zdvojené zapalování na 30PS

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Pětišroub »

je to krása..ale náhon musí skučet...
Přílohy
791393.jpg
791393.jpg (188.32 KiB) Zobrazeno 11163 x
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Andy »

To uz tady nekde bylo...........

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Sam »

Bylo to v Tri-poweru. To ale nevadi. Muzem to alespon pekne rozpitvat.
To co je odfocene vyse je replika doboveho Bosch zapalovani pro osazeni dvou rozdelovacu. Nekde jsem mel fotografie, ale momentalne je nemohu najit. Jestli se nepletu... hihihi... tak na puvodnim Bosch byla hridel k nahonu rozdelovace uprostred tela s rozvody. Tady je na muj vkus velke excentricke zatizeni. Kdyz se k tomu veme osazeni dvou mechanickych rozdelovacu, bude vysledek spis otazkou nahodnych vybuchu, nez optimalizaci prohorivani smesi. Pomoct tu muze snad jen plne elektronicke zapalovani, ktere vzpominal nedavno John. Ale i tak bych tu byl skepticky k nejakemu razantnimu zlepseni. Kdyz to dobre pujde, tak to bude ve stylu: Neuskodi, nepomuze...

Kdyz dvojite zapalovani, tak v jednom rozdelovaci.
Ale treba se pletu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Sam »

Tak uz jsem pohrabal ten OG.
Přílohy
205473.jpg
205473.jpg (59.3 KiB) Zobrazeno 11120 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od martin_100 »

Tak dobrý a teď pro nás nezasvěcený....
K čemu to je? byly k tomu nějak upravený makovice na dvě svíčky pro jeden válec a nebo k čemu to bylo?

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od udeeska »

V podstate jsi si odpovedel,2 svicky na valec pro lepsi zapaleni a shoreni smesy a tim i lepsim vykonem :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Sam »

udeeska píše:V podstate jsi si odpovedel,2 svicky na valec pro lepsi zapaleni a shoreni smesy a tim i lepsim vykonem :D
naprosto spravne.
A tedka se staci zamyslet, jestli je v lidskych silach naladit dva mechanicke rozdelovace, a to vcetne mechanickeho moribundusu vyse, tak, aby opravdu druha jiskra slouzila pro lepsi prohoreni smesi.

Je patek, tak odlehcime jednou soukromou fascinaci a mechanicke dvousvickove zapalovani posuneme do rise snu......
Přílohy
800px-Porsche_917-16_Spyder_1970_engine_2009-03-14_A.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Pětišroub »

Druhou variantou je zálohované zapalování pro vytrvalostní závod. Když se zanesou svíčky, nebo něco vyhoří, přepne se páčka a jede se.. zajímalo by mě pro co byla ta originál konzole určená, vhledem k tomu že se jedná o poměrně novodobý výrobek s aluminiovými rozdělovači.. naladění nevidím jako problém, jen se zkrátka musí více vzít v potaz vůle na unašečích a v soukolí..nic co by nešlo eliminovat stroboskopickou lampou.

Ale jinak samozřejmě výše vyrobený unašeč pro 019 považuju jen za další vintage performance výstřelek z oblasti "Proč? Protože můžu."
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Sam »

Prvni sestihrnkovy dvousvickovy porsche motory meli podobny system. Tedy jakoby dva rotory ve dvou telech, ktere se sbihaly do jednoho nahonu. Videl bych to jako prototyp pro testovani. Ale je to jen ma soukroma teorie.
Casto je tedy tento system videt na vytunenych 356/912 motorech ale jde v drtive vetsine o homemade, tedy nikoliv OG Bosch.

Ale zalozni zapalovaci system... to nema chybu. U VW by se to docela siklo :D :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od lope »

Co jsem četl o starých leteckých motorech, tak na 2 zapalování stoupnou otáčky oproti 1. Takže vliv na výkon to určitě má. Normálně musejí běžet obě, nečinné svíčky by se zanesly.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od udeeska »

Daval jsem snad minuly rok foto P356 cabria se zdvojenym zapalovanim,ale nevim(sem se neptal)kdo to vyrabi.
Celej kit i s hlavama stoji tusim mezi $10-12tis.Az vyjde cas,tak se zajedu poptat,kdo to vyrabi,je to zajimave tema....
Přílohy
DSC_0154.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od john »

Pretoze mi to nedava ziadny zmysel, rad by som videl nejake cisla... :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Sam »

Napodobne. Existuje mnoho garazi ktere nabizeji dvojite zapalovani napr. pro 356/912 motory ale nikde jsem nevidel grafek z dyna pred a po uprave. Takze jedine cislo, o ktere se muzeme skutecne oprit je $3000 za konverzi :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od SO 545 »

3000 .... to bude musiet este hoooodne dolar devalvovat aby to malo zmysel kupit to do police pre buduce generacie ako dobovu upravu....
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od okrasa »

SO 545 píše:3000 .... to bude musiet este hoooodne dolar devalvovat aby to malo zmysel kupit to do police pre buduce generacie ako dobovu upravu....
nemusiš, stačí si koupit rozdělovač NSU TT od SPIEße, ja ho mám a je to moc pěkné, až dodělám motor ,tak bude i gráfek :)
engine specialist

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Ales-X »

Na gráfek se určitě těšíme i fotky motoru, to je na motoru Carrera, nebo jde o upravené hlavy pro dvě svíčky?

Doppelzündverteiler "Spiess" 550€
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Pětišroub »

není mi jasné jak výše uvedený Spiess funguje...vidím jedno kladívko, tzn. že se jedním odtrhem spínají dvě cívky?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Ales-X »

přehlížíš jedno kladívko ;-)
podívej se pozorně na obrázek, jsou tam dvě.

Uživatelský avatar
Buča
Příspěvky: 114
Registrován: 04 kvě 2009
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Buča »

Ales-X píše:přehlížíš jedno kladívko ;-)
podívej se pozorně na obrázek, jsou tam dvě.
Nápověda: hřídel vlevo ;-)
...Let the good times roll...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: zdvojené zapalování na 30PS

Příspěvek od Pětišroub »

na hřídeli vlevo vidím běžný mechanismus předstihu se dvěma závažími, pracovní plochu vodícího pouzdra a vačkuodtrhu. Slepý jsem, nevidím.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět