Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Pětišroub »

OBčko zavelel..tak tady to máte.

Mám trochu dilema..jestli to patří do vintage speed..ale cejtim se tu dobře, tak co by..není to sice motor na základu třicítky, ale je to motor respektující tradice a školu let 60. a 70. na dnešní dobu a motory které jsou běžně stavěny v zahraničí je to motor velice konzervativní, podle hesla "forma následuje účel" bez výstřelků a krasotinek. Nejedná se o novou školu s použitím CNC výrobků, karbonu, dílů jiných značek. Coby úředník jsem ho postavil sám v domácích podmínkách bez jakýchkoliv ambicí ale s vysokým cílem, a to po mnohaleté teoretické přípravě.

Nabízím pár fotek bez ladu a skladu, bližší popisy asi netřeba..kdybyste chtěli, ptejte se, jsem připravenej kteroukoliv komponentu i postup vysvětlit a obhájit...vyčerpávající postup stavby VW motoru popisuje například lišák..je potřeba manuál, čistota, pečlivost, zdravý rozum a nic neuspěchat. Každou součástku vzít třikrát do ruky, obrátit a přemýšlet, zda by mohla fungovat lépe a zda si bude rozumět s temi ostatními. Výsledek jste mohli vidět na Attacku a v Budějovicích 2010.

Takže zde pár fotografií ze stavby mého 82x94:

Obrázek

výchozím materiálem je nový magnésiový blok. Sice jsou dostupné houževnatější alu bloky, ale ctím původní materiál.
Obrázek

vyvložkované otvory zdvihátek. Možný pohyb ocelových zdvihátek v magnésiu mě nikterak nevzrušoval.
Obrázek

sací koš oleje doznal výměny za německou součástku.
Obrázek

každou součástku jsem musel zprznit. zprůchodněné víčko olejové pumpy.
Obrázek

byli jsme tam taky.
Obrázek

kocour den po kastraci si chladí to co mu zbylo z kuliček..a tváří se nevesele
Obrázek

vyjde to..nevyjde?
Obrázek

prodloužení sacího koše.
Obrázek
Obrázek

upravený palec pro starý rozdělovač..efektivní omezovač na 6500rpm
Obrázek

johoho masérská nálevka
Obrázek

olejová pumpa napakovaná vazelínkou před zaklopením
Obrázek

dopasované plechy válců- jakékoliv netěsnosti jsou nežádoucí
Obrázek

difuzorem nikdy nikdo nic nezkazil
Obrázek

nebudeme přece troškařit..nosovky Dellorto DRLA48
Obrázek

nezbytné spodní sáňky:
Obrázek

včetně industrieplechů
Obrázek

ještě neco ze skládání
Obrázek

německé je dobré áno
Obrázek

místo racingových vík ventilů upravený originál..vejdou se pod ně vahadla 1.4:1 s vačkou FK-8
Obrázek

a šťoucháme to upraveným ovládáním od CSP s plovoucími kloubíky od Jana Kreyera... 100%
Obrázek

a to je vše přátelé

http://www.scribd.com/doc/31972721/VW-W ... rt-2-of-14" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Skid »

Motor, ktery nastval pana Kuklu.

Mas to moc pekny, ale to jsem ti rikal na kazdem sraze. :twisted: =D> =D> =D>
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od lišák »

To asi nebude o tom, zda je někdo úředník nebo řemeslník. Prostě hold někdo umí. =D>
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Sam »

Nádherná ukázka toho, že když stavět motor, tak jedině na dubových parketách. Mastná betonová podlaha dílen je již dávno za zenitem :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2487
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Paráda! Jen dotaz k navařenýmu ''difuzoru'' na sahaře: nebude to spíš chlazení bránit? Vždyť starý dvanáctky to měly na termostat a v poloze zastrčený v sahaře to mělo jet za studena, takže při omezeným chlazení k dosažení co nedříve provozní teploty. Nebo se mýlím?

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od pulenejksicht »

samo máš pravdu ..jak tak koukám tak 5šroub to má zkrácený ..spíš pro pocit a zvukový efekt :wink:

jinak potlesk ..ten motor jede až z toho jde strach =P~
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 17 úno 2011, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Šíša »

Pekař z Boščehrada píše:Paráda! Jen dotaz k navařenýmu ''difuzoru'' na sahaře: nebude to spíš chlazení bránit? Vždyť starý dvanáctky to měly na termostat a v poloze zastrčený v sahaře to mělo jet za studena, takže při omezeným chlazení k dosažení co nedříve provozní teploty. Nebo se mýlím?
Já ten dif mám standartně na "psí boudě" sahaře na 16tce SP a řekl bych že se to má problém i ohřát v normálním podnebí ... takže to rozhodně nebrání bych řekl :wink:

5š je sice kancelářník, ale se základama řemeslných rukou =D>

Jen mu nesmí spadnout ovládání karburátoru(ů) :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Sam »

Difusor bránil chlazení na 30ce tak, že omezoval průchod vzduchu do sahary. V pozici jak ho má 5š to bylo naopak při plném ohřátí motoru a tedy maximálnímu průtoku. To že se k tomu, jak píše Šíša, fabrika vrátila u pozdějších modelů mě podvědomě utvrzuje v tom, že difusor měl své opodstatnění. Opětovné odstranění je dle mého už jen známka snižování nákladů a zjednodušování výroby.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2487
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Sam píše:Difusor bránil chlazení na 30ce tak, že omezoval průchod vzduchu do sahary. V pozici jak ho má 5š to bylo naopak při plném ohřátí motoru a tedy maximálnímu průtoku. To že se k tomu, jak píše Šíša, fabrika vrátila u pozdějších modelů mě podvědomě utvrzuje v tom, že difusor měl své opodstatnění. Opětovné odstranění je dle mého už jen známka snižování nákladů a zjednodušování výroby.
No on je asi i jinak široký.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Sam »

Samozřejmě. Navíc se nevysouvá ale vyklápí. Takže tato varianta je rozhodně lepší.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od vako »

Ine Cafeee... parada
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Pětišroub »

Sam to v podstatě vysvětlil za mě..u třicítek měl termostatem ovládaný škrtící kroužek primárně funkci přívěry chladícího vzduchu - třicítková sahara má mírně odlišný tvar hrdla nasávání+větrák s otvory, takže v okamžiku uzavření přívěry je sací efekt minimální. Napevno umístěný difuzor začala fabrika používat v 70. letech na doghouse saharách pro optimalizaci a nasměrování chladícího vzduchu do větráku (analogicky s "trychtýřky" na karburátorech). Dlužno říci že podobný difuzor se sériově nacházel na Porsche motorech s klasickou saharou po celou dobu jejich produkce. Je ovšem potřeba dodržet vzdálenost difuzoru od sahary (hloubka zanoření - odměřená od sériové sahary)+umístění větráku v sahaře - minimální axiální vůle od zadní stěny. Nejsem nadšenec abych si za tímto účelem vybavil testovací laboratoř, poznatky a rady jsem prachsprostě získával od J. Rabyho se kterým budeme těžko soutěžit co se znalostí VW chlazení týče.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Leer »

no pěkné moc pěkné, hraj si dál :twisted:
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Petr914 »

...teplota...tlak...rosný bod...

...totiž objem...zdvih...vrtání...předpokládanej výkon...kroutící moment...při otáčkách...?
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od OB »

Máš to Jeníku moc krásné.
Mám radost, že jsi se přidal k nám Adamitům bez trenek! :lol:

Tak někdo další????
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Kůča »

Docela by jsem chtěl vidět jak jsi vybrousil ten blok aby se ti tam vešla ta klika 82.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Pětišroub »

nemám žádnou fotku vniřku bloku s kritickými místy..strop klikové skříně je až dost tenký a u vývrtů válců je taky dost ubráno kvůli šrobům ojnic - jinak mag. blok má potenciál až na 84mm kliku, ale tu jsem zavrhl, vzhledem k tomu že hezky poslušně mám VW rozměr ojničních ok a nikoliv Chevy/Buick.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od sSATYRr »

motůrek je to vymáslenej...
..úkrok stranou: nemůže název tématu (pro neznalé V+W) evokovat zanedbanou hygienu pánského pohlavního orgánu? :oops:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od Pětišroub »

to já nevim...nenapadlo by mě o tom psát...ani o tom přemejšlet..ale i na tyhle témata tady na foru máme specialisty..když už se VW témata míjí účinkem..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Trenky dolů aneb pětišroubův máslostroj

Příspěvek od sSATYRr »

jj, cistemu vse ciste aneb Blahoslaveni cisteho srdce, nebot oni Boha videti budou..

Toto je jeden z mála performance motorů v českých zemích, který vyniká vkusem a citem pro uměřený vizuální detail. Pohladí oči i ušní buben. Silná inspirace.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Odpovědět