Vzduchem chlazená zajímavost - ADMK "Mulus"

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Vzduchem chlazená zajímavost - ADMK "Mulus"

Příspěvek od yahoďák »

Dnes si představíme další roztodivné armádní vozítko. Jedná se o unikátní konstrukci, která s sobě slučovala vozidlo pásové i kolové, tudíž zcela univerzální pro využití na silnici i v nejtěžším terénu. To ho předurčovalo pro využtí u dělostřelctva, jako tahač.
Obrázek
Konstrukce vznikla v roce 1935 a vozidlo bylo určeno pro rakouskou armádu. Armádě byly dodány v roce 1936, po ukončení testování v roce 1938 jich výrobce Saurer stihl postavit pod označením RR7 asi jen 12ks, po té došlo k obsazení Rakouska. Hotová vozidla převzal Wehrmacht a myšlenka byla dále rozvinuta u německého Sd Kfz 254, ale o tom někdy příště.
Technická data:
Hmotnost 1,5tuny, pohon obstarával vzduchem chlazený čtyřválec Daimler o výkonu 20HP (že by práce Dr. Porscheho?!), max. rychlosti 16km/h na pásech a cca 40km/h na kolech, ovšem dojezd až 450km.

Jak celá věc fungovala?
Při použití na silnici bylo na hnací kolo pásového podvozku namontováno kolo s pláštěm většího průměru, takže nevadila ani malá světlost, případné větší nerovnosti nebo překážky překonaly pásy hravě.
Obrázek
Obrázek
Pro pužití v terénu se demontovala zadní kola a celá přední náprava, vše se namontovalo za sedadlo řidiče a jednomístný pásák je připraven k akci:
Obrázek
Obrázek
Jednoduše geniální!

Opět si nemůžu odpustit:
já to chci
:twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvek od hydraulik »

Excelentní... v jednoduchosti je síla...

..já to furt říkám že ti " Fašouni " měli technicky navrch... to se musi nechat.

A jaky to mělo motor... dojezd .. atd ? Víme ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

hydraulik píše:A jaky to mělo motor... dojezd .. atd ? Víme ?
zkus si někdy přečíst text a ne jenom prohlížet obrázky :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

Tak speciálně pro hydraulika:

délka: 2,6m / 3,6m (bez kol/ s koly)
šířka: 1m / 1,25m (bez kol/ s koly)
výška: 1m / 1,28m (bez kol/ s koly)
dojezd: 450 km (na kolech po silnici)

zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/ADMK_Mulus
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvek od hydraulik »

:roll: Ale jo jo... jen do mě :)

...jak dlouho mohla trvat přestavba ? pásy,kola a zpět ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Odpovědět