Porsche 550 Spyder
Porsche 550 Spyder
...vzhledem k tomu,že se do toho nikomu nějak extra nechtělo,tak sem se rozhod,že se do toho pustim osobně a tudíž nám vzniká topic o první,čistokrevný,skutečný okruhový specialitě firmy Porsche...
...je fakt,že Porsche "slavil" úspěchy už s 356-kou,ale ta ještě pořád nebyla dostatečně "vychytaná",neměla ideální jízdní vlastnosti a byla "těžká".Proto se vedení firmy rozhodlo postavit speciál,kterej se nejmenuje jinak než...
Porsche 550 Spyder
Ačkoli jméno Porsche bylo spojené s vrcholnou technikou motorových vozidel hned po přelomu 19.a 20.století, první automobil nesoucí jméno Porsche nebyl vyroben dříve než po 2. světové válce. První automobil značky Porsche se jmenoval 356 a měl ho na svědomí Ferry Porsche (syn Ferdinanda Porsche). Vůz byl postaven v rakouském Gmündu převážně z dostupných komponentů Volkswagenu.
První 356 z roku 1948 měly velmi tuhý prostorový rám a před zadní nápravou byl umístěn malý vzduchem chlazený motor. Tyto vlastnosti se samozřejmě osvědčily a proto se používaly i v dalších autech včetně 550ky. Veřejnost byla ohromena vlastnostmi vozu. Zvítězil ve své třídě v závodě v Innsbrucku pořádaném 11. července 1948, což bylo 5 týdnů po postavení prvního prototypu. Vůz samozřejmě řídil Ferry se svým synovcem Herbertem Kaesem.
Prodej 356 byl velice úspěšný. V roce 1949 po výrobě padesáti 356 v Gmündu, se Porsche přesunulo do Německého Stuttgartu. Zde 356 podstoupilo další nezbytné úpravy jako byla výměna hliníkové karoserie za ocelovou. Porsche se začalo domlouvat s evropskými a americkými distributory. Dohodli se tak s Maxem Hoffmanem který se staral o import aut do Ameriky. Dnes je vývoz do Ameriky pro Porsche velice důležitý. Značka Porsche je v Americe dodnes populární.
Ačkoli se 356 stala prodejně velice úspěšná, inženýři z Porsche si velice dobře uvědomovali množství nedostatků kterými vůz při závodech trpěl. Ocelová karoserie, která se prokázala pro sériovou výrobu jako ideální, byla naprosto nepoužitelná v závodech. Proto designéři museli navrhnout nové auto pro závody.
Práce na novém zavodním automobilu začaly v roce 1952 a na jaře roku 1953 byl již nový typ 550 připraven závodit. Vůz měl žebřinový rám ze šesti svařených příček a karoserii zhotovenou z hliníku. Protilehlý 4-válcový motor měl objem 1500 ccm a rozložení hmotnosti vozu s řidičem na palubě bylo 50/50.
Výkon auta byl 70 koní a s motorem 1500 S strašil Jaguáry nebo Ferrari. Typ 550-01 vyhrál svůj první závod na Nürburgringu. Spolu s typem 550-02 získal první dvě místa ve své třídě ve 24 hodinových závodech LeMans. Oba dva vozy triumfovaly na dnes již legendárním mexickém závodě Carrera Panamericana.
Porsche svou 550ku slavnostně odhalilo v říjnu 1953 na Pařížském autosalónu. Do prodeje se dostal 550 Spyder až v roce 1954. Jméno Spyder vymyslel americký dovozce aut Johnny von Neuman.
Po prvních úspěších Porsche chtělo aby 550 dostala ještě lepší motor, proto vedení tímto úkolem pověřilo Ernsta Fuhrmanna. Výsledkem byl typ 547, který měl výkon 110 koní při 7800 ot./min. Poté byl ještě motor vylepšen na 135 koní při 7200 ot./min.
V roce 1956 se 550 dočkala dalšího vylepšení. Váha automobilu byla redukována na 1170 liber (530 kg) a auto tak dostalo nový název 550A. Své kvality auto potvrdilo tím, že s ním Umberto Maglioli v témže roce vyhrál závod Targa Florio s náskokem 15 minut na soupeře. Rok 1958 znamenal pro typ 550 stažení ze závodních kruhů a zastavení výroby.
...materiál byl převzat ze stránek www.butzi.cz a jeho autorem je G.A.S
...to by na úvod stačilo a teď nějaký fota...
Porsche 550 Spyder
La Sarthe - 24 Hours Le Mans
...a vítěz Carrera Panamericana - Fletcher - Aviation Porsche 550 Spyder
...je fakt,že Porsche "slavil" úspěchy už s 356-kou,ale ta ještě pořád nebyla dostatečně "vychytaná",neměla ideální jízdní vlastnosti a byla "těžká".Proto se vedení firmy rozhodlo postavit speciál,kterej se nejmenuje jinak než...
Porsche 550 Spyder
Ačkoli jméno Porsche bylo spojené s vrcholnou technikou motorových vozidel hned po přelomu 19.a 20.století, první automobil nesoucí jméno Porsche nebyl vyroben dříve než po 2. světové válce. První automobil značky Porsche se jmenoval 356 a měl ho na svědomí Ferry Porsche (syn Ferdinanda Porsche). Vůz byl postaven v rakouském Gmündu převážně z dostupných komponentů Volkswagenu.
První 356 z roku 1948 měly velmi tuhý prostorový rám a před zadní nápravou byl umístěn malý vzduchem chlazený motor. Tyto vlastnosti se samozřejmě osvědčily a proto se používaly i v dalších autech včetně 550ky. Veřejnost byla ohromena vlastnostmi vozu. Zvítězil ve své třídě v závodě v Innsbrucku pořádaném 11. července 1948, což bylo 5 týdnů po postavení prvního prototypu. Vůz samozřejmě řídil Ferry se svým synovcem Herbertem Kaesem.
Prodej 356 byl velice úspěšný. V roce 1949 po výrobě padesáti 356 v Gmündu, se Porsche přesunulo do Německého Stuttgartu. Zde 356 podstoupilo další nezbytné úpravy jako byla výměna hliníkové karoserie za ocelovou. Porsche se začalo domlouvat s evropskými a americkými distributory. Dohodli se tak s Maxem Hoffmanem který se staral o import aut do Ameriky. Dnes je vývoz do Ameriky pro Porsche velice důležitý. Značka Porsche je v Americe dodnes populární.
Ačkoli se 356 stala prodejně velice úspěšná, inženýři z Porsche si velice dobře uvědomovali množství nedostatků kterými vůz při závodech trpěl. Ocelová karoserie, která se prokázala pro sériovou výrobu jako ideální, byla naprosto nepoužitelná v závodech. Proto designéři museli navrhnout nové auto pro závody.
Práce na novém zavodním automobilu začaly v roce 1952 a na jaře roku 1953 byl již nový typ 550 připraven závodit. Vůz měl žebřinový rám ze šesti svařených příček a karoserii zhotovenou z hliníku. Protilehlý 4-válcový motor měl objem 1500 ccm a rozložení hmotnosti vozu s řidičem na palubě bylo 50/50.
Výkon auta byl 70 koní a s motorem 1500 S strašil Jaguáry nebo Ferrari. Typ 550-01 vyhrál svůj první závod na Nürburgringu. Spolu s typem 550-02 získal první dvě místa ve své třídě ve 24 hodinových závodech LeMans. Oba dva vozy triumfovaly na dnes již legendárním mexickém závodě Carrera Panamericana.
Porsche svou 550ku slavnostně odhalilo v říjnu 1953 na Pařížském autosalónu. Do prodeje se dostal 550 Spyder až v roce 1954. Jméno Spyder vymyslel americký dovozce aut Johnny von Neuman.
Po prvních úspěších Porsche chtělo aby 550 dostala ještě lepší motor, proto vedení tímto úkolem pověřilo Ernsta Fuhrmanna. Výsledkem byl typ 547, který měl výkon 110 koní při 7800 ot./min. Poté byl ještě motor vylepšen na 135 koní při 7200 ot./min.
V roce 1956 se 550 dočkala dalšího vylepšení. Váha automobilu byla redukována na 1170 liber (530 kg) a auto tak dostalo nový název 550A. Své kvality auto potvrdilo tím, že s ním Umberto Maglioli v témže roce vyhrál závod Targa Florio s náskokem 15 minut na soupeře. Rok 1958 znamenal pro typ 550 stažení ze závodních kruhů a zastavení výroby.
...materiál byl převzat ze stránek www.butzi.cz a jeho autorem je G.A.S
...to by na úvod stačilo a teď nějaký fota...
Porsche 550 Spyder
La Sarthe - 24 Hours Le Mans
...a vítěz Carrera Panamericana - Fletcher - Aviation Porsche 550 Spyder
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 14 zář 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Je ako bájny jednorožec.
Málo kto ho videl a nikto z nás ho nešoféroval...alebo sa mýlim ?
Málo kto ho videl a nikto z nás ho nešoféroval...alebo sa mýlim ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... jediná příležitost řídit toto auto je v NFS 5 - ale jízdní vlastnosti jsou dost děsný. Pro mě je to na ježdění nejhorší kára v téhle hře. Ale, kdyby mi ji někdo chtěl vnutit v reálu - rozhodně bych nepohrdl.
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
trosku video http://www.youtube.com/watch?v=w-aqKgj-7EI
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Tak předminulý víkend jsem byl povozen kolegou ve skoro tomdle (replika Chamonix na papírech z 356ky). Byla to 550A s bobkem za hlavou, čelní sklo přes celý, luftboxer 2.1 nebo 2.2 se 140konikama a 600kil váha. A byl to kurva mazec. Sice bylo tak 5 Celsiu, kolega prostovlasý, já ne. Galerie se mnou nekomunikuje, takže bez fotek
Jestlipak víte, že několik vozů Porsche 550 řídil Čech?
Český závodník s Porsche 550. Byl jím Jaroslav Juhan, který emigroval v roce 1948 před dobrem socialismu do kapitalistického Německa. Zde se ve Stuttgartu seznámil s Ferdinandem a Ferrym Porsche. V roce 1950 se přestěhoval do Guatemaly kde zřídil první zastoupení Porsche pro Latinskou Ameriku. Ve svém vlastním závodním teamu se zúčastnil několika slavných závodů PanAmericana napříč latinským kontinentem. V roce 1956 jel v továrním teamu Porsche i ono Le Mans a skončil absolutně na 6. místě. Na svém Porsche 550 Spyder (výr.č. 550-0047) měl startovní číslo 62.
Jaroslav Juhan dnes žije v Ženevě a je čestným členem Porsche Classic Clubu ČR (v roce 2007 oslaví 85 let). Mimochodem, byl nevlastním otcem herce Jiřího Kodeta.
Fotografie ze závodu LeMans 1956. Za volantem Jaroslav Juhan.
Dobová fotka ze závodu Carerra Panamerikana 1954. S číslem 56 J.Juhan.
Porsche 550 RS Spyder se kterým Jaroslav Juhan absolvoval závod Carrera Panamerikana v roce 1954 (start.č. 56). Bohužel, vozidlo po renovaci obdrželo pro větší atraktivitu zbarvení z vozu č. 55, které ale řídil Hans Herrmann a Huschke von Hanstein.
Něco málo na toto téma je i na: http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=526
Jaroslav Juhan dnes žije v Ženevě a je čestným členem Porsche Classic Clubu ČR (v roce 2007 oslaví 85 let). Mimochodem, byl nevlastním otcem herce Jiřího Kodeta.
Fotografie ze závodu LeMans 1956. Za volantem Jaroslav Juhan.
Dobová fotka ze závodu Carerra Panamerikana 1954. S číslem 56 J.Juhan.
Porsche 550 RS Spyder se kterým Jaroslav Juhan absolvoval závod Carrera Panamerikana v roce 1954 (start.č. 56). Bohužel, vozidlo po renovaci obdrželo pro větší atraktivitu zbarvení z vozu č. 55, které ale řídil Hans Herrmann a Huschke von Hanstein.
Něco málo na toto téma je i na: http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=526