VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 156
Registrován: 20 kvě 2009

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod m.k. » 26 říj 2010

Tak to je mazec.
Že by 2x OHC?

Něco jako toto ze 70-tých let?
Obrázek

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3455
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Andy » 26 říj 2010

Tohle vypada na prvni pohled jak tank na dalkove ovladani a ne motor :lol: to je ten tvuj Mildo?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3950
Registrován: 28 srp 2006

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Šíša » 26 říj 2010

To asi nebude, neboť fotka je fotka z papírové fotky (nebo diáku ?) ... je tam zrno ... a převodovka je IRS...

Spíše mne zajímá ta horizontální vrtule chlazení :?: :shock:

Hlavy jsou OHC, zajímavé :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Sam » 27 říj 2010

OHC jsme tu uz měli, viz viewtopic.php?f=2&t=9931&hilit=apfelbeck&start=20#p212742
Přesunu tam pak i ten Mildův tank. Sedmdesátý léta sem už nepatří.
Zpět ale do padesátých. Menší nicneříkající ochutnávka. Je to OHC nebo OHV ?
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3950
Registrován: 28 srp 2006

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Šíša » 27 říj 2010

OHC... bych řekl :oops:

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3455
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Andy » 27 říj 2010

OHV ne, naopak: krasne.... :D

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3680
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod john » 01 pro 2010

Dnes mi na stole pristal Arnott supercharger...

Obrázek

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 156
Registrován: 20 kvě 2009

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod m.k. » 01 pro 2010

Tak to je krásný úlovek.
A s origo karburátorem .... hm, pěkné, pěkné.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Sam » 01 pro 2010

Já se jen připomínám, že tu stále chybí popis toho KDF monstra. :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod OB » 01 pro 2010

Dobře, tak já si myslím, že to je KdF motor s rozvodem OHC. Už jsem v našich luzích a hájích o něčem takovém slyšel, že to dokonce existovalo u nás. Někdo to u nás vyrobil snad dle nějaké německé dokumentace. Bohužel je to již dlouho co jsem tuto báchorku slyšel, ale co je na ní pravdy, těžko říci.
Takový motor je v tom hliníkovém závodním autě z roku 1947 nebo 48 co stojí ve Wolfsburgu v muzeu. To je taky OHC rozvod.
Co na to Sam Hókins.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3680
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod john » 04 bře 2011

Velmi rychlo sa blizi cas na dalsie rekordy na Solnom jazere, takze zase na poslednu chvilu sa stavaju auta a motory...tento rok mimo Bone Stock 36 HP Beetle pojde zase Ghia , dalsi brouk, ktoreho kategoria este nie je rozhodnuta a Ponorka, ktora bude vybavena 2.9 l typ4 motorom...ocakavame od toho asi 280 HP...pouzijeme individualne hlavy na kazdy valec, co vyzaduje odstranenie dvoch chladiacich rebier na valcoch...to bol moj dnesny ukol... :D kazde auto bude vybavene dvoma motormi, aby sme pokryli co najviac kategorii...36 HP s Arnott supercharger / pardon, kompresor / :D ..je skoro hotovy...co ma este Steve v rukave neviem ani ja... :D


Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3680
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod john » 11 bře 2011

Tento krasavec este nema hotovy motor a uz je to rekordwagen... :D
Zatial ziadna ponorka nerobila pokus o rychlostny rekord, takze v kazdom pripade bez ohladu na dosiahnutu rychlost bude mat rekord.. :D

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1087
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Pekař z Boščehrada » 11 bře 2011

Ta je teda hodně luxusní!!!

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 908
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Říčany, Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Ales-X » 07 bře 2012

Přídavné olejové vany sem také patří a tato vypadá moc hezky.
Obrázek
... a stále tu chybí rozuzlení
Pětišroub píše:"nebyl čas ptát se kdo je kdo"
jedná se o moc zajímavý kousek a rád vám ho tu přiblížím, ale nechtějte to po mě v půl 9 ráno..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Sam » 07 bře 2012

Ta olejová vana pochází z Porsche raných 50tých let. Osobně se mi moc nelíbí. Je na můj vkus moc vysoká a představa těsnění toho obrovského víka dole mne doslova děsí :D
Mnohem raději mám olejovou vanu od Berga. Je nižší a pěkně kopíruje půdorys bloku.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4172
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod lišák » 07 bře 2012

Naší volbou byla tato elegantní vana, která se vyráběla pod značkou Racetrim, případně DDS. My ji máme jako noname bez loga, zato výrazně levněji, ale jinak je to prašť jako uhoď. Není tak škatuloidní jako ta od Berga nebo Empi. :D
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18957
Registrován: 02 led 2003

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Pětišroub » 07 bře 2012

ta Porsche vana vypadá, jako by tam přišroubovali brzdovej buben .-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5138
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod udeeska » 08 bře 2012

Lisakovu jsem drzel v ruce a premyslel,ze mu ji zapru :D ,vyhrabal jsem knihu o motorech(Aircooled VW Engine
Interchange Manual)tak pridavam jednu vanu od Bugpack....
Přílohy
IMG_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11422
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Sam » 08 bře 2012

Ano, RaceTrimka je stylovka. Měl jsem ji také, ale bohužel začali s tuningem na můj vkus moc pozdě, takže vany jsou jen na moderní příruby 34+PS. Tak jsem ji popustil pánovi s Californií .

A to přirovnání s 356A bubnem je trefné. :lol: :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 908
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Říčany, Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Příspěvekod Ales-X » 08 bře 2012

Ale na druhou stranu je 356A "brzdový buben" jednoduchý na výrobu.

A co tedy ta OHC potvora na KDF bloku? ... nebo to je snad dvoutakt?


Zpět na “vintage speed”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host