The Pepco - Fageol supercharger
The Pepco - Fageol supercharger
Opět zdravím příznivce přeplňování našich motorů mechanickým kompresorem.
Rád bych se podělil o radost z nového přírůstku a základu pro budoucí projekt.
Něco již nakousl Sam v hromadném topiku Vintage Speed- http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... o&start=40, tak to jen shrnu a něco málo doplním.
Kompresory PEPCO a distribuovala firma Fageol Products Co., Ohio.
Kompresor navrhli Emmer Kelley a Arthur Hilf, kteří pracovali u slavného konstruktéra a pilota hydroplánů a také hlavně prodejce vozidel Porsche v USA - Lou Fageola.
Do výroby byl dán v roce 1950.
Lou Fageol ho používal hlavně motorů do svých závodních hydroplánů. Dále byl dodáván jako stavebnice pro motory VW a Crosley.
Větší typ byl navržen také pro MG a některé motory Porsche.
Jedná se o kompresor typu - Roots, s dvěma tří-lalokovými rotory v hliníkovém těle.
Poměr řemenic na klice a kompresoru je u VW 1,67:1, tzn. že při 5000 ot./m motoru točí kompresor 8350 ot/m.
Dává tlak přes 8 PSI.
Převody a přední ložiska jsou mazány SAE 40-50, zadní ložiska mazaná nejsou.
Tento kus je č. 658/6.
V roce 1961 byl továtně repasován a už nikdy nebyl použitý a čemž svědčí absolutně nové a nepoškozené rotory.
Takže je to vlastně NOS kompresor!!!
Takhle nějak by to mohlo vypadat ...
Rád bych se podělil o radost z nového přírůstku a základu pro budoucí projekt.
Něco již nakousl Sam v hromadném topiku Vintage Speed- http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... o&start=40, tak to jen shrnu a něco málo doplním.
Kompresory PEPCO a distribuovala firma Fageol Products Co., Ohio.
Kompresor navrhli Emmer Kelley a Arthur Hilf, kteří pracovali u slavného konstruktéra a pilota hydroplánů a také hlavně prodejce vozidel Porsche v USA - Lou Fageola.
Do výroby byl dán v roce 1950.
Lou Fageol ho používal hlavně motorů do svých závodních hydroplánů. Dále byl dodáván jako stavebnice pro motory VW a Crosley.
Větší typ byl navržen také pro MG a některé motory Porsche.
Jedná se o kompresor typu - Roots, s dvěma tří-lalokovými rotory v hliníkovém těle.
Poměr řemenic na klice a kompresoru je u VW 1,67:1, tzn. že při 5000 ot./m motoru točí kompresor 8350 ot/m.
Dává tlak přes 8 PSI.
Převody a přední ložiska jsou mazány SAE 40-50, zadní ložiska mazaná nejsou.
Tento kus je č. 658/6.
V roce 1961 byl továtně repasován a už nikdy nebyl použitý a čemž svědčí absolutně nové a nepoškozené rotory.
Takže je to vlastně NOS kompresor!!!
Takhle nějak by to mohlo vypadat ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Hmm, velice pěkné Mildo, taháš kompresory jako králíky z klobouku. Zajímalo by mne, jaký je udávaný nárůst výkonu na 30PS, určitě máš nějaký ten gráfek v záloze.
Další otázka patří na karburaci. Vidím tam solex 34PCI v provedení NSU. Jaká byla doporučená karburace výrobcem ?
Další otázka patří na karburaci. Vidím tam solex 34PCI v provedení NSU. Jaká byla doporučená karburace výrobcem ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
No, o výkonech motorů je toho dost málo ...
Něco je v článku s dlouhodobým testem různých kompresorů z roku 1956:
Instalace PEPCO na stock 30PS, 0-60mil za 17s, spotřeba 28-23 mpg.
Někde jsem viděl klasický test, a 0-60mil jeli za 15,5s
Dle dobových prospektů je nárůst výkonu 30-50% a o 40% akcelelace, ale zkušenosti instalací ve světě ale říkají, že nárůst 80-100% není nereálný.
ad. karburace.
Doporučený je samozřejmě originál 28PCI.
Ale jak píší v návodu k instalaci: Vyšších výkonů lze dosáhnou např. větší venturi s následnou úpravou trysek, úpravou výfuku např vyjmutím tišících vložek, správným nastavením air-fuel ratio atd.
Tak se podle toho řídím a první krok je karbec 34PCI, venturi upravena na 32mm, trysky 140/180.
Něco je v článku s dlouhodobým testem různých kompresorů z roku 1956:
Instalace PEPCO na stock 30PS, 0-60mil za 17s, spotřeba 28-23 mpg.
Někde jsem viděl klasický test, a 0-60mil jeli za 15,5s
Dle dobových prospektů je nárůst výkonu 30-50% a o 40% akcelelace, ale zkušenosti instalací ve světě ale říkají, že nárůst 80-100% není nereálný.
ad. karburace.
Doporučený je samozřejmě originál 28PCI.
Ale jak píší v návodu k instalaci: Vyšších výkonů lze dosáhnou např. větší venturi s následnou úpravou trysek, úpravou výfuku např vyjmutím tišících vložek, správným nastavením air-fuel ratio atd.
Tak se podle toho řídím a první krok je karbec 34PCI, venturi upravena na 32mm, trysky 140/180.
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Jak dříve měřili AFR?
Dneska je to prkotina, jeden závit do výfuku a wideband lambda s budíkem, ale jak předtím... barva svíček? barva koncovky vejfuku? svíčka s okýnkem?
Dneska je to prkotina, jeden závit do výfuku a wideband lambda s budíkem, ale jak předtím... barva svíček? barva koncovky vejfuku? svíčka s okýnkem?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Hmm, 32 venturi na 34 kabruraci. Jsem zvedavy jak se s tim na svem soustruhu poperes
Ja zbabele mam napocitano na venturi 28mm s tim ze mam v zaloze 26mm od Riecherta.
Ja zbabele mam napocitano na venturi 28mm s tim ze mam v zaloze 26mm od Riecherta.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Je to dost, tak uvidíme
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Tak mi to nedalo a ještě ráno jsem se stavil na dílně. Vnější průměr venturi na solex34PCI je 31.9mm, Udělat vnitřní průěr 32mm bude tedy opravdu oříšekm.k. píše:Je to dost, tak uvidíme
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
paralelni vesmir - co je presne mineno - venturi? Venturiho efekt i trubici snad jeste ano, ale ve vztahu ke carbs..? Posledni dobou se z toho stava na f4 magicke zaklinadlo
(pak se to presune)
(pak se to presune)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Ty mas rad tu wikipedii, tak jeden obrazek z ni.
A na solex 34PCI to muze vypadat treba takto:
(Zde venturi 26mm dodavane v sade Riechert)
A na solex 34PCI to muze vypadat treba takto:
(Zde venturi 26mm dodavane v sade Riechert)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Ano, to vím, je značená 32-26, ale někde mám foto jak se probírá tělo karbce ...Sam píše:Tak mi to nedalo a ještě ráno jsem se stavil na dílně. Vnější průměr venturi na solex34PCI je 31.9mm, Udělat vnitřní průěr 32mm bude tedy opravdu oříšekm.k. píše:Je to dost, tak uvidíme
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
Možná je to taky blbost a skončím max na 28-30. Uvidíme.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Miluju tyhle pionyrske vintage upravy [smilie=kos.gif] Dnesni tuning na VW (ve stredni linii) se v drtive vetsine odehava nakupem pozadovanych komponenty a jejich montazi. Na vintage speed to chce frezku, soustruh a TIG na svareni hliniku a nerezum.k. píše:Ano, to vím, je značená 32-26, ale někde mám foto jak se probírá tělo karbce ...Sam píše:Tak mi to nedalo a ještě ráno jsem se stavil na dílně. Vnější průměr venturi na solex34PCI je 31.9mm, Udělat vnitřní průěr 32mm bude tedy opravdu oříšekm.k. píše:Je to dost, tak uvidíme
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
Možná je to taky blbost a skončím max na 28-30. Uvidíme.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Jo, Jo, a hodně dlouhého kouře .....
Tohle je výpočet potřebné velikosti karburace pro přeplňovaný motor dle knihy SOLEX z 60-tých let.
Dle mých potřeb, když beru max. otáčky 5000, potřebuji karbec min. 40mm
A podle tohoto přepočtu je velikost Venturi (difuzoru) 40*0,8=32mm
Tohle je výpočet potřebné velikosti karburace pro přeplňovaný motor dle knihy SOLEX z 60-tých let.
Dle mých potřeb, když beru max. otáčky 5000, potřebuji karbec min. 40mm
A podle tohoto přepočtu je velikost Venturi (difuzoru) 40*0,8=32mm
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Přeplňování je pro mne vyšší dívčí. Je mi ale divné, že pro napočítání venturi a trysek není brán zřetel na velikost sacích ventilů a jejich zdvihu. Při atmosféře je to jeden z klíčových parametrů.|m.k. píše:Jo, Jo, a hodně dlouhého kouře .....
Tohle je výpočet potřebné velikosti karburace pro přeplňovaný motor dle knihy SOLEX z 60-tých let.
Dle mých potřeb, když beru max. otáčky 5000, potřebuji karbec min. 40mm
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Jó, to netuším.Sam píše: Je mi ale divné, že pro napočítání venturi a trysek není brán zřetel na velikost sacích ventilů a jejich zdvihu. Při atmosféře je to jeden z klíčových parametrů.|
Ještě jsem uvažoval o použití karburátoru SOLEX 40 PICB ... nemáš?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
To je jednokanálová karburace z 356PreA ?
Víš co se píše v pravidlech militantních Vintage Speedistů : no fuckin' porsche parts
Víš co se píše v pravidlech militantních Vintage Speedistů : no fuckin' porsche parts
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Ale také ho jezdil Mercedes Benz 300 Sport [-XSam píše:To je jednokanálová karburace z 356PreA ?
Víš co se píše v pravidlech militantních Vintage Speedistů : no fuckin' porsche parts
Dobře, tak SOLEX 40 ICB z Auto Union ... akorát to byl tuším zweitakt ..
Re: The Pepco - Fageol supercharger
...pěkný čtení...jen co je pravda...
...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...
...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...
...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...
...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...
...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
You can't win 'em all...
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Kit byl určen k osazení sériového motoru, jen měl mít natočeno min. 2500mil.Petr914 píše:...pěkný čtení...jen co je pravda...
...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...
...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...
...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Ono to nebude tak zhave jak to vypada. V dnesni dobe se z 1.2litru dostava pres 100PS vykonu. Bavime se tu o 30PS motorech, takze i v pripade 100% narustu vykonu jsme nekde na hranic, ktera stale jeste u vetsiny lidi budi spise usmevPetr914 píše:...pěkný čtení...jen co je pravda...
...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...
...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...
...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
Neznav vice poddimenzovany motor nez je VW 25/30PS.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: The Pepco - Fageol supercharger
Ale když někomu řekneš, že jsi za 2 hodiny (čas montáže dle manuálu) zvýšil výkon motoru o 50%, tak bude koukat.Sam píše:Ono to nebude tak zhave jak to vypada. V dnesni dobe se z 1.2litru dostava pres 100PS vykonu. Bavime se tu o 30PS motorech, takze i v pripade 100% narustu vykonu jsme nekde na hranic, ktera stale jeste u vetsiny lidi budi spise usmevPetr914 píše:...pěkný čtení...jen co je pravda...
...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...
...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...
...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
Neznav vice poddimenzovany motor nez je VW 25/30PS.
Jen nesmíš říct kolik těch 50% je ...