Porsche 914
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Porsche 914
Porsche 914 (9/1969 - 1976)
Poslední dobou se v diskuzích ohledně 5 rychlostní převodovky objevilo jméno 914, tak si trochu přiblížíme o co jde.
VW Porsche 914, jak se snad oficiálně jmenuje byl pokus továrny VW o atraktivní sportovní vůz, který měl nahradit v té době již zastaralý Karmann-Ghia, jehož sportovní výkony byly ostatně mizerné už v době vzniku. Ve spolupráci s Porsche tak byl vyvinut dvousedadlový nekompromisně sportovní vůz s motorem uprostřed, sportovním nízkým podvozkem a odjímatelnou střechou - targa. Karoserie podléhala soudobému módnímu trendu - tvar klínu, vyklápěcí přední světla,široké zadní lampy, plochá záď. Obecně nebyla konzervativní klientelou Porsche považována za příliš povedenou a to byl asi jeden z důvodů, proč 914 nedosáhla příliš velkého úspěchu.
Pohon 914 zajišťovaly VW motory typu 4 - tedy vzduchem chlazený boxer čtyřválec postupně v těchto variantách: 1,7ltr(80PS) / 1,8ltr(80/85PS) / 2,0ltr(100PS). Motor byl umístěn uprostřed vozu, takže pětistupňová převodovka s manuálním řazením byla oproti broukovi otočena o 180°. Příslušnost k VW, nebo k nižší řadě Porsche byla patrná i z použití rozteče šroubů kol 4x130, oproti standartu 5x130 Porsche.
Druhým důvodem nevelkého úspěchu mohly být i výkonové parametry a cena...pro klientelu Porsche slabé, pro příznivce VW drahé. A tak zatímco ve své době nic moc, dnes je to poměrně atraktivní kus, jak z hlediska relativně málo dochovaných kusů, tak z hlediska poměrně slušných jízdních vlastností a výkonů v porovnání se soudobými vozy.
U nás v ČR vím pozitivně o jednom kusu (červená, která se pohybovala v Praze a jejím východním okolí, pořízena údajně za cca 300.000,-), pravděpodobně jich tu moc nebude - např. na nedávné akci na výstavišti bylo k vidění mnoho 911 a 924/944, jedna nebo dvě 928, ale 914 jsem nezaregistroval.
Drsná skutečnost je, že by 914 byla dobrým dárcem orgánů pro brouka (motor, převodovka, brzdy, litá kola, možná části interiéru).
Sluší se ještě připomenout, že Porsche 914 se produkovalo i se šestiválcem 2,0ltr, pocházejícím z Porsche 911, označení je 914/6. Bylo jich v letech 1970-72 vyrobeno jen 3360ks.
Posledním výkřikem bylo Porsche 916 - upgrade 914/6 s motorem z 911S o výkonu 190PS, laminátovými nárazníky-spoilery a pevnou ocelovou střechou pro zvýšení tuhosti karoserie a již s koly 5x130 Porsche Fuchs. Těch bylo zhotoveno pouze 11ks pro homologaci kvůli účasti v závodech.
Více na :http://vista.pca.org/stl/models.htm
...jestli to všichni znáte, tak se omlouvám
Poslední dobou se v diskuzích ohledně 5 rychlostní převodovky objevilo jméno 914, tak si trochu přiblížíme o co jde.
VW Porsche 914, jak se snad oficiálně jmenuje byl pokus továrny VW o atraktivní sportovní vůz, který měl nahradit v té době již zastaralý Karmann-Ghia, jehož sportovní výkony byly ostatně mizerné už v době vzniku. Ve spolupráci s Porsche tak byl vyvinut dvousedadlový nekompromisně sportovní vůz s motorem uprostřed, sportovním nízkým podvozkem a odjímatelnou střechou - targa. Karoserie podléhala soudobému módnímu trendu - tvar klínu, vyklápěcí přední světla,široké zadní lampy, plochá záď. Obecně nebyla konzervativní klientelou Porsche považována za příliš povedenou a to byl asi jeden z důvodů, proč 914 nedosáhla příliš velkého úspěchu.
Pohon 914 zajišťovaly VW motory typu 4 - tedy vzduchem chlazený boxer čtyřválec postupně v těchto variantách: 1,7ltr(80PS) / 1,8ltr(80/85PS) / 2,0ltr(100PS). Motor byl umístěn uprostřed vozu, takže pětistupňová převodovka s manuálním řazením byla oproti broukovi otočena o 180°. Příslušnost k VW, nebo k nižší řadě Porsche byla patrná i z použití rozteče šroubů kol 4x130, oproti standartu 5x130 Porsche.
Druhým důvodem nevelkého úspěchu mohly být i výkonové parametry a cena...pro klientelu Porsche slabé, pro příznivce VW drahé. A tak zatímco ve své době nic moc, dnes je to poměrně atraktivní kus, jak z hlediska relativně málo dochovaných kusů, tak z hlediska poměrně slušných jízdních vlastností a výkonů v porovnání se soudobými vozy.
U nás v ČR vím pozitivně o jednom kusu (červená, která se pohybovala v Praze a jejím východním okolí, pořízena údajně za cca 300.000,-), pravděpodobně jich tu moc nebude - např. na nedávné akci na výstavišti bylo k vidění mnoho 911 a 924/944, jedna nebo dvě 928, ale 914 jsem nezaregistroval.
Drsná skutečnost je, že by 914 byla dobrým dárcem orgánů pro brouka (motor, převodovka, brzdy, litá kola, možná části interiéru).
Sluší se ještě připomenout, že Porsche 914 se produkovalo i se šestiválcem 2,0ltr, pocházejícím z Porsche 911, označení je 914/6. Bylo jich v letech 1970-72 vyrobeno jen 3360ks.
Posledním výkřikem bylo Porsche 916 - upgrade 914/6 s motorem z 911S o výkonu 190PS, laminátovými nárazníky-spoilery a pevnou ocelovou střechou pro zvýšení tuhosti karoserie a již s koly 5x130 Porsche Fuchs. Těch bylo zhotoveno pouze 11ks pro homologaci kvůli účasti v závodech.
Více na :http://vista.pca.org/stl/models.htm
...jestli to všichni znáte, tak se omlouvám
-
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 717
- Registrován: 16 kvě 2004
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
To by byla machrovinka - to jen tak někdo nemá 5ti stupňovou zpátečku!htd píše:Tak tak...jinak ceny 914 jsou na ebay zajimave 8) A problem prevodovky...Je vzhuru nohama=1rychlost dopredu a 5dozadu...coz by se stalo pri zadelani do brouka:-DHerbie píše:no kuci, auto je to sice zajimavy, ale kdyz porsche tak proste 911 nebo 356
si nemuzu pomoct
dragbug.comteam
-
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 717
- Registrován: 16 kvě 2004
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Jinak tohle není uplně špatný autíčko k renovaci:
http://www.fischer-classix.de/914/914.html
Cena 3500 EUR.
http://www.fischer-classix.de/914/914.html
Cena 3500 EUR.
dragbug.comteam
Moc penez, uber trojku a hledej 8)Doldy píše:Jinak tohle není uplně špatný autíčko k renovaci:
http://www.fischer-classix.de/914/914.html
Cena 3500 EUR.
-
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 717
- Registrován: 16 kvě 2004
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Několik strojů kolem 1000 jsem našel, ale to už byla brutalita. No kdybys našel něco aspoň trochu zachovalýho a levnýho, tak bych snad do toho i šel. Pár jsem jich viděl na vlastní oči a to auto nemá chybu!
dragbug.comteam
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... zalovte v paměti, pánové a dámy. Loni byla jedna žlutá v Jeseníku. Přijela jen na ten plácek a v závodě prohrála s upravenou šestnáctistovkou Petra Procházky (hnědá 1302 snížená a rozšířená).
Osobně klidně nahlas vypustím svůj názor, že se mi tohle auto nelíbí. Ani nikdy nelíbilo. To raděli nějakou broučí "řezanku".
I když v tomto jsem se postupně změnil a už po ničem bez střechy netoužím - leda by se našel extrémně výhodný kup Porsche 356 A, nebo slušná dunovka (jako ve filmu"Když se rozlobíme - budeme zlí").
Osobně klidně nahlas vypustím svůj názor, že se mi tohle auto nelíbí. Ani nikdy nelíbilo. To raděli nějakou broučí "řezanku".
I když v tomto jsem se postupně změnil a už po ničem bez střechy netoužím - leda by se našel extrémně výhodný kup Porsche 356 A, nebo slušná dunovka (jako ve filmu"Když se rozlobíme - budeme zlí").
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
je hodně zajímavá - taky z hlediska eventuelního vylepšování broukayahoďák píše:..no vida, jak jste se rozkecali
Musím říct, že se mi taky design toho auta nelíbí, ale asi bych si na něj zvyknul
Každopádně sem tohle auto patří a po 356ce má ze všech poršat k broukovi nejblíž...
teda pardon ještě 912 má blíž
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Dárce orgánů sice jo, ale podle mě to chce toho brouka i snížit a jiný úpravy, jinak nebue seďět a i další částečky nejsou koncipovaný na bůhví jakou rychlost, aby se pak nerozpadl. A pokud tohle někdo řeší, pak defakto dělá z brouka porsche.... a o tom to neni, ne? Brouk je brouk a porsche je porsche, každý jiný auto. To je jako kdybych si koupil busíka, že z něj udělám bugatku
Fandové rychlejch spor?áků si vůbec brouků nemaj co všímat!
Možná, že Karmann by stál za to trochu naspeedovat, designersky je to spor?ák, jízdními vlastnostmi brouk. (Stejně ho chci )
Fandové rychlejch spor?áků si vůbec brouků nemaj co všímat!
Možná, že Karmann by stál za to trochu naspeedovat, designersky je to spor?ák, jízdními vlastnostmi brouk. (Stejně ho chci )
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no já si myslím, že broučka trošku snížit proč ne? a trošku zrychlit když to "chassis" unese (a ono to bez problémů unese) taky proč ne? proč nechtít krásný a rychlý auto? 8)Kvak píše:Dárce orgánů sice jo, ale podle mě to chce toho brouka i snížit a jiný úpravy, jinak nebue seďět a i další částečky nejsou koncipovaný na bůhví jakou rychlost, aby se pak nerozpadl. A pokud tohle někdo řeší, pak defakto dělá z brouka porsche.... a o tom to neni, ne? Brouk je brouk a porsche je porsche, každý jiný auto. To je jako kdybych si koupil busíka, že z něj udělám bugatku
Fandové rychlejch spor?áků si vůbec brouků nemaj co všímat!
Možná, že Karmann by stál za to trochu naspeedovat, designersky je to spor?ák, jízdními vlastnostmi brouk. (Stejně ho chci )
vzhledové úpravy, ale moc nepodporuju!
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
je to humac...co blbnete????
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;