KDF 128/166 -Schwimmwagen

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1538
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Pekař z Boščehrada » 21 led 2013

prak píše:
udeeska píše:Zajimavy clanek ceskych borcu,kteri cestovali po Labi v roce 1968 z Prahy do Drazdan

existuje z toho film, máme ho


http://www.youtube.com/watch?v=HemjbZRG9Bg

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4988
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod maxmax » 21 led 2013

Tak jak s nima ze začátku pluje ten mahagonovej člun, tak ten mám :D
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Křemílek
Příspěvky: 110
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Křemílek » 21 led 2013

Strejda mi vyprávěl, že brzy po válce (kolem 48) utopili na Vltavě v Praze Troji Vodníka. Měli ho jako vozidlo v plachtřským klubu. Když ho sehnali, chybělo prej u něj nějaký těsnění někde vepředu u řízení. Improvizovaně ho nahradili a podnikli plavbu, ze který se vrátili bez auta. Prý tam najednou začalo téct- právě vepředu, pak bylo vody víc , pak vyskočili a snažili se ho držet za háky, což byla samozřejmě pitomost, no a pak to vzdali. Jestli ho pak vytáhli, si nepamatuje, navíc brzy potom emigroval.
Jediný těsnění, který mě napadá, je kolem volantový trubky, nechápu ,jak se mohlo poškodit, navíc je běžný broučí a mohli ho vzít z jakýhokoliv Kaďoura. Možná byl ale problém někde jinde, třeba to teklo kolem prostupu pro tachometr, nebo byla prostě díra v plechu.
Slyšel jsem už podobnejch příběhů spousty a myslím, že většinou jsou jen výplodem bujné fantazie pamětníků.
Okamžik pravdy nastává, když je příslušná vodní nádrž vypuštena a kde nic, tu nic. Dokonce i tu Vltavu v Troji jsem viděl skoro bez vody, když opravovali nějakej jez a navíc bylo suchý léto. Dalo se tam chodit po dně, přitom ale veprostřed byl pořad ještě tekoucí proud řeky - hloubku jsem nedokázal odhadnout. Nejspíš ho opravdu vytáhli.
Každopádně jsem přesvědčenej, že tohle se skutečně stalo, strejda je spolehlivej zdroj.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4988
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod maxmax » 21 led 2013

Každý rok pluje měřící loď Valentýna, proměřuje hloubku, a hledá překážky, toho jména již třetí,i když po válce se to řešilo asi jinak :roll: nicméně pokud by ho nevytáhli oni, vytáhl by ho někdo jinej, tou dobou určitě přímo do Kovošrotu národní podnik :lol:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Křemílek
Příspěvky: 110
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Křemílek » 21 led 2013

Tak hlavně: sběratelská vášeň zatemňuje rozum. Napřiklad sběratelé "pásovejch motorek" by mohli vyprávět.Takže když slyšíš, že to tam bylo, tak ti to nedá, i když je samozřejmě jasný, že by to bylo napadrť. Taky to většinou už bylo vypuštěný v minulosti. Myslím, že do Kovošrotu by se s tím nikdo nevláčel, vraků bylo všude dost. Když byl tehdy v opravě ten jez, viděl jsem dno i u Libeňskýho ostrova. O tom jsem zase slyšel, že tam po válce prodávali vany Vodníků (karoserie), jako náhradní díly. Prej o ně ale nebyl zájem, každej chtěl celý auta.Tak jsem tam prohlížel dno, co kdyby tam něco skončilo. Pochpitelně tam nebylo nic :D . O kus dál ale byly potopený neuvěřitelý věci: motorovej člun i s motorem, docela velkej dopravní říční člun (nevím jak se to jmenuje), atd. Takže možnosti tu jsou, ne že ne :D .
Otázka jen zní: co pak s tou troskou?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Pětišroub » 27 bře 2013

tak Grundmanni mají hotovo:

Obrázek

Obrázek

můžeme proti tomu protestovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co proti tomu můžeme dělat :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod OB » 27 bře 2013

Moc krásný auto.
Viděl jsem ho těsně po laku. Lak byl ještě lepkavý.
Co přijde dál???

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3523
Registrován: 12 kvě 2004

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Andy » 27 bře 2013

OB píše:Moc krásný auto.
Viděl jsem ho těsně po laku. Lak byl ještě lepkavý.

Ja taky ja taky, a vonel krasne. Byl jeste ve stavu "pouha vana". Jinak perfektni profesionalni prace.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod yahoďák » 12 dub 2013

OB píše:Viděl jsem ho těsně po laku. Lak byl ještě lepkavý.

--to jim můžou stokrát říkat, nesahat, ale ne, voni tam musej nechat svůj otisk :)

a teď vážně: co to je za ty červený a zelený světla na boku šikmo nasměrovaný? evokuje mi to poziční světla u letadla
Obrázek

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4988
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod maxmax » 12 dub 2013

Hele to má každá slušná loď, prostě poziční světla, zelený na pravoboku,červený na levoboku, a bílý na stěžni :lol: (teda jako vážně jsou to poziční světla , dá se podle nich dost přesně určit směr plavby pro okolní plavidla)
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod yahoďák » 12 dub 2013

takže fakt poziční světla...netušil jsem, že to loďky mají taky a bál se to říct :)

Potom tedy ovšem řidič Schwimmwagenu musí být krom Řidičského průkazu i držitelem Průkazu vůdce malého plavidla.
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Sam » 12 dub 2013

yahoďák píše:takže fakt poziční světla...netušil jsem, že to loďky mají taky a bál se to říct :)

Potom tedy ovšem řidič Schwimmwagenu musí být krom Řidičského průkazu i držitelem Průkazu vůdce malého plavidla.

V tomto případě stačil jen průkaz Vůdce.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4988
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod maxmax » 12 dub 2013

yahoďák píše:takže fakt poziční světla...netušil jsem, že to loďky mají taky a bál se to říct :)

Potom tedy ovšem řidič Schwimmwagenu musí být krom Řidičského průkazu i držitelem Průkazu vůdce malého plavidla.

U nás zcela určítě, výkon více než 5 koní, a jestli má přes tunu ??? :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

rochuss
Příspěvky: 209
Registrován: 03 lis 2012

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod rochuss » 11 čer 2014

Pár fotek jednoho zčásti v pův.barvě a z části patinovaného Schwimmwagena ze srazu na Wolfgangsee u Salzburgu.
Přílohy
166 022 (800x600).jpg
166 023 (800x600).jpg
166 026 (800x600).jpg
166 033 (800x600).jpg

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod OB » 11 čer 2014

Nádhera, tento způsob se mi líbí nejvíc!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
TomB
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 627
Registrován: 26 dub 2010
Bydliště: Jílové

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod TomB » 08 črc 2015

Obrázek
VW Schwimmwagen Type 166/5, fitted Snow-Rollers with “deep-treaded” drum-type wheel-extensions
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2023
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod hydraulik » 23 črc 2015

Obrázek

Zahlédl jsem na Fakenbučku...
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12070
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod Sam » 23 črc 2015

To bude fotomontáž. Schwimm s takovýmto kvérem by se převrátil na zadní nebo by se mu při první ráně roztrhla vana.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5459
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod udeeska » 24 črc 2015

Sam píše:To bude fotomontáž. Schwimm s takovýmto kvérem by se převrátil na zadní nebo by se mu při první ráně roztrhla vana.

Si nemyslim :roll: ,zadni kola ma zalite v betonu :wink:
Vwase nocni sichta...

sevwer
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 331
Registrován: 29 lis 2014
Bydliště: Josefův Důl

Re: KDF 128/166 -Schwimmwagen

Příspěvekod sevwer » 24 črc 2015

:mrgreen:
Pár suchých techn. dat k Flak 38 Gebirgs-to nejlehčí provedení ....
2 cm Gebirgsflak 38

Ráže mm 20
Délka hlavně ráží 113
Délka hlavně mm 2.250
Hmotnost v bojovém postavení kg 276
Hmotnost během přepravy kg 315
Maximální odměr ° 90
Maximální náměr ° 360
Dostřel dálkový m 4.800
Dostřel výškový m 3.700
Dostřel výškový - účinný m 2.200
Rychlost střelby teoretická ran/min 480
Rychlost střelby praktická ran/min 220
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...


Zpět na “klasické VWozy 1938-1966”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host