MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
Tuto nevšední přestavbu brouka na caravan poprvé navrhl a realizoval v první polovině sedmdesátých let pan Doug Allenthorpe a pojmenoval Lil Bugger.
Na trh byla tato přestavba uvedena pod názvem Little Bugger (cca 1976).
Bohužel pan Allenthorpe si neohlídal autorská práva na svůj výtvor (inu USA), takže mu nezbylo než původní návrh změnit a uvést pod novým názvem Super Bugger.
Robert Q. Riley, talentovaný konstruktér se po svezení v jednom exempláři dohodnul s držitelem autorských práv na odkoupení práv, nechal si je náležitě zapsat a v roce 1977 je zveřejnil v časopisu Mechanix Illustrated magazine pod novým názvems MI's MiniHome.
Později plány přepracoval a vylepšil s pomocí 3-D CAD.
Tyto plány na stavbu je možno zakoupit, dodá Robert Q. Riley Enterprises za cca 55USD, náklady odhaduje na cca 1500USD+vlastní VW brouk.
Technická specifikace a více informací, včetně dojmů z jízdního projevu MiniHome je zde:
http://www.rqriley.com/minihome.html
(a je tam k vidění vícero zajímavých přestaveb na bázi VW, jakož i jiných velmi zajímavých vehiklů….)
MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 28 bře 2007, celkem upraveno 1 x.
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Boonie Bug
Boonie Bug kombinuje vlastnosti ATVčka s moožností kempingového vozu a konvenční dodávky.
Jméno dostal podle své prostornosti "boondocks" - a podle faktu, že je postaven na zkrácené podlaze z Volkswagena buse.
Tento podvozek byl vybrán zejména proto, že ho lze snadno upravit na provoz v terénu, má redukce v zadních kolech.
Dále také pro svou snadnou dosažitelnost, údajně také zdarma, no to by se u nás v ČR asi stát nemohlo. Dále autor projektu uvádí, že pro stavbu hovoří
i nízká provozní spotřeba paliva, uvádí hodnotu 24 mpg, což je sice údajně při 800 kg vážícím BBugu o dost méně než původní ponorka,
ale při jednoduchém přepočtu dělá asi 38 km na 3,785 litru paliva, čili 10 na 100. No dejme tomu, že na americké poměry je to hodnota představující ekonomický provoz.
A nyní něco málo slov ke stavbě. Po odejmutí karoserie od placky je nutno podlahu zkrátit o 16-1/2 inche(palce) což je přibližně 42 cm, autor se nezmiňuje kde se má placka krátit,
ale s největší pravděpodobností to bude někde mezi přední a zadní nápravou. Dále uvádí že kratší rozvor dělá auto schopnější pro použití v terénu, což podporuje mé tvrzení o krácení uprostřed.
Následně je nutné přivařit na placku dva ocelové oblouky na nichž bude spočívat karoserie z laminátu, která bude přišroubována k podlaze a k těmto obloukům.
Následně se do úložného prostoru vmontuje vyvýšená dvoudílná podlaha, pod níž je úložný prostor o obsahu 34 kubických stop a na ní lze upravit spaní pro dvě dospělé osoby.
Nyní nezbývá nic jiného než popřát dobrou chuť do práce!
zdroj: http://www.rqriley.com/
A pokud je někomu BBug povědomý, tak věřte, že ve filmu Total Recall opravdu vystupoval.
Boonie Bug kombinuje vlastnosti ATVčka s moožností kempingového vozu a konvenční dodávky.
Jméno dostal podle své prostornosti "boondocks" - a podle faktu, že je postaven na zkrácené podlaze z Volkswagena buse.
Tento podvozek byl vybrán zejména proto, že ho lze snadno upravit na provoz v terénu, má redukce v zadních kolech.
Dále také pro svou snadnou dosažitelnost, údajně také zdarma, no to by se u nás v ČR asi stát nemohlo. Dále autor projektu uvádí, že pro stavbu hovoří
i nízká provozní spotřeba paliva, uvádí hodnotu 24 mpg, což je sice údajně při 800 kg vážícím BBugu o dost méně než původní ponorka,
ale při jednoduchém přepočtu dělá asi 38 km na 3,785 litru paliva, čili 10 na 100. No dejme tomu, že na americké poměry je to hodnota představující ekonomický provoz.
A nyní něco málo slov ke stavbě. Po odejmutí karoserie od placky je nutno podlahu zkrátit o 16-1/2 inche(palce) což je přibližně 42 cm, autor se nezmiňuje kde se má placka krátit,
ale s největší pravděpodobností to bude někde mezi přední a zadní nápravou. Dále uvádí že kratší rozvor dělá auto schopnější pro použití v terénu, což podporuje mé tvrzení o krácení uprostřed.
Následně je nutné přivařit na placku dva ocelové oblouky na nichž bude spočívat karoserie z laminátu, která bude přišroubována k podlaze a k těmto obloukům.
Následně se do úložného prostoru vmontuje vyvýšená dvoudílná podlaha, pod níž je úložný prostor o obsahu 34 kubických stop a na ní lze upravit spaní pro dvě dospělé osoby.
Nyní nezbývá nic jiného než popřát dobrou chuť do práce!
zdroj: http://www.rqriley.com/
A pokud je někomu BBug povědomý, tak věřte, že ve filmu Total Recall opravdu vystupoval.
flat4 teoretik gang member number 1
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
V sobotu jeden dorazil na Nase VW show. Vyrabelo se od roku 1968 do roku 1977 v Costa Mesa California. Ja bych moc chtel
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
No ty kraso. Dle dobovych fotografii z toho holky v bikinach uple vypadavaji....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
...a večer vypadavaji z těch bikin...Sam píše:No ty kraso. Dle dobovych fotografii z toho holky v bikinach uple vypadavaji....
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MiniHome / Little Bugger / Super Bugger
Chápu proč se učíš jezdit na stará kolena broukem
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912