Stránka 16 z 18
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 24 bře 2017
od Mexiko 1983
Možné je vše
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 12 kvě 2017
od yahoďák
Aby to nevypadalo, že Brazilci páchají jenom paskvily, tak se podíváme na jednu hezkou brazilskou kreaci.
Výrobce Fábrica de Carroçaria Esporte Ltda , datováno okolo 1960.
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 13 kvě 2017
od udeeska
Krasavice sympaticka
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 13 kvě 2017
od Mexiko 1983
hezký stroj
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 10 říj 2017
od yahoďák
Zpátky do Evropy:
Rovomobil
Toto kupé na podvozku VW brouk postavil Prof. Dr.-Ing. Eberhardt Scharnowski a jeho tým v Halle - NDR v roce 1976.
Na rozdíl od jiných přestaveb nebylo hlavní motivací postavit vůz se sportovní nebo lepší karoserií, nýbrž experimentální, leč v běžném provozu použitelný vůz s extremně nízkým součinitelem odporu vzduchu. Autor zúročil své zkušenosti mimo jiné ze stavby větroňů a přestože použil tvarově ne zcela ideální přední sklo z Watburga, byla dosažena hodnota 0,234, tedy svého času světový rekord.
Vzhledem k několikaletým čekacím lhůtám na nový automobil následně Rovomobil sloužil několik let v běžném provozu.
- Rovomobil_0.jpg (145.06 KiB) Zobrazeno 8088 x
V roce 1980 byl postaven druhý, lehce modifikovaný exemplář:
Vozy následně téměř upadly v zapomnění, až letos v dobnu byly oba dva, spolu s dochovanou formou pro výrobu karoserie, vystaveny v Autostadt Wolfsburg:
- Rovomobil_4.jpg (57.67 KiB) Zobrazeno 8088 x
zdroj:
http://www.scharnowski.info/sch_lehre.htm
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 11 říj 2017
od udeeska
Je videt,ze objevum neni konce
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 03 lis 2017
od udeeska
Gomolzig (Herbert) Wuppertal Nemecko vyrabel na VW podvozku od roku 1949-52. Na prvnim modelu je videt,ze poslouzil podvozek Kdf.
Odsun z Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 13 lis 2017
od udeeska
....za me tedy jako hodne dobry
...zadni blatnik z brouka vpredu a spousta jinych vychytavek
.....
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 13 lis 2017
od marena1989
Velice kreativní to počin možná i dveře do jisté míry jednou byly broučičí ...
Zajímala by mě země původu nevíš o tom něco bližšího ? ...
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 01 pro 2017
od udeeska
Tak jsem preci jen nasel nejake informace k tomu osklivemu polobusu. Vyrobeno v Zwickau v roce 1951 na podvozku Kubelwagenu jako kamper. Mozna by to mohlo byt v "Dobovych karosarskych kreacich". Autor tutove pracoval jako dizajner v Trabantu
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 01 pro 2017
od yahoďák
na přání udeesky doplním pár dalších snímků tohoto zajímavého vozidla.
Za zmínku stojí fakt, že bylo pojmenováno
Taifun, příčemž stejný název použil v roce
1952 pro svůj aerodynamický vůz na bázi VW Haller.
Nejdřív černej se sundanou plátěnou střechou a další foto:
- gomolzig taifun.jpg (30.74 KiB) Zobrazeno 7701 x
- Gomolzig_Taifun_7.jpg (25.2 KiB) Zobrazeno 7701 x
Detail interiéru stříbrného:
- gomolzig.jpg (44.55 KiB) Zobrazeno 7701 x
A nakonec ukradená, ale krásná fotka stříbrného... za povšimnutí stojí jiná SPZ, těžko říct, zda jde o stejné auto, nebo existovaly 3ks.
A ještě mě na značce zaujalo číslo 48
pokud by to značilo rok registrace/vydání značky, tak je to v rozporu se všeobecně uváděným datem 49-52:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 01 pro 2017
od lišák
Mě se na tom líbí co všechno bylo dřív možné aniž by dobroserové z ejunije kývali prstem ne,ne, ne [-X
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 01 pro 2017
od prak
eunie za to nemůže, to si děláme sami
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 01 pro 2017
od lišák
prak píše:eunie za to nemůže, to si děláme sami
Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 01 pro 2017
od marena1989
To je mazec děkuji ti za doplnění infa. Neuvěřitelná to věc, která má něco do sebe. Méně movitý stavitel chtěl pravděpodobně barndoora ... tak si ho víceméně postavil ... smekám před jeho kreativitou a dobou kde bylo možné toto vytvořiti a provozovati. A dle mého ... výše zmíněný Trabi designer byl znechucený hranatostí a ostře střiženými linkami dvoutaktního symbolu NDR a začal kulatit a zaoblovatit ...
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 02 pro 2017
od udeeska
lišák píše:Mě se na tom líbí co všechno bylo dřív možné aniž by dobroserové z ejunije kývali prstem ne,ne, ne [-X
...v te dobe z nouze cnost, uz jenom ta odvaha si dat logo VW smrdela kriminalem ...
...Porid si chalupu v mem okoli a vyrob si co o cem se Ti zda,dokavd je to mozne (zapomen na Pamelu A., tak uz za zenitem
)
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Napsal: 07 úno 2018
od yahoďák
marena1989 píše:.... Neuvěřitelná to věc, která má něco do sebe. Méně movitý stavitel chtěl pravděpodobně barndoora ... tak si ho víceméně postavil ... ...
Movitost nemusela být limitem, po válce auta prostě nebyla (pamětníci jistě vědí, že v DDR se až do jeho konce i na toho Trabanta čekalo několik let v pořadníku) ... zato všude plno KdF s pro civilní použití nevhodnou, nebo poškozenou karoserií... a proto vznikaly tyhle vwěci. U nás a v DDR tuplovaně a tam se často snažili napodobit vysněný model, a tím často byl T1:
- $(KGrHqUOKjkE5geyTLm)BOY59WSYS!~~_19.JPG (24.78 KiB) Zobrazeno 7390 x
- $(KGrHqEOKisE5,Vu2LvNBOY59(to!w~~_19.JPG (25.59 KiB) Zobrazeno 7390 x
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 12 úno 2020
od Pětišroub
i s vysvětlením pro případné supy na mršině
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 12 úno 2020
od lišák
Připomíná mě to detektiva Columba
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Napsal: 24 úno 2020
od yahoďák
a pro porovnání podobný výtvor ze západní evropy, autora neznám, bylo vystaveno na jakési VW show v roce 2004:
- kwf_2004_003.jpg (59.82 KiB) Zobrazeno 4698 x