Karoserie Sodomka Vysoké Mýto - perla Offtopiců na Flat4
Škoda 440 Karosa, Československo 1956
Dvoudveřový 2+2 místný roadster, snímatelná střecha hardtop, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 1089 cm³, vrtání 68 mm a zdvih 75 mm, komprese 7,0, karburátor Jikov, výkon 29 kW (40 koní) při 4200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, rozchod 1210/1250 mm, vnější rozměry 4070x1600x1320 mm, hmotnost 825 kg, maximální rychlost 120 km/h.
V roce 1956 postavili v Karose Vysoké Mýto (dříve karosárna Sodomka) prototyp sportovního vozu na podvozku Škoda 440 (Spartak). Polotovar laminátové karosérie dodal podnik Kovona Karviná, konečná úprava a montáž se uskutečnila v Karose. Vůz neměl textilní střechu, byl však vybaven snímací plastovou průhlednou střechou, připomínající kabinu letadla. Byl postaven jediný exemplář a byl to poslední osobní vůz postavený bývalou karosárnou Sodomka.
K tomuhle jenom dodávám,že podobný zadní vokno zaved šéfdesignér Chevroletu Bill Mitchell na model Corvette Stingray(63-67) v roce 1963 a dodnes je to nejcennější Chevrolet Corvette a designy Billa Mitchella sou v americe považovaný za největší highlight...
Dvoudveřový 2+2 místný roadster, snímatelná střecha hardtop, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 1089 cm³, vrtání 68 mm a zdvih 75 mm, komprese 7,0, karburátor Jikov, výkon 29 kW (40 koní) při 4200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, rozchod 1210/1250 mm, vnější rozměry 4070x1600x1320 mm, hmotnost 825 kg, maximální rychlost 120 km/h.
V roce 1956 postavili v Karose Vysoké Mýto (dříve karosárna Sodomka) prototyp sportovního vozu na podvozku Škoda 440 (Spartak). Polotovar laminátové karosérie dodal podnik Kovona Karviná, konečná úprava a montáž se uskutečnila v Karose. Vůz neměl textilní střechu, byl však vybaven snímací plastovou průhlednou střechou, připomínající kabinu letadla. Byl postaven jediný exemplář a byl to poslední osobní vůz postavený bývalou karosárnou Sodomka.
K tomuhle jenom dodávám,že podobný zadní vokno zaved šéfdesignér Chevroletu Bill Mitchell na model Corvette Stingray(63-67) v roce 1963 a dodnes je to nejcennější Chevrolet Corvette a designy Billa Mitchella sou v americe považovaný za největší highlight...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Sodomka vedel Tatru obliecť s citom a "vzdušne" to sa musí uznať .
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
...trošku sem si dal pauzičku a teďka teeda zase popojedeme:
La Salle 37-50 Sodomka, USA 1938
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Vidlicový osmiválec V8 s rozvodem SV a objemem 5276 cm³, vrtání 85,7 mm a zdvih 114,3 mm, komprese 6,3, výkon 92 kW (125 koní) při 3400 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 3150 mm, hmotnost 1750 kg, maximální rychlost 140 km/h.
Karosérii postavila firma Sodomka na americkém podvozku La Salle modelového roku 1937. Značka La Salle byla součástí automobilky Cadillac.
Vůz byl vyroben pro britského krále Jiřího VI...
La Salle 37-50 Sodomka, USA 1938
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Vidlicový osmiválec V8 s rozvodem SV a objemem 5276 cm³, vrtání 85,7 mm a zdvih 114,3 mm, komprese 6,3, výkon 92 kW (125 koní) při 3400 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 3150 mm, hmotnost 1750 kg, maximální rychlost 140 km/h.
Karosérii postavila firma Sodomka na americkém podvozku La Salle modelového roku 1937. Značka La Salle byla součástí automobilky Cadillac.
Vůz byl vyroben pro britského krále Jiřího VI...
You can't win 'em all...
...když už sme v USA,tak dáme USA:
Studebaker Commander Sodomka, USA 1938
Dvoudveřový čtyř až pětimístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem SV a objemem 3707 cm³, vrtání 84,1 mm a zdvih 111,1 mm, komprese 6,3, výkon 66 kW (90 koní) při 3400 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2960 mm, hmotnost 1500 kg, maximální rychlost 135 km/h.
Model Commander dodávala automobilka Studebaker od modelového roku 1938. Vyobrazenou karosérii postavila česká firma Sodomka Vysoké Mýto.
Studebaker Commander Sodomka, USA 1938
Dvoudveřový čtyř až pětimístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem SV a objemem 3707 cm³, vrtání 84,1 mm a zdvih 111,1 mm, komprese 6,3, výkon 66 kW (90 koní) při 3400 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2960 mm, hmotnost 1500 kg, maximální rychlost 135 km/h.
Model Commander dodávala automobilka Studebaker od modelového roku 1938. Vyobrazenou karosérii postavila česká firma Sodomka Vysoké Mýto.
You can't win 'em all...
Rolls Royce 20/25 HP Sodomka, Anglie 1938
Čtyřdveřový pěti až sedmimístný vůz, šoférská limuzína, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem OHV, objem 3675 cm³, vrtání 82,6 mm a zdvih 114,3 mm, komprese 5,8, výkon asi 55 kW (75 koní) při 3500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3277 mm, hmotnost 1950 kg, maximální rychlost 122 km/h a zrychlení na stovku za 33 s.
Model RR 20/25 HP byl vyráběn v letech 1929 až 1936, poslední série z roku 1936 měla větší motor 4,2 litru (vrtání válců bylo zvětšeno na 88,9 mm).
Vyobrazenou karosérii postavila firma Sodomka v roce 1938.
Čtyřdveřový pěti až sedmimístný vůz, šoférská limuzína, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem OHV, objem 3675 cm³, vrtání 82,6 mm a zdvih 114,3 mm, komprese 5,8, výkon asi 55 kW (75 koní) při 3500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3277 mm, hmotnost 1950 kg, maximální rychlost 122 km/h a zrychlení na stovku za 33 s.
Model RR 20/25 HP byl vyráběn v letech 1929 až 1936, poslední série z roku 1936 měla větší motor 4,2 litru (vrtání válců bylo zvětšeno na 88,9 mm).
Vyobrazenou karosérii postavila firma Sodomka v roce 1938.
You can't win 'em all...
Aero 50 Sodomka 2+1, Československo 1938
Dvoudveřový 2+1 místný kabriolet, motor vpředu a pohon předních kol. Dvoudobý řadový čtyřválec s objemem 1997 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 88 mm, komprese 5,2, karburátor Solex, výkon 35 kW (48 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Aero 50 se zakázkovou karosérií od firmy Sodomka Vysoké Mýto.
Majitelem vozu je pan František Pakandl z Byšice,před kterým se skláním až na zem,protože dokázal udržet krásný český auto v krásný český zemi a nerozhodl se zbohatnout tím,že by auto prodal za hranice...
Dvoudveřový 2+1 místný kabriolet, motor vpředu a pohon předních kol. Dvoudobý řadový čtyřválec s objemem 1997 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 88 mm, komprese 5,2, karburátor Solex, výkon 35 kW (48 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Aero 50 se zakázkovou karosérií od firmy Sodomka Vysoké Mýto.
Majitelem vozu je pan František Pakandl z Byšice,před kterým se skláním až na zem,protože dokázal udržet krásný český auto v krásný český zemi a nerozhodl se zbohatnout tím,že by auto prodal za hranice...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 zář 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
mno, ten nálezovaj stav by byl fakt zajímavej, ono totiž časem bude možná jezdit víc Aerovek než kdy vyrobili (týká se to hlavně typu 30)...výrobci replik se činí a Aerovkáři ohledně toho mají mezi sebou třenice....a podobná trend je třeba i u Čechie-Böhmerland (kdesi v Maďarsku již prý začali vyrábět poslední doma těžko vyrobiteklnou věc - motor)...a ať nechodíme daleko i na KdF 166 se dá v replice koupit v podstatě celá karoserie s příslušenstvím.....
...absolutní hardcore...ten druhej kousek v Californii slouží jako ukázka evropskýho designu před 2.sv.válkou...
...ad Milošák...
...to co píšeš neni tak zcela pravda...on neni předchůdcem ničeho...patřil mezi absolutní špičku ve světě...jeho kreace nejvíc připomínaj francouzský vozy Delage a Delahaye...a pokud budem u karosářů...tak sekundoval karosářům jako Figoni & Falaschi...Saoutschik(Delage,Delahaye)...Mulliner(Rolls Royce,Bentley)...Touring(Alfa Romeo,Lancia) a podobnejm střelcům,který určovali trendy v automobilovym designu...
...Pininfarina,Bertone...Abarth byli v týdle době ještě na houbách...
...ad Milošák...
...to co píšeš neni tak zcela pravda...on neni předchůdcem ničeho...patřil mezi absolutní špičku ve světě...jeho kreace nejvíc připomínaj francouzský vozy Delage a Delahaye...a pokud budem u karosářů...tak sekundoval karosářům jako Figoni & Falaschi...Saoutschik(Delage,Delahaye)...Mulliner(Rolls Royce,Bentley)...Touring(Alfa Romeo,Lancia) a podobnejm střelcům,který určovali trendy v automobilovym designu...
...Pininfarina,Bertone...Abarth byli v týdle době ještě na houbách...
You can't win 'em all...