VéeS2ka aneb motor do ovála
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
VéeS2ka aneb motor do ovála
Protože se mi velice líbila prezentace kompresoru Judson uživatele m.k., a protože už uzrála ta správná doba, rozhodl jsem se, že se také pokusím nastínit své Vintage speed snažení. Standardní třicítka mi již nevyhovuje, proto padlo rozhodnutí, že se bude "tunit"
Nevím jak začít, tak začnu pěkně z prostředka. Mrknem tedy na rozvody které jsou momentálně ve vysoké fázi rozpracovanosti...
Zdvihátka ventilů použijeme standardní VW. Vylisujeme z nich ventilové tyčky a osadíme je vložkou pro použití std. tyček.
Zde již upravené zdvihátka. Jednotlivé kusy jsem si na vložce očísloval pro snadnější montáž a demontáž. Jistě znáte ten pocit marnosti, když si při rozebírání díly pěkně označíte lihovou fixou a při neopatrné manipulaci si popisek ftipně setřete rukou.
Takto nějak by to mohlo vypadat. Štelovací tyčka je pouze pro nastavení geometrie rozvodů.
Pro jistotu si tyčky také označíme.
Testovací prostředí pro základní nastavení geometrie
Detail vahadla a jeho pozice vůči ventilovému dříku.
Ventilový dřík má průměr 6mm (oproti 7mm na 30PS). Pro jeho ochranu použijeme adekvátní ventilové čepičky. Napoprvé jsem se uměřil(z lenosti jsem šáhl po 30PS hlavě) a zakoupil tak čepičky se špatným průměrem. Takže znovu a lépe....
Ještě jeden pohled na základní nastavení.
Pokračování příště.....
Nevím jak začít, tak začnu pěkně z prostředka. Mrknem tedy na rozvody které jsou momentálně ve vysoké fázi rozpracovanosti...
Zdvihátka ventilů použijeme standardní VW. Vylisujeme z nich ventilové tyčky a osadíme je vložkou pro použití std. tyček.
Zde již upravené zdvihátka. Jednotlivé kusy jsem si na vložce očísloval pro snadnější montáž a demontáž. Jistě znáte ten pocit marnosti, když si při rozebírání díly pěkně označíte lihovou fixou a při neopatrné manipulaci si popisek ftipně setřete rukou.
Takto nějak by to mohlo vypadat. Štelovací tyčka je pouze pro nastavení geometrie rozvodů.
Pro jistotu si tyčky také označíme.
Testovací prostředí pro základní nastavení geometrie
Detail vahadla a jeho pozice vůči ventilovému dříku.
Ventilový dřík má průměr 6mm (oproti 7mm na 30PS). Pro jeho ochranu použijeme adekvátní ventilové čepičky. Napoprvé jsem se uměřil(z lenosti jsem šáhl po 30PS hlavě) a zakoupil tak čepičky se špatným průměrem. Takže znovu a lépe....
Ještě jeden pohled na základní nastavení.
Pokračování příště.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
ty děláš jako bys to teprve stavěl a přitom už s tím jezdíš do práce...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Zdar,
pěkné, už se těším na pokračování ...
Z čeho jsi nakonec použil vahadla? P-912?
A ještě dotaz, kolik ti skutečně vychází poměr ... dostaneš se alespoň na 1:1.25 ?
pěkné, už se těším na pokračování ...
Z čeho jsi nakonec použil vahadla? P-912?
A ještě dotaz, kolik ti skutečně vychází poměr ... dostaneš se alespoň na 1:1.25 ?
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
No konečně Sam sundal trenky. Alespoň tak jsem si i já připadal, při uveřejnění pár fotek svého motoru.
A proto heslo dnešního dne: TRENKY DOLU!!!!!
Jinak Same je to moc pěkné, takhle si to představuju, že se to má dělat!
A proto heslo dnešního dne: TRENKY DOLU!!!!!
Jinak Same je to moc pěkné, takhle si to představuju, že se to má dělat!
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
5tišroub: Ano, na tuto fotografii vzpomínám často. Zima jak v psírně, husté sněžení a já se chystám na transport motoru z dílny do kanceláře (ano, jsem IT krysa). Páně pětišroubů nelenil a místo abychom objekt zájmu co nejrychleji dostali z toho bílého mokého svinstva, tak se začal na parkovišti s motorem fotit
m.k.: Ano, je to moje osobní prohra. Použil jsem nakonec vahadla P912 1.3:1, přesný poměr budu znát jakmile budu mít uložení.
Proč osobní prohra ? Inu, snažím se držet pravidla No Fuckin' Porsche parts a tak jsem věnoval hodně času napasování VW vahadel. Mám toto řešení detailně zdokumentované včetně funkčních prototypů, bohužel u tohoto řešní není možné sladit rozvody do rovnováhy a tak jsem tuto cestu opustil. Což o to, ono by to určitě funovalo, ale nestavím motor na sprinty ale na cesty. Navíc, do Utahu na jezero se nechystám, tak se snad nějaký ten porsche díleček snese.
OB: ano ano, trenky jsou dole... Nasávám zde mnoho důležitých informací, je na čase začít svůj dluh splácet. Alespoň v podobě představení projektu.
m.k.: Ano, je to moje osobní prohra. Použil jsem nakonec vahadla P912 1.3:1, přesný poměr budu znát jakmile budu mít uložení.
Proč osobní prohra ? Inu, snažím se držet pravidla No Fuckin' Porsche parts a tak jsem věnoval hodně času napasování VW vahadel. Mám toto řešení detailně zdokumentované včetně funkčních prototypů, bohužel u tohoto řešní není možné sladit rozvody do rovnováhy a tak jsem tuto cestu opustil. Což o to, ono by to určitě funovalo, ale nestavím motor na sprinty ale na cesty. Navíc, do Utahu na jezero se nechystám, tak se snad nějaký ten porsche díleček snese.
OB: ano ano, trenky jsou dole... Nasávám zde mnoho důležitých informací, je na čase začít svůj dluh splácet. Alespoň v podobě představení projektu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Názorná ukázka rozdílu práce amatéra a profesionála. Zatím co já to dělám tak nějak a když něco vyfotím tak na kusu kartonu nebo novin, tak Sam má na vše spešl přípravek a fotí na lakované desce stolu. Tipuju, že hned vedle motoru má koženou sedací soupravu.
Každý celek se skládá z detailů.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
sympaticky znuděnej project ..jaký zvýšení výkonu si od toho slibuješ ? nebo už jsi tě měřil ? ..
jdeme frflat na flat ...
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Same co tam máš za vačku? A ty zdvihátka to jsi se inspiroval PreAčkama? Viděl jsem to u Okrasy , to se ho musim zeptat proč mě to tam taky nedal....
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
No musím se přiznat Same že absolutně neuznávám No Fuckin' Porsche parts [-XSam píše:5tišroub: Ano, na tuto fotografii vzpomínám často. Zima jak v psírně, husté sněžení a já se chystám na transport motoru z dílny do kanceláře (ano, jsem IT krysa). Páně pětišroubů nelenil a místo abychom objekt zájmu co nejrychleji dostali z toho bílého mokého svinstva, tak se začal na parkovišti s motorem fotit
m.k.: Ano, je to moje osobní prohra. Použil jsem nakonec vahadla P912 1.3:1, přesný poměr budu znát jakmile budu mít uložení.
Proč osobní prohra ? Inu, snažím se držet pravidla No Fuckin' Porsche parts a tak jsem věnoval hodně času napasování VW vahadel. Mám toto řešení detailně zdokumentované včetně funkčních prototypů, bohužel u tohoto řešní není možné sladit rozvody do rovnováhy a tak jsem tuto cestu opustil. Což o to, ono by to určitě funovalo, ale nestavím motor na sprinty ale na cesty. Navíc, do Utahu na jezero se nechystám, tak se snad nějaký ten porsche díleček snese.
OB: ano ano, trenky jsou dole... Nasávám zde mnoho důležitých informací, je na čase začít svůj dluh splácet. Alespoň v podobě představení projektu.
myslím, že by sis měl na těch nástavcích upravit dvě věci:udělat zářež zezhora zdvihátka pro šroubovák a chybí ti tam sichr pérovka v jamce, která zabranuje vyskoceni tyčky z lůžka....
jinak se z toho zblázníš az tam ty zdvihátka budeš trubičkama nasouvat a trefovat se do excentu v bloku..
Tento typ zdvihatek ma ale limit ve zdvihu vacky a časovani, to uvidíš sám....
Ja přešel na plochá zdvihaátka z 356, jsou neuvěřitelně lehká a mužeš si vybrat z bezmála 1O druhu vaček na 356/912
takto jsem to udělal Kůčovi ja......
- Přílohy
-
- prac 2109.jpg (50.54 KiB) Zobrazeno 12584 x
-
- prac 2113.jpg (54.57 KiB) Zobrazeno 12584 x
-
- p 262.jpg (71.67 KiB) Zobrazeno 12584 x
engine specialist
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Dekuji za nazor z druhe strany pomyslne barikady. Vim, ze jsi porsche pozitivni, ja zatim stale narazim hlavou proti zdi a porsche dily montuji s vnitrnim sebezaprenim Ale az pristane v garazi 356ka, tak se do toho take vrhnu po hlave. Zarezy jsou prakticke, ja to resil magnetem a kupodivu to slo velice pekne usadit. Perovku v jamce nemam zamerne a to z toho duvodu, ze mne neuspokuje jeji moznost opustit luzko a potulovat se nekontrolovatelne po mazacich cestach. Pokud by mela tycka tendenci opustit jamku, je to tak jako tak v pytli.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
jak myslíš, já to dělám podle originalu z peroviny, nastavce jsou nitridovane a na motorech to beha pres pet let.Sam píše:Dekuji za nazor z druhe strany pomyslne barikady. Vim, ze jsi porsche pozitivni, ja zatim stale narazim hlavou proti zdi a porsche dily montuji s vnitrnim sebezaprenim Ale az pristane v garazi 356ka, tak se do toho take vrhnu po hlave. Zarezy jsou prakticke, ja to resil magnetem a kupodivu to slo velice pekne usadit. Perovku v jamce nemam zamerne a to z toho duvodu, ze mne neuspokuje jeji moznost opustit luzko a potulovat se nekontrolovatelne po mazacich cestach. Pokud by mela tycka tendenci opustit jamku, je to tak jako tak v pytli.
ještě jedna rada, nezapomen , když používaš ty tycky z vw, mají jiný radius na kuželce nez 356, abys neml problem s unikem tlaku oleje na vahadlech 356, ty jamky jsou vice zavřene.....držím palce a těším se na konfrontaci, 800Kg versus 1500kg
engine specialist
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
hmm, dobrej tip s tema koncovkama. Mam tu sadu z 912ky ale nenapadlo mne to blize zkoumat. Diky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
vyzkoušej si to hlavne ve vykyvu,tam to dre nejvic....Sam píše:hmm, dobrej tip s tema koncovkama. Mam tu sadu z 912ky ale nenapadlo mne to blize zkoumat. Diky.
engine specialist
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Same a co ta vačka?Docela by mne to zajímalo,jestli to neni tajné?
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Vačka je obdobných parametrů jako máš ve svém motoru.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
hele Same a kdy ta V3Ska vyjede?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
No přeci až to bude mít 3 nápravy, to dá rozum!Pětišroub píše:hele Same a kdy ta V3Ska vyjede?
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Tak to je těžko říci. Hraju si s tím jen když mám v práci volněji. Navíc finišujeme s jiným, mnohem zajímavějším projektem , takže finále je zatím zahalené v husté mlze.Pětišroub píše:hele Same a kdy ta V3Ska vyjede?
Největší problém vidím v tom, že na to je mnoho času, názor se vyvíjí, nové zkušnosti se získávají, nespokojenost roste.... takže neustále přepočítávám a předělávám již hotové.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
Poposkočíme trochu dále a to opravou vahadel. Měly holky již něco nalítáno a tak bylo třeba srovnat kontaktni plošky. Od ventilů byly některé pěkně vydřené.
S tímto problémem sem se trápil několik měsíců. Plošky mají rádius a tak bylo třeba vyrobit přípravek na zabroušení. Inspiroval jsem se u maníků z R&D a vyrobil jsem přípravek na broušení. Další peripetií byl výběr vhodného brusného kotouče. Prakticky všichni dodavatelé mne od bočního broušení zrazovali. Bohužel vahadla mají takový tvar, že broušení po obvodu není zkrátka možné. Velkým oříškem bylo správné zúhlování. Zde se mi již po několikáté vyplatila rozebraná sada ventilových měrek, kterými jsem podkládal spodní desku přípravku.
Jemné doladění kolmosti jsem řešil tušírovací barvou a následovalo kontrolní měření na hodinkách. Vím, kuličkový hrot není zcela vhodný, keramický je již na cestě.
Detail ramínka, které vede vahadlo po brusném kotouči
Detail plošky po zabroušení.
Oproti R&D jsem musel i vlastní leštění řešit přípravkem. Kotouč sice dostal kouř ale zvládl to.
Zde již po vyleštění. To co může vypadat jako rýhy jsou vlákna z kotouče a zbytky brusné pasty
Zde již hotová sada. Omlouvám se Lišákovi, že jsem foto nepořizoval na dubové desce nebo parketové podlaze ale většinu strojního vybavení mám v dílně...
Nyní mě čeká zbrousit axiální plochy vahadel abych je vůbec vměstnal do malých VW hlav. První test je již na vahadle v pravo dole.
A na závěr jedno video z leštění. Z broušdní jsem žádné nepořizoval.Ještě jsem nerozchodil chladící zařízení a tak jsem dávkoval chladící kapalinu ručně. Na fotoaparát již mi volné ruce nezůstaly.
S tímto problémem sem se trápil několik měsíců. Plošky mají rádius a tak bylo třeba vyrobit přípravek na zabroušení. Inspiroval jsem se u maníků z R&D a vyrobil jsem přípravek na broušení. Další peripetií byl výběr vhodného brusného kotouče. Prakticky všichni dodavatelé mne od bočního broušení zrazovali. Bohužel vahadla mají takový tvar, že broušení po obvodu není zkrátka možné. Velkým oříškem bylo správné zúhlování. Zde se mi již po několikáté vyplatila rozebraná sada ventilových měrek, kterými jsem podkládal spodní desku přípravku.
Jemné doladění kolmosti jsem řešil tušírovací barvou a následovalo kontrolní měření na hodinkách. Vím, kuličkový hrot není zcela vhodný, keramický je již na cestě.
Detail ramínka, které vede vahadlo po brusném kotouči
Detail plošky po zabroušení.
Oproti R&D jsem musel i vlastní leštění řešit přípravkem. Kotouč sice dostal kouř ale zvládl to.
Zde již po vyleštění. To co může vypadat jako rýhy jsou vlákna z kotouče a zbytky brusné pasty
Zde již hotová sada. Omlouvám se Lišákovi, že jsem foto nepořizoval na dubové desce nebo parketové podlaze ale většinu strojního vybavení mám v dílně...
Nyní mě čeká zbrousit axiální plochy vahadel abych je vůbec vměstnal do malých VW hlav. První test je již na vahadle v pravo dole.
A na závěr jedno video z leštění. Z broušdní jsem žádné nepořizoval.Ještě jsem nerozchodil chladící zařízení a tak jsem dávkoval chladící kapalinu ručně. Na fotoaparát již mi volné ruce nezůstaly.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VéeS2ka aneb motor do ovála
diky stazenejm trenkam forum ziskava druhej dech! Má to smysl
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]