Dneska jsem mrknul na Sambu a úplně se mi rozklepaly kolena. V Německu se nalezlo jedno neskutečně zachovalý KDF128 které by se dalo brát jako prototyp známějšího KDF166, schwimmwagen. Jedná se o dost původní kousek, a to pozor, s výrobním číslem 19.
Dle zběžného ohledání je tímto číslem signováno nejen blok motoru ale i přední náprava, rám i převodovka. KDF 128 bylo celkem 30 kusů a byl to první pokus z roku 1941 o obojživelné armádní vozítko s pohonem 4x4. Pro svoje rozměry a problémy s tuhostí karoserie se od tohoto konceptu upustilo a přešlo se v roce 1942 na subtilnější KDF166.
Nejen pro všechny KDF nadšence doporučuji sledovat topik o tomto vozítku na TheSamba.com
Naposledy upravil(a) Sam dne 23 srp 2010, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
To se nedivím Same, že se ti rozklepaly kolena, dovol abych s koleny klepal s tebou. Je to fakt neuvěřitelné, že se takové vozidlo ještě může najít dnes, kdy jsou celé týmy překupníků na vyhledávání zajímavých starých vozidel. Co mě se nejvíce líbí je kompletnost a původnost. Uvidíme jestli to koupil překupník nebo člověk, který si vozidlo chce nechat pro sebe.
Děkuji za upozornění, již opraven název. Jak již psal O.B., bude nyni velice zajímavé sledovat, co se s vozem bude dít. První zmínka o nálezu je z tohoto pátku a je od málo aktivního člena TheSamba. Můj soukromý názor je, že již zbrojí několik VW-KDF klanů, v čele s rodinou Grundmannů, kteří budou chtít stůj co stůj dostat tento vůz do své sbírky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Když jsme u toho, ví se o nějakém dalším kousku KDF128 který by byl, byť jako torzo, v nějaké sbírce nebo garáži ? Já osobně se setkal pouze s několika málo dobovými fotografiemi tohoto vozu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Sam píše:Když jsme u toho, ví se o nějakém dalším kousku KDF128 který by byl, byť jako torzo, v nějaké sbírce nebo garáži ? Já osobně se setkal pouze s několika málo dobovými fotografiemi tohoto vozu.
Osobně jsem měl možnost vidět částečné díly (kusy) vany z KdF 128 a to tady v čechách. A podle vyprávění pamětníků se z Kolína jeden kus 128 prodal v 60. letech ven snad do Rakouska, kde je dodnes.