Závodní vozy s boxerem
On totiž ten Little but quick dragster je podstatnou částí Bergovy stáje, stejně jako Inch Pincher. Akorát ten barevnej motor v něm je sice dobovka, ale nepůvodní k vozu.
245kg dragster třídy D, motor 1898ccm. Čtrvrtmíli udělal za 11.16 s koncovou rychlostí 198km/hod, a to v roce 1967.
245kg dragster třídy D, motor 1898ccm. Čtrvrtmíli udělal za 11.16 s koncovou rychlostí 198km/hod, a to v roce 1967.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Závodní vozy s boxerem
Další souputník VLK, Petermax Mueller a dalších poválečných závodních vozů postavených z dílů KdF / VW.
A protože o něm vcelku nic není zjistitelné (krom názvu odvozeného od jména stavitele a jezdce), dáme si sem jen hezkou fotku:
WEEKE Eigenbau
A protože o něm vcelku nic není zjistitelné (krom názvu odvozeného od jména stavitele a jezdce), dáme si sem jen hezkou fotku:
WEEKE Eigenbau
- Přílohy
-
- weeke_eigenbau_1951.jpg (24.84 KiB) Zobrazeno 10124 x
Re: Závodní vozy s boxerem
Píše se rok 1952 a v Rakousku se rodí závodní speciál pro třídu F2 - Porsche/Mathé - Fetzenflieger. Je to další dílko závodníka a konstruktéra v jedné osobě. Byl poháněn motorem o objemu 1500 a 70PS, později se výkon vyšplhal ke 130PS při zachování stejného objemu. Poměr váha/výkon je na úrovni dnešního Porsche 911 Turbo pro představu jak to jelo, protože to jelo pekelně. Váha se vešla pod 500 kilo.
v dobré společnosti:
v dobré společnosti:
1966
Re: Závodní vozy s boxerem
zkratka do Muzea PROTOTYP s vícero fotkami: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 33#p205733" onclick="window.open(this.href);return false; (je to hned první příspěvek)
Zajímavé a mírně matoucí je, že pro vůz existovaly odnímatelné alu blatníky, doplňující siluetu vozu a výrazně měnící jeho vzezření!
Zajímavé a mírně matoucí je, že pro vůz existovaly odnímatelné alu blatníky, doplňující siluetu vozu a výrazně měnící jeho vzezření!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Závodní vozy s boxerem
ano fakani nám ho tu provařili, já se na něj chystal.
Bylo by zajímavé vědět, jestli se s ním Matthé pohyboval i v normálním provozu, když to má ve verzi s blatníkama i osvětlení
Podíváme se mu pod sukýnku.
Zatímco vpředu sloužila upravená archaická náprava z KdF 166, vzadu bilo nejmodernější srdce od Porsche - Carrera:
Bylo by zajímavé vědět, jestli se s ním Matthé pohyboval i v normálním provozu, když to má ve verzi s blatníkama i osvětlení
Podíváme se mu pod sukýnku.
Zatímco vpředu sloužila upravená archaická náprava z KdF 166, vzadu bilo nejmodernější srdce od Porsche - Carrera:
Re: Závodní vozy s boxerem
...ty světla vidim jako nutnost pro homologaci pro závody na delší vzdálenost...víc jak 3,5 hodiny...nebo 500 km...musí mít auto markanty jako běžný vozidlo...
...ale jestli tadle regule fungovala tenkrát...a jestli vůbec jeli pod FIA regulema si nejsem jistej...byla to doba chaotická...
...ale jestli tadle regule fungovala tenkrát...a jestli vůbec jeli pod FIA regulema si nejsem jistej...byla to doba chaotická...
You can't win 'em all...
Re: Závodní vozy s boxerem
tak tak, 130koní z takovýho objemu je slušnej výkon, motor točil přes 8000 tisíc a max. rychlost byla kolem 210. Pro zajímavost Porsche 356 Carrera GS měla výkon 130 koní o mnoho let později a s dvoulitrem. A jelikož mám rád dobovky, dáme si jednu.
1966
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závodní vozy s boxerem
Apropó, všimli jste si těch náhradních svíček ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Závodní vozy s boxerem
... a když dobovky...tak si konečně taky ukážeme, jakej sympaťák byl pan Matthé osobně :
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závodní vozy s boxerem
To Beetle66: a to si ještě uvědom, že touhle rychlostí v tom lítáš jen s jednou rukou a řadíš tak, že.... no raději na to ani nemyslet.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Závodní vozy s boxerem
..a kolem žádný únikový zony, ale patníky, stromy, baráky, sloupy..a na těch galuskách úzkejch ...byli to střelci
Re: Závodní vozy s boxerem
dost vzácný pohled pod krovky Fetzenfliegeru bez Carrery
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Brazileiro
- Příspěvky: 72
- Registrován: 10 zář 2007
- Bydliště: London, UK
Re: Závodní vozy s boxerem
Prave prekladam text o brazilskem zavodaku Lorena GT...behem dneska bych mel dodat vice fotek a komplet cesky historii...
jen k nahlednuti:
Mam to nechat zde, nebo se to hodi spise do jineho topiku?
jen k nahlednuti:
Mam to nechat zde, nebo se to hodi spise do jineho topiku?
Boxer Sound!
Re: Závodní vozy s boxerem
...topic si trefil...a to sem zvědavej...FORD GT 40 tomu čouhá z vočí...
You can't win 'em all...
- Brazileiro
- Příspěvky: 72
- Registrován: 10 zář 2007
- Bydliště: London, UK
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Závodní vozy s boxerem
nespěchej, dej si záležet..... zatím si to tu odlehčíme
Trvám na opakování ceremoniálu!!
Matthé mi nepodal ruku!!!
Trvám na opakování ceremoniálu!!
Matthé mi nepodal ruku!!!
- Brazileiro
- Příspěvky: 72
- Registrován: 10 zář 2007
- Bydliště: London, UK
Re: Závodní vozy s boxerem
Takže si dáme trochu historie a první generaci....dokonce jsem si dal práci i s češtinou (mám na mysli háčky a čárky )
Lorena GT - Historie vozu
V roce 1968 se v Brazílii objevil sportovní vůz Lorena GT. Výroba pokračovala až do roku 1971 a bylo hojně využíváno v závodech.
Lorena GT byla přímo odvozena od amerického modelu 'Ferrer GT', vyráběného v USA firmou Ferrer Motors Corporation, jako platforma posloužila placka VW Sedan 1300.
V roce 1967 León Lorena začal s výrobou tohoto vozu v brazílii, z toho název Lorena. V roce 1968 byl závodní vůz představen v Riu de Janeiro, pilotován Sergiem Cardosem, dodatečně potom jeho bratrem Sidney Cardosem.
Na IV. výstavě automobilů v Sao Paulo, v listopadu 1968, byl vůz oficiálně představen veřejnosti a na začátku roku 1969 začala jeho výroba. Na začátku byly vozy vyráběny v halách firmy "Lorena Importação Indústria e Comércio Ltda.", poté převzala výrobu firma "Tambatajá Veículos Ltda" s několika modifikacemi až do roku 1971.
Říká se, že bylo vyrobeno na 30 těchto vozů, 22 přímo ve fabrice a několik kusů mimo, nezávisle na fabrice.
Většina vozů byla používána pro závody, několik jich dokonce přežilo, většina s různými modifikacemi.
Protože neprobíhala sériová výroba, existuje spoustu vozů s různou úpravou, takže najít dva totožné exempláře je téměř nemožné.
Během výroby Loreny, mezi lety 1968-1971 vyráběli tyto vozy tři různé firmy se třemi karosářskými variacemi:
"Lorena Importação e Comércio Ltda."
1. generace = vozy s kapotou motoru v zadní části podobně jako bus (konec 1968 až květen 1969)
Domníváme se, že bylo vyrobeno asi 5 až 7 kusů této první generace. Zadní výko motoru nebylo zrovna dobře vyřešeno a byl problém s přístupem k motoru a hlavně ke karburátorům. Minimálně dva vozy byly vyrobeny se sklopným výkem směrem dolů, nebo úplně odjímatelným.
Na vozech s výklopným výkem nahoru ho musel majitel podpírat vlasními zády, protože neměli žádnou zarážku nebo mechanizmus = to znamená že vaše tričko bylo na vyhození. A nebo jste mohli výko podložit nějakým špalkem. Nezapomínejte, že výška vozu nebyla víc než 70 cm nad zemí. Pro naladění karburátorů jste museli prakticky vlézt do motorového prostoru a natáhnou ruce do tmavého prosotru.
Všiměte si detailů na dobových prospektech, s jistotou první generace:
- žádné zadní nárazníky
- žádné rámečky kolem světel, pouze černý okraj
- přední kapota měla pouze jeden zámek (z víčka nádrže Kombi (brazislký Bus)¨
- zadní kapota motoru zřejmě otevírající se směrem dolů nebo úplně odjímatelná (všiměte si malého a samotného zámku ve středu kapoty, opět z víčka nádrže Kombi, a absence venkovních pantů)
- zadní blinkry....z čeho pocházejí???
- kola originál Volkswagen 15 palců
Vůz při kompletaci ve fabrice
Jeden z prvních vyrobených vozů.
Všiměte si vozu na první fotce v pozadí s odlišnými rysy. Větší rám předního skla a také zpětná zrcátka navíc.
Detaily tohoto vozu:
- guma kolem předního okna s chromovaným rámečkem (vůz vzádu je již s klasickým rámečkem, který byl poté používán u všech vozů)
- akrylový rám světlometů bez chromu, zřejmě pouze z tenké gumy
- stejné výko motoru jako předchozí foto
- dva zámky na kapotě vpředu
- zadní světla z VW 1300
- přední spoiler
- bez zadního nárazníku - možná nebyl pouze namotnován
- bez loga firmy vpředu, vzadu i po stranách
- kola značky Rodabrás, 5 šroubů s imitací centrální matice
Vůz jak by představen na VI. autosalónu v Sao Paulo, listopad 1968:
Rozdíly oproti první generaci:
Předek
- hranatá světla z Fordu r.v. 68 - 69 s akrylovým krytem
- kliky vnitřní i vnější z VW sedan
- kola značky Rodabrás, 5 šroubů s imitací centrální matice
- guma předního a zadního okna s chromovaným rámečkem, kovový
- akrylový rám světlometů chormovaný
- dva zámky přední kapoty
- velký znak firmy vpředu
- poklice kol s logem firmy
- velké panty přední kapoty (od Willys Interlagos)
- přední nárazník integrován do karoserie - gumový pruh používán na autobusech Mercedes-Benz
- blinkry přední hranaté, po stranách předních blatníků
Zadek
- víko motoru vzadu, otevírací nahoru s dvěma kličkami z kombi na spodní hraně
- malé panty víka (z vozů Renault Dauphini/Gordini - Willys)
- jiná zadní světla, možná z nějakého amerického náklaďáku ... nějaký nápad???
- zadní nárazník pouze po stranách, také z MB
- velký znak uprostřed zadní části karoserie
- venkovní kliky z VW Sedan
- přichycení vnitřních panelů dveří viditelně pomocí šroubů
Interiér
- kliky z vozu VW Sedan, nebo sportovní ulaté
- klíček zapalování vlevo nahoře od volantu
- rychloměr a otáčkoměr uprostřed panelu, vlevo hladnina benzinu, vpravo ukazatel tlaku oleje a ampérmetr (nejnovějsí modely této generace měly palivoměr mezi otáčkoměrem a tachometrem)
- přepínače na spodní části panelu (od Willys Itamarati)
- prahy dveří z hliníku s designem malých šestiúhelníků (stejný vzor jaký se používal u Puma VW 1969)
- tříramenný volant, průměr 330mm (nejspíš značky Fittipaldi nebo Tarumã)
- tlačítko klaksonu s logem Lorena
- přepínač blinkrů zkrácen, nad volantem uprostřed
- opěradla pevně přidělaných sedadel s s možností nastavení ve třech směrech
- opěradlo spolujezdce bez možnosti nastavení
- zadní sedadla potažena pouze polstrováním přímo na podlaze vozu
Motor
- max. obsah 1600, volitelně 1300 nebo 1500, jednoduché sání trakty
- dvojitá karburace Kadron (Solex 32)
- sahara z Brouka 1300, v horní části seříznuta (snížena)
- šasí i podvozek z VW Sedan 1300
- kola Rodabrás
pokračování příště 2. generací....
Lorena GT - Historie vozu
V roce 1968 se v Brazílii objevil sportovní vůz Lorena GT. Výroba pokračovala až do roku 1971 a bylo hojně využíváno v závodech.
Lorena GT byla přímo odvozena od amerického modelu 'Ferrer GT', vyráběného v USA firmou Ferrer Motors Corporation, jako platforma posloužila placka VW Sedan 1300.
V roce 1967 León Lorena začal s výrobou tohoto vozu v brazílii, z toho název Lorena. V roce 1968 byl závodní vůz představen v Riu de Janeiro, pilotován Sergiem Cardosem, dodatečně potom jeho bratrem Sidney Cardosem.
Na IV. výstavě automobilů v Sao Paulo, v listopadu 1968, byl vůz oficiálně představen veřejnosti a na začátku roku 1969 začala jeho výroba. Na začátku byly vozy vyráběny v halách firmy "Lorena Importação Indústria e Comércio Ltda.", poté převzala výrobu firma "Tambatajá Veículos Ltda" s několika modifikacemi až do roku 1971.
Říká se, že bylo vyrobeno na 30 těchto vozů, 22 přímo ve fabrice a několik kusů mimo, nezávisle na fabrice.
Většina vozů byla používána pro závody, několik jich dokonce přežilo, většina s různými modifikacemi.
Protože neprobíhala sériová výroba, existuje spoustu vozů s různou úpravou, takže najít dva totožné exempláře je téměř nemožné.
Během výroby Loreny, mezi lety 1968-1971 vyráběli tyto vozy tři různé firmy se třemi karosářskými variacemi:
"Lorena Importação e Comércio Ltda."
1. generace = vozy s kapotou motoru v zadní části podobně jako bus (konec 1968 až květen 1969)
Domníváme se, že bylo vyrobeno asi 5 až 7 kusů této první generace. Zadní výko motoru nebylo zrovna dobře vyřešeno a byl problém s přístupem k motoru a hlavně ke karburátorům. Minimálně dva vozy byly vyrobeny se sklopným výkem směrem dolů, nebo úplně odjímatelným.
Na vozech s výklopným výkem nahoru ho musel majitel podpírat vlasními zády, protože neměli žádnou zarážku nebo mechanizmus = to znamená že vaše tričko bylo na vyhození. A nebo jste mohli výko podložit nějakým špalkem. Nezapomínejte, že výška vozu nebyla víc než 70 cm nad zemí. Pro naladění karburátorů jste museli prakticky vlézt do motorového prostoru a natáhnou ruce do tmavého prosotru.
Všiměte si detailů na dobových prospektech, s jistotou první generace:
- žádné zadní nárazníky
- žádné rámečky kolem světel, pouze černý okraj
- přední kapota měla pouze jeden zámek (z víčka nádrže Kombi (brazislký Bus)¨
- zadní kapota motoru zřejmě otevírající se směrem dolů nebo úplně odjímatelná (všiměte si malého a samotného zámku ve středu kapoty, opět z víčka nádrže Kombi, a absence venkovních pantů)
- zadní blinkry....z čeho pocházejí???
- kola originál Volkswagen 15 palců
Vůz při kompletaci ve fabrice
Jeden z prvních vyrobených vozů.
Všiměte si vozu na první fotce v pozadí s odlišnými rysy. Větší rám předního skla a také zpětná zrcátka navíc.
Detaily tohoto vozu:
- guma kolem předního okna s chromovaným rámečkem (vůz vzádu je již s klasickým rámečkem, který byl poté používán u všech vozů)
- akrylový rám světlometů bez chromu, zřejmě pouze z tenké gumy
- stejné výko motoru jako předchozí foto
- dva zámky na kapotě vpředu
- zadní světla z VW 1300
- přední spoiler
- bez zadního nárazníku - možná nebyl pouze namotnován
- bez loga firmy vpředu, vzadu i po stranách
- kola značky Rodabrás, 5 šroubů s imitací centrální matice
Vůz jak by představen na VI. autosalónu v Sao Paulo, listopad 1968:
Rozdíly oproti první generaci:
Předek
- hranatá světla z Fordu r.v. 68 - 69 s akrylovým krytem
- kliky vnitřní i vnější z VW sedan
- kola značky Rodabrás, 5 šroubů s imitací centrální matice
- guma předního a zadního okna s chromovaným rámečkem, kovový
- akrylový rám světlometů chormovaný
- dva zámky přední kapoty
- velký znak firmy vpředu
- poklice kol s logem firmy
- velké panty přední kapoty (od Willys Interlagos)
- přední nárazník integrován do karoserie - gumový pruh používán na autobusech Mercedes-Benz
- blinkry přední hranaté, po stranách předních blatníků
Zadek
- víko motoru vzadu, otevírací nahoru s dvěma kličkami z kombi na spodní hraně
- malé panty víka (z vozů Renault Dauphini/Gordini - Willys)
- jiná zadní světla, možná z nějakého amerického náklaďáku ... nějaký nápad???
- zadní nárazník pouze po stranách, také z MB
- velký znak uprostřed zadní části karoserie
- venkovní kliky z VW Sedan
- přichycení vnitřních panelů dveří viditelně pomocí šroubů
Interiér
- kliky z vozu VW Sedan, nebo sportovní ulaté
- klíček zapalování vlevo nahoře od volantu
- rychloměr a otáčkoměr uprostřed panelu, vlevo hladnina benzinu, vpravo ukazatel tlaku oleje a ampérmetr (nejnovějsí modely této generace měly palivoměr mezi otáčkoměrem a tachometrem)
- přepínače na spodní části panelu (od Willys Itamarati)
- prahy dveří z hliníku s designem malých šestiúhelníků (stejný vzor jaký se používal u Puma VW 1969)
- tříramenný volant, průměr 330mm (nejspíš značky Fittipaldi nebo Tarumã)
- tlačítko klaksonu s logem Lorena
- přepínač blinkrů zkrácen, nad volantem uprostřed
- opěradla pevně přidělaných sedadel s s možností nastavení ve třech směrech
- opěradlo spolujezdce bez možnosti nastavení
- zadní sedadla potažena pouze polstrováním přímo na podlaze vozu
Motor
- max. obsah 1600, volitelně 1300 nebo 1500, jednoduché sání trakty
- dvojitá karburace Kadron (Solex 32)
- sahara z Brouka 1300, v horní části seříznuta (snížena)
- šasí i podvozek z VW Sedan 1300
- kola Rodabrás
pokračování příště 2. generací....
Boxer Sound!