Porsche na okruzích - monoposty & GT

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a plakáty pro 908 Spyder...908/2 Spyder...

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Příspěvek od beetle66 »

1966

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a co dělají hoši od motorsportu?...odpočívaj?...tak je vzbudíme a mrknem na...

Porsche 908 KH

Obrázek

...takže po 908 Spyder/908 2 Spyder hodíme voko na krátkou verzi 908 Coupé...KH znamená Kurzheck(anglicky ST...Short Tail)...a hezky česky...krátká prdel... :wink:

Obrázek

...díky koncepci s krátkou zádí se jedná o auto vhodný zejména pro zatáčkovitý tratě...a naprosto nevhodný pro tratě rychlý,s dlouhejma rovinama,páč neni aerodynamicky stavěný na maximální rychlost,ale právě na maximální ovladatelnost a mrštnost v zatáčkách...

...hodnoty motorizace sou shodný s verzí Spyder,ale pro jistotu...

908 1968 8 cyl, 2997ccm, 350Bhp@8400, 6 speed

Obrázek

...rozdíl mezi Spyderem a Coupé je prakticky veškerej žádnej...akorát by se to dalo v kostce shrnout tak,že Spyder byl zejména pro kratší vytrvalostní závody,závody do vrchu a klasiku typu Targa Florio...a verze Coupé byly pro závody 24h,12h...respektive 1000 km a podobně...Coupé verze byla trochu těžší,ale narozdíl od Spyderu do ní neteklo že jo...vona taková 24 hodinovka,při který sedíte ve Spyderu a celou dobu leje neni nic moc...je to jako sedět v ledový vaně...a pohybovat se rychlostí,která se blíží 300 km/h...

Obrázek

...no a na závěr je dlužno říct,že 908 KH vlastně vychází ze svejch předchůdců,počínaje typem 718 RSK...a je to poslední představitel klasickejch maloobjemovejch(pokud jsou tři litry malej objem) Porsche na okruzích...

Obrázek

...verze LH(Langheck),která přijde příště měla sice shodnej motor,ale dokonalou aerodynamiku,takže byla zejména v Le Mans o dost rychlejší než 908 KH a už to byl typickej zástupce "moderní aerodynamiky"...a to co přijde potom...to už budou ty nejsilnější Porsche,který jezdily hlavní třídu GT...a konkrétně u 917 půjdeme k objemu 4,5 litru...ve dvanácti vzduchem chlazenejch válcích,s motorem z titanovejch a hořčíkovejch slitin...ale to si nechte ještě chvíli zajít chuť... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

tak a já si dovolím ještě připojit dobovou perovku, na které je jasně vidět, proč "kurz":
Obrázek
samozřejmě, až přijde na přetřes 908 LH, bude následovat totéž,aby byl zjevný rozdíl v proporcích.

A ještě pár suchých údajů:
výše uvedený výkon 350HP uváděl do pohybu pouhých 650kg váhy (ano, tenkrát se ještě slovo hmotnost příliš nepoužívalo), takže maximální rychlost byla až 295 km/h.
Pneumatiky také začínají mohutnět: p/z: 4,75/11,30-15" / 6,00/13,50-15".

A nejrychlejší čas na Nordschlefe: 8:32 a dosáhl ho kdo jiný než Jo Siffert.
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...tááááák...a protože sou skoro dva roky dost času,kdy byl tenhle topic u ledu...začnem pomalu odpočítávat čas...kdy se stane to,že budem pokračovat vozem Porsche 908 ve verzi Langheck...

...tim nám vznikne trochu času,aby se nově registrovaní od června 2007,v případě zájmu,mohli podívat zevrubně pod pokličku tovární stáje Porsche v nejvyšší třídě cestovních GT vozů...

...a abych to neodbyl jen větou...tak se mrknem na to,jak ta 908 funguje naživo...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...tak poooomaloooučku popojedem...

...Porsche 908 Langheck(LH)...

Obrázek

...motor opět stejnej jako 908 Berg a 908 KH...

...2.997 ccm...350 HP/8.400 RPM...osmiválec...rozvod 2 x DOHC...mechanický vstřikování paliva...

Obrázek

...dlouhoocas...langheck...longtail...to byly všechno přívlastky pro 908 coupé s prodlouženou zádí,který bylo postavený pro jeden jedinej účel...minimální odpor vzduchu a maximální využití aerodynamiky pro dobrý ovládání vozu v rychlostech přes 300 km/h...tedy auto pro rychlý tratě...což je v evropě Monza a předevšim LeMans...s tehdy ještě nesešikanovanou rovinkou Hunaudiéres...dlouhou přes 5 km...

Obrázek

...tam se 908 LH s třílitrovym motorem pohybovala na konci šedesátejch let rychlostí 330 km/h...

Obrázek

...jedná se prakticky o první "moderní" auto v historii GT vozů,který mělo takhle "přísnej" aerodynamickej a dlouhej umělohmotnej skelet...posazenej na hliníkovym trubkovym rámu...

Obrázek

...no a v roce 1969 se 908 LH stala jednim ze dvou "aktérů" jednoho prakticky "nenormálního" výsledku v závodě 24 h LeMans...ale tomudle konkrétnímu závodu necham celej příští příspěvek...a dneska jenom naznačim...

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
kalda
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1164
Registrován: 16 dub 2005
Bydliště: Vrchlabi, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od kalda »

Ty jsi me voe tak napnul, az jsem musel stravit hodinu v praci googlovanim a ctenim veskery historie Le Mans.
Aspon uz vim, ze spravna odpoved je 112 :wink: .................pises to moc napinave, jen tak dal =D>

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od yahoďák »

a stejně jako u KH si dáme dobovou perokresbu-bokorys LH, kde vynikne rozdíl nejlépe:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Sam »

Trochu to tu uslo, tak hádanka pro Petra914. Z jakého vozu je toto "pracoviště" ?
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...no vono to zase až tak moc neušlo...tendle topic má dost času...stejně jako já... :wink:

...no a teď zkusim odpovědět na otázku...ale moc prostoru si mi teda nedal čoveče...

...podle hluboko zaklenutýho předního okna...vykouslý přístrojovky kvůli kolenům...a viditelnejm "výdechům" na blatnících z pohledu řidiče to vidim jako Porsche 917...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Sam »

Super, tak za odměnu... :wink:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Pětišroub »

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

[smilie=tantrum.gif]

...hele sem psal něco vo předbíhání v úvodu ne?...i když já vám to uznam...vono to totiž 917 skutečně bude pokračovat...ale ještě dlužim příběh z LeMans 1969...a to neni jen tak... :lol:

...co je vcelku zajímavý je to...že tadle 917 je "hérečka"...je to totiž filmový auto Steve McQueena z filmu LeMans...startovní číslo 20...v originále s posádkou Joseph "Jo" Siffert a Derek Bell...

...prdel na tom tenkrát byla ta,že Steve nemoh jet závod 24 h LeMans,páč mu to zakázala jeho pojišťovna...takže Steve si zajezdil akorát při natáčení extra scén s filmařema...navíc je Steve dost extrémně nadhodnocovanej...jedinej a skutečně fenomenální pilot z řad herců...kterej jezdil a dosáh skvělejch výsledků byl Paul Newman...

...no a mrknem na hérečku live...

...bílej kousek je 917 LH se startovním číslem 25...a za ní jedou "Gulf" Porsche 917 KH...následovaný Ferrari 512 M...pak se tam motá Lola...nádherná Matra v modrý francouzský barvě a žlutá 917(to zbarvení nám řiká,že se jedná o belgickej tým)...

...ten nádherně natočenej přejezd přes poslední horizont Hunaudiéres a brzdění do Mulsanne(video 1:22)...tak ten horizont se v týdle době jezdil zhruba v rychlosti 380 km/h...je to konec zhruba 6 km dlouhý "rovinky" Hunaudiéres...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JbfI0IEh ... r_embedded#[/youtube]
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Pětišroub »

ehm...motor 917 z půdorysu :-)

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...no...tak to vemem z patra páč původně sem to chtěl vzít zeširoka...ale na co že jo...

...bude stačit základní informace o průběhu závodu v Le Mans v roce 69...tim se zbavíme dueta Jacky Ickx...Hans Hermann...a pak se pustíme do 917...začneme motorem a pak si povíme něco o autě jako takovým...bude to nadýl...variant 917 sou totiž vcelku kvanta...

Obrázek

...v roce 1969 se startovalo naposledy v 24 h Le Mans klasickym způsobem...to znamená,že piloti po odmávnutí přeběhli přes trať...skočili do vozu...upoutali se do bezpečnostních pásů...nastartovali motory a vyrazili na závod dlouhej zhruba 5000 km...

...a hned na startu předved vynikající...hodně mladej a už tehdy slavnej belgičan Jacky Ickx parádní sólo...

...stál tam tak zkouřeně vopřenej vo svodidlo na cílový rovině...a po odmávnutí...místo hromadnýho úprku k Fordu GT40...se kterym jel na celkový vítězství v závodě...se vydal šouravým krokem směrem k vozu...a když byli všichni krom jezdců s problémama už dávno někde v prdeli...v klidu vyrazil na chvostu do závodu...

...na obrázku leze tam vzadu suverénně poslední...na videu (Part2) je jeho bleskovej start vidět... :lol:

Obrázek

...jelo se a jelo se...padali outsideři...padaly špičkový týmy...

...ve dvanáctý hodině závodu bylo pořadí 1. Porsche 917...2. Porsche 908...3. Porsche 908...4. Ford GT 40(Ickx)...se ztrátou 8 kol na vedoucí pozice...

...ve 20té hodině se vedoucí 917 šourá do boxů a je z kola venku...

...následuje jedna 908...problémy s mechanikou...

...další 908 je vyřazená z boje kvůli nehodě...

...info k obrázku níž...pitstop...Jackie Oliver leze z auta...Jacky Ickx znuděně opět opřenej o zídku...času dost...

Obrázek

...Ford GT40 posádky Ickx/Oliver se v 11 hodin dopoledne ujímá vedení...ale 1 kolo za nima se řítí další dvě 908mičky...ta rychlejší s fenomenální posádkou Hans Hermann/Gerard Larrousse...a Porsche je rychlejší než GT40...získává zhruba třetinu kola za hodinu...do cílá zbejvaj tři hodiny...a Porsche má navíc výhodu v tom,že mu zbejvaj dvě dotankování...GT40 tři...

Obrázek

...tenkrát se příliš nedodržovaly věci jako dnes...a Ickx dal pokyn do boxů...že nebude střídat a závod dojede sám...a bylo mu vyhověno...

...ale teď už dáme slovo jemu...aby bylo zřejmý...jak to v týmu pochystali...

...Jacky Ickx:

Obrázek

"Nejprve bylo potřeba odložit poslední tankování tak,aby se uskutečnilo současně s tankováním Porsche.Tím jsem mohl úsilí se svým soupeřem synchronizovat.Času k tankování jsme využili ještě k výměně brzdového obložení,abychom měli v rozhodujících okamžicích brzdy s optimální učinností.Vyjeli jsme na druhé pozici a z taktických důvodů jsem se držel za Hansem a hledal způsob,jak v přímém souboji na trati rozhodnout závod v náš prospěch.Tady platilo využít klasickou taktiku,která spočívá v tom,že se necháte zatlačit do pozadí a v příhodném okamžiku vyrazíte rychleji než soupeř ze zatáčky u Maison Blanche.

Během svých předchozích pokusů jsem zjistil,že k tomu,abych mohl vyrazit z Maison Blanche s potřebnou rychlostí,musím svůj sprint zahájit u esíčka v Arnage,protože na mé výchozí rychlosti na výjezdu z Arnage závisí to,zda se můj manévr o 4 kilometry později podaří.

To se mi také napoprvé podařilo. Na Hunaudiéres,kde mělo Porsche aerodynamickou výhodu jsem Hanse Hermanna pustil dost daleko před sebe,v Arnage jsem zahájil sprint a v Maison Blanche jsem se objevil těsně za ním.

Rozhodující chvíle musela nastat zhruba 45 minut před koncem závodu a já si byl po prověření manévru jist,že můžeme závod vyhrát.

V posledních deseti kolech jsem nechal Hanse Hermanna šestkrát předjet před tribunami a několik minut před koncem jsem provedl závěrečný manévr.Zavěsil jsem se na Hunaudiéres za Porsche,využil tím jeho aerodynamiku a zcela nečekaně jsem se na brzdy před Mulsanne bleskově dostal před něj.Následující úsek se mi podařilo zůstat ve vedení a v Arnage sem použil nacvičenou fintu a Porschi jsem ujel o rozhodující metry.

Zůstává mi v hlavě ještě jeden zajímavý detail.Snad vzrušením mi můj druhý box u Mulsanne(v půli okruhu) přestal signalizovat čas a já jsem se dozvěděl pouze díky signálům,které dával box Porsche pro Hermanna, že můj rozhodující okamžik nadešel.

Když nám Porsche ohlásil poslední kolo,dorazili jsme k tribunám příliš brzo a museli jsme jet ještě jedno kolo.Byl jsem z toho pochopitelně popleten.Myslel jsem si,že musím všechno ještě jednou opakovat a že se Hermannovi snad ještě může podařit zachránit situaci.

Jeli jsme tedy ještě jednou tak útočně,jako by od toho záviselo vítězství,o kterém však již bylo rozhodnuto.Publikum z toho mělo dvojnásobný požitek."

...tolik fenomenální Jacky Ickx a jak to teda dopadlo?...

Obrázek

...behěm tý tříhodinový jízdy se děla spousta věcí...Ford GT40 pod Ickxovým vedením mimojiné zajížděl kola,který byly rychlejší než nejlepší tréninkový časy GT40...a to,jak sám tvrdí,nikdy netočil motor víc než směl...jel prostě zcela čistě...bez blbostí a takticky vyšachoval Porsche 908 ze hry...

...další věc,se kterou počítal,bylo zcela fair play počínání starýho kozáka Hanse Hermanna...Ickx věřil,že nebude bojovat jinak než čistě...

...během závodu bylo ujeto 4997,88 km...průměrnou rychlostí 208,545 km/h a Ford GT 40 zvítězil po týdle obrovský bitvě,trvající 24 hodin(372 kol okruhu)před Porsche 908 o 112 metrů...

...na třetí pozici dojela posádka další GT 40 David Hobbs,společně s dalším bláznem...jednim z největších motocyklistů všech dob...Mike "The Bike" Hailwoodem...

Obrázek

...tak takový to tenkrát bylo...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h9jhs8AH ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4-Q1WDU1 ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yITZOSVf5PM&NR=1[/youtube]

...a na motor 917 si nechte zajít chuť na příště...páč už mě to nebaví... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Sam »

Motor P917 v provedeni 16valec, dve svicky na hrnek. Z toho jde az strach.....
Přílohy
800px-Porsche_917-16_Spyder_1970_engine_2009-03-14_A.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...ale pozooor...správně vykopnuto...

...timdle motorem to celý začalo...zadání pro serii CAN-AM...a největší motor Porsche co do počtu válců a objemu byl na světě...chlazenej vzduchem...

...jedná se o motor

Porsche 917/16 Spyder 1969/70 alias Porsche 917 PA (Porsche America)

...prakticky první nasazená 917...

...5992 ccm - 770 PS - 8400 RPM...

...6543 ccm - 800 PS - 8400 RPM...

...6665 ccm - 840 PS - 8300 RPM...

...7166 ccm - 880 PS - 8300 RPM...

...mechanický vstřikování paliva Bosch...

...5ti stupňová převodovka...uzávěra diferenciálu - samosvor...

...775 kg a 360+ km/h podle převodů...

...auto na Samovo snímku by mohlo bejt šasi 917 027...a je to takovej reunion projektu Ferryho Porsche z padesátejch let...Cisitalia GP...taky 16 válcovýho...kterej bohužel nikdy nestál na startu žádnýho závodu...

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od BUTCH bus »

Klobouk dolů před tímto topicem.
OndraS

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...mockrát děkuju za podporu...vono mě nikdy nic jinýho nezajímalo...

...917ctkou a hlavně v týhle bastard 917/16 verzi sme otevřeli pandořinu skříňku...nejlepší období fabriky Porsche...který bez velkejch změn trvalo až do konce homologace Porsche 956/962...což sou pozdní osmdesátý roky...a vůbec nejlepší období motoristickýho sportu...přelom šedesátejch a celý seventies...bylo to velký a velký věci se budou prezentovat i teď v tomdle topicu... :wink:

...s 908 prakticky skončila škola "garážníků" a začala se budovat obrovská prestiž značky v nejvyšší třídě GT...

...no a doplníme to obrázkem...

...odpředu dozadu několik,ale zdaleka ne všechny verze 917...

...917/16...917 KH...917 LH...917/20 "Pink Pig"...pozdní 917 KH...a uplně vzadu rekordní 917/30 "CAN-AM Killer"...

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Pětišroub »

na tý fotce jsou nějaký ty stovky milionů..

taky Porsche na okruhu, zajímavý sledovat co s ním ten mokrý zadek vyvádí..

http://www.youtube.com/watch?v=hKdXksOeFes
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět