The Pepco - Fageol supercharger

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Opět zdravím příznivce přeplňování našich motorů mechanickým kompresorem.
Rád bych se podělil o radost z nového přírůstku a základu pro budoucí projekt.

Něco již nakousl Sam v hromadném topiku Vintage Speed- http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... o&start=40, tak to jen shrnu a něco málo doplním.

Kompresory PEPCO a distribuovala firma Fageol Products Co., Ohio.
Kompresor navrhli Emmer Kelley a Arthur Hilf, kteří pracovali u slavného konstruktéra a pilota hydroplánů a také hlavně prodejce vozidel Porsche v USA - Lou Fageola.
Do výroby byl dán v roce 1950.
Lou Fageol ho používal hlavně motorů do svých závodních hydroplánů. Dále byl dodáván jako stavebnice pro motory VW a Crosley.
Větší typ byl navržen také pro MG a některé motory Porsche.

Jedná se o kompresor typu - Roots, s dvěma tří-lalokovými rotory v hliníkovém těle.
Poměr řemenic na klice a kompresoru je u VW 1,67:1, tzn. že při 5000 ot./m motoru točí kompresor 8350 ot/m. :-k
Dává tlak přes 8 PSI.
Převody a přední ložiska jsou mazány SAE 40-50, zadní ložiska mazaná nejsou.

Tento kus je č. 658/6.
V roce 1961 byl továtně repasován a už nikdy nebyl použitý a čemž svědčí absolutně nové a nepoškozené rotory.
Takže je to vlastně NOS kompresor!!!


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Takhle nějak by to mohlo vypadat ...
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

Hmm, velice pěkné Mildo, taháš kompresory jako králíky z klobouku. Zajímalo by mne, jaký je udávaný nárůst výkonu na 30PS, určitě máš nějaký ten gráfek v záloze.
Další otázka patří na karburaci. Vidím tam solex 34PCI v provedení NSU. Jaká byla doporučená karburace výrobcem ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

No, o výkonech motorů je toho dost málo ...
Něco je v článku s dlouhodobým testem různých kompresorů z roku 1956:
Instalace PEPCO na stock 30PS, 0-60mil za 17s, spotřeba 28-23 mpg.
Někde jsem viděl klasický test, a 0-60mil jeli za 15,5s

Obrázek

Dle dobových prospektů je nárůst výkonu 30-50% a o 40% akcelelace, ale zkušenosti instalací ve světě ale říkají, že nárůst 80-100% není nereálný.
Obrázek

ad. karburace.
Doporučený je samozřejmě originál 28PCI.
Ale jak píší v návodu k instalaci: Vyšších výkonů lze dosáhnou např. větší venturi s následnou úpravou trysek, úpravou výfuku např vyjmutím tišících vložek, správným nastavením air-fuel ratio atd. :D
Tak se podle toho řídím a první krok je karbec 34PCI, venturi upravena na 32mm, trysky 140/180.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Šíša »

Jak dříve měřili AFR? :shock:

Dneska je to prkotina, jeden závit do výfuku a wideband lambda s budíkem, ale jak předtím... barva svíček? barva koncovky vejfuku? svíčka s okýnkem?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

Hmm, 32 venturi na 34 kabruraci. Jsem zvedavy jak se s tim na svem soustruhu poperes :D
Ja zbabele mam napocitano na venturi 28mm s tim ze mam v zaloze 26mm od Riecherta.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Je to dost, tak uvidíme :roll:
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
Přílohy
S6301263.jpg
S6301261.jpg
S6301278.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

m.k. píše:Je to dost, tak uvidíme :roll:
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
Tak mi to nedalo a ještě ráno jsem se stavil na dílně. Vnější průměr venturi na solex34PCI je 31.9mm, Udělat vnitřní průěr 32mm bude tedy opravdu oříšek :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od sSATYRr »

paralelni vesmir - co je presne mineno - venturi? Venturiho efekt i trubici snad jeste ano, ale ve vztahu ke carbs..? Posledni dobou se z toho stava na f4 magicke zaklinadlo
Obrázek
(pak se to presune)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

Ty mas rad tu wikipedii, tak jeden obrazek z ni.
Obrázek

A na solex 34PCI to muze vypadat treba takto:
(Zde venturi 26mm dodavane v sade Riechert)
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Sam píše:
m.k. píše:Je to dost, tak uvidíme :roll:
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
Tak mi to nedalo a ještě ráno jsem se stavil na dílně. Vnější průměr venturi na solex34PCI je 31.9mm, Udělat vnitřní průěr 32mm bude tedy opravdu oříšek :D
Ano, to vím, je značená 32-26, ale někde mám foto jak se probírá tělo karbce ...
Možná je to taky blbost a skončím max na 28-30. Uvidíme. :rolleyes:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

m.k. píše:
Sam píše:
m.k. píše:Je to dost, tak uvidíme :roll:
A já to určitě dělat nebudu. Nechám to vystružit z nějaké pevné slitiny.
Ale když jde tohle udělat na 28 PCI, což je skoro stejné tělo ...
Tak mi to nedalo a ještě ráno jsem se stavil na dílně. Vnější průměr venturi na solex34PCI je 31.9mm, Udělat vnitřní průěr 32mm bude tedy opravdu oříšek :D
Ano, to vím, je značená 32-26, ale někde mám foto jak se probírá tělo karbce ...
Možná je to taky blbost a skončím max na 28-30. Uvidíme. :rolleyes:
Miluju tyhle pionyrske vintage upravy [smilie=kos.gif] Dnesni tuning na VW (ve stredni linii) se v drtive vetsine odehava nakupem pozadovanych komponenty a jejich montazi. Na vintage speed to chce frezku, soustruh a TIG na svareni hliniku a nerezu
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Jo, Jo, a hodně dlouhého kouře .....

Tohle je výpočet potřebné velikosti karburace pro přeplňovaný motor dle knihy SOLEX z 60-tých let.
Dle mých potřeb, když beru max. otáčky 5000, potřebuji karbec min. 40mm #-o
Sollex-supercharger.JPG
Sollex-supercharger.JPG (40.25 KiB) Zobrazeno 12434 x
A podle tohoto přepočtu je velikost Venturi (difuzoru) 40*0,8=32mm
Solex - Venturi.JPG

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

m.k. píše:Jo, Jo, a hodně dlouhého kouře .....

Tohle je výpočet potřebné velikosti karburace pro přeplňovaný motor dle knihy SOLEX z 60-tých let.
Dle mých potřeb, když beru max. otáčky 5000, potřebuji karbec min. 40mm #-o
Přeplňování je pro mne vyšší dívčí. Je mi ale divné, že pro napočítání venturi a trysek není brán zřetel na velikost sacích ventilů a jejich zdvihu. Při atmosféře je to jeden z klíčových parametrů.|
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Sam píše: Je mi ale divné, že pro napočítání venturi a trysek není brán zřetel na velikost sacích ventilů a jejich zdvihu. Při atmosféře je to jeden z klíčových parametrů.|
Jó, to netuším.

Ještě jsem uvažoval o použití karburátoru SOLEX 40 PICB ... nemáš? :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

To je jednokanálová karburace z 356PreA ?
Víš co se píše v pravidlech militantních Vintage Speedistů : no fuckin' porsche parts :twisted:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Sam píše:To je jednokanálová karburace z 356PreA ?
Víš co se píše v pravidlech militantních Vintage Speedistů : no fuckin' porsche parts :twisted:
Ale také ho jezdil Mercedes Benz 300 Sport [-X

Dobře, tak SOLEX 40 ICB z Auto Union ... akorát to byl tuším zweitakt .. :D

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Petr914 »

...pěkný čtení...jen co je pravda...

...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...

...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...

...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Petr914 píše:...pěkný čtení...jen co je pravda...

...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...

...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...

...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
Kit byl určen k osazení sériového motoru, jen měl mít natočeno min. 2500mil.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od Sam »

Petr914 píše:...pěkný čtení...jen co je pravda...

...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...

...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...

...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
Ono to nebude tak zhave jak to vypada. V dnesni dobe se z 1.2litru dostava pres 100PS vykonu. Bavime se tu o 30PS motorech, takze i v pripade 100% narustu vykonu jsme nekde na hranic, ktera stale jeste u vetsiny lidi budi spise usmev :D
Neznav vice poddimenzovany motor nez je VW 25/30PS.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: The Pepco - Fageol supercharger

Příspěvek od m.k. »

Sam píše:
Petr914 píše:...pěkný čtení...jen co je pravda...

...zajímalo by mě...jestli tohle všechno lze osadit na seriovej blok...válce...písty...ojnice...vačka...klika a co já vim co všechno...čili zda to snese seriovej motor bez výraznýho zkrácení životnosti...

...nebo se používaj kovaný a jinak zušlechtěný "střeva"?...

...protože uvedenej nárůst výkonu je celkem značnej...
Ono to nebude tak zhave jak to vypada. V dnesni dobe se z 1.2litru dostava pres 100PS vykonu. Bavime se tu o 30PS motorech, takze i v pripade 100% narustu vykonu jsme nekde na hranic, ktera stale jeste u vetsiny lidi budi spise usmev :D
Neznav vice poddimenzovany motor nez je VW 25/30PS.
Ale když někomu řekneš, že jsi za 2 hodiny (čas montáže dle manuálu) zvýšil výkon motoru o 50%, tak bude koukat. :shock:
Jen nesmíš říct kolik těch 50% je ... :lol:

Odpovědět