Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Spíš 2:54
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
strávil čas oběda lapováním víka olejové pumpy, na kterém byly viditelné stopy otěru od koleček čerpadla (viz předchozí obrázek). Nic hloubkového, ale stav víčka je pro funkci čerpadla zásadní.
Použit 500 grit na lapovací desce a 600 na doleštění.
Použit 500 grit na lapovací desce a 600 na doleštění.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
jak říkáme my lingvisté - dýze topik ist ohne foto kostenlós
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
ňaf haf pro wallyho:
takto vypadá typické opotřebené víko olejové pumpy. Vyjeté drážky přispívají ke ztrátě těsnosti mezi sací a výtlakovou stranou čerpadla a tedy jeho výkonu. Pikantní je, že jsem ho, akorát méně rezavé, sundal z motoru, relativně nedávno udělaného jedním místním stavitelem.
podstatné je, aby víko bylo naprosto rovné, možno docílit na skleněné nebo kovové lapovací desce. Rovinnost je hlavní, nemusí se jednat o leštění do zrcadla.
A dodávám, že nelze věřit ani zcela novým víkům od renomovaných výrobců. V mém případě víko od CB vykazovalo značnou míru křivosti.
zalapovaná byla i čelní strana nového čerpadla včetně koleček pro "nulovou" axiální vůli. Dostatečná vůle bude docílena papírovým těsněním a větší tepelnou roztažností těla čerpadla proti ocelovým kolečkům. Nezbytné bylo slícování výtlakové komory s otvorem ve víku olejové pumpy (od koleček vlevo) a uhlazení ostrých hran a rohů se dočkal i nasávací otvor (vpravo). Obvodová drážka musí být za všech okolností průchozí po celém svém obvodu a nesmí být ucpána při instalaci těsněním nebo silikónem. Slouží pro odvod přebytečného oleje do sací komory čerpadla a brání průsakům mimo motor.
porovnání pump Schadek 26 mm vlevo a 30 mm vpravo.
Co dále kontrolovat na pumpě? Montážní rozměr válcové části musí být ve VW tolerancích (viz. manuál) jinak pumpa nebude svým obvodem těsnit. Dále kontrolovat axiální vůli mezi unašečem hnaného kolečka a drážkou ve vačce a taky dostatečnou vůli mezi tělem pumpy a šrouby nebo nýty náhonového kola vačky.
takto vypadá typické opotřebené víko olejové pumpy. Vyjeté drážky přispívají ke ztrátě těsnosti mezi sací a výtlakovou stranou čerpadla a tedy jeho výkonu. Pikantní je, že jsem ho, akorát méně rezavé, sundal z motoru, relativně nedávno udělaného jedním místním stavitelem.
podstatné je, aby víko bylo naprosto rovné, možno docílit na skleněné nebo kovové lapovací desce. Rovinnost je hlavní, nemusí se jednat o leštění do zrcadla.
A dodávám, že nelze věřit ani zcela novým víkům od renomovaných výrobců. V mém případě víko od CB vykazovalo značnou míru křivosti.
zalapovaná byla i čelní strana nového čerpadla včetně koleček pro "nulovou" axiální vůli. Dostatečná vůle bude docílena papírovým těsněním a větší tepelnou roztažností těla čerpadla proti ocelovým kolečkům. Nezbytné bylo slícování výtlakové komory s otvorem ve víku olejové pumpy (od koleček vlevo) a uhlazení ostrých hran a rohů se dočkal i nasávací otvor (vpravo). Obvodová drážka musí být za všech okolností průchozí po celém svém obvodu a nesmí být ucpána při instalaci těsněním nebo silikónem. Slouží pro odvod přebytečného oleje do sací komory čerpadla a brání průsakům mimo motor.
porovnání pump Schadek 26 mm vlevo a 30 mm vpravo.
Co dále kontrolovat na pumpě? Montážní rozměr válcové části musí být ve VW tolerancích (viz. manuál) jinak pumpa nebude svým obvodem těsnit. Dále kontrolovat axiální vůli mezi unašečem hnaného kolečka a drážkou ve vačce a taky dostatečnou vůli mezi tělem pumpy a šrouby nebo nýty náhonového kola vačky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Jak na to tak koukám, tak začínáš bejt ještě víc ujetej než já .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Chtělo by to Pětišroube skoro celý topic, takhle tyto informace zapadnou.
Máš to popsáno velmi pěkně, to se mi u tebe vždy líbí. Sám to takhle popsat nedovedu.
Prostě jsi PÍSMÁK!
Máš to popsáno velmi pěkně, to se mi u tebe vždy líbí. Sám to takhle popsat nedovedu.
Prostě jsi PÍSMÁK!
Co přijde dál???
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Cílem mých příspěvků je nejen ukázat co mám/dělám, ale i informovat o tom proč tomu tak je a třeba i něco naučit. Motor se nedá stavět tak že se vezmou nové díly, spolehne se na ně a jen se poskládají dohromady. V podstatě všechny díly snesou další úpravu aby se zlepšila jejich funkce. Někdy to je o měření, ale někdy je to o citu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Je to prekrasne cteni a pokoukani. Kdybyste s OBem, Samem a Lisakem otevirali skolu, kde by se vyucovalo, jak spravne postavit motor Typ 1 (a vlastne cele auto), hned bych se zapsal a chodil bych rad
Naposledy upravil(a) Hrošík dne 18 črc 2012, celkem upraveno 1 x.
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
V tom případku se símhlásím taky do téé učňovky
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Jsem pro, proč ne, ale zamlouvám si post školníka!
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
A já budu vybírat školné . Profesuru necháme 5šroubovi a Samovi.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
já bych to nechal na Samovi zcela, ale rád bych se ujal pozice svačináře.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
... skolni grazl ...
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Pozaduji zavedeni skolniho stejnokroje!!
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Hned jsem si představil Šíšu v kostkovaný sukni a podkolenkách
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
s culíčkama???maxmax píše:Hned jsem si představil Šíšu v kostkovaný sukni a podkolenkách
OndraS