VINTAGE SPEED - dobové úpravy motorů

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Sam píše:Trošku tady spoléhám na Petra914, jestli nám neřekne neví něco víc z Denzelovy závodní kariéry.
...todle sem nějak překouk...

...pokud se Same jedná o Wolfganga Denzela...tak ten jezdil závody...ale závody motocyklů,na strojích BMW a tušim DKW...a byl poměrně úspěšnej v rámci Německa...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

příznivci dobového tuningu si jistě nenechají ujít

http://www.kaeferfriseure.de/
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Petře to by mohl být on.
Obrázek
Zde nějaké povídání. Pro mne naprosto nečitelné, ale třeba to petře přelouskáš a v kostce nám nastíníš, kdo to vlastně W Denzel byl.
http://www.carsablanca.de/Magazin/wir-s ... mw-rettete
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Cyklonový filtr

Příspěvek od Ales-X »

Máte někdo více informací o cyklonovém filtru (der Zyklonfilter) který je na Denzlu 1300? Fotky vnitřku, rozměry atd.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak jsem nakonec něco málo našel. Je to ale spíš informativního charakteru než podklady pro repliku
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nejedná se o Denzelův výmysl, tento filtr se používal např i Autotechnik, a jiní.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak dneska si dáme další kompresor pro 30HP motory. Jde o mašinku společnosti Progressive Engine Products COmpany, zkráceně PEPCO, která vyráběla v padesátých letech kompresory ve spojených státech.

Obrázek
Již na první pohled je vidět, že PEPCO není tak "sexy" jako judson, je o něco větší a po osazení karburátoru (Solex 28 PCI) již nezbývá moc místa pro vzduchový filtr. Z tohoto důvodu se PEPCO dodávalo bez filtru a bylo nutné použít např. suché filtry z industrie motorů.

Obrázek

Obrázek
Stejně jako Judson byl k PEPCO dodávaný boost gauge


Obrázek
Rotory měl pepco dva a byly vyrobeny z hliníkové slitiny. Oproti lamelám v Judsonu by by měl mít PEPCO vyšší životnost.

Obrázek
PEPCO na tisíc kousků.

Pepco dodával svůj kompresor nejen do motorů VW, ale měl i verzi do porsche a MG.
Pepco v akci z prvního obrázku. Dle slov majitele se jedná o standardní 30PS motor, pouze doplněný cukrovím jako PEPCO, abarth atd.
Dle měřeni na dynamu má tento motor 59.8HP na kolech a 93Nm
Ten zvuk je božský :P :P :P
Naposledy upravil(a) Sam dne 22 bře 2009, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to je draveček :-)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

..jak to bylo mazaný? Ta "převodovka" s ozubeným soukolím asi měla svojí náplň ne? A lamely jsou prostě jen chlazený/mazaný směsí?
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Ano, má to vlastní olejovou náplň, doporučoval se olej SAE 40. Chlazení lamel dle mého názoru je jen palivovou směsí. Otvory v lamelách tipuju jen pro odlehčení.

Jinak tento kompresor se používal i v silnějších motorech, byly i verze pro dva karburátory. Ale o tom se z pochopitelných důvodů zde více rozepisovat nebudu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

borel
Příspěvky: 131
Registrován: 21 říj 2008
Bydliště: Sever

Pepco

Příspěvek od borel »

Díky za informace o kompresorech, takhle rozebranej ze vnitř sem to viděl poprvé. Je to krása takové nápady se maj prosazovat a né lambda sondy, katalizátory atd.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
S PEPCO kompresorem se dali dělat i takovéto zvěrstva.
Mimochodem, poznáte co je to za motor ? Jestli ne, tak.... [smilie=spank2.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Ano, máte samozřejmě všichni pravdu, jde o můj oblíbený motor Denzel :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to by podle těch hranatejch kanálů poznal aji debíl
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Tak od kompresorů si na chvilku odpočineme a podíváme se na další libůstku.
Dvojtité karburátory na 30PS již v padesátých letech dělala firma Riechert, Autotechnik se svým expressem. a další. V norsku se ale vyklubala tato zajímavá sada firmy Abarth z Torina známé svými tlumiči výfuků.

Tento "ošlivý" kit je zajímavý hlavně tím, že:
1) o tuning VW se pokoušeli i Italové
2) jde o jediný dvoukarburátorový kit s funkčním předehřevem
3) jako karburace byl použitý Solex 32PBIC, který se dával na porsche 356

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Snažil jsem se o tomto kitu vygooglovat více, ale marně. Je to asi jediný publikovaný exemplář.:?

PS: Osazené filtry jsou zřejmě původní, mají na sobě nápis Torino. Cyklonových filtrů si nevšímejte, ty tam autor dal jen aby mě nas***l :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Narazil jsem na tuto pěknou tabulku srovnání různých motorů z padesátých let jako VW, Okrasa, Denzel, Porsche + modifikace.

Příště se podíváme na jednu sadičku dvojité karburace čistě pro 25PS motory.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Příspěvek od okrasa »

další klasika, Porsche 1500ccm preA 1953...
Obrázek
Naposledy upravil(a) okrasa dne 07 bře 2009, celkem upraveno 1 x.
engine specialist

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Proti těmhle špekům je to nic, ale mám doma originální výfukový svody Sauer and Sohn - kdo o tom něco ví, tomu to něco řekne - koupil jsem je více méně omylem s dalšími jinými díly - bohužel bez tlumiče. :cry: soudobé prameny hlásí +3Ps
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

jj, to o co se Denzel a daší dlouhá léta snažili, měl Porsche již v základu. Nicméně i ten Denzel dokázal F.P. nakopat zadek. Rozhodně to sem patří. Pokud sem někdo hodí základní roztřídění a identifikační znaky P motorů z padesátých let, budu jen rád. Je toho tolik, že se v tom moc neorientuji. Čím víc fotek dílů s popiskem, tím líp.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Příspěvek od beetle66 »

Žanek píše:Proti těmhle špekům je to nic, ale mám doma originální výfukový svody Sauer and Sohn - kdo o tom něco ví, tomu to něco řekne - koupil jsem je více méně omylem s dalšími jinými díly - bohužel bez tlumiče. :cry: soudobé prameny hlásí +3Ps
nějaké dobové podklady (katalog) k Saurerovi jsou tady, jedná se o rok 1980...
http://www.painteddesigns.nl/downloadab ... ng1980.pdf
1966

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Tak narozdíl od sady Abarth se mi o tomto kitu podařilo najít alesoň něco dobových informací. Jedná se o sadu s karburátory Fischer Amal, které se v té době používaly převážně na mašinách jako je NSU nebo Puch. Na první pohled jistě zarazí netradiční způsob ovládání a filtr umístěný z boku karburátoru. Nejstarší zmínku v tisku jsem našel z roku 1951, kde tato sada byla prezentována na 25PS motoru. Po Upgrade měl motor dnes úsměvných 28-29PS při 3800 otáčkách. Svým výkonem se nemohl rovnat motorům Porsche, pro ale byla cena sady, která vyšla na 104 DM. Průměrná spořeba takto upraveného motoru se pohybovala kolem 8.3 litru/100Km.
Z nuly na 100Km/hod se VW brouk dokázal dostat za 36 sekund.

Nalezl jsem i jeden starý inzerát ze Samby, kde se tento kit prodával.
Obrázek

Obrázek
Toto jsou asi jediné současné fotografie Amal Kitu.
Existuje ještě zmínka o nasazení a testu kitu na 30PS motoru z roku 1954, kdy se výkon zvýšil na 34 PS a motor se dal vytočit až na 5500RPM.
Překopáno bylo i ovládání karburátorů.
Obrázek
Novější zmínka o Amalu již nikde není k dopátrání, v té době již na VW motorech dominovaly sofistikovanější systémy jako Express Kit či Riechert.

Dobová propaganda na závěr.
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět