Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
OBčko zavelel..tak tady to máte.
Mám trochu dilema..jestli to patří do vintage speed..ale cejtim se tu dobře, tak co by..není to sice motor na základu třicítky, ale je to motor respektující tradice a školu let 60. a 70. na dnešní dobu a motory které jsou běžně stavěny v zahraničí je to motor velice konzervativní, podle hesla "forma následuje účel" bez výstřelků a krasotinek. Nejedná se o novou školu s použitím CNC výrobků, karbonu, dílů jiných značek. Coby úředník jsem ho postavil sám v domácích podmínkách bez jakýchkoliv ambicí ale s vysokým cílem, a to po mnohaleté teoretické přípravě.
Nabízím pár fotek bez ladu a skladu, bližší popisy asi netřeba..kdybyste chtěli, ptejte se, jsem připravenej kteroukoliv komponentu i postup vysvětlit a obhájit...vyčerpávající postup stavby VW motoru popisuje například lišák..je potřeba manuál, čistota, pečlivost, zdravý rozum a nic neuspěchat. Každou součástku vzít třikrát do ruky, obrátit a přemýšlet, zda by mohla fungovat lépe a zda si bude rozumět s temi ostatními. Výsledek jste mohli vidět na Attacku a v Budějovicích 2010.
Takže zde pár fotografií ze stavby mého 82x94:
výchozím materiálem je nový magnésiový blok. Sice jsou dostupné houževnatější alu bloky, ale ctím původní materiál.
vyvložkované otvory zdvihátek. Možný pohyb ocelových zdvihátek v magnésiu mě nikterak nevzrušoval.
sací koš oleje doznal výměny za německou součástku.
každou součástku jsem musel zprznit. zprůchodněné víčko olejové pumpy.
byli jsme tam taky.
kocour den po kastraci si chladí to co mu zbylo z kuliček..a tváří se nevesele
vyjde to..nevyjde?
prodloužení sacího koše.
upravený palec pro starý rozdělovač..efektivní omezovač na 6500rpm
johoho masérská nálevka
olejová pumpa napakovaná vazelínkou před zaklopením
dopasované plechy válců- jakékoliv netěsnosti jsou nežádoucí
difuzorem nikdy nikdo nic nezkazil
nebudeme přece troškařit..nosovky Dellorto DRLA48
nezbytné spodní sáňky:
včetně industrieplechů
ještě neco ze skládání
německé je dobré áno
místo racingových vík ventilů upravený originál..vejdou se pod ně vahadla 1.4:1 s vačkou FK-8
a šťoucháme to upraveným ovládáním od CSP s plovoucími kloubíky od Jana Kreyera... 100%
a to je vše přátelé
http://www.scribd.com/doc/31972721/VW-W ... rt-2-of-14" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám trochu dilema..jestli to patří do vintage speed..ale cejtim se tu dobře, tak co by..není to sice motor na základu třicítky, ale je to motor respektující tradice a školu let 60. a 70. na dnešní dobu a motory které jsou běžně stavěny v zahraničí je to motor velice konzervativní, podle hesla "forma následuje účel" bez výstřelků a krasotinek. Nejedná se o novou školu s použitím CNC výrobků, karbonu, dílů jiných značek. Coby úředník jsem ho postavil sám v domácích podmínkách bez jakýchkoliv ambicí ale s vysokým cílem, a to po mnohaleté teoretické přípravě.
Nabízím pár fotek bez ladu a skladu, bližší popisy asi netřeba..kdybyste chtěli, ptejte se, jsem připravenej kteroukoliv komponentu i postup vysvětlit a obhájit...vyčerpávající postup stavby VW motoru popisuje například lišák..je potřeba manuál, čistota, pečlivost, zdravý rozum a nic neuspěchat. Každou součástku vzít třikrát do ruky, obrátit a přemýšlet, zda by mohla fungovat lépe a zda si bude rozumět s temi ostatními. Výsledek jste mohli vidět na Attacku a v Budějovicích 2010.
Takže zde pár fotografií ze stavby mého 82x94:
výchozím materiálem je nový magnésiový blok. Sice jsou dostupné houževnatější alu bloky, ale ctím původní materiál.
vyvložkované otvory zdvihátek. Možný pohyb ocelových zdvihátek v magnésiu mě nikterak nevzrušoval.
sací koš oleje doznal výměny za německou součástku.
každou součástku jsem musel zprznit. zprůchodněné víčko olejové pumpy.
byli jsme tam taky.
kocour den po kastraci si chladí to co mu zbylo z kuliček..a tváří se nevesele
vyjde to..nevyjde?
prodloužení sacího koše.
upravený palec pro starý rozdělovač..efektivní omezovač na 6500rpm
johoho masérská nálevka
olejová pumpa napakovaná vazelínkou před zaklopením
dopasované plechy válců- jakékoliv netěsnosti jsou nežádoucí
difuzorem nikdy nikdo nic nezkazil
nebudeme přece troškařit..nosovky Dellorto DRLA48
nezbytné spodní sáňky:
včetně industrieplechů
ještě neco ze skládání
německé je dobré áno
místo racingových vík ventilů upravený originál..vejdou se pod ně vahadla 1.4:1 s vačkou FK-8
a šťoucháme to upraveným ovládáním od CSP s plovoucími kloubíky od Jana Kreyera... 100%
a to je vše přátelé
http://www.scribd.com/doc/31972721/VW-W ... rt-2-of-14" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Motor, ktery nastval pana Kuklu.
Mas to moc pekny, ale to jsem ti rikal na kazdem sraze.
Mas to moc pekny, ale to jsem ti rikal na kazdem sraze.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
To asi nebude o tom, zda je někdo úředník nebo řemeslník. Prostě hold někdo umí.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Nádherná ukázka toho, že když stavět motor, tak jedině na dubových parketách. Mastná betonová podlaha dílen je již dávno za zenitem
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Paráda! Jen dotaz k navařenýmu ''difuzoru'' na sahaře: nebude to spíš chlazení bránit? Vždyť starý dvanáctky to měly na termostat a v poloze zastrčený v sahaře to mělo jet za studena, takže při omezeným chlazení k dosažení co nedříve provozní teploty. Nebo se mýlím?
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
samo máš pravdu ..jak tak koukám tak 5šroub to má zkrácený ..spíš pro pocit a zvukový efekt
jinak potlesk ..ten motor jede až z toho jde strach
jinak potlesk ..ten motor jede až z toho jde strach
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 17 úno 2011, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Já ten dif mám standartně na "psí boudě" sahaře na 16tce SP a řekl bych že se to má problém i ohřát v normálním podnebí ... takže to rozhodně nebrání bych řeklPekař z Boščehrada píše:Paráda! Jen dotaz k navařenýmu ''difuzoru'' na sahaře: nebude to spíš chlazení bránit? Vždyť starý dvanáctky to měly na termostat a v poloze zastrčený v sahaře to mělo jet za studena, takže při omezeným chlazení k dosažení co nedříve provozní teploty. Nebo se mýlím?
5š je sice kancelářník, ale se základama řemeslných rukou
Jen mu nesmí spadnout ovládání karburátoru(ů)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Difusor bránil chlazení na 30ce tak, že omezoval průchod vzduchu do sahary. V pozici jak ho má 5š to bylo naopak při plném ohřátí motoru a tedy maximálnímu průtoku. To že se k tomu, jak píše Šíša, fabrika vrátila u pozdějších modelů mě podvědomě utvrzuje v tom, že difusor měl své opodstatnění. Opětovné odstranění je dle mého už jen známka snižování nákladů a zjednodušování výroby.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
No on je asi i jinak široký.Sam píše:Difusor bránil chlazení na 30ce tak, že omezoval průchod vzduchu do sahary. V pozici jak ho má 5š to bylo naopak při plném ohřátí motoru a tedy maximálnímu průtoku. To že se k tomu, jak píše Šíša, fabrika vrátila u pozdějších modelů mě podvědomě utvrzuje v tom, že difusor měl své opodstatnění. Opětovné odstranění je dle mého už jen známka snižování nákladů a zjednodušování výroby.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Samozřejmě. Navíc se nevysouvá ale vyklápí. Takže tato varianta je rozhodně lepší.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Ine Cafeee... parada
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Sam to v podstatě vysvětlil za mě..u třicítek měl termostatem ovládaný škrtící kroužek primárně funkci přívěry chladícího vzduchu - třicítková sahara má mírně odlišný tvar hrdla nasávání+větrák s otvory, takže v okamžiku uzavření přívěry je sací efekt minimální. Napevno umístěný difuzor začala fabrika používat v 70. letech na doghouse saharách pro optimalizaci a nasměrování chladícího vzduchu do větráku (analogicky s "trychtýřky" na karburátorech). Dlužno říci že podobný difuzor se sériově nacházel na Porsche motorech s klasickou saharou po celou dobu jejich produkce. Je ovšem potřeba dodržet vzdálenost difuzoru od sahary (hloubka zanoření - odměřená od sériové sahary)+umístění větráku v sahaře - minimální axiální vůle od zadní stěny. Nejsem nadšenec abych si za tímto účelem vybavil testovací laboratoř, poznatky a rady jsem prachsprostě získával od J. Rabyho se kterým budeme těžko soutěžit co se znalostí VW chlazení týče.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
no pěkné moc pěkné, hraj si dál
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
...teplota...tlak...rosný bod...
...totiž objem...zdvih...vrtání...předpokládanej výkon...kroutící moment...při otáčkách...?
...totiž objem...zdvih...vrtání...předpokládanej výkon...kroutící moment...při otáčkách...?
You can't win 'em all...
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Máš to Jeníku moc krásné.
Mám radost, že jsi se přidal k nám Adamitům bez trenek!
Tak někdo další????
Mám radost, že jsi se přidal k nám Adamitům bez trenek!
Tak někdo další????
Co přijde dál???
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
Docela by jsem chtěl vidět jak jsi vybrousil ten blok aby se ti tam vešla ta klika 82.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
nemám žádnou fotku vniřku bloku s kritickými místy..strop klikové skříně je až dost tenký a u vývrtů válců je taky dost ubráno kvůli šrobům ojnic - jinak mag. blok má potenciál až na 84mm kliku, ale tu jsem zavrhl, vzhledem k tomu že hezky poslušně mám VW rozměr ojničních ok a nikoliv Chevy/Buick.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
motůrek je to vymáslenej...
..úkrok stranou: nemůže název tématu (pro neznalé V+W) evokovat zanedbanou hygienu pánského pohlavního orgánu?
..úkrok stranou: nemůže název tématu (pro neznalé V+W) evokovat zanedbanou hygienu pánského pohlavního orgánu?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
to já nevim...nenapadlo by mě o tom psát...ani o tom přemejšlet..ale i na tyhle témata tady na foru máme specialisty..když už se VW témata míjí účinkem..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj
jj, cistemu vse ciste aneb Blahoslaveni cisteho srdce, nebot oni Boha videti budou..
Toto je jeden z mála performance motorů v českých zemích, který vyniká vkusem a citem pro uměřený vizuální detail. Pohladí oči i ušní buben. Silná inspirace.
Toto je jeden z mála performance motorů v českých zemích, který vyniká vkusem a citem pro uměřený vizuální detail. Pohladí oči i ušní buben. Silná inspirace.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]