Design italských mistrů - Ghia Giugiaro a iné dobroty

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Design italských mistrů - Ghia Giugiaro a iné dobroty

Příspěvek od Krystof »

"Stříbřitý prototyp z roku 1965 je zajímavý hned z několika důvodů. Vznikl z iniciativy italského studia Ghia jako možný nástupce sportovně střižených vozů Karmann-Ghia na podvozku modelu Volkswagenu Brouk, do výroby se však nedostal. Jeho atraktivní tvary navrhl tehdy sedmadvacetiletý Giorgetto Giugiaro, který k firmě Ghia přešel na podzim 1965 ze svého předchozího působiště u Bertoneho. Vůz označovaný jako kabriolet je vlastně polokabriolet - má totiž pevné rámy klenutých bočních oken a skládací plátěnou střechu. Vyznačuje se decentními liniemi, přední ukazatele směru a obrysová světla jsou ve společných krytech s hlavními světlomety, dveře nemají tradiční kliky, jen tlačítka. Vzadu jsou vodorovně umístěna sdružená světla a pod nimi stejně orientované větrací mřížky, plochou kapotu motoru nenarušují žádné tvory. Boky karoserie jsou asymetrické. Na levé straně jsou za dveřmi dva vodorovné větrací otvory, na pravé je na stejném místě osm svislých štěrbin za sebou. A ještě půvabný detail - zatímco napravo je znáček karosárny Ghia umístěn na předním blatníku, na levém boku jej najdeme až za dveřmi, ve výši již zmíněných vodorovných štěrbin, přes něž je jemnou lištou spojen s filigránským nápisem Karmann. Uvnitř má Giugiarův prototyp tříramenný sportovní volant, přístrojové desce dominují dva velké kruhové přístroje, otáčkoměr a rychloměr."
Obrázek

Zdroj VW Magazín.
Ak to tu už bolo, tak pardón. Nanašiel som to. Pod týmto názvom som nenašiel ani viac infomrácií, takže predpokladám, že názov prototypu bude iný.
Naposledy upravil(a) Krystof dne 03 srp 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Dobrá práce, zas nějaká novinka, velice zajímavé. Myslím že to tu ještě nebylo...

...jen co se týče mého názoru na to auto... ...já nějak nemusim když se v autech motaj makaróni...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

V publikaci od pana Tučka o něm zmínka byla. Byl tam dokonce vyfocen, ale jen zezadu.

Obrázek
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Lugen píše:Dobrá práce, zas nějaká novinka, velice zajímavé. Myslím že to tu ještě nebylo...

...jen co se týče mého názoru na to auto... ...já nějak nemusim když se v autech motaj makaróni...
...to se ale loupežníku připravuješ tak o sedmdesát procent produkce aut.Italové dělaj pro Aston Martin(Pininfarina,Bertone,Zagato),byli strůjcem spousty designů pro VW-např.VW Golf I byl Italdesign,BMW 3.0 CSL,Škoda,atd.
Je fakt,je designy od Giugiaro sou asi nejvíc sci-fi.To rozhodně ale neubírá nic na tom,že italský designy sou podle mě a spousty jiných to nejlepší,co kdy vzniklo... :wink:

Důležitý je ještě říct,že víc automobilově zapálenej národ neexistuje.

Samozřejmě se tim nesnažim říct,že máš nějaký zcestný názory.Je to tvůj pohled na věc a respektuju ho...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Maju prsty vo vsetkom peknom a rychlom...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

například fiat barchetta
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Niekedy aj v skaredom...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Pětišroub píše:například fiat barchetta
:lol:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...já,a pokud sem to dobře pochopil i John sme to mysleli takhle:


Lamborghini P400 Miura SV (150 Made March 1971-Oct 1973)


Obrázek

Obrázek

Obrázek

TECHNICAL SPECIFICATIONS

Lamborghini P 400 SV Miura

ENGINE
Type 60° V12
Transversely Mounted
Mid-Engined \:D/
DOHC per bank
Valves 2 per cylinder
Bore/Stroke 82mm x 62mm
Capacity 3,929cc
Max power 385bhp @ 7,850rpm
Compression 10.7:1
Carburation 4 Weber 3 Throat, 40 IDL 3 L
4 Webers 40 IDA 30


TRANSMISSION
Gearbox 5-speed + reverse
All-Syncromesh
Clutch Single dry plate
hydraulically operated

Differential ZF-type limited slip in unit with
engine/transmission


STRUCTURE

Chassis Welded Box Section
Body Aluminum
Builder Bertone

Suspension Independent, coil springs
and telescopic shock absorbers
Axle Ratio 11/45
Brakes Girling ventilated discs
Wheels Campagnolo Cast Magnesium
Tires FR 70 VR 15
Pirelli Cinturato

MEASUREMENTS
Overall Length 4390 mm / 171.2 in

Overall Width 1780 mm / 69.4 in

Overall Height 1100 mm / 42.9 in

Wheelbase 2505 mm / 97.7 in

Front Track 1410 mm / 55 in

Rear Track 1540 mm / 60 in

Weight 1245 kg / 2739 lb

Fuel Tank 80 L / 21 gal


PERFORMANCE

Top speed 290 km/h / 179.8 mph


...Kryštofe promiň mi tenhle offtopic,ale nějak sem si nemoh pomoct.Chtěl sem přidat nějaký foto tý káry kterou si začal,ale nějak nemůžu nic najít.Pokud by tě to nějak vytáčelo,nech to smáznout... :wink:
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 22 čer 2006, celkem upraveno 4 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

zlaty casy italskyho automobilovyho designu...dneska uz jen vzpominat. :oops:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

ešte doplním tech.list Miuri : predné svetlá fiat 850.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...italian job... :lol:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Chlapi..., tak som sa tešil, že ste našli niečo nové o tomto autíčku na podvozku z chrobáka a vy takto...
[smilie=offtopic.gif]

...ale mazať to netreba :wink:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...tohle máš za to,že si ustál tu Miuru.Hledal sem asi hodinu,ale je to jako hledat jehlu v kupce sena... :wink:

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Na dobrú radu Petra914 zmenený názov topicu tak, aby sa tu toho zmestilo viac.
Zachovať však aspoň čiastočnú príslušnosť ku vwzduchom chladeným by bolo celkom fajn... 8)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Naposledy upravil(a) yahoďák dne 03 srp 2006, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...tákže začnem něčim...čim bych asi moh zrovna já začít?Moh bys začít něčim,v čem jede Porsche 914 vole...

Volkswagen-Porsche Tapiro, Itálie 1970


Dvoudveřové dvoumístné kupé, motor uprostřed před zadní nápravou a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý šestiválec (boxer) Porsche Bonomelli Tuning s rozvodem OHC, objem 2400 cm³, výkon 162 kW (220 koní) při 7200 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, rozchod 1380/1460 mm, vnější rozměry 4060x1760x1110 mm, hmotnost 950 kg, maximální rychlost 246 km/h.

Experimentální prototyp s křídlovými dveřmi, karosérie Ital Design, mechanika VW−Porsche 914, motor upravila italská firma Bonomelli (objem byl zvýšen ze dvoulitru na 2,4 litru).

Obrázek

Materiál použit z webu auta5p.car.cz
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to vypadá jek Ferrat
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...jo to je pravda čéče.No von pan Teodor Pištěk dělal na Feratu někdy kolem let 1978-1979 a celý sedmdesátý léta se dost nesly ve stylu těhle klínovitejch designů,tákže se zřejmě nechal podobnejma studiema dost inspirovat...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Obrázek

Odpovědět