KdF typ 82E se našel v Litvě

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod OB » 29 dub 2011

Zatím nevím podrobnosti, ale v Litvě se našel válečný Brouk KdF typ 82E. Jak je zřejmé z fotografií, sloužil jako poutač autoopravny.
Co se ještě dá v těch postkomunistických zemích najít.
800306.jpg
800309.jpg
800313.jpg
800314.jpg
800317.jpg
800320.jpg
800323.jpg
800327.jpg
800328.jpg
800332.jpg
800391.jpg
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4328
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod pulenejksicht » 29 dub 2011

koukám Litva je líheň ...

tak jsem zvědav jestli peníze zase promluví a skončí jako tenhle u Grundmannů :wink:

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=9858&start=

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=461391
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod OB » 29 dub 2011

pulenejksicht píše:koukám Litva je líheň ...

tak jsem zvědav jestli pěníze zase promluví a skončí jako tenhle u Grundmannů :wink:

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=9858&start=


Nic bych za to nedal ale že skončí u Grundmannů je možné.
Dovolím si ještě připomenout několik detailů. Zdá se, že to auto je původní. co tomu autu chybí je nádrž a její držák, sedačky, nárazníky a kliky na kapotách a dveřích. Předělaná je bohužel palubní deska a pár drobností. Jinak se mi zdá auto téměř kompletní a to včetně blatníků. Tomu říkám krásný stav.
Co k tomu říkají tvrdošíjní zastánci původního stavu??? Nechat jak je?
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4328
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod pulenejksicht » 29 dub 2011

hodně zachovalý , stejně hodně doprasený , takže renovace :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod Pětišroub » 29 dub 2011

zachovalost v detailech ja famózní...a v Litvě rostou na stromech.. 82E není zas až taková rarita jako třeba VW38 (to zní hrozně co?) tak bych hlasoval za zachování a doladění tohoto stavu.. jako svědka doby.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod sSATYRr » 29 dub 2011

ty predni blatniky jsou z ceho? Vypadaj skoro jako prototypovy.. :D
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12073
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod Sam » 29 dub 2011

Uplne mi to rozhodilo dnesni pracovni den. Nejsem schopen na nic jineho myslet.
Zajimalo by mne, z jakeho duvodu se na KDF82E davala dvojita remenice ? Nazoru a teorii znam hodne, zajimalo by mne, jak se na to diva OB.
Dekuji.

PS: jestli tomu rozumim, tak 82E byla vymenena za toho bileho brouka z posledniho obrazku. Tomu rikam "majstrstyk"
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod beetle66 » 29 dub 2011

Krásnej příspěvek, to je neuvěřitelný, co se dá ještě najít a hlavně na jakém místě. Jako památník doby by to nebylo špatný, ale tenhle kousek by si zasloužil důkladnou renovaci, byť je to tuctovka :)
1958 + 1966

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1946
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod martin_100 » 29 dub 2011

No je to pecka...
K blatníkům mam prostou teorii že ty nástavce na kulatý rovný světla udělal nějakej litevskej Lojza pro nedostatek šikmých oválných.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod OB » 29 dub 2011

Tak abych začal nějak od začátku:
Sam: Na 82E se tato spodní řemenice nedávala. Ta co se tam dávala byla stejná akorát jen na jeden řemen. Dle mého názoru, tam někdo řemenici dal jen proto, že mu ta původní nějakým způsobem odešla. Vzhledem k tomu, že rusáci po válce odvezli kde co, toho jsou jasné důkazy KdF 38 a i tohle 82E, dílů bylo dost, ale po ruce zrovna byla řemenice dvojitá, tedy z vodníka. Podobným způsobem se i u nás tyto vozy opravovaly.

Martin 100: Naprosto s tvý názorem souhlasím. Jenom bych podotknul, že se mi zdá, že i ty blatníky, jak přední tak i zadní jsou původní. Což je opravdu ojedinělé.

Beetle 66: Nechci se tě dotknout, ale jestli toto vozidlo považuješ za tuctovku, tak tě mám za blázna. Musíš si uvědomit několik souvislostí. KdF 82 Kübelwagen, těchto vozů bylo za války vyrobeno něco kolem 45.000ks, dá se říci, že je to vozidlo plevelné a nezajímavé. Nevím jak sleduješ situaci, ale toto vozidlo je nesmírně vyhledávané a ceněné. Dokonce se již vyrábí v kopii. KdF 166 Schwimmwagen - vodník - těch bylo za dobu války vyrobeno něco kolem 15.000ks, stále ještě dost aby se oproti válečnému brouku řeklo plevelné. A také jich dost po světě jezdí. Jen u nás v republice jsem jich napočítal (tedy i s těmi co se prodali ven, a o kterých mám známost) 20ks. A nyní pozor!!! KdF Brouků (válečných), tedy všech typů 60, 82E, 287 bylo vyrobeno jen 1000ks!!!! Což je obrovský nepoměr oproti vojenským verzím. Toto není jen tuctovka, a navíc s výrobním číslem 572!!!! Tuctovka je pro mne půleňák 1949-1953, ovál, dědek a ostatní nověji vyrobení brouci, ponorky a podobně.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod sSATYRr » 29 dub 2011

Byl by z toho peknej volksrod :twisted: A prvni cesta by vedla do Hessisch Oldendorfu.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod OB » 29 dub 2011

sSATYRr píše:Byl by z toho peknej volksrod :twisted: A prvni cesta by vedla ke Grundmans

Jako rejpnutí, které brilantně umíš Ssate, je to výborný :D , ale pokud by jsi to auto dostal do ruky a udělal to, tak bych tě asi vydědil :D
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod sSATYRr » 29 dub 2011

:D aspon by nikomu nic netvrdlo a ani se nic nerozklepavalo..Kdyby se sehnal jeste jeden, moh by z toho byt i docela slusnej topchop.

--
ne vazne, nalez je to uzasnej. Akorat by zase nemusel skoncit u Oldendorfskych nadbroukaru. Proto souhlas s 5s >> tohle auto je jen jedno, 82e jsou desitky a stovky. ;)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5468
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod udeeska » 30 dub 2011

Tak to je suprovej nalez =D>
Nesmi se zapomenout co se Litvy tyce,ze to byl jeden z evropskych statu leta spadajici pod Polsko a od r.1920 samostatny
az do r.1940.Podepsal s Ruskem dohodu,stejne jako nemci o neutoceni a ruska armada se naverbovala v r.1940.Jenomze v r.1941
si Stalin vymyslel,ze Litva porusila smlouvu a jednoduse ji priradil k SSSR :evil: .Po napadeni ruska Nemeckem se tu vsak k libosti
litevcanu usidlila temer az do konce valky nemecka armada a tady je bod,ze neni asi az tak velkym prekvapenim vzacnych nalezu
VW z valky,kdy se zde urcite i testovaly a po ukonceni valky byla prakticky Litva odriznuta od sveta :?

Svetla na blatnicich jsou bezesporu pridelana,ale urcite nekdo"kopiroval"W30.Zajimave jsou hydraulicke brzdy,ktere v te dobe
nebyly,spise se vyrobily jen na jeden vuz W30,ale jelikoz patent mela anglicka firma Lockheed,tak zustalo pouze u testu jednoho vozu,
co si pamatuju,tak prisli az v r.61?No on me kdyztak Ondra opravi :wink:
Bude urcite zajimave sledovat cele deni kolem tohoto vozu a urcite neco v brzke dobe vyplave co se tyce historie na povrch .....
Přílohy
IMG_crop.jpg
Blatniky vypadaj opravdu jinak
IMG_0001_crop.jpg
prvni hydraulicke brzdy a to z vyvojove kancelare F.Porsche
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod sSATYRr » 30 dub 2011

OT: (post) SSSR je skutečně země netušených možností

Pokud ovsem na traktoru nevykopete na poli za vesnici Me-262
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod OB » 30 dub 2011

Udeeska: Ty hydraulické brzdy nejsou originální. Mají tam být mechanické. Někdo časem vyměnil mechanické brzdy za hydraulické, protože asi nebyly žádné náhradní díly a za druhé v podvědomí lidí se traduje, že mechaniky špatně brzdí oproti hydraulice. Já na to říkám, že dobře udělané mechanické brzdy brzdí stejně kvalitně jako hydraulické.

Ssat: Toto video znám a vždy když na něj narazím, tak strašně slintám. Je to jako by tam přistál před pár měsíci. Ale k tomuto letadlu jsem ještě slyšel takovou historku, že když mítili ty stromky, aby letadlo mohli odvézt, tak asi 500m od letounu našli i pilota. Spíše co z něj zbylo. Kosti, overal, kuklu a na zádech padák. Protože to bylo nouzové přistání a pilot byl raněn tak po přistání z letounu vylezl a doplazil se těch výše zmíněných 500m a tam se opřel v sedě o strom a vydechl naposledy. Nevím jestli je to pravda ale klidně bych tomu věřil.
Tak a konec s letadly a budeme se bavit o 82E.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod beetle66 » 30 dub 2011

OB píše:
Beetle 66: Nechci se tě dotknout, ale jestli toto vozidlo považuješ za tuctovku, tak tě mám za blázna. Musíš si uvědomit několik souvislostí. KdF 82 Kübelwagen, těchto vozů bylo za války vyrobeno něco kolem 45.000ks, dá se říci, že je to vozidlo plevelné a nezajímavé. Nevím jak sleduješ situaci, ale toto vozidlo je nesmírně vyhledávané a ceněné. Dokonce se již vyrábí v kopii. KdF 166 Schwimmwagen - vodník - těch bylo za dobu války vyrobeno něco kolem 15.000ks, stále ještě dost aby se oproti válečnému brouku řeklo plevelné. A také jich dost po světě jezdí. Jen u nás v republice jsem jich napočítal (tedy i s těmi co se prodali ven, a o kterých mám známost) 20ks. A nyní pozor!!! KdF Brouků (válečných), tedy všech typů 60, 82E, 287 bylo vyrobeno jen 1000ks!!!! Což je obrovský nepoměr oproti vojenským verzím. Toto není jen tuctovka, a navíc s výrobním číslem 572!!!! Tuctovka je pro mne půleňák 1949-1953, ovál, dědek a ostatní nověji vyrobení brouci, ponorky a podobně.


:) To bylo hodně nadneseně, jako reakce na 5š, díky za historický přehled. Něco málo z těch tisíce kusů se mi podařilo vypátrat i v ČR, takže moc dobře vím, jak jsou tyhle auta cenné...
Obrázek
1958 + 1966

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod beetle66 » 30 dub 2011

udeeska píše:Tak to je suprovej nalez =D>


Zajimave jsou hydraulicke brzdy,ktere v te dobe
nebyly,spise se vyrobily jen na jeden vuz W30,ale jelikoz patent mela anglicka firma Lockheed,tak zustalo pouze u testu jednoho vozu,
co si pamatuju,tak prisli az v r.61?No on me kdyztak Ondra opravi :wink:
Bude urcite zajimave sledovat cele deni kolem tohoto vozu a urcite neco v brzke dobe vyplave co se tyce historie na povrch .....


Asi si myslel jinýho Ondru, ale to nevadí, jestli mě paměť neklame, tak hydraulika se poprvé objevila už na ročníku 1950, samozřejmě export verze a my, milovníci verze standard, jsme museli na tuto vymoženost čekat až do roku do modelového roku 1962:)
1958 + 1966

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod OB » 30 dub 2011

Beetle66: Tak koukám, že jsem nosil dříví do lesa. A teď mi řekni, vypátral jsi válečného brouka, a máš ho doma???
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Re: KdF typ 82E se našel v Litvě

Příspěvekod beetle66 » 30 dub 2011

OB píše:Beetle66: Tak koukám, že jsem nosil dříví do lesa. A teď mi řekni, vypátral jsi válečného brouka, a máš ho doma???


Doma ho bohužel nemám, jeho stopy končí koncem 70.let, jako spousty jiných zajímavých VW, kdy byl prodán za 800Kčs...Jsou dvě varianty, buď čeká na někoho ve stodole a nebo ta smutnější a pravděpodobnější je, že skončil ve šrotu, kde končí většina stop starých VW, po kterých jsem šel.

i takhle může skončit KdF...
Obrázek
1958 + 1966


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host