"VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
"VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
"VLK" "
Vollstromlinien Leichtbau Kontstuktion" Wolfsburg 1947
Vollstromlinien Leichtbau Kontstuktion" Wolfsburg 1947
engine specialist
VLK, kousek z historie
Pár měsíců po válce Kurt Kuhnke (závodník) a Walter Hampel (inženýr) měli společnou představu o závodním automobilu, který bude využívat techniku od VW. Ředitel VW a britská kontrolní komise povolily postavit Volksracer a tak mohl začít projekt "Vollstromlinien-Leichtbau-Konstruk. tion" VLK. Walter Hampel dělal pro VW již od roku 1938 a hodně se toho naučil na modelech KdF a Porsche T-64. S těmito znalostmi rostl projekt rychle a díky technické univerzitě Brunswyk mohli testovat aerodynamiku modelu.
Kuhnke and Hampel za pomoci Heinrich Schwena dokončili a prezentovali tento model vedení VW. V srpnu 1947 jel VLK první závod v Brunswyku a hned vyhrál. Za volantem neseděl nikdo jiný než Kurt Kuhnke.
Některé další vozy na základech VW byly postaveny jako známé Petermax-Müller Racer, které byly postaveny Heinrich Schwenem. Petermax-Müller Racer používali jiné motory a sice motory z vojenských člunů Wehrmachtu. S těmito motory měli tyto vozy šanci vyhrávat závody.
V roce 1948 byl do čela VW zvolen Heinrich Nordhoff, který se však o projekt VLK nezajímal. V srpnu 1948 bylo auto prodáno do rukou Richarda Trenkela, závodního jezdce z Bad Harzburgu.
Pár měsíců po válce Kurt Kuhnke (závodník) a Walter Hampel (inženýr) měli společnou představu o závodním automobilu, který bude využívat techniku od VW. Ředitel VW a britská kontrolní komise povolily postavit Volksracer a tak mohl začít projekt "Vollstromlinien-Leichtbau-Konstruk. tion" VLK. Walter Hampel dělal pro VW již od roku 1938 a hodně se toho naučil na modelech KdF a Porsche T-64. S těmito znalostmi rostl projekt rychle a díky technické univerzitě Brunswyk mohli testovat aerodynamiku modelu.
Kuhnke and Hampel za pomoci Heinrich Schwena dokončili a prezentovali tento model vedení VW. V srpnu 1947 jel VLK první závod v Brunswyku a hned vyhrál. Za volantem neseděl nikdo jiný než Kurt Kuhnke.
Některé další vozy na základech VW byly postaveny jako známé Petermax-Müller Racer, které byly postaveny Heinrich Schwenem. Petermax-Müller Racer používali jiné motory a sice motory z vojenských člunů Wehrmachtu. S těmito motory měli tyto vozy šanci vyhrávat závody.
V roce 1948 byl do čela VW zvolen Heinrich Nordhoff, který se však o projekt VLK nezajímal. V srpnu 1948 bylo auto prodáno do rukou Richarda Trenkela, závodního jezdce z Bad Harzburgu.
Naposledy upravil(a) beetle66 dne 06 říj 2008, celkem upraveno 3 x.
1966
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
....bez zajímavosti není fakt, že Kurt Kuhnke začínal před válkou jako motocyklový závodník a po pár sezonách s VLK pokračoval ve Formuli 3 a 2 a dokonce nastoupil i jedenkráte ve Formuli 1 (1963, nekvalifikoval se). Takže ještě dávno před příchodem před příchodem Formel Vau stál závodní stroj s pohonem VW u počátků slušné kariéry.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: "VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
VLK ve velmi vybrané společnosti:
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
tak co Karle, jak to jede
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: "VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
A aby se jim lépe povídalo...Sezona 1948, VLK přestavěn na otevřený roadster:
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Re: "VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
Jsem jediný, kdo nevidí obrázek?
"Please do not link directly to this resource. You must have a session in the forum."
Strejdo Jahoďáku, takhle to nejde... Zkus to pres nasi galerku... Ď
"Please do not link directly to this resource. You must have a session in the forum."
Strejdo Jahoďáku, takhle to nejde... Zkus to pres nasi galerku... Ď
Naposledy upravil(a) threeseven dne 21 led 2010, celkem upraveno 2 x.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: "VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
jojo, jsou to potvory
udělal jsem to jednodušeji než přes galerku
Ono by to beztak chtělo rozpohybovat strýčka Sama, aby zase fungoval cash obrázků jako dřív
udělal jsem to jednodušeji než přes galerku
Ono by to beztak chtělo rozpohybovat strýčka Sama, aby zase fungoval cash obrázků jako dřív
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Re: "VLK" - Vollstromlinien Leichtbau Kontstruktion
Díky, stálo to za tu námahu. Pěkný...
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...