Porsche na okruzích - monoposty & GT

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Porsche na okruzích - monoposty & GT

Příspěvek od Petr914 »

...když sem začal psát topic o Porsche 550,tak mi svitla hlavou myšlenka,že založím tenhle topic,kde se pokusim shrnout obrovskej úspěch značky Porsche na okruzích celýho světa...

...je to záležitost na hodně dlouhý vyprávění,protože Porsche vyhrálo na okruzích skoro všechno,co se vyhrát dá a bude to tedy běh na dost dlouhou trať...

Obrázek

...vezmem to od nejstarších kusů až po současnost a chtěl bych to postupně chronologicky seřadit.Proč to tu píšu?"Píšeš to proto,že až ti po dnešním příspěvku někdo odpoví s okruhovou verzí 911 z roku '76,tak dostane za uši vole"...tak,tak.Chtěl bych Vás všechny požádat o příspěvky pouze k danému období a autu.Nerad bych plet do sebe jabka s hruškama...zároveň si prosím odpusťte příspěvky typu:"to se po..ru,o tom snívám,to nemam"apod.,protože se z toho,co tu budem řešit už po..al celej svět,snívaj o tom lidi,který utratí za hodinu,to co my vyděláme za rok a má to pár jedinců,který sou úzce spjatý s firmou Porsche...díky předem za pochopení...a upozornění poslední:Porsche 550 a 356 vypustíme,protože maj svůj vlastní topic.Tohle bude záležitost pouze pro čistokrevný okruhový speciály,který se účastnily závodů mistrovství světa pod regulací FIA...tudíž královskou třídu monopostů a cestovních vozů...

...jak sem už předeslal,tak Porsche vyhrálo skoro všechno,co se vyhrát dá,ale jeden titul mu utek a shodou okolností to pro značku bylo dobře,protože mohla věnovat veškerý finance na jiný druhy okruhovýho závodění,ve kterejch se zakrátko zviditelnila tak,že nikdo o ničem jiným,než o Porschi nemluvil...

...a co že jim to uteklo?Utekl jim pohár konstruktérů a celkový vítězství v šampionátu F-1.Předtím,než FIA vydala v roce 1967 nová omezení pro F-1,které se týkalo především zvýšení objemu motoru pro klasické motory na 3.000 ccm a pro motory s Turbem nebo Kompresorem na 1.500 ccm,měli u Porsche jedno horký želízko v ohni.Do roku '67 byly totiž řády tak,že klasické motory mohly mít objem do 1.500 ccm a Turba a kompresory do 750 ccm...no a jak už víme z topicu o 550,inženýři u Porsche si uměli s blokem,resp.s motorem o objemu 1.500 ccm sakra dobře poradit a dali vzniknout podle mého názoru králi Porsche na okruzích.Proč králi?Protože F-1 je královská disciplína motorsportu a nikdy a nic z dílen Porsche,co se zúčastnilo F-1 už tak nejelo,jako...

1962 Porsche Type 804 F-1 Monopost

ObrázekPorsche 804 F-1

...příběh tohohle skvostu začal účastí Porsche na okruzích s vozem F-2.Tento vůz pilotovali Stirling Moss a Jo Bonnier a jednalo se o vylepšenou verzi Porsche RSK(o něm se dozvíte příště).Porsche RSK byl vlastně evolucí Porsche 550.Monopost Porsche F-2 dosahoval vynikajících výsledků a Porsche se tedy rozhodlo,že postoupí se svým know-how do F-1...

Obrázek
Porsche 718 F-2

...a sme v roce 1962...se známejma čtyřválcema by to ale nešlo že...tudíž se Porsche rozhodl postavit speciální,osmiválcovej,vzduchem chlazenej motor o objemu 1494 ccm,vrtání/zdvih 66 mm x 54,6 mm,s výkonem 180 PSů při 9200 ot./min.(točí dost Žanku?) :lol: ,se čtyřmi dvojitými spádovými karburátory Weber...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

...no vypadalo to slibně a posádka pro sezónu 1962 byla Dan Gurney/Jo Bonnier.Ale vzhledem k tomu,že je F-1 disciplínou skutečnejch mistrů,tak zejména na poli konstruktérském byl Cooper,Ferrari a BRM dál a Porsche se dočkalo jediného výraznéhu úspěchu při vítězství Dana Gurneye na GrandPrix Francie 1962...

Obrázek

...přestože to bylo auto vynikající kvalit,povedlo se ještě Danu Gurneyovi dojet na třetím místě v GrandPrix SRN na Nürburgringu,za krutého deště,čímž potvrdil zejména vynikající vlastnosti podvozku a samozřejmě také kvality sebe sama,jinak se auto stabilně pohybovalo kolem pátých a šestých míst...

...na konci roku se Porsche rozhodlo stáhnout svůj projekt z F-1 a pokračovat se stejným nasazením v mistrovství světa cestovních vozů,které je také známé jako Mistrovství světa značek,kde zakrátko doslova vymazalo konkurenci z povrchu zemského...ale o tom příště...

...mezi další projekty Porsche v F-1 patřily Turba TAG,která Porsche dodávalo stáji McLaren.Zejména díky těmto turbodmychadlům se stal v roce 1984 Niki Lauda potřetí mistrem světa F-1...

...mezi zatím poslední projekty patří projekt Footwork z konce osmdesátých let,kde ale Porsche doslova vyhořelo...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 03 říj 2006, celkem upraveno 4 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Něco technických údajů pro doplnění zde.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

a něco ze závodů a depa:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...tákže monoposty máme za sebou a teď se tedy pustíme do mě osobně nejsympatičtějších aut,který kdy spatřily světlo světa a sice do aut třídy GT...

...tohle označení GT neboli Gran Turismo-Grand Touring je označení třídy cestovních vozů,ale ne takovejch,který slouží k tomu,že vám odvezou nákup nebo vás přepraví z bodu A do bodu B...

...je to označení pro auta,který vás sice dopraví z bodu A do bodu B,ale důraz je kladenej na to,že vás přepraví extrémní rychlostí,sou to v převážný většině auta,který sou dvoumístný,maj obrovskej motor a všechno je podřízený rychlosti a designu na úkor zavazadlovýho prostoru a pohodlí...

...samozřejmě že auta,který tady budeme řešit nejsou žádný sériový kusy.Tyhle sériový kusy totiž slouží jen jako základ pro homologaci pro závodění na okruzích...a dá se říct,že v tomhle typu závodění ani ty sériový auta nejsou sériový,protože když přeletíme do současnosti,tak auta který splňujou podmínky pro homologaci v nejvyšší třídě GT nejsou nic jinýho,než Ferrari 550 a 575M Maranello,Lamborghini Murcielago,Saleen S7R,Maserati MC12,Chevrolet Corvette,Dodge Viper atd. ...

Obrázek

...dalším důležitým faktorem je taky to,že po celou éru se třída GT rozděluje většinou na tři třídy:

1)třída produkčních vozů GT3-to jsou auta s minimálním počtem úprav,skoro sériovky

2)třída produkčních vozů GT2-to jsou auta,který už toho moc společnýho se sérií nemaj,ale pořád zachovávaj některý typický vlastnosti,jako je např. karoserie,která je pouze rozšířená a upravená pro lepší podvozek a širší kola

3)třída GT1-to už je sci-fi na entou,protože se jedná o čistokrevný okruhový speciály,ve kterejch jen oko odborníka občas vidí určitý shodný vlastnosti se sériovou produkcí.Ty auta jsou stavěný tak,že maj nosnej rám a na něm je posazená skořepinová karoserie.Zjednodušeně řečeno vezmete monopost F1,nacpete do něj motor,kterej je ještě větší(většinou i silnější)než ten z F-1 a navrch na to posadíte skořepinovou boudu,aby to vypadalo jako auto a mělo to zakrytý kola...

...V tomhle topicu se hodlám věnovat pouze vozům třídy GT1-prototypům-v současné době třída s označením GTR...

...teď už teda víme o co jde a můžeme se vrátit zpátky k Porschi.Jak sem už uved na úplným začátku,přeskočíme 356 a 550 a a vrhneme se rovnou na

Porsche RSK

Obrázek

...Porsche RSK je všeobecně zažitý název pro vůz,který začal svojí story jako RS Spyder 1400 v roce 1956.Následovalo několik evolucí,které vidíte v následující tabulce...

RS Spyder 1400 1956 4 cyl, 1498cc, 135Bhp@7200, 5 spd
RSK 718 1500 1957 4 cyl, 1498cc, 142Bhp@7500, 5 spd
RSK 718 1600 1958-59 4 cyl, 1588cc, 165Bhp@8000, 5 spd
RS60 1960 4 cyl, 1588cc, 165@8000, 5 spd
RS61 1961 4 cyl, 1588cc, 165Bhp@7000, 5 spd
Spyder 1961 4 cyl, 1966cc, 175Bhp@7000, 5 spd
Spyder 1962-63 8 cyl, 1981cc, 210Bhp@8400, 6 spd

Obrázek

...původně se nejednalo o nic jiného než o zdokonalenou verzi Porsche 550.Auto se prakticky začalo vzdalovat sériové produkci a bylo postupně vyšlechtěno do čistého okruhového speciálu...

...existuje tolik verzí zejména proto,že každá z nich byla koncipována na trochu jiný typ závodění(okruhy,závody do vrchu a vytrvalostní závody)...

...co se týče výčtu úspěchů tohohle modelu,tak tady se budu(stejně jako v příštích příspěvcích)držet dál,protože to vyhrálo skoro všechno,co se vyhrát dalo.Stačí jenom výčet pilotů,kteří s ním závodili-Stirling Moss, Jean Behra, Wolfgang von Trips, Ken Miles, Dan Gurney a i těm,co to neznaj musí bejt jasný,že to bylo vynikající auto,protože piloti formátu Stirlinga Mosse,by do špatnýho auta nevlezli...

...mezi největší úspěchy patří dvojnásobný triumf na Targa Florio v letech 59 & 60,kde s motorem o objemu 1600 porážel Spyder RSK Ferrariho monstra s objemy přes 3000 ccm...

Obrázek

...na úplný závěr mockrát díky za pozitivní ohlasy k tomuhle topicu(který přišly po sz) a ještě větší díky za zdrženlivost při "balastění"... :wink:
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 03 říj 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a fota pro doplnění...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...no a co si dáme teď?

...no teď si dáme už skutečnej okruhovej hardcore... :lol:

...kdyby se mě někdo zeptal,který Porsche bych chtěl ze všech nejvíc,tak mám tři želízka v ohni Porsche 908 Langheck,Porsche 917 Langheck(o těch později) a ...

...a přednost bych dal

Porsche 904 GTS

Obrázek

...tak přesně takhle vypadá první "plastikové" Porsche

...plastikové se mu říká,protože to bylo první Porsche,které mělo nosný rám a na něm posazenou laminátovou skořepinu...to autu pomohlo ke zlepšení jízdních vlastností...díky lehounký skořepině bylo auto hodně lehký(630-660 kg),těžiště se posunulo daleko níž nad silnici,než u předchozích "kovových" modelů.Skořepina měla zároveň perfektní aerodynamiku a auto bylo koncipováno stejně jako 550 a 718 RSK s motorem uprostřed...

Obrázek

...tady malinko odbočim a zaplkam si na téma jízdních vlastností,který už nakous Želvák Bob v topicu o Porsche 550.Porsche 911,který má motor nad zadní nápravou,má samozřejmě jiný jízdní vlastnosti než Porsche 550(a ostatní) s motorem uprostřed.Finta spočívá v tom,že 911 nemusí jít tolik na brzdy v nájezdu do zatáčky,protože pokud se nedaří udržet směr při průjezdu zatáčkou,tak jí prostě pošlete plynem do kontrolovanýho driftu a tímhle driftem jí protáhnete zatáčkou(ten drift je u 911 prakticky samozřejmej,i když to vypadá,že se jedná o čistej průjezd).No a s autem s motorem uprostřed se dá maximálně využít potenciál perfektního rozložení váhy tak,že do zatáčky brzdíte jako o život a jakmile se vám daří nasměrovat auto na hrot zatáčky(kudy vede ideální stopa),tak ho vopálíte plnym plynem a auto jako po kolejích letí bez zbytečnejch driftů ven ze zatáčky...a na okruhu platí jedno pravidlo-čím pomalejší je nájezd,tim rychlejší je výjezd ze zatáčky,takže motor uprostřed je jednoznačně nejlepší koncepce...zkus to Bobe je to zaručený... :lol:

Obrázek

...kde sme to skončili?...jo plastikové Porsche...

...Porsche 904 se vyrábělo v následujících modifikacích:

904 GTS 1964-65 4 cyl, 1966cc, 180Bhp@7000, 5 spd
904 GTS/8 1964-65 8 cyl, 1981cc, 230@9000, 5 spd
904 GTS/6 1965 6 cyl, 1991cc, 210Bhp@8000, 5 spd

Obrázek

...nebylo to až tak brutálně rychlý vozítko(260 km/h),jako budou jeho následovníci,ale taková byla doba.Byla to zlatá éra,kde záleželo předevšim na pilotovi a pro závody jako byla Targa Florio,1000 km Nürburgring(severní smyčka) atd.to bylo auto jako stvořený.Podařilo se totiž perfektně sladit rychlost s jízdníma vlastnostma a na klasických okruzích bylo strašně těžký tuhle legendu porazit...

Obrázek

...mezi největší úspěchy Porsche 904 GTS patří vítězství na Targa Florio v roce 1964...a vítězství v 12h v Sebringu...

...a Targa Florio 1964 live:

Obrázek

...a je to ještě pořád celkem "normální" auto,se kterym se dá jet po silnici...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 03 říj 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

180psů ze čtyřválce 1966ccm :shock: zřejmě slušnej oddíl :lol:

Ukázka z dobového prospektu:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Tohle auto je fakt klasika, vypadá skvostně na silnici i na okruhu.
Povšimněte si těch plechových ráfků, nepřipomínají vám něco?:wink:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 18 říj 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...dlužno říct,že autorem 180 HP čtyřválce byl Ernst Fuhrmann a je to evoluce čtyřvačkového motoru Carrera,který byl použit postupně u okruhový verze Porsche 550,speciálu Porsche 356 Carrera,Porsche 718 RSK,až vykrystalizoval do výše zmíněné dvoulitrové verze pro Porsche 904 GTS...

Obrázek

...a na závodní okruhovej speciál velice útulná pracovna... :wink:

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a tady je stručnej výčet vítězství 904 GTS:

Targa Florio 1964 & 1965(celkové vítězství)
12 Hours Sebring(vítězství ve třídě)
1000 km Nürburgring(vítězství ve třídě)
Daytona Continental
24 Hours LeMans(vítězství ve třídě)
12 Hours Rheims(Remeš - Francie)
500 km Spa Francorchamps(vítězství ve třídě)
500 km Watkins Glen
SCCA(US)Championship(celkové vítězství v šampionátu cestovních vozů SCCA-USA pro značku Porsche)

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

...no a závěrem kombinace vítěznýho průjezdu cílovou rovinkou okruhu LaSarthe při závodě 24h LeMans 1965 a produkčního kusu Porsche 904 GTS,určenýho k homologaci pro okruhy...

Obrázek

Obrázek

...a jako perličku na závěr vám prozradim,že současná cena toho produkčního kusu je cca.500.000,-USD... :lol:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a teď nám nastává období,kdy se do vedení závodního oddělení Porsche ve Weissachu dostal všem dobře známý Ferdinand Piëch.Jeho oddělení vyprodukovalo během následujících čtyř let neuvěřitelné kvantum neuvěřitelně kvalitních a neuvěřitelně rychlých GT,z nichž skoro každé existovalo v několika modifikací podle určení na závody...a popularita závodů GT v téhle době(říkalo se jí Mistrovství světa značek)byla větší než popularita F-1

...a začnem prvním superskvostem

Porsche 906

Obrázek

Joseph "Jo" Siffert na Nürburgringu 1966

...Porsche 906 bylo opět zdokonalením staršího modelu(Porsche 904),těžiště bylo opět posunuto níž,bylo přepracováno zavěšení kol a už z obrázků je zřejmé,že byla přepracována i celková aerodynamika vozu...

...existovaly dvě verze motorů pro 906:

906 (Carrera 6) 1966 6 cyl, 1991cc, 210Bhp@8000, 5 spd
906 2-2 1966 8 cyl, 2195cc, 260Bhp@8600 5 spd

Obrázek

...tohle bylo první z řady "neporazitelných" aut a tovární stáj si mohla dovolit obsazovat do závodů skutečně ty nejlepší z nejlepších,protože se na možnost řídit tenhle skvělej stroj stály fronty...

Obrázek

...bylo to velmi všestranné auto,o kterém piloti tvrdili,že se chová úplně jinak než auta konkurence...

Obrázek

...kupříkladu Hans Joachim Stuck junior prohlásil o GT autech značky Porsche následující:

"Když sem si poprvé sedl do Porsche,tak hned na první delší rovince sem pochopil,proč Porsche vyhrává tolik závodů.Když sem jel s konkurenčními vozy,tak sem to auto neustále musel řídit.U Porsche jste mohli v klidu pustit volant a to auto jelo i při rychlostech přes 300 km/h bez problému rovně..."

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to byly mazaný kárky, blaží mě že mám v autě relátko z Porsche 904 GTS :-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...relátko vyměnit,do lahve zapečetit,v obýváku vystavit... :lol:

...a další kusy

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Obrázek
a podíváme se 906ce pod sukýnku:
Obrázek
Obrázek
a jedna pro Pětišrouba:
Obrázek
PS: do mého příspěvku o 904 kus výš jsem přidal ukázky z dobového prospektu

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a na Pětišroubovo "osobních" kolech vidíme matice místo šroubů...čím to?...to se nikdo nedoví,ty můj kvítku medový...mno to proto,aby bylo možný zaměňovat bleskurychle různý typy ráfků,aniž by bylo nutný někde hledat šrouby s různou dýlkou... :P

...a teď zakončíme příspěvky o vynikající 906 ochutnávkou dobových materiálů...

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

...a tahle fotka nádherně zachytila atmosféru závodu Targa Florio...

Obrázek

...vítězné Porsche 906 posádky Mairesse/Müller,Targa Florio 1966...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Malinko možná předběhnu dobu, ale hlodá mi v hlavě otázka:

Jak je možné, že Porsche mohli pojmenovat svoje auta 904, 906, 908, když o něco později narazili při představení P911 na odpor Peugeotu???
911 se původně měla jmenovat 901 (dokonce již byly vytištěny propagační materiály), jenže Peugeot má patentově chráněn styl názvů modelů trojciferným označením s nulou uprostřed......jak to, že 904-8 prošlo? Francouzi si zaregistrovali tento "patent" později? Nebo to u závodních aut neřešili?? Jenže 904 byla vyrobena v malé sérii (nutné pro homologaci) s kompletní výbavou pro běžný silniční provoz...

Tak kdo to ví?

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...jednalo se o to,že se vlastně jedná o deriváty silničních verzí...po model 904 auto vychází z 356 a modely 906 a novější vychází z 911...jsou to vlastně okruhový speciály,který jsou podtypem sériových vozů...

...ta homologace,jak si správně poznamenal spočívá v tom,že výrobce,aby ho pustili na okruh,musí vyrobit a prodat 25 totožnejch kusů pro "běžnej" provoz nebo uvést jasnou příslušnost se sériovým kusem.Teprve potom smí auto postavit na okruh...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

..takže se žabožrouti s tím názvem začali vzrušovat až v momentě, kdy se jednalo o běžný seriový vůz určený prvotně k silničnímu provozu...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...naprosto přesně... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

yahoďák píše:180psů ze čtyřválce 1966ccm :shock: zřejmě slušnej oddíl :lol:
má jen o 0,2 stupně horší výkonový koeficient než ten prvně zmiňovaný osmiválec - mimochodem všechny zde zmíněné motory mají tento koeficient ve velmi úzkém rozpětí. Rád bych zdůraznil že by si to měli přečíst tuzemští úpravci broučích motorů a zvážit "objektivitu" svých hlášek typu "mám v tom minimálně 150 koní, to mi udělá jen ta vačka"
Naposledy upravil(a) Žanek dne 23 říj 2006, celkem upraveno 2 x.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To su hlasky tych,ktori o tom nemaju ani paru...

Odpovědět