VW 30HP tri-power

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18957
Registrován: 02 led 2003

VW 30HP tri-power

Příspěvekod Pětišroub » 28 led 2008

Jak se zjistilo, pokec o všem možném už netáhne, stává se místem pro vzájemné útoky a chytračení, a většina návštěvníků fóra baží po technických tématech. Proto je tu zajímavost pro dnešní den - tříkarburátorový motor 30HP v experimentálním stádiu.

Centrální karburátor je Solex s velkou vzduchovou tryskou, takže běží v režimu nízkých a středních otáčkách, směs posléze chudne. Ve vyšších středních otáčkách vstupují do hry postranní karburátory Tillotson, které jsou v nízkých a středních otáčkách uzavřeny pružinovým mechanismem a posléze vstupují do hry podobně jako sekundární difuzor na progresivním karburátoru.

Pěkná blbůstka ne?

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
DuffY
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 807
Registrován: 07 lis 2006
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DuffY » 28 led 2008

to musí bejt radost štelovat :shock: ale každopádně velmi zajímavé!

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4378
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 28 led 2008

kromě sání a karburátorů je motor nějakej prázdnej
zajímavá libůstka
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

HaD601
Příspěvky: 33
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Brno

Příspěvekod HaD601 » 28 led 2008

Pěkné... kdysi jsem uvažoval o spřažení 2 karburátorů, jeden aby dělal chudší směs pro úspornou jízdu po rovině a druhý, který by obohacoval směs pro maximální výkon a po mírném povolení plynu by se zase zavřel. Prostě to, co dělají moderní řídící jednotky, mění bohatost směsi vzhledem k zátěži, naštěstí zůstalo jen u úvah, ale jak vidím, našli se odvážlivci co se nebojí experimentovat... Uvidíš jaké budou výsledky, jsem zvědavý!

Uživatelský avatar
IGi
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1124
Registrován: 11 črc 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod IGi » 28 led 2008

tohle asi nebude petisroubova prace :lol: nevim o tom ze by mel kabrio 8)
ale jinak docela mazec motor!! jsem rad ze mam jeden karbec mit tri jdu na opratku dobrovolne !!! :roll:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18957
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 28 led 2008

ještě to pochopitelně nevrčelo, stavitel je ve fázi ladění ovládání :-) Motor není můj, ale celkem mě to zaujalo:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8585
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 29 led 2008

no teda, jestli to rozchodí, tak by bylo zajímavé to vidět v akci
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8585
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 30 led 2008

a hlavně...tohle je "vynález" toho pána, nebo rekonstrukce nějakého dobového pokusu?
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18957
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 30 led 2008

je to dobovka :!:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18957
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 13 bře 2008

tak, pan majitel posunul projekt do finálního stádia, motor už je v adekvátním voze a prý to i vrčí :-) Kit ve své době existoval v provedení pro 30i 34 HP ale nějak se to nechytlo...

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
kalda
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1125
Registrován: 16 dub 2005
Bydliště: Vrchlabi, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kalda » 13 bře 2008

vim, ze se to nesmi...ale sakra, to je mazec!!!

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 14 bře 2008

zajímaly by mě jízdní dojmy :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3680
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 14 bře 2008

[quote="Pětišroub"]Kit ve své době existoval v provedení pro 30 i 34 HP ale nějak se to nechytlo...
quote]


Velmi si lamem hlavu nad tym - preco?... Asi ze to neide nastavit a mimo bolehlavu to neda nic ine...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18957
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 14 bře 2008

tak..tenkrát se zkoušelo leccos, a spousta řešení byla jen slepou uličkou..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4225
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 14 bře 2008

na druhu stranu slepé uličky onej doby su dnes žiadane rarity :lol:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 23 bře 2008

Je libo si tuto kočičku poslechnout jak si vrní ?
[youtube]http://youtube.com/watch?v=qVJer-4KbMs[/youtube]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3950
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 23 bře 2008

Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 30HP tri-power

Příspěvekod Sam » 15 dub 2011

Tak Tri-power se opet otrepal a nyni se pracuje na dvousvickovem zapalovani.Ponecham stranou smysl celeho snazeni, ale jako pomnicek dobry. Prace na CNC freze za jedna :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2046
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 30HP tri-power

Příspěvekod wally » 15 dub 2011

Sam píše:Tak Tri-power se opet otrepal a nyni se pracuje na dvousvickovem zapalovani.Ponecham stranou smysl celeho snazeni, ale jako pomnicek dobry. Prace na CNC freze za jedna :)


Tak to je peklo, práce fakt hezká... :D
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1641 ccm
------------------------------

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 30HP tri-power

Příspěvekod Sam » 15 dub 2011

peklo teprve nastane az se zacne resit synchronizace zapalovani. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “vintage speed”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host