - vodník - těch bylo za dobu války vyrobeno něco kolem 15.000ks, stále ještě dost aby se oproti válečnému brouku řeklo plevelné. A také jich dost po světě jezdí. Jen u nás v republice jsem jich napočítal (tedy i s těmi co se prodali ven, a o kterých mám známost) 20ks. A nyní pozor!!! KdF Brouků (válečných), tedy všech typů 60, 82E, 287 bylo vyrobeno jen 1000ks!!!! Což je obrovský nepoměr oproti vojenským verzím. Toto není jen tuctovka, a navíc s výrobním číslem 572!!!! Tuctovka je pro mne půleňák 1949-1953, ovál, dědek a ostatní nověji vyrobení brouci, ponorky a podobně.
Sam: Na 82E se tato spodní řemenice nedávala. Ta co se tam dávala byla stejná akorát jen na jeden řemen. Dle mého názoru, tam někdo řemenici dal jen proto, že mu ta původní nějakým způsobem odešla. Vzhledem k tomu, že rusáci po válce odvezli kde co, toho jsou jasné důkazy KdF 38 a i tohle 82E, dílů bylo dost, ale po ruce zrovna byla řemenice dvojitá, tedy z vodníka. Podobným způsobem se i u nás tyto vozy opravovaly.
Martin 100: Naprosto s tvý názorem souhlasím. Jenom bych podotknul, že se mi zdá, že i ty blatníky, jak přední tak i zadní jsou původní. Což je opravdu ojedinělé.
Beetle 66: Nechci se tě dotknout, ale jestli toto vozidlo považuješ za tuctovku, tak tě mám za blázna. Musíš si uvědomit několik souvislostí. KdF 82 Kübelwagen, těchto vozů bylo za války vyrobeno něco kolem 45.000ks, dá se říci, že je to vozidlo plevelné a nezajímavé. Nevím jak sleduješ situaci, ale toto vozidlo je nesmírně vyhledávané a ceněné. Dokonce se již vyrábí v kopii. KdF 166 Schwimmwagen - vodník - těch bylo za dobu války vyrobeno něco kolem 15.000ks, stále ještě dost aby se oproti válečnému brouku řeklo plevelné. A také jich dost po světě jezdí. Jen u nás v republice jsem jich napočítal (tedy i s těmi co se prodali ven, a o kterých mám známost) 20ks. A nyní pozor!!! KdF Brouků (válečných), tedy všech typů 60, 82E, 287 bylo vyrobeno jen 1000ks!!!! Což je obrovský nepoměr oproti vojenským verzím. Toto není jen tuctovka, a navíc s výrobním číslem 572!!!! Tuctovka je pro mne půleňák 1949-1953, ovál, dědek a ostatní nověji vyrobení brouci, ponorky a podobně.
Co přijde dál???
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Byl by z toho peknej volksrod A prvni cesta by vedla do Hessisch Oldendorfu.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Jako rejpnutí, které brilantně umíš Ssate, je to výborný , ale pokud by jsi to auto dostal do ruky a udělal to, tak bych tě asi vydědilsSATYRr píše:Byl by z toho peknej volksrod A prvni cesta by vedla ke Grundmans
Co přijde dál???
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
aspon by nikomu nic netvrdlo a ani se nic nerozklepavalo..Kdyby se sehnal jeste jeden, moh by z toho byt i docela slusnej topchop.
--
ne vazne, nalez je to uzasnej. Akorat by zase nemusel skoncit u Oldendorfskych nadbroukaru. Proto souhlas s 5s >> tohle auto je jen jedno, 82e jsou desitky a stovky.
--
ne vazne, nalez je to uzasnej. Akorat by zase nemusel skoncit u Oldendorfskych nadbroukaru. Proto souhlas s 5s >> tohle auto je jen jedno, 82e jsou desitky a stovky.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Tak to je suprovej nalez
Nesmi se zapomenout co se Litvy tyce,ze to byl jeden z evropskych statu leta spadajici pod Polsko a od r.1920 samostatny
az do r.1940.Podepsal s Ruskem dohodu,stejne jako nemci o neutoceni a ruska armada se naverbovala v r.1940.Jenomze v r.1941
si Stalin vymyslel,ze Litva porusila smlouvu a jednoduse ji priradil k SSSR .Po napadeni ruska Nemeckem se tu vsak k libosti
litevcanu usidlila temer az do konce valky nemecka armada a tady je bod,ze neni asi az tak velkym prekvapenim vzacnych nalezu
VW z valky,kdy se zde urcite i testovaly a po ukonceni valky byla prakticky Litva odriznuta od sveta
Svetla na blatnicich jsou bezesporu pridelana,ale urcite nekdo"kopiroval"W30.Zajimave jsou hydraulicke brzdy,ktere v te dobe
nebyly,spise se vyrobily jen na jeden vuz W30,ale jelikoz patent mela anglicka firma Lockheed,tak zustalo pouze u testu jednoho vozu,
co si pamatuju,tak prisli az v r.61?No on me kdyztak Ondra opravi
Bude urcite zajimave sledovat cele deni kolem tohoto vozu a urcite neco v brzke dobe vyplave co se tyce historie na povrch .....
Nesmi se zapomenout co se Litvy tyce,ze to byl jeden z evropskych statu leta spadajici pod Polsko a od r.1920 samostatny
az do r.1940.Podepsal s Ruskem dohodu,stejne jako nemci o neutoceni a ruska armada se naverbovala v r.1940.Jenomze v r.1941
si Stalin vymyslel,ze Litva porusila smlouvu a jednoduse ji priradil k SSSR .Po napadeni ruska Nemeckem se tu vsak k libosti
litevcanu usidlila temer az do konce valky nemecka armada a tady je bod,ze neni asi az tak velkym prekvapenim vzacnych nalezu
VW z valky,kdy se zde urcite i testovaly a po ukonceni valky byla prakticky Litva odriznuta od sveta
Svetla na blatnicich jsou bezesporu pridelana,ale urcite nekdo"kopiroval"W30.Zajimave jsou hydraulicke brzdy,ktere v te dobe
nebyly,spise se vyrobily jen na jeden vuz W30,ale jelikoz patent mela anglicka firma Lockheed,tak zustalo pouze u testu jednoho vozu,
co si pamatuju,tak prisli az v r.61?No on me kdyztak Ondra opravi
Bude urcite zajimave sledovat cele deni kolem tohoto vozu a urcite neco v brzke dobe vyplave co se tyce historie na povrch .....
Vwase nocni sichta...
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
OT: (post) SSSR je skutečně země netušených možností
Pokud ovsem na traktoru nevykopete na poli za vesnici Me-262
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Udeeska: Ty hydraulické brzdy nejsou originální. Mají tam být mechanické. Někdo časem vyměnil mechanické brzdy za hydraulické, protože asi nebyly žádné náhradní díly a za druhé v podvědomí lidí se traduje, že mechaniky špatně brzdí oproti hydraulice. Já na to říkám, že dobře udělané mechanické brzdy brzdí stejně kvalitně jako hydraulické.
Ssat: Toto video znám a vždy když na něj narazím, tak strašně slintám. Je to jako by tam přistál před pár měsíci. Ale k tomuto letadlu jsem ještě slyšel takovou historku, že když mítili ty stromky, aby letadlo mohli odvézt, tak asi 500m od letounu našli i pilota. Spíše co z něj zbylo. Kosti, overal, kuklu a na zádech padák. Protože to bylo nouzové přistání a pilot byl raněn tak po přistání z letounu vylezl a doplazil se těch výše zmíněných 500m a tam se opřel v sedě o strom a vydechl naposledy. Nevím jestli je to pravda ale klidně bych tomu věřil.
Tak a konec s letadly a budeme se bavit o 82E.
Ssat: Toto video znám a vždy když na něj narazím, tak strašně slintám. Je to jako by tam přistál před pár měsíci. Ale k tomuto letadlu jsem ještě slyšel takovou historku, že když mítili ty stromky, aby letadlo mohli odvézt, tak asi 500m od letounu našli i pilota. Spíše co z něj zbylo. Kosti, overal, kuklu a na zádech padák. Protože to bylo nouzové přistání a pilot byl raněn tak po přistání z letounu vylezl a doplazil se těch výše zmíněných 500m a tam se opřel v sedě o strom a vydechl naposledy. Nevím jestli je to pravda ale klidně bych tomu věřil.
Tak a konec s letadly a budeme se bavit o 82E.
Co přijde dál???
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
OB píše:
Beetle 66: Nechci se tě dotknout, ale jestli toto vozidlo považuješ za tuctovku, tak tě mám za blázna. Musíš si uvědomit několik souvislostí. KdF 82 Kübelwagen, těchto vozů bylo za války vyrobeno něco kolem 45.000ks, dá se říci, že je to vozidlo plevelné a nezajímavé. Nevím jak sleduješ situaci, ale toto vozidlo je nesmírně vyhledávané a ceněné. Dokonce se již vyrábí v kopii. KdF 166 Schwimmwagen - vodník - těch bylo za dobu války vyrobeno něco kolem 15.000ks, stále ještě dost aby se oproti válečnému brouku řeklo plevelné. A také jich dost po světě jezdí. Jen u nás v republice jsem jich napočítal (tedy i s těmi co se prodali ven, a o kterých mám známost) 20ks. A nyní pozor!!! KdF Brouků (válečných), tedy všech typů 60, 82E, 287 bylo vyrobeno jen 1000ks!!!! Což je obrovský nepoměr oproti vojenským verzím. Toto není jen tuctovka, a navíc s výrobním číslem 572!!!! Tuctovka je pro mne půleňák 1949-1953, ovál, dědek a ostatní nověji vyrobení brouci, ponorky a podobně.
To bylo hodně nadneseně, jako reakce na 5š, díky za historický přehled. Něco málo z těch tisíce kusů se mi podařilo vypátrat i v ČR, takže moc dobře vím, jak jsou tyhle auta cenné...
1966
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Asi si myslel jinýho Ondru, ale to nevadí, jestli mě paměť neklame, tak hydraulika se poprvé objevila už na ročníku 1950, samozřejmě export verze a my, milovníci verze standard, jsme museli na tuto vymoženost čekat až do roku do modelového roku 1962:)udeeska píše:Tak to je suprovej nalez
Zajimave jsou hydraulicke brzdy,ktere v te dobe
nebyly,spise se vyrobily jen na jeden vuz W30,ale jelikoz patent mela anglicka firma Lockheed,tak zustalo pouze u testu jednoho vozu,
co si pamatuju,tak prisli az v r.61?No on me kdyztak Ondra opravi
Bude urcite zajimave sledovat cele deni kolem tohoto vozu a urcite neco v brzke dobe vyplave co se tyce historie na povrch .....
1966
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Beetle66: Tak koukám, že jsem nosil dříví do lesa. A teď mi řekni, vypátral jsi válečného brouka, a máš ho doma???
Co přijde dál???
Re: KdF typ 82E se našel v Litvě
Doma ho bohužel nemám, jeho stopy končí koncem 70.let, jako spousty jiných zajímavých VW, kdy byl prodán za 800Kčs...Jsou dvě varianty, buď čeká na někoho ve stodole a nebo ta smutnější a pravděpodobnější je, že skončil ve šrotu, kde končí většina stop starých VW, po kterých jsem šel.OB píše:Beetle66: Tak koukám, že jsem nosil dříví do lesa. A teď mi řekni, vypátral jsi válečného brouka, a máš ho doma???
i takhle může skončit KdF...
1966