Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10
pár nových detailů k vozu č. 3. šechny vozy byly vyrobeny s levostranným řízením a sedačka spolujezdce byla posunuta výrazně dozadu, protože prostor pro nohy zabírala objemná palivová nádrž.yahoďák píše:
č.3 je ten jediný dochovaný, stříbrný, který koupil od Porscheho pan Mathé a využíval ho pro závody. První vítězství zaznamenal v roce 1950 v Alpenfahrt, naposledy na závodní trati v roce 1982 na Laguna Seca. Pan Mathé vůz až do své smrti v roce 1996 nedal z ruky (a to doslova, víme, že)....dodatečně osazen nápis Porsche na přídi vozu, větší jednodílná maska - a tady se domnívám, že i ona je dodatečně upravena, stěrače přesunuty na dolní hranu okna. Absence mávátek a vzhledem k závodnímu nasazení jen miniaturní pozičky na bocích zadních blatníků.
Cca v roce 49 prošel vůz repasí ve společnosti Pininfarina a přitom byla nádrž vyměněna za menší, takže sedačky byly již v tradiční poloze.
Zároveň došlo k úpravě na pravostranné řízení, neboť pan Mathé přišel při motocyklové nehodě v předválečném období (1934) o pravou ruku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Pětišroub píše:.. tímto zdravím zejména pana Yahoďáka který si to prohlídne až v pondělí
kdes to vyhrabal?? Přepychové fotky, díky, hned mám lepší den... vida, ta přestavba na pravostranné řízení mi jaksi unikla.
Ovšem, když se dívám na tu fotku, kterou jsem ocitoval, tak se nemůžu zbavit dojmu, že je to vůz se značkou 0701...tedy onen řízený Bodo L., zničený po havárii, zatemnění světel to podporuje......
Teda jestli to vyřadili kvůli takovému ťukanci,tak
...měli to odvézt do protektorátu, tady by to jistě někdo spravil
...nojono...kdo by nechtěl...ale musim tě upozornit,že dneska je problém sledovat závod tak,aby sis nepřipadal jako krimoš...pokud to neni okruh,kterej má divácký svahy vokolo trati...tak stojíš za 3 metry vysokym dvojitym plotem...kterej je našponovanej ocelovejma lanama...
...stačí ho napustit proudem a si jako chovanec z Auschwitzu...doba si už nežádá tolik obětí ze strany jezdců...doba si udělala oběti z diváků...i když taky jen v přenesenym smyslu slova...dřív padali i diváci a bylo pár akcí,kde to bylo skutečně extrémní...kupříkladu LeMans 1955...
...stačí ho napustit proudem a si jako chovanec z Auschwitzu...doba si už nežádá tolik obětí ze strany jezdců...doba si udělala oběti z diváků...i když taky jen v přenesenym smyslu slova...dřív padali i diváci a bylo pár akcí,kde to bylo skutečně extrémní...kupříkladu LeMans 1955...
You can't win 'em all...
pravděpodobně první nehodou při závodech, která si vyžádala obrovskou pozornost veřejnosti a zapříčinila ukončení motocyklových závodů na klopených drahách na deset let, byla nehoda závodníka Hashi, který 8 září 1912 na litrovém motocyklu Indian najel na vnější oplocení dráhy, v rychlosti cca 160 kmh urazil hlavu šklíbáka, který přihlížel závodům a nakláněl se přes žbrdlení, nezvládl řízení, rozplácl se o tribunu a letící motocykl pak pozabíjel dalších 5 lidí. V nastalé panice se mnoho dalších zranilo a došlo materiální i fyzické úhoně. Tak nějak sním o tom, jestli byl Hasha synkem emigranta Háši z první vlny přistěhovalců..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tak to byla velmi luxusní OT vsuvka, děkuji.
A nyní si dáme poslední dobový snímek 64K10. Podle mě velmi zajímavý:
Podívám se a co vidím:
1) Alpy v pozadí...je to tedy asi v Rakousku?
2) rakouská značka poválečná...ale jiná než má Mathé
3) má to stejnou masku jako má jediný dochovaný kus p. Mathé
4) má to volant vlevo
Co z toho plyne?
Je to ten poslední a jediný dochovaný kus, vyfocený po válce v Rakousku, ale ještě v držení Porscheho rodiny, dřívě než ho prodali a byl upraven.
A nyní si dáme poslední dobový snímek 64K10. Podle mě velmi zajímavý:
Podívám se a co vidím:
1) Alpy v pozadí...je to tedy asi v Rakousku?
2) rakouská značka poválečná...ale jiná než má Mathé
3) má to stejnou masku jako má jediný dochovaný kus p. Mathé
4) má to volant vlevo
Co z toho plyne?
Je to ten poslední a jediný dochovaný kus, vyfocený po válce v Rakousku, ale ještě v držení Porscheho rodiny, dřívě než ho prodali a byl upraven.
Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10
s původností při renovaci vozů a stavbě replik si vedle Volkswagenu neláme hlavu ani Porsche
poalubní deska v originálním levo- i pravostranném provedení...
a replika postavená pro Porsche muzeum
poalubní deska v originálním levo- i pravostranném provedení...
a replika postavená pro Porsche muzeum
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)