Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Ještě doplním k moji myšlence, že se vše vyrábělo maximálně nejlevněji výňatek textu z knihy Utajené projekty Škoda od Jana Králíka, která vyšla v roce 2007.
Tento text naprosto jasně ukazuje, jak se konstruovalo KdF. Jan Králík zapsal to co zažil prof. Oldřich Meduna za války, kdy pracoval v Porscheho dílnách.
A nyní ten text:
Ferdinand Porsche byl nejen geniální konstruktér, ale i geniální psycholog, náramně uměl jednat s lidmi. Vzal mě kupříkladu na prohlídku své konstrukční kanceláře, abych se podíval, na čem všem tam pracují. Přišli jsme ke konstruktérovi, který se zabýval olejovým vedením motoru KdF. Porscheho doprovázel kalkulant, na něhož se Porsche obrátil, a co že by to stálo. Chlapík se zamyslel a řekl, že dvě marky. Porsche okamžik přemýšlel a pak se obrátil na konstruktéra: "To je moc peněz. Víte co, pane kolego, dělejte na tom dál, já za čtrnáct dní přijdu."
Za čtrnáct dnů se opravdu zastavil, znovu to překalkulovali, cena byla nižší. Porsche řekl, že je to už lepší, že se ale zastaví ještě za týden, třeba se s tím dá něco udělat. Za týden to bylo přepracované do definitivního stavu, ušetřilo se snad čtyřicet feniků. Jenomže při desetitisícové sérii na tom úžasně vydělal - a stálo ho to jen třítýdenní plat jednoho konstruktéra. To byl přece ohromný kšeft.
Tento text naprosto jasně ukazuje, jak se konstruovalo KdF. Jan Králík zapsal to co zažil prof. Oldřich Meduna za války, kdy pracoval v Porscheho dílnách.
A nyní ten text:
Ferdinand Porsche byl nejen geniální konstruktér, ale i geniální psycholog, náramně uměl jednat s lidmi. Vzal mě kupříkladu na prohlídku své konstrukční kanceláře, abych se podíval, na čem všem tam pracují. Přišli jsme ke konstruktérovi, který se zabýval olejovým vedením motoru KdF. Porscheho doprovázel kalkulant, na něhož se Porsche obrátil, a co že by to stálo. Chlapík se zamyslel a řekl, že dvě marky. Porsche okamžik přemýšlel a pak se obrátil na konstruktéra: "To je moc peněz. Víte co, pane kolego, dělejte na tom dál, já za čtrnáct dní přijdu."
Za čtrnáct dnů se opravdu zastavil, znovu to překalkulovali, cena byla nižší. Porsche řekl, že je to už lepší, že se ale zastaví ještě za týden, třeba se s tím dá něco udělat. Za týden to bylo přepracované do definitivního stavu, ušetřilo se snad čtyřicet feniků. Jenomže při desetitisícové sérii na tom úžasně vydělal - a stálo ho to jen třítýdenní plat jednoho konstruktéra. To byl přece ohromný kšeft.
Naposledy upravil(a) OB dne 08 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
krásné téma díky....
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Neválí se někomu doma ta nálevka oleje na motor s nálitkem, bez díry na šroub? Do německa se nedostanu,a potřeboval by jsem ji na svůj motor.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Tak co Sam řekne na tohle ... Brezel 1946 a co nálitek na šroub? Ano není ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Je to záhada.
Každopádně gratuluji k zajímavému motoru.
Každopádně gratuluji k zajímavému motoru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Nemáš pravdu, Kurde. Mám minimálně dva válečné motory včetně nálitku na šroub.OB píše:Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda!
Má teorie je tedy taková, že se již za války s nějakým systémem zajištění nálevky šroubem počítalo a blok buď měl nebo neměl nálitek v závislosti, kdo zrovna pro VW odléval.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Naprostý souhlas Kurde, mám také bloky s nálitkem ale nemám v nich díru se závitem. Nálitek ve formě byl asi pro jistotu.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
A na té Alešovo fotce je zajímavé, že nálitek ve formě byl a někdo jej před litím zaslepil. Jeden gram hliníku sem, druhý tam. Ve finále je tu 100tis bloků a to již nějaká ta malá domů dává smysl.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
A hlavně blok je už poválečný a nálitek není.OB píše:Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda!
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Jasně, ale rozhodně neměli jen jeden model, jedinou slévárnu a podobně. V tom roce 1946 bylo rok po válce, takže rozhodně nové formy nedělali a v této době přišroubované špunty nejsou.Ales-X píše:A hlavně blok je už poválečný a nálitek není.OB píše:Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda!
Ale to plkáme jen tak, protože na tvém bloku nálitek není, na některých mých válečných blocích jsou. Kde je pravda se asi možná také nedovíme.
Nicméně alespoň se to zde oživilo - díky pánové!
Co přijde dál???