Mravenec EA 489

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Mravenec EA 489

Příspěvek od Pětišroub »

Spolu s opravdu podivným názvem topicu, s názvem, který by mohl být zařazen do TOP10 nejpodivnějších na flat4, se podíváme na neméně podivný, další, méně známý, nebo spíše neznámý, model vzduchem chlazeného fauvéčka.

To je on. VW Mitra, Hormiga (v překladu mravenec), nebo zkrátka EA 489 Basistransporter, který se měl stát hlavní zbraní VW v rozvojových zemích. V 70. létech pochopili výrobci možnosti trhu v zemích třetího světa a proto inženýři ve VW navrhli koncept lehkého, univerzálního, odolného a laciného dopravního vozu.

Továrna v Hannoveru montovala prostý žebřinový rám, spolu s nápravami, převodovkou a motorem, následně byl podvozek rozebrán, zabalen a v podobě stavebnice dodán do země určení. V místě byl pak znovu sestaven a byla na něj namontována kabina spolu s nákladovým prostorem, které byly z důvodu úspor vyráběny v cílové zemi podle návrhů dodaných VW.

Zamýšlenými trhy byla Austrálie, Nový Zeland, Papua Nová Guinea, Filipíny, Pakistán, Indonésie, Turecko a Mexiko. Z těchto potenciálních trhů zareagoval příznivě pouze turecký, kde se vůz montoval pod originál označením VW EA489, indonéský (VW Mitra), filipínský (VW Trakbayan) a mexický (VW Hormiga).

Indonésie a Mexiko využilo jednoduchého návrhu kabiny, který zcela postrádal křivek a byl tedy mimořádně snadný pro levnou výrobu, Turecká montážní firma využila upravené kabiny z T2.

turecko - VW EA489

mexiko - VW Hormiga

Hormiga v akci-pijte mléko, jezte sýry!
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Záměr byl dobrý, provedení špatné. Ekonomicky rychle se rozvíjející země rychle zavrhly ideu superlevného vozu a výrobci v těchto zemích začali spíše montovat své výběhové starší modely. Stavebnice se dodala mezi roky 1975 a 1978 v počtu 2600 ks.

Technická specifikace:

motor:
Mexiko-1600 dvoukanál 50k
Indonésie a Turecko: 1500 jednokanál 44k

převodovka čtyřstupňová synchronizovaná s pohonem předních kol

odpružení vpředu torzními svazky, vzadu vlečená náprava na lisotvých pružinách

délka: 4064mm

výška: 1988mm

šířka: 1684mm

rozvor náprav: 2395mm

kola: 4.5J x 14

pohotovostní hmotnost: 1290kg

max. rychlost: 85km/h

užitečná nosnost 1000kg

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 08 zář 2007, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já bych ho chtěl v zelené ...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ja bych byl pro zlutocernou kombinaci :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

a já bych viděl, že až John sfoukne Country buggy, tak si jen tak mezi řečí postaví repliku Hormigas multikáros...prej rozvojový země, Austrálie a Zéland :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od Sam »

Tak další fotky Mravence, tentkokrát na parkovišto ve Wolfsburgu.
Přílohy
00041209.jpg
00042945.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od Pětišroub »

a protože jste dlouho neviděli nic opravdu raritního, tady je jedna Hormiga v pohybu...tam kde je Caracas muž jménem Pedro žil...
když si odmyslíme ty cikánský kola, docela to ujde ne?:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od wally »

Juu ten tuze krásnej ;-)
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od yahoďák »

Pimp my Hormiga?? Ale hlavně, že je udržena naživu.
Obrázek

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od beetle66 »

Jeden byl před nedávnou dobou na prodej, pro zajímavost, jeho cena se pohybovala kolem $25,000. Ročník 1978.
pár zajímavých fotek:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
1966

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od udeeska »

Pro turecky trh byl EA 489 trochu vice pozmenen,nicmene s tim samym oznacenim.Kabina byla upravena z T2,
korba byla plechova.Zajimave jsou hladke dvere,klika dveri a predni odnimatelna maska pro pristup k motoru.
Celkem se vyrobilo kolem 300 techto vozu.
...ale krasavec inteligentni...inu turecke hospodarstvi potrebuje sve :wink:
Přílohy
fdpebtgj.jpg
sral38u5.jpg
8ycupe7x.jpg
2nm4s68s.jpg
IMG_crop.jpg
IMG_1crop.jpg
2002267.jpg
2002267.jpg (19.34 KiB) Zobrazeno 10850 x
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od udeeska »

Vrtalo mi hlavou proc ma odnimatelnou masku model na prispevku od Sama a tez na obrazku od 5s
v prvnim prispevku.Turecky model ma tez odnimatelnou masku a nakonec jsem zjistil,ze motor s prevodovkou byl
usazen jednou prevodovkou dopredu s motorem vzadu a v pripade turku a prispevku od Sama(ma okno z jodnoho kusu,
predni cast ma ukos a nema vylisovane profily)po druhe je tomu naopak,ale oznaceni zustava pro vsechny stejne.Tak alespon
exkurze skrytou mexickou kamerou :D
....a model s motorem vpredu celistvym sklem a profilovanym prednim celem.Zaroven si myslim,ze v prispevku
od Sama se jedna o jeden z prvnich prototypu,protoze postradam bocni okna a znak VW
Přílohy
IMG_crop.jpg
IMG_001crop (2).jpg
IMG_001crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od Pětišroub »

parádní postřeh, díky. Mě se to líbí..kupim všetko.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od udeeska »

To je radosti,to je radosti,tak jsem se dockal a usadil i s panem mexickym prohodil slovo :D
Rikal,ze ma dva z toho ten druhy je v kempinkove uprave,dal jsem mu email a pan mekos slibil
zaslat fotografie.Tento je z roku 1977 a pan ho uziva pro praci,jeste vi o jednom,ktery stoji
20 let v garazi a ze vypada jak z fabriky =D>
Přílohy
DSCN1089.JPG
DSCN1086.JPG
DSCN1084.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od yahoďák »

No teda Romane, to je parádní zážitek z dovolené, tiše závidím... paní Hraběnka asi musí mít radost, že :twisted:
Obrázek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od Herbie »

Mě baví ten apartní klobouček :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od udeeska »

Ja sobe taky zavidim,ze jsem videl na vlastni oci :D .Kloboucek je potreba,ze by v tom hicu
nevybublala Corona a tequila z hlavy :P
Za pozornost stoji dvojite cisteni paliva bezpecne ukotvene v blizkosti vyfukoveho potrubi a moderni
samomazne homokineticke klouby,kterym netreba manzet.Inu jsou s technologii o neco napred......
Přílohy
DSCN1088.JPG
DSCN1090.JPG
DSCN1091.JPG
DSCN1093.JPG
DSCN1094.JPG
DSCN1083.JPG
DSCN1085.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od Pětišroub »

a taky závodnický výfuk:-) Krásný fotky z anatomie..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od lišák »

Některý tady machrujou s Pythónem a v Mexicu ho má každý lečo :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od Pětišroub »

to není Pythón, to je Bugpack úplně odlišné konstrukce, s tím jsem machroval předtím na 1500 jednokanálu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Mravenec EA 489

Příspěvek od lišák »

Jéžiš Honzíku tak to promiň. To víš, my co se nikdy nedostaneme dál než je sériovka se v tom tak trochu ztrácíme :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět