Karoserie Sodomka Vysoké Mýto - perla Offtopiců na Flat4

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Škoda 440 Karosa, Československo 1956

Dvoudveřový 2+2 místný roadster, snímatelná střecha hardtop, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 1089 cm³, vrtání 68 mm a zdvih 75 mm, komprese 7,0, karburátor Jikov, výkon 29 kW (40 koní) při 4200 ot/min, točivý moment 70 Nm při 2800 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, rozchod 1210/1250 mm, vnější rozměry 4070x1600x1320 mm, hmotnost 825 kg, maximální rychlost 120 km/h.
V roce 1956 postavili v Karose Vysoké Mýto (dříve karosárna Sodomka) prototyp sportovního vozu na podvozku Škoda 440 (Spartak). Polotovar laminátové karosérie dodal podnik Kovona Karviná, konečná úprava a montáž se uskutečnila v Karose. Vůz neměl textilní střechu, byl však vybaven snímací plastovou průhlednou střechou, připomínající kabinu letadla. Byl postaven jediný exemplář a byl to poslední osobní vůz postavený bývalou karosárnou Sodomka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


K tomuhle jenom dodávám,že podobný zadní vokno zaved šéfdesignér Chevroletu Bill Mitchell na model Corvette Stingray(63-67) v roce 1963 a dodnes je to nejcennější Chevrolet Corvette a designy Billa Mitchella sou v americe považovaný za největší highlight...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...a další fotky Tatry,kterou tenhle topic začal.To červený v popředí je stejná Tatra,jen s tím rozdílem,že jí "ošatila" jiná karosárna.Je hezká,ale oproti Sodomkovo verzi je to takovej americkej mastodont... :wink:

Obrázek

Obrázek

...neuvěřitelná záležitost...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Sodomka vedel Tatru obliecť s citom a "vzdušne" to sa musí uznať .
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...to je to přesný slovo:"vzdušně".Tak tak.Je to vzdušný ale ne křehký,je to moderní,evropský a hlavně je to totálně nadčasový.Stejně jako designy světovejch špiček(Saoutchik,Touring).
Ta druhá karoserie je od pohledu mohutná,pomalá a vyloženě americky orientovaná...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...trošku sem si dal pauzičku a teďka teeda zase popojedeme:

La Salle 37-50 Sodomka, USA 1938


Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Vidlicový osmiválec V8 s rozvodem SV a objemem 5276 cm³, vrtání 85,7 mm a zdvih 114,3 mm, komprese 6,3, výkon 92 kW (125 koní) při 3400 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 3150 mm, hmotnost 1750 kg, maximální rychlost 140 km/h.
Karosérii postavila firma Sodomka na americkém podvozku La Salle modelového roku 1937. Značka La Salle byla součástí automobilky Cadillac.

Vůz byl vyroben pro britského krále Jiřího VI... :wink:

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...když už sme v USA,tak dáme USA:

Studebaker Commander Sodomka, USA 1938


Dvoudveřový čtyř až pětimístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem SV a objemem 3707 cm³, vrtání 84,1 mm a zdvih 111,1 mm, komprese 6,3, výkon 66 kW (90 koní) při 3400 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2960 mm, hmotnost 1500 kg, maximální rychlost 135 km/h.
Model Commander dodávala automobilka Studebaker od modelového roku 1938. Vyobrazenou karosérii postavila česká firma Sodomka Vysoké Mýto.

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Rolls Royce 20/25 HP Sodomka, Anglie 1938

Čtyřdveřový pěti až sedmimístný vůz, šoférská limuzína, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem OHV, objem 3675 cm³, vrtání 82,6 mm a zdvih 114,3 mm, komprese 5,8, výkon asi 55 kW (75 koní) při 3500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3277 mm, hmotnost 1950 kg, maximální rychlost 122 km/h a zrychlení na stovku za 33 s.
Model RR 20/25 HP byl vyráběn v letech 1929 až 1936, poslední série z roku 1936 měla větší motor 4,2 litru (vrtání válců bylo zvětšeno na 88,9 mm).
Vyobrazenou karosérii postavila firma Sodomka v roce 1938.

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...z různých šumů se mi doneslo,že by mohla TADY JEDNA VĚC znova spatřit světlo světa,tááákže tady sou další príííma vwěci k tomuhle autíčku...

Škoda 440 Karosa, Československo 1956


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Aero 50 Sodomka 2+1, Československo 1938

Dvoudveřový 2+1 místný kabriolet, motor vpředu a pohon předních kol. Dvoudobý řadový čtyřválec s objemem 1997 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 88 mm, komprese 5,2, karburátor Solex, výkon 35 kW (48 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 120 km/h.
Aero 50 se zakázkovou karosérií od firmy Sodomka Vysoké Mýto.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Majitelem vozu je pan František Pakandl z Byšice,před kterým se skláním až na zem,protože dokázal udržet krásný český auto v krásný český zemi a nerozhodl se zbohatnout tím,že by auto prodal za hranice...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 zář 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

by me zajimalo jakej byl nalezovej stav
a jak to davali do kupy

to musel bejt velkej mazec
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...to mě taky...páč udělaný je to naprosto precizně a to tak precizně,že to snad ani neni možný...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

mno, ten nálezovaj stav by byl fakt zajímavej, ono totiž časem bude možná jezdit víc Aerovek než kdy vyrobili (týká se to hlavně typu 30)...výrobci replik se činí a Aerovkáři ohledně toho mají mezi sebou třenice....a podobná trend je třeba i u Čechie-Böhmerland (kdesi v Maďarsku již prý začali vyrábět poslední doma těžko vyrobiteklnou věc - motor)...a ať nechodíme daleko i na KdF 166 se dá v replice koupit v podstatě celá karoserie s příslušenstvím.....

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...no a když sme u těch Aerovek...tak tohle na mě vytáhla ženská z peněženky před tejdnem...po sedmi letech...prostě to tam tak měla...

..."načipovaná" Aero 50 Sodomka...

Obrázek

Obrázek

...umí halt překvapit...a to já rád... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
HonzikTL
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 621
Registrován: 16 led 2006
Bydliště: Pisek

Příspěvek od HonzikTL »

Petre mam ji doma taky!Tedka v sobotu bylo v toulavej kamere prave reportaz o sodomkovi-karosarna!A tahle Aerovka je na svete pouze ve dvou kusech :!: -jedna je u sodomky kde prave probiha renovace a druha je v USA!
Mílevsko zdravi venkov [smilie=wavey.gif]

Uživatelský avatar
matouš
Příspěvky: 93
Registrován: 04 črc 2006
Bydliště: ústí nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matouš »

Takže Aero 50 už je hotový a dnes dojelo k nám do Ústí nad Orlicí. Vyrobenej kusů prej 8 nebo 9, neexistujou doklady o výrobě. Dochovaný sou 2 kousky( Blackhawk collection - californie a tenhle). Opravdu moc hezký auto se zajímavým designem!
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
matouš
Příspěvky: 93
Registrován: 04 črc 2006
Bydliště: ústí nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matouš »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

nádhera, dík Matouši..tatínek je do novodobý historie těchto Sodomkových extra padesátek tak trochu zamotanej, tak i já k tomuhle autu mám speciální vztah :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Jak na to koukam a pokud to chapu spavne, Sodomka je takovy predchudce firem Karmann, Ghia, Abarth ci BMG.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
matouš
Příspěvky: 93
Registrován: 04 črc 2006
Bydliště: ústí nad orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matouš »

Tak kdo chce tohle auto videt, jak jede, tak dnes by melo byt ve svitavách, v poličce a v litomyšli. Zítra Chrudim, skuteč, Luže a pozitri: Přelouč, lazně bohdaneč, pardubice a Holice. Pak asi bude vystavený jen v muzeu...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...absolutní hardcore...ten druhej kousek v Californii slouží jako ukázka evropskýho designu před 2.sv.válkou...

...ad Milošák...

...to co píšeš neni tak zcela pravda...on neni předchůdcem ničeho...patřil mezi absolutní špičku ve světě...jeho kreace nejvíc připomínaj francouzský vozy Delage a Delahaye...a pokud budem u karosářů...tak sekundoval karosářům jako Figoni & Falaschi...Saoutschik(Delage,Delahaye)...Mulliner(Rolls Royce,Bentley)...Touring(Alfa Romeo,Lancia) a podobnejm střelcům,který určovali trendy v automobilovym designu...

...Pininfarina,Bertone...Abarth byli v týdle době ještě na houbách... :wink:
You can't win 'em all...

Odpovědět