VéeS2ka aneb motor do ovála

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Odpovědět
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od john »

Google up Redi-Sleeves..

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Měsíc se s měsícem sešel, sezóna v plném proudu a já teprve dořešil řemenici. Oprava proběhla dle plánu, stočit o 2mm, vyrobit kroužek, zakalit, nalisovat a finálně přebrousit. Povrch je tedy broušený ale neleštěný, aby na něm držel olejový film. S provedením jsem velice spokojen.
Před
Obrázek
a po opravě.
DSC00159.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Pětišroub »

Když já tomu nerozumim. Nesáhnul sis těma 2mm do drážky pro pero?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od lišák »

Já tomu taky nerozumím, ale když si rozkliknu fotku na větší velikost tak je zřetelná hrana kroužku a k drážce nesahá ani náhodou.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Pětišroub »

tak to máš kvalitnější monitor:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Mne hned chytáte za slovíčko, možná to není 2.0 ale 1.5mm na průměru, neměřil jsem. K zářezu to je ale ještě daleko a kroužek to pěkně stahuje.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Mne hned chytáte za slovíčko, možná to není 2.0 ale 1.5mm na průměru, neměřil jsem.
A to Ti jako máme věřit jo? Šuplérista jako Ty a prej neměřil :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
Sam píše:Mne hned chytáte za slovíčko, možná to není 2.0 ale 1.5mm na průměru, neměřil jsem.
A to Ti jako máme věřit jo? Šuplérista jako Ty a prej neměřil :D .
Mne zajímal jen vnější po broušní a vnitřní průměr po nalisování kroužku, vše ostatní bylo podřadné.

PS: a nevyráběl jsem to sám. Nemám brusku na kulato.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Tak dlouho jsem tu nic nenapsal. Asi proto, že všechno fungovalo jak má a tak jsem motor jen užíval. Zlom nastal při cestě na kolínský sraz. Měl jsem kapku zpoždění a tak jsem to rval co to šlo. Asi v půli cesty motor povadl. Pravděpodobně se připekl pístní kroužek motor tlakoval do karteru. Z odvětrání nálevky oleje se tak stal třetí výfukový lauf. Ehm, mám Abartha, taže vlastně pátý. :D

Svrhnul jsem tedy do nádrže trošku dvoutaktního olej pro lepší mazání a uvolňovač karbonu a při při cestě domů se kroužek snad umoudřil.
Uvidíme časem. Jaké ale na mne čekalo překvapení, když jsem na dílně kontroloval, co se vlastně stalo. Výfukový ventil byl zcela bez vůle a svíčce na třetím válci chyběla elektroda, resp. byla zalezlá v izolátoru. Nikdy jsem se s tímto jevem nesetkal. Při skládání jsem dost laboroval s teplotou svíček, zkoušel více sad, a tak teď nedám ruku do ohně, jestl jsem zrovna na této nastavoval vzálenost elektrody. Zkrátka buď svíčka unikla mé kontrole, nebo se to stalo až během provozu. V každém případě svíce s tak velkou vzdáleností elektrod nemohla na mém chatrném zapalování fungovat a je to znát i na izolátoru. Co si o tom myslíte vy ? Šlo o svíčky NGK D6EA. Vlevo špatná svíčka, vpravo svíčka z prvního válce.
Přílohy
DSC01086-sm.JPG
DSC01088-sm.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od lope »

No je to divný, ale kdyby šel na 3 válce, tak bys to určitě poznal. Ta vadná svíčka nevypadá, že by nefungovala vůbec, při startování asi ne, ale někdy se určitě chytla. NGK si teda nekoupím :-)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

lope píše:No je to divný, ale kdyby šel na 3 válce, tak bys to určitě poznal. Ta vadná svíčka nevypadá, že by nefungovala vůbec, při startování asi ne, ale někdy se určitě chytla. NGK si teda nekoupím :-)
Což o to, ono to asi pálilo, otázka je kdy a jak často. :) Zítra ještě změřím tlaky a bude jasno, co to všechno odneslo a jestli bude nutné vyškubnout motor, nebo jestli to seřízení a nové svíčky spraví.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Pětišroub »

dřív byly svíčky takové svíčkovatější. A ta elektroda je ujiskřená? Nějak si to nedokážu vysvětlit vzhledem k tomu, že nepoužíváš CDI ani jiné moderní vyfikundace?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Nebyla vyjiskřená, pouze výrobní vada.... žádné nevysvětlitelné opotřebení.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od evinsen »

pídil bych se kam se ten kousek dostal,jestli vypadl a nebo je na sedle ventilu

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

evinsen píše:pídil bych se kam se ten kousek dostal,jestli vypadl a nebo je na sedle ventilu
Hmmm. Myslis jako ze by elektroda byla z duvodu uspor ze dvou casti ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

kefír1300
Příspěvky: 45
Registrován: 24 úno 2013

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od kefír1300 »

není svíčka jako svíčka
.... a konkrétně NGK se rozděluje na pravé a " levé"...............
http://www.youtube.com/watch?v=cD1rgG8-1e8" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Sam »

Tak mi to nedalo a ještě cestou do práce jsem se stavil na dílně a svíčku rozřízl. Elektroda je tedy z jednoho kusu ale na vadné svíčce se volně pohybovala v izolátoru s vůlí 1-1.5mm. Vím, že se toto klidně může stát i u svíček jiných výrobců, ale otevřeně hlásím, že NGK je cow shit a přidávám tyto výrobky do studánky zloby k ostatním shitům současné VW produkce.
Přílohy
20140603_081459_resized.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od evinsen »

P6030801.JPG
P6030801.JPG (81.62 KiB) Zobrazeno 8117 x
P6030800.JPG
P6030800.JPG (61.42 KiB) Zobrazeno 8117 x
P6030799.JPG
P6030799.JPG (102.12 KiB) Zobrazeno 8117 x
to je nejjednodušší co si mohl udělat.jádra jsou i z částí z mědi nebo je tam odpor a čepičky ze stříbra,platiny nebo yridia

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Pětišroub »

:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: VéeS2ka aneb motor do ovála

Příspěvek od Andy »

Ja chci pri prvni prilezitosti vyzkouset starej americkej old school, to se snad shity jeste nedelali
001.JPG
001.JPG (221.52 KiB) Zobrazeno 8075 x

Odpovědět