Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod OB » 08 pro 2010

Ještě doplním k moji myšlence, že se vše vyrábělo maximálně nejlevněji výňatek textu z knihy Utajené projekty Škoda od Jana Králíka, která vyšla v roce 2007.
Tento text naprosto jasně ukazuje, jak se konstruovalo KdF. Jan Králík zapsal to co zažil prof. Oldřich Meduna za války, kdy pracoval v Porscheho dílnách.
A nyní ten text:
Ferdinand Porsche byl nejen geniální konstruktér, ale i geniální psycholog, náramně uměl jednat s lidmi. Vzal mě kupříkladu na prohlídku své konstrukční kanceláře, abych se podíval, na čem všem tam pracují. Přišli jsme ke konstruktérovi, který se zabýval olejovým vedením motoru KdF. Porscheho doprovázel kalkulant, na něhož se Porsche obrátil, a co že by to stálo. Chlapík se zamyslel a řekl, že dvě marky. Porsche okamžik přemýšlel a pak se obrátil na konstruktéra: "To je moc peněz. Víte co, pane kolego, dělejte na tom dál, já za čtrnáct dní přijdu."
Za čtrnáct dnů se opravdu zastavil, znovu to překalkulovali, cena byla nižší. Porsche řekl, že je to už lepší, že se ale zastaví ještě za týden, třeba se s tím dá něco udělat. Za týden to bylo přepracované do definitivního stavu, ušetřilo se snad čtyřicet feniků. Jenomže při desetitisícové sérii na tom úžasně vydělal - a stálo ho to jen třítýdenní plat jednoho konstruktéra. To byl přece ohromný kšeft.
Naposledy upravil(a) OB dne 08 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Leer » 08 pro 2010

krásné téma díky....
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Kůča » 30 čer 2011

Neválí se někomu doma ta nálevka oleje na motor s nálitkem, bez díry na šroub? Do německa se nedostanu,a potřeboval by jsem ji na svůj motor.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Ales-X » 21 črc 2013

Tak co Sam řekne na tohle ... Brezel 1946 a co nálitek na šroub? Ano není ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12072
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Sam » 21 črc 2013

Je to záhada. :D
Každopádně gratuluji k zajímavému motoru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod OB » 22 črc 2013

Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda! :lol:
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12072
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Sam » 22 črc 2013

OB píše:Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda! :lol:

Nemáš pravdu, Kurde. Mám minimálně dva válečné motory včetně nálitku na šroub.
Má teorie je tedy taková, že se již za války s nějakým systémem zajištění nálevky šroubem počítalo a blok buď měl nebo neměl nálitek v závislosti, kdo zrovna pro VW odléval.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod OB » 22 črc 2013

Naprostý souhlas Kurde, mám také bloky s nálitkem ale nemám v nich díru se závitem. Nálitek ve formě byl asi pro jistotu.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12072
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Sam » 22 črc 2013

A na té Alešovo fotce je zajímavé, že nálitek ve formě byl a někdo jej před litím zaslepil. Jeden gram hliníku sem, druhý tam. Ve finále je tu 100tis bloků a to již nějaká ta malá domů dává smysl. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod Ales-X » 22 črc 2013

OB píše:Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda! :lol:

A hlavně blok je už poválečný a nálitek není.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci

Příspěvekod OB » 22 črc 2013

Ales-X píše:
OB píše:Nálitek pro šroub je jen poválečná sranda! :lol:

A hlavně blok je už poválečný a nálitek není.

Jasně, ale rozhodně neměli jen jeden model, jedinou slévárnu a podobně. V tom roce 1946 bylo rok po válce, takže rozhodně nové formy nedělali a v této době přišroubované špunty nejsou.
Ale to plkáme jen tak, protože na tvém bloku nálitek není, na některých mých válečných blocích jsou. Kde je pravda se asi možná také nedovíme.
Nicméně alespoň se to zde oživilo - díky pánové!
Co přijde dál???


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host