VéeS2ka aneb motor do ovála

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Protože se mi velice líbila prezentace kompresoru Judson uživatele m.k., a protože už uzrála ta správná doba, rozhodl jsem se, že se také pokusím nastínit své Vintage speed snažení. Standardní třicítka mi již nevyhovuje, proto padlo rozhodnutí, že se bude "tunit" :D

Nevím jak začít, tak začnu pěkně z prostředka. Mrknem tedy na rozvody které jsou momentálně ve vysoké fázi rozpracovanosti...

Zdvihátka ventilů použijeme standardní VW. Vylisujeme z nich ventilové tyčky a osadíme je vložkou pro použití std. tyček.
Obrázek

Zde již upravené zdvihátka. Jednotlivé kusy jsem si na vložce očísloval pro snadnější montáž a demontáž. Jistě znáte ten pocit marnosti, když si při rozebírání díly pěkně označíte lihovou fixou a při neopatrné manipulaci si popisek ftipně setřete rukou.
Obrázek

Takto nějak by to mohlo vypadat. Štelovací tyčka je pouze pro nastavení geometrie rozvodů.
Obrázek

Pro jistotu si tyčky také označíme.
Obrázek

Testovací prostředí pro základní nastavení geometrie
Obrázek

Detail vahadla a jeho pozice vůči ventilovému dříku.
Obrázek

Ventilový dřík má průměr 6mm (oproti 7mm na 30PS). Pro jeho ochranu použijeme adekvátní ventilové čepičky. Napoprvé jsem se uměřil(z lenosti jsem šáhl po 30PS hlavě) a zakoupil tak čepičky se špatným průměrem. Takže znovu a lépe....
Obrázek

Ještě jeden pohled na základní nastavení.
Obrázek

Pokračování příště.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Pětišroub »

ty děláš jako bys to teprve stavěl a přitom už s tím jezdíš do práce...
Přílohy
29112010768.jpg
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od m.k. »

Zdar,

pěkné, už se těším na pokračování ...
Z čeho jsi nakonec použil vahadla? P-912?
A ještě dotaz, kolik ti skutečně vychází poměr ... dostaneš se alespoň na 1:1.25 ?

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od OB »

No konečně Sam sundal trenky. Alespoň tak jsem si i já připadal, při uveřejnění pár fotek svého motoru.
A proto heslo dnešního dne: TRENKY DOLU!!!!! :lol:

Jinak Same je to moc pěkné, takhle si to představuju, že se to má dělat!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

5tišroub: Ano, na tuto fotografii vzpomínám často. Zima jak v psírně, husté sněžení a já se chystám na transport motoru z dílny do kanceláře (ano, jsem IT krysa). Páně pětišroubů nelenil a místo abychom objekt zájmu co nejrychleji dostali z toho bílého mokého svinstva, tak se začal na parkovišti s motorem fotit :D

m.k.: Ano, je to moje osobní prohra. Použil jsem nakonec vahadla P912 1.3:1, přesný poměr budu znát jakmile budu mít uložení.
Proč osobní prohra ? Inu, snažím se držet pravidla No Fuckin' Porsche parts a tak jsem věnoval hodně času napasování VW vahadel. Mám toto řešení detailně zdokumentované včetně funkčních prototypů, bohužel u tohoto řešní není možné sladit rozvody do rovnováhy a tak jsem tuto cestu opustil. Což o to, ono by to určitě funovalo, ale nestavím motor na sprinty ale na cesty. Navíc, do Utahu na jezero se nechystám, tak se snad nějaký ten porsche díleček snese.

OB: ano ano, trenky jsou dole... Nasávám zde mnoho důležitých informací, je na čase začít svůj dluh splácet. Alespoň v podobě představení projektu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od lišák »

Názorná ukázka rozdílu práce amatéra a profesionála. Zatím co já to dělám tak nějak a když něco vyfotím tak na kusu kartonu nebo novin, tak Sam má na vše spešl přípravek a fotí na lakované desce stolu. Tipuju, že hned vedle motoru má koženou sedací soupravu. :D =D>
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od pulenejksicht »

sympaticky znuděnej project :wink: ..jaký zvýšení výkonu si od toho slibuješ ? nebo už jsi tě měřil ? ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Kůča »

Same co tam máš za vačku? A ty zdvihátka to jsi se inspiroval PreAčkama? Viděl jsem to u Okrasy , to se ho musim zeptat proč mě to tam taky nedal....
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od okrasa »

Sam píše:5tišroub: Ano, na tuto fotografii vzpomínám často. Zima jak v psírně, husté sněžení a já se chystám na transport motoru z dílny do kanceláře (ano, jsem IT krysa). Páně pětišroubů nelenil a místo abychom objekt zájmu co nejrychleji dostali z toho bílého mokého svinstva, tak se začal na parkovišti s motorem fotit :D

m.k.: Ano, je to moje osobní prohra. Použil jsem nakonec vahadla P912 1.3:1, přesný poměr budu znát jakmile budu mít uložení.
Proč osobní prohra ? Inu, snažím se držet pravidla No Fuckin' Porsche parts a tak jsem věnoval hodně času napasování VW vahadel. Mám toto řešení detailně zdokumentované včetně funkčních prototypů, bohužel u tohoto řešní není možné sladit rozvody do rovnováhy a tak jsem tuto cestu opustil. Což o to, ono by to určitě funovalo, ale nestavím motor na sprinty ale na cesty. Navíc, do Utahu na jezero se nechystám, tak se snad nějaký ten porsche díleček snese.

OB: ano ano, trenky jsou dole... Nasávám zde mnoho důležitých informací, je na čase začít svůj dluh splácet. Alespoň v podobě představení projektu.
No musím se přiznat Same že absolutně neuznávám No Fuckin' Porsche parts [-X
myslím, že by sis měl na těch nástavcích upravit dvě věci:udělat zářež zezhora zdvihátka pro šroubovák a chybí ti tam sichr pérovka v jamce, která zabranuje vyskoceni tyčky z lůžka....
jinak se z toho zblázníš az tam ty zdvihátka budeš trubičkama nasouvat a trefovat se do excentu v bloku..

Tento typ zdvihatek ma ale limit ve zdvihu vacky a časovani, to uvidíš sám....
Ja přešel na plochá zdvihaátka z 356, jsou neuvěřitelně lehká a mužeš si vybrat z bezmála 1O druhu vaček na 356/912
takto jsem to udělal Kůčovi ja......
Přílohy
prac 2109.jpg
prac 2109.jpg (50.54 KiB) Zobrazeno 12581 x
prac 2113.jpg
prac 2113.jpg (54.57 KiB) Zobrazeno 12581 x
p 262.jpg
p 262.jpg (71.67 KiB) Zobrazeno 12581 x
engine specialist

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Dekuji za nazor z druhe strany pomyslne barikady. Vim, ze jsi porsche pozitivni, ja zatim stale narazim hlavou proti zdi a porsche dily montuji s vnitrnim sebezaprenim :) Ale az pristane v garazi 356ka, tak se do toho take vrhnu po hlave. Zarezy jsou prakticke, ja to resil magnetem a kupodivu to slo velice pekne usadit. Perovku v jamce nemam zamerne a to z toho duvodu, ze mne neuspokuje jeji moznost opustit luzko a potulovat se nekontrolovatelne po mazacich cestach. Pokud by mela tycka tendenci opustit jamku, je to tak jako tak v pytli.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od okrasa »

Sam píše:Dekuji za nazor z druhe strany pomyslne barikady. Vim, ze jsi porsche pozitivni, ja zatim stale narazim hlavou proti zdi a porsche dily montuji s vnitrnim sebezaprenim :) Ale az pristane v garazi 356ka, tak se do toho take vrhnu po hlave. Zarezy jsou prakticke, ja to resil magnetem a kupodivu to slo velice pekne usadit. Perovku v jamce nemam zamerne a to z toho duvodu, ze mne neuspokuje jeji moznost opustit luzko a potulovat se nekontrolovatelne po mazacich cestach. Pokud by mela tycka tendenci opustit jamku, je to tak jako tak v pytli.
jak myslíš, já to dělám podle originalu z peroviny, nastavce jsou nitridovane a na motorech to beha pres pet let.
ještě jedna rada, nezapomen , když používaš ty tycky z vw, mají jiný radius na kuželce nez 356, abys neml problem s unikem tlaku oleje na vahadlech 356, ty jamky jsou vice zavřene.....držím palce a těším se na konfrontaci, 800Kg versus 1500kg :D
engine specialist

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

hmm, dobrej tip s tema koncovkama. Mam tu sadu z 912ky ale nenapadlo mne to blize zkoumat. Diky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
okrasa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 495
Registrován: 20 úno 2005
Bydliště: Teplice

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od okrasa »

Sam píše:hmm, dobrej tip s tema koncovkama. Mam tu sadu z 912ky ale nenapadlo mne to blize zkoumat. Diky.
vyzkoušej si to hlavne ve vykyvu,tam to dre nejvic....
engine specialist

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Kůča »

Same a co ta vačka?Docela by mne to zajímalo,jestli to neni tajné?
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Vačka je obdobných parametrů jako máš ve svém motoru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Pětišroub »

hele Same a kdy ta V3Ska vyjede?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od OB »

Pětišroub píše:hele Same a kdy ta V3Ska vyjede?
No přeci až to bude mít 3 nápravy, to dá rozum!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Pětišroub píše:hele Same a kdy ta V3Ska vyjede?
Tak to je těžko říci. Hraju si s tím jen když mám v práci volněji. Navíc finišujeme s jiným, mnohem zajímavějším projektem :D , takže finále je zatím zahalené v husté mlze.
Největší problém vidím v tom, že na to je mnoho času, názor se vyvíjí, nové zkušnosti se získávají, nespokojenost roste.... takže neustále přepočítávám a předělávám již hotové.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Poposkočíme trochu dále a to opravou vahadel. Měly holky již něco nalítáno a tak bylo třeba srovnat kontaktni plošky. Od ventilů byly některé pěkně vydřené.
Obrázek

S tímto problémem sem se trápil několik měsíců. Plošky mají rádius a tak bylo třeba vyrobit přípravek na zabroušení. Inspiroval jsem se u maníků z R&D a vyrobil jsem přípravek na broušení. Další peripetií byl výběr vhodného brusného kotouče. Prakticky všichni dodavatelé mne od bočního broušení zrazovali. Bohužel vahadla mají takový tvar, že broušení po obvodu není zkrátka možné. Velkým oříškem bylo správné zúhlování. Zde se mi již po několikáté vyplatila rozebraná sada ventilových měrek, kterými jsem podkládal spodní desku přípravku.
Obrázek

Jemné doladění kolmosti jsem řešil tušírovací barvou a následovalo kontrolní měření na hodinkách. Vím, kuličkový hrot není zcela vhodný, keramický je již na cestě.
Obrázek

Detail ramínka, které vede vahadlo po brusném kotouči
Obrázek

Detail plošky po zabroušení.
Obrázek

Oproti R&D jsem musel i vlastní leštění řešit přípravkem. Kotouč sice dostal kouř ale zvládl to.
Obrázek

Zde již po vyleštění. To co může vypadat jako rýhy jsou vlákna z kotouče a zbytky brusné pasty
Obrázek

Zde již hotová sada. Omlouvám se Lišákovi, že jsem foto nepořizoval na dubové desce nebo parketové podlaze ale většinu strojního vybavení mám v dílně... :)
Nyní mě čeká zbrousit axiální plochy vahadel abych je vůbec vměstnal do malých VW hlav. První test je již na vahadle v pravo dole.
Obrázek

A na závěr jedno video z leštění. Z broušdní jsem žádné nepořizoval.Ještě jsem nerozchodil chladící zařízení a tak jsem dávkoval chladící kapalinu ručně. Na fotoaparát již mi volné ruce nezůstaly.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od sSATYRr »

diky stazenejm trenkam forum ziskava druhej dech! Má to smysl
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Odpovědět