Messerschmitt

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Messerschmitt

Příspěvek od Lugen »

Messerschmit KR 175

Obrázek


Obsah: 173ccm
výkon: 6,6 kw
výroba: 1953-1955
vyrobeno 10 000ks


Když letecký inženýr Fritz Fend po válce přemýšlel, jak by mělo vypadat ideální řešení transportní problematiky poválečné doby, navrhl nejprve elipsoidní vozítko s koly jízdního kola a pohonem pomocí pedálů nebo ruční kliky. Pod označením "Fendova šipka" ho kupovali hlavně váleční invalidé. Fend zjistil, že praktičtější by bylo vozítko motorizované, a začal úspěšné pokusy s motory Victoria, Riedel a sasch. Právě s motorem Sasch o objemu 98ccm dosahovala jeho Šipka dobrých 60km/h Výsledek považoval Fend za předstupeň malého vozidla. Při hledání dobrého základu pro další podnikání se setkal se svým někdejším profesorem Messerschmittem.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Příspěvek od REDH0T »

...úkol zněl jasně.

Jakou to mělo výzbroj ?
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

tohle téma mě celkem zaujalo, tak jsem zapátral a :

1) Fend Flitzer byl vyráběn od roku 1948 a dodáván s motory Viktoria 38cm3, nebo populárním Sachs 98cm3 a následně s motorem Riedel 100cm3
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Karoserie z ocelového plechu, nastupovalo se odklopením dílu s čelním sklem a střechou dopředu.


2) k jednání s firmou Messerchmitt došlo mimo jiné z toho důvodu, že tato hledala náhradní program pro své výrobní kapacity. Nicméně se Messerschmitt nakonec vrátil k výrobě letadel a tříkolky vyráběl Ing. Fend ve svojí továrně Fahrzeug und Maschinenbau Regensburg (FMR) v Regensburgu a jméno bylo s Messerschmitt nakonec to jediné pojítko.

K typu KR175 lze jen dodat pár dalších technických údajů a ozřejmění zkratky KR = Kabinenroller:
Konstrukce byla z kruhových trubek, karoserie potažena ocelovým plechem, vzadu byl zavěšen motor s převodovkou a kyvnou vidlicí v uspořádání podobném skůtrům:
Obrázek
Uspořádání :
Obrázek
Hmotnost 230kg.
První kusy měly startování ponechané tak jak bylo dodáno od výrobce motocyklového motoru, tedy možní pákou, následně bylo upraveno přepákováním na nožní startovací pedál v kabině.
Ovládání srtroje bylo řidítky jako u motocyklu:
Obrázek
Přístup ke dvěma, za sebou umístěným sedadlům byl po odklopení celé střechy i s bočnícemi na pravou stranu.

3) Dalším vývojovým typem byl Messerchmitt KR200
Obrázek
Obrázek
krom evidentní změny pohonu (dvoutakt Sachs 191cm3, nový motor o výkonu 10,5 PS dokázal lehkou tříkolku rozjet až na hranici 100 km/h) bylo provedeno více změn směřující k lepšímu ovládání a kvalitě - zejména širší rozchod přední nápravy.
Významnou změnou bylo i použití dynamostartéru, který oprostil řidiče od "nakopávání" motoru. Konstrukční princip zde byl stejný jako u Velorexu - mechanické přepólování dynama, takže tříkolka mohla mít i zpátečku (vlastně 4 :lol: )
V kokpitu došlo k další nepřehlédnutelné změně směrem k luxusu - trobková řidítka nahradila elegantní plastová s klaxonem vč. loga:
Obrázek
Obrázek
Model KR 200 byl velmi úspěšný, v letech 1955 až 1964 jich bylo vyrobeno cca 16.000 ks. Stal se velmi oblíbeným dopravním prostředkem ve své době, byl úspěšně exportován a jeho obliba trvá dodnes, kdy je vyhledávaným sběratelským kouskem:
Obrázek
Jeho obliba se odráží i v tom, že výrobce a uživatelé slevili z jeho základní výhody proti motocyklu - tedy z oné kabiny, plexisklové střechy, která mu dala jméno a byly nabízeny i otevřené verze - s plátěno střechou - Sport a bez střechy a jen s nízkým štítkem sportovní model Spartan / Roadster
Obrázek


4) labutí písní kabinenrollerů je vrcholný typ TG500, zvaný Tiger 500.
ObrázekObrázek
Obrázek
Čtyři kola a hlavně silnější motor - opět dvoutakt Sachs 500ccm / 24,5PS. Při hmotnosti 350 kg dosahoval Tger rychlosti až 130km/h.
Obrázek
Jenomže tyto úpravy model TG značně prodražily, s prodejní cenou 3.650DM zadaleka nedosáhla úspěchu KR200. Výroba TG500byla ukončena v roce 1961, od roku 1957 bylo prodáno jen cca 950ks.
Samozřejmě byl dodáván opět ve všech verzích karoserie jako KR200:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to je tak hnusný, až je to krásný. Zajímavá je vizuální podobnost Fendu s tříkolovým Velorexem..

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

a tyhle "závody" bych chtěl vidět:
Obrázek
jak to vyvažujou :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ten zadny ma aerodynamicku vyhodu a je v slip stream,takze pojde dopredu..

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Obrázek

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Příspěvek od REDH0T »

...to nepla, to by tak mohl každej. Doufám, že ho diskvalifikovali!!! To je jako kdyby Ploc skákal 120 m bez skokanského můstku!!! To ve sportu nelze tolerovat, tady takovej šlendrián!!! :twisted:
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Obrázek
tak tohle fakt chci!!

nevi nahodou nekdo orientacne jak se pohybuje cena?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

od "expensive" až po "very expensive" :lol:

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Pětišroub píše:od "expensive" až po "very expensive" :lol:
myslíš od "megašišky" až po "nesmysl"? =)

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Považoval bych za frajera toho, kdo by si to takle hezky po dvouch střihnul s Velorexem...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Pětišroub píše:od "expensive" až po "very expensive" :lol:
prijemnych 15 000 EUR.
http://www.prewarcar.co.uk/pre1966/show ... ar_id=1485
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

hop nahoru :lol:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jogi
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 892
Registrován: 07 úno 2006
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jogi »

Včera byl ve filmu Brasil na ČT2...myslím, že ten čtyřkolovej...moc pěkný vozítko...(miditransportér-nebo mini???) :lol:

Odpovědět