Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od m.k. »

Šíša píše:Nerejpu, jen se ptám: a ten nárůst cca 8PS je konečný nebo ještě to poroste?
Předpokládám, že poroste.
Hlavní viník bude asi výfuk. Už při 4000 ot/m má Stock výfuk zpětný tlak 3PSI.
Abarth se mi tam dávat nechce, tak zkouším dobovou úpravu metodou "kuchání výfuku" :D - odstranění tlumících přepážek.
Zpětný tlak by měl být poté cca 0,75PSI.
Tento týden to snad dodělám, tak uvidíme.
Cíl je dostat to na dobovými prospekty deklarovaných 45 PS - 50% nárůst výkonu.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od lope »

Ad kosočtverce: připadá mi, že to je logický tvar, aby lopatky měly co nejmenší snahu se kousnout do hrany otvoru. Nebo to je kvůli pomalejšímu nárůstu průřezu vzhledem ke kulaté díře - menší hlučnost.

Američani jdou k cíli vždycky nejkratší a nejúčinnější cestou. V dobové knize Jetzt mache ich ihn schneller je také zmíněn, i když - na poskytované zlepšení výkonu - poněkud chladně. Většinu zabírá Okrasa, TDE, zvětšování kanálů, motory Porsche atd. Takový střet US a evropského přístupu. O to, co Amíci dokážou na 1 stránce, se Evropani snaží zbytek knihy....

Nárůst je hlavně u krouticího momentu (akcelerace). Myslím, že slibovaný nárůst výkonu je, také typicky pro amíky, nadsazený. Zkontroluju to v té knize.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Pětišroub »

no hlavně je nutné vzít v potaz kterou metodikou to tehdy měřili - DIN nebo SAE. Já bych nebyl až tak militantní, jedná se o dva úplně odlišné přístupy a nedá se říct že jeden je lepší a druhý horší. Ty koně z toho nakonec vylezou jen jdou rozdílnými cestičkami..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od udeeska »

Ted je jedna NOSovka na Ebayi,asi se jeste cena poradne vysplha.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NOS-Boxe ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od m.k. »

udeeska píše:Ted je jedna NOSovka na Ebayi,asi se jeste cena poradne vysplha.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NOS-Boxe ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
To je móc pěkné.
Doba je zlá, tak to možná neskončí moc vysoko.
Do 2000 USD by to bylo dobré.

Tak hop, kdo do toho půjde ... :idea:

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Andy »

udeeska píše:Ted je jedna NOSovka na Ebayi,asi se jeste cena poradne vysplha.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NOS-Boxe ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak NOSovka se vidi malokdy!

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Pětišroub »

mildo a čím se ten kompresor maže? Jakým olejem konkrétně?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od m.k. »

Dle manuálu jednorozsahovým Detergent SAE10.
Dnes se nahrazuje 10W40, s detergenty.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od lope »

S "detergenty" je dneska každý 10W40. Nebo používejte NOS Marvel top oil :mrgreen:

V knize mladý Korp psal o přírůstku výkonu 36 % u motoru 30PS, zjištěno prý časopisem auto, motor, šport.

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od m.k. »

lope píše:S "detergenty" je dneska každý 10W40. Nebo používejte NOS Marvel top oil :mrgreen:

V knize mladý Korp psal o přírůstku výkonu 36 % u motoru 30PS, zjištěno prý časopisem auto, motor, šport.
Marvel se špatně v Evropě shání, ale v manuálu píšou nepoužívat olej pro mazání horní části válce a to Marvel je, tak nevím.

LUBRICATOR ADJUSTMENT. To adjust the lubricator proceed as follows; Start the engine. The small knurled knob on the very top (under protecting cap) should be unscrewed a half turn to get the oil flowing and then adjusted with your fingers until the lubricator is putting out approximately one drop of oil every six seconds at idle. This can be timed through the small window on the lubricator. Screw clockwise to decrease the amount of oil consumption. Oil consumption should run one quart of oil every 800 to 1000 miles and the oil level should be checked occasionally so that you do not run out of lubricant. Engine and lubricant should be warm while adjustments are being made. The adjustment should be checked after the first 100 miles. The oil from the automatic lubricator is to oil the bore of the supercharger housing and also acts as an upper cylinder lubricant. Use SAE No 10 detergent motor oil. Do not use an upper cylinder lubricant as most top oils are primarily a cleaner and not a lubricant. Do not use a multiple viscosity oil. In making a long descent from high altitudes it is advisable to open the throttle occasionally to insure adequate lubrication. NOTE; The lubricator should be adjusted and left alone as any variance that will occur at idle will be slight under actual operation.

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Leer »

to jsou věci :shock: ...no každopádně si člověk rozšíří obzory....nikdy jsem to dříve nějak do detailu nestudoval, ale toto je moc pěkné
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od lope »

Marvel píšou přímo na NOS sklenici z ebaye. Kromě toho 10W40 je "multiple viscosity". Ale válec dmychadla je stejně nově vyrobený možná z jiného materiálu, takže orig. doporučení je možné brát s rezervou.

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od m.k. »

lope píše:Marvel píšou přímo na NOS sklenici z ebaye. Kromě toho 10W40 je "multiple viscosity". Ale válec dmychadla je stejně nově vyrobený možná z jiného materiálu, takže orig. doporučení je možné brát s rezervou.
To máš pravdu. Nejsem specialista na oleje, ale podle člověka, který tomu dost rozumí před 50-lety více-rozsahové oleje tak jak je známe v podstatě nebyly. SAE 10 je prý obyčejný mirerál (dnes se prodává např. jako olej do tlumičů) a semisyntetic 10W40 bude mít vždy lepší mazací vlastnosti než SAE10. Tak mu věřím.
Ale pokud by měl někdo způsob jak sem dostat Marvel, tak to bych si pár plechovek vzal :wink:

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od pulenejksicht »

Mílo máš to moc pěkný ..gratuluju a chválím za průkopnickou činnost :wink:
ještě jsem neměl tu čest to vidět a hlavně slyšet na živo tak se moc teším ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od SO 545 »

Tento topik akosi unikol mojmu oku , pi..vin co sa tu popise je fura ale pred touto pracou smekam az po zem.
Bud takto alebo to nerobme vobec .
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Sam »

Tak jaképak je Mílo zhodnocení po sezóně. Zůstane tam Judson nebo tam přijde něco silnějšího ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Andy »

Nejdriv musi vyresit otazku tretiho vyfuku, viz dobrodruzna expedice Bad Camberg 2011 :)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Ales-X »

Pro ty co mají nemocného Judsona, či jim nevadí celý nový místo originál původního kousku s patinkou jsem našel frézaře v Německu který se zabývá výrobou dílů a když už má i ty díly tak rovnou dělá kompletní Judsony.

http://www.lindner-cnc.de/kaefer_kompressor.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Tělo statoru je z hliníkové slitiny a pracovní prostor je nerezová výměnná vložka.
Obrázek

Devon Buggy

Re: Dědek 1959 – Supercharged by Judson

Příspěvek od Devon Buggy »

Nadherna prace, klobouk dolu a pochvala =D> =D> =D>

Odpovědět