Karoserie Sodomka Vysoké Mýto - perla Offtopiců na Flat4

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Karoserie Sodomka Vysoké Mýto - perla Offtopiců na Flat4

Příspěvek od Petr914 »

Protože sem to už nevydržel a musel sem s tim na světlo,rozhod sem se zrealizovat sSARYRrův nápad a založit perlu mezi Offtopicama na Flat4 - topic o podle mýho názoru nejlepší karosárně z našich luhů a hájů - Karosárně Sodomka Vysoké Mýto

Už sem tady o ní mluvil.

Není to zase až tak ukrutnej Offtopic,protože pan Sodomka samozřejmě spolupracoval taky s Tatrou,takže spousta z jeho klenotů je vzduchem chlazená...

Jenom pohled na Sodomkovo kreace ve mě vyvolává obrovskou hrdost na to,že sem jeho krajan...

SODOMKA (Československo, 1925-1948)

Česká firma J.Sodomka Vysoké Mýto vyráběla již od roku 1895 kočáry. V roce 1925 byla pod vedením Josefa Sodomky mladšího, syna zakladatele firmy, zahájena výroba prvních zakázkových karosérií pro vozy Praga a Laurin&Klement. Po roce se 1932 se Sodomka stává uznávanou karosárnou a její karosérie získávají řadu cen na soutěžích elegance. Dodává malosériové (např. Aero 30 a 50, Praga Piccolo, Walter Junior) a zakázkové karosérie pro řadu českých automobilek. Byla postavena také řada karosérií na zahraničních podvozcích. Několik karosérií vzniklo ještě po druhé světové válce, malosériově byla vyráběna Škoda VOS. Poslední karosérií pro osobní vůz byl prototyp Škoda 450 z roku 1956. V roce 1948 byl podnik znárodněn a pod novým názvem Karosa Vysoké Mýto se specializoval na výrobu karosérií pro autobusy.

Tady je první,vzduchem chlazenej kousek:

Tatra 52 Sodomka, Československo 1934

Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec (boxer) s rozvodem OHV, objem 1910 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 95 mm, komprese 4,9, výkon 22 kW (30 koní) při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3170 mm, hmotnost 1250 kg, maximální rychlost 100 km/h.
Kabriolet postavila firma Sodomka na podvozku Tatra 52.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 10 črc 2006, celkem upraveno 5 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Sodomka bol "King of design"
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Walter Regent Sodomka, Československo 1934

Čtyřdveřový čtyř až pětimístný uzavřený vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem OHV a objemem 3257 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 108 mm, výkon 51 kW (70 koní) při 3200 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 3600 mm, hmotnost 1800 kg, maximální rychlost 105 až 130 km/h.
Jedním z nejlepších karosářských výtvorů Josefa Sodomky byly karosérie na podvozcích Walter Regent. Sodomka vyrobil několik uzavřených i otevřených karosérií na podvozcích Walter Regent (Walter vyráběl model Regent v letech 1932 až 1936).

Obrázek

Mároš má pravdu :wink:
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

tak takovej strucnej prehled:

prvni auto: Praga Mignon (1925)
Obrázek

Prvni Tatra 12 s faltdachem (1928)
Obrázek

Prvni autobus na podvozku Skoda 125 (1928)
Obrázek

Ctyrmistny kabriolet se sklopnou strechou Laurint - Klement (1929)
Obrázek

Ctyrdverovy kabriolet na platforme Z9 - Zbrojovka Brno (1929)
Obrázek

Karoserie "jako" kabriolet s pevnou strechou na platforme Tatry 52 (1931)
Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Tatra 52 typ Tudor (1932)
Obrázek

Tatra 52 se sklopnou strechou (1932)
Obrázek

Dvoumistna Tatra 52 Roadster (1932)
Obrázek

Kabriolet na platforme Walter Super 6b (1932)
Obrázek

Kabriolet Lancia Astura (1934)
celokovová karoserie
Obrázek

Luxusni ctyrdverova limuzina Tatra 70a (1934)
sestivalec
Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Tatra 52 kabriolet (1935)
Obrázek

kabriolet Aero 30 v dvoubarevnem provedeni (1935)
Obrázek

Ctyrmistny roadster Walter Lord (1935)
Obrázek

specialni kabriolet La Salle britskeho krale Jiriho VI. (1938)
Obrázek

Aero 50 (1938)
Obrázek

kabriolet na platforme Z5 v dvoubarevnem provedeni (1936)
Obrázek

Aero 50 - Arizona
Obrázek
Obrázek
Obrázek


pokracovani priste
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

leta valecna:

karosarska uprava na platforme Walter (1943)
pojizdna zkusebna plynovych masek
Obrázek

obytny proves W3 pouzivany armadou jako kancelar ci mobilni nemocnice (1942)
Obrázek

Skrinova prestavba armadniho dilenskeho vozu (1943)
Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Tatra 600 Cabriolet Sodomka, Československo 1949

Dvoudvéřový čtyřmístný kabriolet, motor vzadu a pohon zadních kol. Vzduchem chlazený plochý čtyřválec (boxer) s rozvodem OHV, objem 1952 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 86 mm, komprese 6,0, výkon 38 kW (52 koní) při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2700 mm, hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 130 km/h.
Na podvozku modelu Tatra 600 Tatraplan vyrobila firma Sodomka Vysoké Mýto v roce 1949 karosérii kabriolet, byly postaveny dva vozy, jeden z nich byl darován Stalinovi...


Obrázek

Obrázek


Aero 30 Coupé Sodomka, Československo 1936

Dvoudveřové čtyřmístné kupé, motor vpředu a pohon předních kol. Dvoudobý řadový dvouválec, objem 999 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 88 mm, komprese 5,2, karburátor Amal, výkon 22 kW (30 koní) při 4000 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2515 mm, rozchod 1180/1180 mm, hmotnost 900 kg, maximální rychlost 100 km/h.
Speciální karosérie Sodomka na podvozku Aero 30.

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

kabriolet Studebacker Dictator (1939)
Obrázek

Dvoudverovy, ctyrmistny kabriolet Praga Picollo (1938-40)
Obrázek

Special pro slovenskeho presidenta Maybach SW42 (1942)
Obrázek

Ctyrmistna limuzina na platforme Tatra 57B (1947)
Obrázek

Roadster Aero Minor s nahonem prednich kol (1947)
Obrázek

luxusni kabrio Skoda Super pro 5-6 osob (1947)
Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

ale tohle jsou fakt tvarovy orgie:
Kabriolet Aero 50 "Arizona" s malým osobním přívěsem Sodomka
(1940)

Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Tak tohle je topik dle mýho gustafa. Děkuju pánové, fakt paráda a takhle pohromadě. Bouk dolu před Sodomkou i Váma. :prayer:

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

:oops:

Aero 50 Cabriolet Sodomka, Československo 1939

Dvoudveřový dvoumístný kabriolet, motor vpředu a pohon předních kol. Dvoudobý řadový čtyřválec, objem 1997 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 88 mm, komprese 5,2, karburátor Solex, výkon 37 kW (50 koní) při 3500 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2592 mm, rozchod 1180/1240 mm, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 125 km/h.
Speciální karosérie Sodomka na podvozku Aero 30. Na krytech kol je typické písmeno "S" (=Sodomka).

Obrázek
Obrázek


a placka (Aero 50):
Obrázek


detail motoru, predni napravy, 1940(NTM):
Obrázek
Obrázek
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Lancia Astura Sodomka, Itálie 1937

Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Vidlicový osmiválec V8 s rozvodem OHC a objemem 2972 cm³, vrtání 74,6 mm a zdvih 85 mm, výkon 60 kW (82 koní) při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 1750 kg, maximální rychlost 140 km/h.
Firma Sodomka vyráběla karosérie také na podvozcích zahraničních automobilových výrobců, jednou z nich byla karosérie Lancia Astura.

Obrázek

Walter Junior Sodomka, Československo 1937

Dvoudveřový čtyřmístný uzavřený vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 995 cm³, vrtání 65 mm a zdvih 75 mm, komprese 6,3, výkon 18 kW (24 koní) při 3200 ot/min. Třístupňová převodovka, rozvor 2250 mm, hmotnost 950 kg, maximální rychlost 90 km/h.
Karosérii postavila firma Sodomka na podvozku Walter Junior.

Obrázek

Tatra 70 A Sodomka, Československo 1935

Dvoudveřový čtyř až pětimístný vůz se shrnovací střechou, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec s rozvodem OHC, objem 3845 cm³, vrtání 85 mm a zdvih 113 mm, komprese 5,5, dvojitý karburátor Zenith, výkon 52 kW (70 koní) při 3500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3800 mm, vnější rozměry 5350x1800x1730 mm, hmotnost 2400 kg, maximální rychlost 130 km/h.
Tatra 70 A se vyráběla v letech 1935 až 1941. Vůz na snímku karosovala firma Sodomka pro pražský autosalon 1935.

Obrázek

Mercedes-Benz 770 Karosa, Československo 1952

Čtyřdveřový pěti až šestimístný kabriolet, česká karosérie Karosa Vysoké Mýto, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový osmiválec s rozvodem OHV a objemem 7655 cm³, vrtání 95 mm a zdvih 135 mm, komprese 6,0, výkon 114 kW (155 koní) při 3200 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3750 mm, hmotnost 2700 kg, maximální rychlost 160 km/h.
Vládní předválečný německý reprezentační kabriolet Mercedes 770 (vozy Mercedes 770 byly vyráběny v letech 1933 až 1939) byl v roce 1952 překarosován ve vysokomýtské Karose (původně karosárna Sodomka), aby vyhovoval komunistickým pohlavárům. Důsledně byly odstraněny všechny symboly výrobce. Rudé pěticípé hvězdy byly i na přístrojích na palubní desce vozu.
Na snímku z knihy Století motorismu je československý vládní vůz na květnové přehlídce v Praze v roce 1952.

Obrázek

K tomu poslednímu autu můžem vyhlásit soutěž o největšího vola-tu gumu co stojí v autě.

Já tipuju na generála Čepičku :wink:
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

parada, Petre... ta Lancie je nadherna :heart:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...to mi povídej.Mrkni na výkony motoru tý Astury a hned vidíš-v porovnání se zbytkem-horkokrevný Italy :lol:

Jinak nutno podotknout,že v době,kdy Sodomka vyráběl tyhle karoserie,tak třeba v Itálii(Lancia) existoval tuším jenom Touring a Scaglietti.Pininfarina tahal kačera kolem popelnic...Ten začal až u Ferrari v padesátejch letech.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

Tatra 80 Sodomka, Československo 1932

Dvoudveřový dvou až čtyřmístný kabriolet, motor vpředu a pohon zadních kol. Vidlicový dvanáctiválec V12 s rozvodem SV, objem 5990 cm³, vrtání 75 mm a zdvih 113 mm, komprese 5,2, dva dvojité karburátory Zenith, výkon 88 kW (120 koní) při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3800 mm, vnější rozměry 5200x1800x1700 mm, hmotnost 2300 kg, maximální rychlost 140 km/h.
Reprezentační Tatra 80 se vyráběla v letech 1932 až 1938. Na snímku je kabriolet karosovaný firmou Sodomka.

Obrázek

Tohle ja fakt na svojí dobu hodně silnej kousek.Skoro dvě a půl tuny hmoty a 140 km/h.Hmmm smekám klobouk...
Naposledy upravil(a) Petr914 dne 26 čer 2006, celkem upraveno 1 x.
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 136
Registrován: 25 dub 2006
Bydliště:

ea

Příspěvek od Míra »

No pěknej snímek z vojenské přehlídky na Letné , také tuším že je to Gottwaldův zeť Čepička jako MNO !!Sodomka galery no.1 jen tak dále , vtipy můžu číst jinde.................

Odpovědět