Messerschmitt
Messerschmitt
Messerschmit KR 175
Obsah: 173ccm
výkon: 6,6 kw
výroba: 1953-1955
vyrobeno 10 000ks
Když letecký inženýr Fritz Fend po válce přemýšlel, jak by mělo vypadat ideální řešení transportní problematiky poválečné doby, navrhl nejprve elipsoidní vozítko s koly jízdního kola a pohonem pomocí pedálů nebo ruční kliky. Pod označením "Fendova šipka" ho kupovali hlavně váleční invalidé. Fend zjistil, že praktičtější by bylo vozítko motorizované, a začal úspěšné pokusy s motory Victoria, Riedel a sasch. Právě s motorem Sasch o objemu 98ccm dosahovala jeho Šipka dobrých 60km/h Výsledek považoval Fend za předstupeň malého vozidla. Při hledání dobrého základu pro další podnikání se setkal se svým někdejším profesorem Messerschmittem.
Obsah: 173ccm
výkon: 6,6 kw
výroba: 1953-1955
vyrobeno 10 000ks
Když letecký inženýr Fritz Fend po válce přemýšlel, jak by mělo vypadat ideální řešení transportní problematiky poválečné doby, navrhl nejprve elipsoidní vozítko s koly jízdního kola a pohonem pomocí pedálů nebo ruční kliky. Pod označením "Fendova šipka" ho kupovali hlavně váleční invalidé. Fend zjistil, že praktičtější by bylo vozítko motorizované, a začal úspěšné pokusy s motory Victoria, Riedel a sasch. Právě s motorem Sasch o objemu 98ccm dosahovala jeho Šipka dobrých 60km/h Výsledek považoval Fend za předstupeň malého vozidla. Při hledání dobrého základu pro další podnikání se setkal se svým někdejším profesorem Messerschmittem.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tohle téma mě celkem zaujalo, tak jsem zapátral a :
1) Fend Flitzer byl vyráběn od roku 1948 a dodáván s motory Viktoria 38cm3, nebo populárním Sachs 98cm3 a následně s motorem Riedel 100cm3
Karoserie z ocelového plechu, nastupovalo se odklopením dílu s čelním sklem a střechou dopředu.
2) k jednání s firmou Messerchmitt došlo mimo jiné z toho důvodu, že tato hledala náhradní program pro své výrobní kapacity. Nicméně se Messerschmitt nakonec vrátil k výrobě letadel a tříkolky vyráběl Ing. Fend ve svojí továrně Fahrzeug und Maschinenbau Regensburg (FMR) v Regensburgu a jméno bylo s Messerschmitt nakonec to jediné pojítko.
K typu KR175 lze jen dodat pár dalších technických údajů a ozřejmění zkratky KR = Kabinenroller:
Konstrukce byla z kruhových trubek, karoserie potažena ocelovým plechem, vzadu byl zavěšen motor s převodovkou a kyvnou vidlicí v uspořádání podobném skůtrům:
Uspořádání :
Hmotnost 230kg.
První kusy měly startování ponechané tak jak bylo dodáno od výrobce motocyklového motoru, tedy možní pákou, následně bylo upraveno přepákováním na nožní startovací pedál v kabině.
Ovládání srtroje bylo řidítky jako u motocyklu:
Přístup ke dvěma, za sebou umístěným sedadlům byl po odklopení celé střechy i s bočnícemi na pravou stranu.
3) Dalším vývojovým typem byl Messerchmitt KR200
krom evidentní změny pohonu (dvoutakt Sachs 191cm3, nový motor o výkonu 10,5 PS dokázal lehkou tříkolku rozjet až na hranici 100 km/h) bylo provedeno více změn směřující k lepšímu ovládání a kvalitě - zejména širší rozchod přední nápravy.
Významnou změnou bylo i použití dynamostartéru, který oprostil řidiče od "nakopávání" motoru. Konstrukční princip zde byl stejný jako u Velorexu - mechanické přepólování dynama, takže tříkolka mohla mít i zpátečku (vlastně 4 )
V kokpitu došlo k další nepřehlédnutelné změně směrem k luxusu - trobková řidítka nahradila elegantní plastová s klaxonem vč. loga:
Model KR 200 byl velmi úspěšný, v letech 1955 až 1964 jich bylo vyrobeno cca 16.000 ks. Stal se velmi oblíbeným dopravním prostředkem ve své době, byl úspěšně exportován a jeho obliba trvá dodnes, kdy je vyhledávaným sběratelským kouskem:
Jeho obliba se odráží i v tom, že výrobce a uživatelé slevili z jeho základní výhody proti motocyklu - tedy z oné kabiny, plexisklové střechy, která mu dala jméno a byly nabízeny i otevřené verze - s plátěno střechou - Sport a bez střechy a jen s nízkým štítkem sportovní model Spartan / Roadster
4) labutí písní kabinenrollerů je vrcholný typ TG500, zvaný Tiger 500.
Čtyři kola a hlavně silnější motor - opět dvoutakt Sachs 500ccm / 24,5PS. Při hmotnosti 350 kg dosahoval Tger rychlosti až 130km/h.
Jenomže tyto úpravy model TG značně prodražily, s prodejní cenou 3.650DM zadaleka nedosáhla úspěchu KR200. Výroba TG500byla ukončena v roce 1961, od roku 1957 bylo prodáno jen cca 950ks.
Samozřejmě byl dodáván opět ve všech verzích karoserie jako KR200:
1) Fend Flitzer byl vyráběn od roku 1948 a dodáván s motory Viktoria 38cm3, nebo populárním Sachs 98cm3 a následně s motorem Riedel 100cm3
Karoserie z ocelového plechu, nastupovalo se odklopením dílu s čelním sklem a střechou dopředu.
2) k jednání s firmou Messerchmitt došlo mimo jiné z toho důvodu, že tato hledala náhradní program pro své výrobní kapacity. Nicméně se Messerschmitt nakonec vrátil k výrobě letadel a tříkolky vyráběl Ing. Fend ve svojí továrně Fahrzeug und Maschinenbau Regensburg (FMR) v Regensburgu a jméno bylo s Messerschmitt nakonec to jediné pojítko.
K typu KR175 lze jen dodat pár dalších technických údajů a ozřejmění zkratky KR = Kabinenroller:
Konstrukce byla z kruhových trubek, karoserie potažena ocelovým plechem, vzadu byl zavěšen motor s převodovkou a kyvnou vidlicí v uspořádání podobném skůtrům:
Uspořádání :
Hmotnost 230kg.
První kusy měly startování ponechané tak jak bylo dodáno od výrobce motocyklového motoru, tedy možní pákou, následně bylo upraveno přepákováním na nožní startovací pedál v kabině.
Ovládání srtroje bylo řidítky jako u motocyklu:
Přístup ke dvěma, za sebou umístěným sedadlům byl po odklopení celé střechy i s bočnícemi na pravou stranu.
3) Dalším vývojovým typem byl Messerchmitt KR200
krom evidentní změny pohonu (dvoutakt Sachs 191cm3, nový motor o výkonu 10,5 PS dokázal lehkou tříkolku rozjet až na hranici 100 km/h) bylo provedeno více změn směřující k lepšímu ovládání a kvalitě - zejména širší rozchod přední nápravy.
Významnou změnou bylo i použití dynamostartéru, který oprostil řidiče od "nakopávání" motoru. Konstrukční princip zde byl stejný jako u Velorexu - mechanické přepólování dynama, takže tříkolka mohla mít i zpátečku (vlastně 4 )
V kokpitu došlo k další nepřehlédnutelné změně směrem k luxusu - trobková řidítka nahradila elegantní plastová s klaxonem vč. loga:
Model KR 200 byl velmi úspěšný, v letech 1955 až 1964 jich bylo vyrobeno cca 16.000 ks. Stal se velmi oblíbeným dopravním prostředkem ve své době, byl úspěšně exportován a jeho obliba trvá dodnes, kdy je vyhledávaným sběratelským kouskem:
Jeho obliba se odráží i v tom, že výrobce a uživatelé slevili z jeho základní výhody proti motocyklu - tedy z oné kabiny, plexisklové střechy, která mu dala jméno a byly nabízeny i otevřené verze - s plátěno střechou - Sport a bez střechy a jen s nízkým štítkem sportovní model Spartan / Roadster
4) labutí písní kabinenrollerů je vrcholný typ TG500, zvaný Tiger 500.
Čtyři kola a hlavně silnější motor - opět dvoutakt Sachs 500ccm / 24,5PS. Při hmotnosti 350 kg dosahoval Tger rychlosti až 130km/h.
Jenomže tyto úpravy model TG značně prodražily, s prodejní cenou 3.650DM zadaleka nedosáhla úspěchu KR200. Výroba TG500byla ukončena v roce 1961, od roku 1957 bylo prodáno jen cca 950ks.
Samozřejmě byl dodáván opět ve všech verzích karoserie jako KR200:
...to nepla, to by tak mohl každej. Doufám, že ho diskvalifikovali!!! To je jako kdyby Ploc skákal 120 m bez skokanského můstku!!! To ve sportu nelze tolerovat, tady takovej šlendrián!!!yahoďák píše:tenhle pán zná, jak létat s Messerschmittem
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind
prijemnych 15 000 EUR.Pětišroub píše:od "expensive" až po "very expensive"
http://www.prewarcar.co.uk/pre1966/show ... ar_id=1485
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]