Dnes si představíme další roztodivné armádní vozítko. Jedná se o unikátní konstrukci, která s sobě slučovala vozidlo pásové i kolové, tudíž zcela univerzální pro využití na silnici i v nejtěžším terénu. To ho předurčovalo pro využtí u dělostřelctva, jako tahač.
Konstrukce vznikla v roce 1935 a vozidlo bylo určeno pro rakouskou armádu. Armádě byly dodány v roce 1936, po ukončení testování v roce 1938 jich výrobce Saurer stihl postavit pod označením RR7 asi jen 12ks, po té došlo k obsazení Rakouska. Hotová vozidla převzal Wehrmacht a myšlenka byla dále rozvinuta u německého Sd Kfz 254, ale o tom někdy příště.
Technická data:
Hmotnost 1,5tuny, pohon obstarával vzduchem chlazený čtyřválec Daimler o výkonu 20HP (že by práce Dr. Porscheho?!), max. rychlosti 16km/h na pásech a cca 40km/h na kolech, ovšem dojezd až 450km.
Jak celá věc fungovala?
Při použití na silnici bylo na hnací kolo pásového podvozku namontováno kolo s pláštěm většího průměru, takže nevadila ani malá světlost, případné větší nerovnosti nebo překážky překonaly pásy hravě.
Pro pužití v terénu se demontovala zadní kola a celá přední náprava, vše se namontovalo za sedadlo řidiče a jednomístný pásák je připraven k akci:
Jednoduše geniální!
Opět si nemůžu odpustit:
já to chci
Vzduchem chlazená zajímavost - ADMK "Mulus"
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Tak speciálně pro hydraulika:
délka: 2,6m / 3,6m (bez kol/ s koly)
šířka: 1m / 1,25m (bez kol/ s koly)
výška: 1m / 1,28m (bez kol/ s koly)
dojezd: 450 km (na kolech po silnici)
zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/ADMK_Mulus
délka: 2,6m / 3,6m (bez kol/ s koly)
šířka: 1m / 1,25m (bez kol/ s koly)
výška: 1m / 1,28m (bez kol/ s koly)
dojezd: 450 km (na kolech po silnici)
zdroj: http://de.wikipedia.org/wiki/ADMK_Mulus
flat4 teoretik gang member number 1