VW Saveiro, pickup z Brazílie, 1983
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
VW Saveiro, pickup z Brazílie, 1983
Moje víra v Caddy je ohrožena, zjistil jsem, že zajímavý a málo známý vzduchem chlazený Gol ( brazilská specialita, na fóru už jsme se o něj párkrát otřeli) byl vyráběn i v užitkové verzi s názvem Saveiro.
A v letech osmdesátých (pickup stejného jména ale na bázi novějších modelů Fox je vyráběn dodnes) byl poháněn vzduchem chlazeným motorem 1600 upraveným z modelu Fusca.
No není krásnej?:
A v letech osmdesátých (pickup stejného jména ale na bázi novějších modelů Fox je vyráběn dodnes) byl poháněn vzduchem chlazeným motorem 1600 upraveným z modelu Fusca.
No není krásnej?:
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Saveiro, pickup z Brazílie, 1983
Blázne.yahoďák píše:Moje víra v Caddy je ohrožena, zjistil jsem, že zajímavý a málo známý vzduchem chlazený Gol ( brazilská specialita, na fóru už jsme se o něj párkrát otřeli) byl vyráběn i v užitkové verzi s názvem Saveiro.
A v letech osmdesátých (pickup stejného jména ale na bázi novějších modelů Fox je vyráběn dodnes) byl poháněn vzduchem chlazeným motorem 1600 upraveným z modelu Fusca.
No není krásnej?:
Je krásnej asi jako stavební kolečko. Nechtěl jsi říct praktickej? Ty už ses z těch kulatejch aut dočista pomátl!
Aspoň ten motor, že to má korektní.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Hele Jakube, nevím uplně cos chtěl říct, drobet si protiřečíš
jestli je to hranatý nebo kulatý, v tom to není....sice považuju brouka za nejhezčí auto, ale zrovna tak se mi líbí 181, Scirocco 1, Golf 1 a Caddy 1 a přitom to jsou hranatý krabice....a zrovna tak se mi líbí tahle věc, navíc pro nás raritní.
Ale pořídit si to nehrozí, to je ještě větší utopie než SP2
jestli je to hranatý nebo kulatý, v tom to není....sice považuju brouka za nejhezčí auto, ale zrovna tak se mi líbí 181, Scirocco 1, Golf 1 a Caddy 1 a přitom to jsou hranatý krabice....a zrovna tak se mi líbí tahle věc, navíc pro nás raritní.
Ale pořídit si to nehrozí, to je ještě větší utopie než SP2
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
...tak jsem pátral a pátral a zjistil, že to bude skutečně docela rarita, protože s tím vzduchem chlazeným 1,6 motorem se vyrábělo Saviero pouze v letech 1983 a 84, v roce 85 už dostalo vodou chlazený řadový čtyřválec z Passata (brazilského samozřejmě) a následně i diesel.
Technické paramatry níže, za povšimnutí stojí v závorce uvedené údaje, které platí pro stejný motor v úpravě pro pohon "alkoholem"(tuto brazilskou specialitku jsme na fóru taky již proprali)
Jedná se o boxer 1584ccm, vzduchem chlazený pomocí horizontálního ventilátoru, osazený dvojitou karburací.
Výkon 40kW/4600rpm (38/4400)
Kroutící moment 10,9mkgf/3000rpm (10,5/3000)
Kompresní poměr 7,2:1 (10:1)
Převodovka manuální, čtyřstupňová, náhon na přední kola, ráfky 5Jx13H2, pneu 175/70SR13
Rozměry (dxšxv) 4060x1622x1369mm
Rozvor 2358mm
Rozchod p/z 1350/1370mm
Světlost 150mm
Rozměry nákladového prostoru 1313x446mm
Pohotovostní hmotnost 800kg
Užitečná max.570kg
Technické paramatry níže, za povšimnutí stojí v závorce uvedené údaje, které platí pro stejný motor v úpravě pro pohon "alkoholem"(tuto brazilskou specialitku jsme na fóru taky již proprali)
Jedná se o boxer 1584ccm, vzduchem chlazený pomocí horizontálního ventilátoru, osazený dvojitou karburací.
Výkon 40kW/4600rpm (38/4400)
Kroutící moment 10,9mkgf/3000rpm (10,5/3000)
Kompresní poměr 7,2:1 (10:1)
Převodovka manuální, čtyřstupňová, náhon na přední kola, ráfky 5Jx13H2, pneu 175/70SR13
Rozměry (dxšxv) 4060x1622x1369mm
Rozvor 2358mm
Rozchod p/z 1350/1370mm
Světlost 150mm
Rozměry nákladového prostoru 1313x446mm
Pohotovostní hmotnost 800kg
Užitečná max.570kg
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
...a ještě jednou se podíváme Saveiru na zoubek.
Njedřív pohled na záď, stejně jako u Caddy zadnímu víku dominuje vylisovaný nápis VOLKSWAGEN, ovšem provedení pokulhává:
Samozřejmě se na něj dodávala i laminátová "bouda".
Počínaje originální VW, která je stejné formy a má i plexi zadní vyklápěcí dveře jako ta pro caddy 1, ale pochopitelně kratší:
přes různé nižší:
až po poněkud bizarní:
Njedřív pohled na záď, stejně jako u Caddy zadnímu víku dominuje vylisovaný nápis VOLKSWAGEN, ovšem provedení pokulhává:
Samozřejmě se na něj dodávala i laminátová "bouda".
Počínaje originální VW, která je stejné formy a má i plexi zadní vyklápěcí dveře jako ta pro caddy 1, ale pochopitelně kratší:
přes různé nižší:
až po poněkud bizarní:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
To by bylo fajn, nějaký fotky z provozu. Hele VWenco, Ty ses taky přiženil do Brazílie?
Takhle vypadá motor Gol 1,3 s jednoduchou karburací:
ovšem Saveiro zřejmě mělo jen 1,6, viz výše...
Zrovna je jedno chlazení z tohoto motoru na prodej na us ebay, po dílech vypadá takto:
Takhle vypadá motor Gol 1,3 s jednoduchou karburací:
ovšem Saveiro zřejmě mělo jen 1,6, viz výše...
Zrovna je jedno chlazení z tohoto motoru na prodej na us ebay, po dílech vypadá takto:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VW Saveiro, pickup z Brazílie, 1983
A ještě jedna zajímavá nástavba pro Saveiro, která z něho udělala čtyřmístný vůz:
Re: VW Saveiro, pickup z Brazílie, 1983
...jestli je to hezký nebo vošklivý nedokážu posoudit...mě se to líbí...
...tak mě napadá,že ten Turbo maniak vo kousek vejš měl použít místo tuningovýho polepu "Tornado" raději "Hovado"...pěkně by to spolu korespondovalo...
...tak mě napadá,že ten Turbo maniak vo kousek vejš měl použít místo tuningovýho polepu "Tornado" raději "Hovado"...pěkně by to spolu korespondovalo...
You can't win 'em all...