Porsche na okruzích - monoposty & GT

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...výborně pánové...prvním ze smyslů tohohle topicu je prohlídnout si krásný auta a dozvědět se,proč je Porsche právě tím obrovským pojmem,který známe...

...no a druhým smyslem je to,co se tu pomalu začíná řešit...a sice"úpravy"všeho druhu (motorářské/aerodynamické/podvozkové)...

...zjednodušeně řečeno sem chtěl vytvořit nějakou parafrázi k tomu,co umí postavit tovární tým a jakejma zhovadilostma se nás snaží krmit někteří "úpravci"...

...povšimněte si,že se začínáme pohybovat rychlostí přes 260 km/h a zatím se nám to daří bez jakejchkoli "formulovejch" křídel...dá se namítnout,že to auto je celý aerodynamický...jo to je pravda,ale to je i každý sériový auto...formulový křídla(já jim říkam lopaty)přijdou ke slovu,až se začnem zabejvat Porschema,který se pohybovaly na hranici rychlosti 400 km/h a i tam existovaly modely(956/962),který žádný markantní lopaty nemaj...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...no a poté co sme si trochu vyjasnili pojmy se dáme do dalšího kusu.Vzhledem k Piechovo horečnému nasazení se nám pro následující dva roky vytvoří mírnej "bordel" v typech aut,ale to je jen vyjímka,potvrzující pravidlo...

...následovat budou tedy auta v tomhle pořadí Porsche 910-Porsche 907-Porsche 908...vlastně se nám tam motá jen ta 910tka...a tedy...

Porsche 910


Obrázek

...tohle foto sem zvolil záměrně,protože takhle probíhal start vytrvalostní závodů do roku 1969(včetně).Pak byl z bezpečnostních důvodů změněn na start letmý...

...bylo odstartováno a piloti přebíhají přes trať na druhou stranu,usedají do vozů,startují motory a vyráží na trať...

...jak vidíte,tak "hoši" od Porsche měli natrénovanou i startovní proceduru,protože hned od startu vyráží pět vozů Porsche 910 z čelních pozic... :lol:

Obrázek

1967 Start 1000 km Nürburgring

...mno takže sme odstartovali a jedeme dál...

Obrázek

...Porsche 910 bylo další evolucí nám již známé 906ky.U tohohle modelu se pracovalo především na podvozku,na dalším odlehčení vozu a na aerodynamice(910 už je skutečně hladká jako sklo a nic z ní netrčí).Jinak není rozdíl mezi předchůdcem a 910 tak markantní,jak sme byli zvyklí dřív...

Obrázek

...vyráběly se tyto modifikace:

910 Berg(vrchy) 1966-67 8 cyl, 1981cc, 272Bhp@9000, 5 spd
910/6 1967 6 cyl, 1991cc, 220Bhp@8000, 5 spd
910/8 1967 8 cyl, 2195cc, 270Bhp@8600, 5 spd


Obrázek

...co se týče výčtu úspěchů Porsche 910,tak bych se za prvý opakoval a za druhý jim věnuju další příspěvek s plakátama.Tyhle modely 906,910,907,908 měly trochu jepičí život,protože Ferdinand Piech byl skutečnej šílenec a na okruzích to vypadalo tak,že Porsche konkurovalo Porschi.Jak sami vidíte z ročníků modelovejch řad,tak tyhle kusy fungovaly rok a jelo se s novým modelem.Dnes se to považuje za samozřejmost,ale na sklonku šedesátejch let to byl naprosto nevídanej přístup...

Obrázek

...no a vzhledem k tomu,že se tyhle auta nasazovaly jako tovární,ale taky zároveň jako soukromý vozy,tak jezdily prakticky různý modely souběžně.Stávalo se,že pokud starší model řídil skutečnej střelec,tak porazil kupříkladu s Porsche 906 Porsche 910 apod.Tenkrát to bylo o autech,jako dneska,ale taky o pilotech,což dneska tolik neplatí.Takže když měl pilot víc zkušeností nebo to byl větší "srdcař",tak napráskal i novějším modelům... :wink:

Obrázek

...a ještě pořádnej pohled zepředu...

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a tady sou slíbený prospekty...povšimněte si parádního záběru ze Severní smyčky(Nordschleife-starý okruh-22 km)na Nürburgringu,kde 910 letí přes horizont vzduchem...tohle vypadá na úsek mezi rovinkou Flugplatz a nájezdem do rychlý zatáčky v úseku Adenauer Forst...rychlost zhruba 260-280 km/h...těch horizontů je tam zhruba deset a polovina z nich pokračuje ostrejma zatáčkama(který ale přes horizont nevidíte),takže pokud si je pilot splet,tak skončil v rychlosti skoro 300 km/h ve smrkovým lese...

...v sedmdesátých letech v F-1 nebo autech,který tu řešíme to bylo přes 300 km/h... :lol: ...ostatně Niki Lauda by o tom moh vyprávět...v roce 76 vstal v úseku Bergwerk z mrtvejch a celkově si Severní smyčka vyžádala nejvíc životů ze všech světovejch okruhů...na druhou stranu neexistuje hezčí trať a závod na vlastní oči je tam naprosto neuvěřitelnej zážitek... :wink:

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...no a když už sem to nakous,tak sem se taky rozhod tenhle topic oživit tim,že si tu taky řekneme něco o okruzích,na kterých tyhle auta jezdily.Je to o tom,že ty okruhy jsou vlastně jenom čtyři(o kterejch má smysl mluvit)...

...a jsou to následující okruhy...Nürburgring(Nordschleife-Severní smyčka)...La Sarthé LeMans...Spa Francorchamps...Monza...a jako bonus si dáme starý Brno(okruh s průjezdem Kohoutovicema...Pisárkama)...a skončíme u Žanka na zahradě... :wink:

...ty okruhy sem budu vkládat tak,jak se mi to hodí a jakou budu mít náladu...a teď už nám nic nebrání,abysme se pustili do prvního z nich...a sice do okruhu okruhů...

Nürburgring Nordschleife

Obrázek

...jedná se o původní okruh na Nürburgringu,kterej byl postavenej jako plánovaná akce pro oživení německýho předválečnýho plánování jednak proto,aby dalo Německo světu jasně najevo,jak si stojí v inženýrství,za druhý proto,aby mohli značky Mercedes a Auto Union předvádět svojí převahu na trati(po první válce se totiž nesměly německý auta prohánět v Holandsku a Francii)a za třetí proto,aby Hitler jasně demonstroval svůj plán o zaměstnanosti lidí ve Třetí říši...

...stručná fakta:

Postaveno: 1925 - 1927
Otevřeno: 18./19. červen 1927 (Velká cena Německa)
Finance: okolo 15 milionů Říšských marek, stavělo 3.000 nezaměstnaných dva roky
Délka: 22,8 km
Zatáčky: 73 (z toho 33 levých, 40 pravých)
Stoupání: max. 17 %
Klesání: max. 11 %
Nejvyšší místo: 620 m v úseku Start/Cíl
Nejnižší místo: 320 m v úseku Breidscheid
Výškový rozdíl na trati: cca. 300 m

...okruh se nachází v pohoří Eifel a jede se kolem hradu Nürburg(je vidět na fotkách),podle kterýho dostal název...a takhle vypadala původní verze...

Obrázek

...tenhle okruh je suverénně největší legendou,protože je extrémně dlouhej,extrémně náročnej na zvládnutí(jak pro pilota,tak pro auto)-trať je povětšinou velmi úzká a extrémně rychlá,ale hlavně díky tomu,že je posazenej do přírody,je neuvěřitelně nádhernej...skoro to vypadá,že jedete prostě někam na vejlet mezi polema a lesama...na ty přiblblý současný placky,na kterejch je vidět od startu do cíle můžete klidně zapomenout... :wink:

...od začátku dodnes se na něm odehrály ty největší automobilový bitvy,o jakých se vůbec dá mluvit a okruh získal spoustu přezdívek...tu nejvýstižnější mu dal asi Jackie Stewart,kterej ho pojmenoval jako "Green Hell"(Zelené peklo)...a na počest týhle přezdívky byl uvnitř okruhu postavenej Restaurant,kterej slouží i jako odpočinkový místo pro piloty při vytrvalostních závodech,kterej se jmenuje Grüne Hölle(sme v Německu,že jo)...jinak jsou uprostřed trati tři vesnice...což nám parádně demonstruje,jak megalomanskej to byl projekt...

...na okruhu se jezdí dodnes,ale dneska pouze vytrvalostní a historické závody cestovních vozů,vč.GT.Po tragické havárii Nikiho Laudy v úseku Bergwerk bylo závodění pro F-1 na severní smyčce zastaveno.Bylo to samozřejmě z bezpečnostních důvodů.Trať sice disponovala třemi záchrannými vrtulníky,ale na 80% okruhu se prakticky nedá přistát a zkuste jinak zabezpečit včasnou lékařskou pomoc na okruhu,kterej je dlouhej 22 km !!!...

...no a teď si projdeme nejdůležitější místa okruhu s fotodokumentací...

Start/Cíl

Obrázek

Obrázek

Nordkehre

Obrázek

Hatzenbach

Obrázek

Quiddelbacher Höhe

Obrázek

Flugplatz

Obrázek

Schwedenkreuz

Obrázek

Aremberg(nájezd/výjezd)

Obrázek

Obrázek

Fuchsröhre

Obrázek

Adenauer Forst

Obrázek

Metzgesfeld

Obrázek

Wehrseifen

Obrázek

Breidscheid

Obrázek

Ex-Mühle

Obrázek

Kesselchen

Obrázek

Karusell

Obrázek

Pflanzgarten

Obrázek

Döttinger Höhe

Obrázek

Antoniusbüche(proti směru jízdy)

Obrázek

Tiergarten(vpravo závodní dráha/vlevo státní silnice)

Obrázek

...a z úseku Tiergarten se vracíme do prostoru Start/Cíl...je to jenom zlomek,ale už mě z toho dost bolí pazoury... :lol:

...a závěrem záběr z roku 1969...Alfa Romeo P33,Lola T70 & Porsche 910 v úseku Wehrseifen a jejich spanilá jízda mezi poli...v rychlosti kolem 250 km/h... :wink:

Obrázek
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 lis 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Nic se mi nestalo, kamarádi, enémsemsa posrál!!!
Paráda! [smilie=love.gif] :heart: :heart: (kdyžtak to rovnou smázni, ale nedalo mi to)
Naposledy upravil(a) axoun dne 26 lis 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Uau.
Aj ja chcem taku autodrahu na zahrade.
[smilie=driving.gif]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...asi budete voba po škole a napíšete stokrát za trest na tabuli...nebalastit,nebalastit,nebalastit... [smilie=spank2.gif]

...boxy 1967...

Obrázek

...Mistrovství Evropy cestovních vozů 1971...

Obrázek

...no a vzhledem k tomu,že ještě žije dost špičkovejch pilotů,který na Ringu vyrostli a jeli tam se všim,co mělo kola,tak se necháme svézt jedním z nejpovolanějších...a sice svezeme se s Hansem Joachimem Stuckem(juniorem,kterýmu je na videu kolem šedesáti let,ale evidentně si z toho nic nedělá a projíždí polem jezdců,jak nůž máslem) v BMW M3 GTR...

...už otec H.J.Stuck senior dosáhl na Ringu několika špičkových umístění ve Velkých cenách a Stuck junior se na ní prakticky učil jezdit.Začal s cestovníma vozama mistrovství Evropy a pokračoval přes speciály GT až k F-1...v roce ´76 byl jedním z těch,co tahali Niki Laudu z hořícího Ferrari v úseku Bergwerk...z toho všeho plyne,že má Severní smyčku na Ringu nadřenou do posledního centimetru...a je to vidět...jeho jízda je neuvěřitelně rychlá,ale čistá...takhle jezdí Ring skuteční mistři volantu...

...ještě pro úplnost uvedu,že dnes je spojená Severní smyčka se smyčkou Jižní a Jižní smyčka neni nic jinýho,než současnej okruh pro GrandPrix F-1...tááákže ten širokej okruh ze začátku je současná Jižní smyčka,ze který H.J.Stuck najíždí bránou 17 na starou Nordschleife...poznáte to jednoduše...auto uhne po průjezdu šikanou kolem gum prudce vlevo,trať se zúží a začne se sjíždět z kopce dolů do úseku Hatzenbach...

...takže si připravíme toaletní papír a vyrážíme na Ring... 8)

...těm,co do toho trochu vidí je hned jasný,že pro takovejhle okruh se auto nedá nastavit,protože kombinuje všechno,co se na okruhu kombinovat dá...brutálně pomalý a zároveň brutálně rychlý úseky...skáče se přes horizonty a dost často se stává,že na půlce Ringu leje jak z konve a druhá půlka je suchá a svítí na ní slunce...a vo tom to je...celkem by mě zajímalo,co by tam předvedli dnešní Spielmacheři z F-1...asi by si vzali dovolenou... :lol:
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 05 pro 2006, celkem upraveno 2 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Z těch původních fotek uplně mrazí! Prostě se musim opakovat ale tenkrát to mělo šťávu. Auta byly takový benzínovatější.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...jasně.Vono to bylo hlavně o tom,že to byli fanatici,stejně jako sme dneska my.Akorát s tim,že měli trošku víc peněz.Postavili trubkovej rám,koupili si převodovku Hewland nebo Colloti,motor Ford Cosworth DFV,dali to dohromady a v neděli jeli Velkou Cenu...

...peníze a reklama to poslala absolutně mimo mísu a tím pádem je sportovní zážitek absolutně o ničem...dneska se kolem toho ještě pořád vznáší ta aura závodění,ale je to hlavně o tom,najít dosud nenasycený trhy a ty pak pořádně nahrnout nejdřív reklamou a pak zahltit zbožím...aby mohli provařit jenom jedním testovacím dnem ty samý prachy,za který dřív jezdily všechny stáje celej šampionát...no a pak se dostáváme od aut ke kosmickýmu výzkumu...nic jinýho mě při pohledu na současnej monopost F-1 nenapadá...

...a pak člověk vidí střelce v koženým mundůru,jak si to hasí Severní smyčkou na sidecaru...nebo J.M.Fangia,kterej si to hasí úplně stejně,ale v triku a leteckejch brejlích...no kotel...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Jo to video jak si to Fangio hasí v tom monopostu a kamera mu celou dobu zízá do obličeje a divák tak může sledovat co se zrovna v jezdci odehrává je naprosto perfektní a nečekal jsem že něco takovýho z té doby existuje..

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...už na tom pracuju a Fangio-video bude taky... :lol:

...no a tihle "hoši" na přelomu 60./70. let se s tim taky vůbec nemazali...

Obrázek

Alfa Romeo Junior GTA - úsek Breidscheid
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

v navaznosti na video z Nurburgringu
tady si muzete projet jedno kolecko
http://www.youtube.com/watch?v=COdjeiww0I0
akorat halt ne za volantem porchete nybrz golfa
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Herbie píše:v navaznosti na video z Nurburgringu
tady si muzete projet jedno kolecko
http://www.youtube.com/watch?v=COdjeiww0I0
akorat halt ne za volantem porchete nybrz golfa
...výborně...tohle se nám zrovna hodí do krámu...je to totiž pozvánka pro všechny,který by to zajímalo...Severní smyčka je totiž skoro celoročně otevřená pro veřejnost,takže kdo se toho nebojí,může vyrazit směrem do pohoří Eifel a svým soukromým autem se na Ringu svízt...

...a to je přesně případ toho drivera s GI 16v...musim podotknout,že ve srovnání se Stuckem je to sice pomalý,ale na druhou stranu je to maximum,co se z toho Golfa dá vyrazit a až na pár odfláknutejch zatáček ke konci,mu to jede jako z partesu...a taky to neni profesionál,ale normální človíček...a do Stuckovo BMW M3(Porsche akorát předjíždí :lol: ),mu chybí něco kolem 350 PSů...tááákže klobouk dolů...

...mno a než se mi podaří rozchodit toho Stucka,tak tady pro Vás mam náplast v podobě Huberta Hahneho na Ringu v roce 1967...doufam,že to tam chvilku vydrží,než zase nějaká trubka přijde na to,že je to chráněný autorským zákonem... :wink:
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 05 pro 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

tak ten záznam 1967 je fantastickej, hledal jsem nějaké dobové fotky dokazující, že na Nordschleife to slušelo i Formuli VEE, ale tohle video z předchozího příspěvku je nejlepší důkaz, jakej lze doložit. Dík Petře :wink:

Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...mno takže aby řeč nestála,tak si tu Severní smyčku definitivně zacyklíme...

...nejdřív upřesníme Yahoďákovo příspěvek:

...takže v uvedeném videu z roku 1967 nám jedou dvě káry...ta první je Lola-BMW T102 (F2) a to auto,který tu Lolu natáčí je právě ta výše zmíněná Formula V...pokud se podíváte na přední nápravu,tak vám bude hned jasný,odkud vítr vane...ve výjezdech ze zatáček a na rovinkách má F2 jasně navrch,ale v technickejch pasážích Formula V naprosto nezaostává a místama je na brzdy lepší...

...no a záležitost druhá je ta,že sem se dohodnul se Samem a díky jeho pomoci nám opět jede H.J.Stuck na plný pecky...takže po odkliknutí odkazu "Ring" by se vás měl váš PC zeptat,jestli přehrát nebo uložit a pak už je to jasný...pokud bude problém,tak pište sz...

...nepropadejte panice,páč to video má cca.50 MB,takže bude chvíli trvat,než se rozjede,ale myslim si,že to stojí za to...

...upravil sem pár příspěvků,ať je to pěkně čistý a tímhle teda už definitivně končím příběh Nürburgring - Nordschleife... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...no a po kratší odmlce si dáme další Porsche a sice...

Porsche 907

Obrázek

...svým způsobem se jedná o vylepšenou verzi Porsche 910,která se vyráběla ve třech modifikacích,který se nás budou teďka držet několik let...ve verzi Langheck(LH,Longtail-dlouhá záď),ve verzi Kurzheck(KH,Shorttail-krátká záď) a ve verzi Spyder...a k čemu je to dobrý?...no je to dobrý k tomu,že krátká verze se používala na pomalejších a techničtějších tratích,verze dlouhá byla pro rychlý tratě...zejména pro LeMans a její pětikilometrovou rovinku Hunaudiéres...Spyder byl pro závody do vrchu - celý to bylo o aerodynamice...

Obrázek

...co se týče motorů,tak tam se toho moc nezměnilo a hodnoty jsou následující...

907/8 1967-68 8 cyl, 2195cc, 270Bhp@8600, 5 spd
907/6 1967 6 cyl, 1991cc, 220Bhp@8000, 5 spd

Obrázek

...907 se zúčastnila opět všeho,co se dalo v sezónách 67/68 a byla poměrně hodně úspěšná...vyhrála opět Targa Florio,ale nejvetší masakr předvedla při 24h závodě v Daytoně,kde dojela na prvním,druhým a třetím místě...solidní výkon... :wink:

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...tákže 907ičku už známe...a pojedem dál...začínáme se dostávat na první pomyslnej hrot v konstrukci závodních GT vozů značky Porsche...auta,který přijdou teď nám začínaj brutálně zrychlovat...a brutálně vytlačovat konkurenci z povrchu zemskýho...ve všech třídách,kde byly nasazený...

...začíná totiž první "zlatá éra" prototypů/GT aut značky Porsche...začaly se totiž naplňovat Piëchovo vize...do aut se postupně začaly montovat "monstrózní" motory...a závodění s kusama,který tu začnem teď řešit začalo bejt na jednu stranu famózním zážitkem...na stranu druhou to bylo skutečně hodně "vo držku"...

...no a vzhledem k tomu,co sem napsal vejš,ty kusy začnem daleko víc pitvat,než tomu bylo doposud...což neznamená nic jinýho,než že si představíme každou verzi(podle nasazení/typu závodu) pěkně extra...

...a začnem tedy prvním kusem,kterej byl určenej pro závody do vrchu a závody otevřenejch spiderů na okruzích...a sice :

Porsche 908 Spyder...908/2 Spyder

Obrázek

Porsche 908 Spyder

908 Spyder 1968 8 cyl. 2997ccm 350Bhp@8400 5 spd.

...verze Spyder byly určený především pro typ závodu,kde nebylo nutný dosahovat extrémních maximálních rychlostí...nejlíp mu "seděly" závody do vrchu a závody na kopcovitejch tratích,kde se dala skvěle využít jeho mrštnost(jeho váha byla podstatně níž než u klasických Coupé)...a pak taky jeho brutální zrychlení(měl narozdíl od Coupé "krátkou" pětistupňovou převodovku)...

Obrázek

Porsche 908 Spyder/Tony Dean


908/2 Spyder 1969 8 cyl. 2997ccm 350Bhp@8400 5 spd.


Obrázek

Porsche 908/2 Spyder

...verze 908 a 908/2 se technicky lišily jen minimálně a jednalo se prakticky jen o "kosmetickou" evoluci...

...mezi tratě,kde vynikaly patřily zejména Targa Florio a Nürburgring Nordschleife...na Le Mans a Monzu byly nevhodný...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Porsche 908/2 Spyder č.12 Jo Siffert/Brian Redman vítězové Targa Florio 1970

...dobře se podívejte na tu atmosféru závodu Targa Florio...zejména na tom zadním pohledu je zřejmý,že se italové rozhodli naprosto dokonalejma gestikulacema a řvaním dostat 908 do cíle(bylo to v době,kdy Porsche zvítězilo na Targa Florio tolikrát,že ho už italové považovali za svý)...ostatně tahle vlastnost jim zůstala dodnes a "Tifosi" sou nejlepší fanoušci v automobilovým světě...

...a jeden "leteckej" záběr z úseku Flugplatz(Nürburgring Nordschleife)...

Obrázek

Porsche 908/2 Spyder

...no a teď se ještě mrknem na Porsche 908 Spyder na "moderních" fotkách v pěkným rozlišení,abyste tu krásu viděli...záměrně sem zvolil verzi 908 Spyder,páč 908/2 Spyder se mi tolik nelíbí... :wink:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

...na tomhle zadním pohledu je vidět ta typická německá jednoduchost/funkčnost při řešení problému...

...a nakonec vám musim říct, že z mýho pohledu je Porsche 908 Spyder suverénně nejhezčí otevřenej prototyp/GT... :lol:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

a já bych si dovolil ještě jednu "moderní" fotku 908 spyder...v tomhle ultimativním designu je k sežrání:
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

je to peklo. Yahoďáku ta šipka je tam proto aby bylo poznat kde "to" má předek?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

možná pro mechaniky, aby věděli, kterým směrem roztlačovat :lol:

ne, já mám pocit, že to je část původních barev Gulf, kde na zadní části bylo logo a od něj vedla dopředu ta šipka.....taková "nenápadná" upoutávka.
Obrázek

Odpovědět