Porsche 550 Spyder

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Porsche 550 Spyder

Příspěvek od Petr914 »

...vzhledem k tomu,že se do toho nikomu nějak extra nechtělo,tak sem se rozhod,že se do toho pustim osobně a tudíž nám vzniká topic o první,čistokrevný,skutečný okruhový specialitě firmy Porsche...

...je fakt,že Porsche "slavil" úspěchy už s 356-kou,ale ta ještě pořád nebyla dostatečně "vychytaná",neměla ideální jízdní vlastnosti a byla "těžká".Proto se vedení firmy rozhodlo postavit speciál,kterej se nejmenuje jinak než...

Porsche 550 Spyder

Ačkoli jméno Porsche bylo spojené s vrcholnou technikou motorových vozidel hned po přelomu 19.a 20.století, první automobil nesoucí jméno Porsche nebyl vyroben dříve než po 2. světové válce. První automobil značky Porsche se jmenoval 356 a měl ho na svědomí Ferry Porsche (syn Ferdinanda Porsche). Vůz byl postaven v rakouském Gmündu převážně z dostupných komponentů Volkswagenu.

První 356 z roku 1948 měly velmi tuhý prostorový rám a před zadní nápravou byl umístěn malý vzduchem chlazený motor. Tyto vlastnosti se samozřejmě osvědčily a proto se používaly i v dalších autech včetně 550ky. Veřejnost byla ohromena vlastnostmi vozu. Zvítězil ve své třídě v závodě v Innsbrucku pořádaném 11. července 1948, což bylo 5 týdnů po postavení prvního prototypu. Vůz samozřejmě řídil Ferry se svým synovcem Herbertem Kaesem.

Prodej 356 byl velice úspěšný. V roce 1949 po výrobě padesáti 356 v Gmündu, se Porsche přesunulo do Německého Stuttgartu. Zde 356 podstoupilo další nezbytné úpravy jako byla výměna hliníkové karoserie za ocelovou. Porsche se začalo domlouvat s evropskými a americkými distributory. Dohodli se tak s Maxem Hoffmanem který se staral o import aut do Ameriky. Dnes je vývoz do Ameriky pro Porsche velice důležitý. Značka Porsche je v Americe dodnes populární.

Ačkoli se 356 stala prodejně velice úspěšná, inženýři z Porsche si velice dobře uvědomovali množství nedostatků kterými vůz při závodech trpěl. Ocelová karoserie, která se prokázala pro sériovou výrobu jako ideální, byla naprosto nepoužitelná v závodech. Proto designéři museli navrhnout nové auto pro závody.

Práce na novém zavodním automobilu začaly v roce 1952 a na jaře roku 1953 byl již nový typ 550 připraven závodit. Vůz měl žebřinový rám ze šesti svařených příček a karoserii zhotovenou z hliníku. Protilehlý 4-válcový motor měl objem 1500 ccm a rozložení hmotnosti vozu s řidičem na palubě bylo 50/50.

Výkon auta byl 70 koní a s motorem 1500 S strašil Jaguáry nebo Ferrari. Typ 550-01 vyhrál svůj první závod na Nürburgringu. Spolu s typem 550-02 získal první dvě místa ve své třídě ve 24 hodinových závodech LeMans. Oba dva vozy triumfovaly na dnes již legendárním mexickém závodě Carrera Panamericana.

Porsche svou 550ku slavnostně odhalilo v říjnu 1953 na Pařížském autosalónu. Do prodeje se dostal 550 Spyder až v roce 1954. Jméno Spyder vymyslel americký dovozce aut Johnny von Neuman.

Po prvních úspěších Porsche chtělo aby 550 dostala ještě lepší motor, proto vedení tímto úkolem pověřilo Ernsta Fuhrmanna. Výsledkem byl typ 547, který měl výkon 110 koní při 7800 ot./min. Poté byl ještě motor vylepšen na 135 koní při 7200 ot./min.

V roce 1956 se 550 dočkala dalšího vylepšení. Váha automobilu byla redukována na 1170 liber (530 kg) a auto tak dostalo nový název 550A. Své kvality auto potvrdilo tím, že s ním Umberto Maglioli v témže roce vyhrál závod Targa Florio s náskokem 15 minut na soupeře. Rok 1958 znamenal pro typ 550 stažení ze závodních kruhů a zastavení výroby.


...materiál byl převzat ze stránek www.butzi.cz a jeho autorem je G.A.S

...to by na úvod stačilo a teď nějaký fota...

Porsche 550 Spyder

Obrázek

La Sarthe - 24 Hours Le Mans

Obrázek

...a vítěz Carrera Panamericana - Fletcher - Aviation Porsche 550 Spyder

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 14 zář 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 136
Registrován: 25 dub 2006
Bydliště:

*

Příspěvek od Míra »

=D> paci paci tleskám , dobrá práce !

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Výborně a ještě bych podotknul, že hlavním návrhářem byl duchovní otec nesmrtelných tvarů brouka a 356 pan Erwin Komenda.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Příspěvek od pulenejksicht »

jo to je kára z katergorie nejvýšší :wink:

ObrázekObrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Je ako bájny jednorožec.
Málo kto ho videl a nikto z nás ho nešoféroval...alebo sa mýlim ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:lol: ... jediná příležitost řídit toto auto je v NFS 5 - ale jízdní vlastnosti jsou dost děsný. Pro mě je to na ježdění nejhorší kára v téhle hře. Ale, kdyby mi ji někdo chtěl vnutit v reálu - rozhodně bych nepohrdl.
Obrázek

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Příspěvek od pulenejksicht »

tak jsem sehnal Gute Fahrt z 09/56 a ejhle :wink:

Obrázek

ta dobová reklama je žrádlo ...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...tak to je skutečně žrádlo...je na tom vidět,že je to fakt moooc dávno... :wink:

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

Trosku foto
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 67
Registrován: 03 bře 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rado »

Tak předminulý víkend jsem byl povozen kolegou ve skoro tomdle (replika Chamonix na papírech z 356ky). Byla to 550A s bobkem za hlavou, čelní sklo přes celý, luftboxer 2.1 nebo 2.2 se 140konikama a 600kil váha. A byl to kurva mazec. Sice bylo tak 5 Celsiu, kolega prostovlasý, já ne. Galerie se mnou nekomunikuje, takže bez fotek :(

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Mrknu na to jestli sis aktivoval správně účet pak už nebude výmluva:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Rado
Příspěvky: 67
Registrován: 03 bře 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rado »

Cosi jsem vyvedl, kolonku "upload obrázku" jsem hledal snad 20 min :D


Obrázek
UFO
Obrázek
STIG

Obrázek
Křídla

Obrázek
Trojka- ta byla příčinou zpomalení provozu a jedné téměř dopravní nehody, kdy řidič koukal po všch čertech a ne před sebe.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

slint [smilie=driving.gif]
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...super záležitost Rado...ani se nedivim,že ste způsobili poprask na silnici,páč tohle se jen tak nevidí... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Ferdinand
Příspěvky: 227
Registrován: 13 led 2006

Jestlipak víte, že několik vozů Porsche 550 řídil Čech?

Příspěvek od Ferdinand »

Český závodník s Porsche 550. Byl jím Jaroslav Juhan, který emigroval v roce 1948 před dobrem socialismu do kapitalistického Německa. Zde se ve Stuttgartu seznámil s Ferdinandem a Ferrym Porsche. V roce 1950 se přestěhoval do Guatemaly kde zřídil první zastoupení Porsche pro Latinskou Ameriku. Ve svém vlastním závodním teamu se zúčastnil několika slavných závodů PanAmericana napříč latinským kontinentem. V roce 1956 jel v továrním teamu Porsche i ono Le Mans a skončil absolutně na 6. místě. Na svém Porsche 550 Spyder (výr.č. 550-0047) měl startovní číslo 62.
Jaroslav Juhan dnes žije v Ženevě a je čestným členem Porsche Classic Clubu ČR (v roce 2007 oslaví 85 let). Mimochodem, byl nevlastním otcem herce Jiřího Kodeta.
Obrázek
Fotografie ze závodu LeMans 1956. Za volantem Jaroslav Juhan.
Obrázek
Dobová fotka ze závodu Carerra Panamerikana 1954. S číslem 56 J.Juhan.
Obrázek
Porsche 550 RS Spyder se kterým Jaroslav Juhan absolvoval závod Carrera Panamerikana v roce 1954 (start.č. 56). Bohužel, vozidlo po renovaci obdrželo pro větší atraktivitu zbarvení z vozu č. 55, které ale řídil Hans Herrmann a Huschke von Hanstein.
Něco málo na toto téma je i na: http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=526

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Příspěvek od REDH0T »

Axi, Same, vánoce se blíží a spousta kontejnerů pluje do Evropy prázdných... Jdete do toho se mnou ?

6.000 usd - mechanická verze
7.500 usd - motorovka
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To snad nemyslis vazne...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

slapaci porsche.... a kurva :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

jak znám Aďouse, tak by to s tim prskoletem nakouřil do prvního sloupu a šel by od toho s tim, že tříkolka na loukotích po dědovi je větší prča, páč se dá hodit i na dvě kola...

Odpovědět