Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4525
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod lišák » 22 srp 2015

Je to už 11 let co v tomto topicu byla zmínka o jedné kreaci.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=29768#p29768
V současné době je v muzeu techniky v Telči.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12233
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Sam » 23 srp 2015

Kdf 1940? Jestli je to skutecne tak, tak mi to prave podlomilo kolena. Ono, co vlastne jineho udelet s jednim z prvnich kadouru v tuhe komunisticke dobe padesatych let,ze?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3523
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Andy » 23 srp 2015

Ja tohle beru s rezervou, to je jako brouk 1303 z roku 1959, a to je kazdy druhy auto.....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12233
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Sam » 23 srp 2015

Andy píše:Ja tohle beru s rezervou, to je jako brouk 1303 z roku 1959, a to je kazdy druhy auto.....


A přitom všichni vědí, že 1303 není brouk :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3523
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Andy » 23 srp 2015

To mas pravdu, neni, je to super brouk :mrgreen:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod SO 545 » 23 srp 2015

asi je cas na navstevu :idea:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 944
Registrován: 08 zář 2009

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod lope » 23 srp 2015

Ale je to tvarově pěkně udělané, pán měl vkus a cit. Inu, malíř :D

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod prak » 23 srp 2015

kdysi na attacku v Jindřichově Hradci na sprintech natrhl pr... kdejakým jiným autům. Byla v tom tuším nějaká vydechlá 1300, ale je to hodně lehký
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12233
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Sam » 23 srp 2015

Tak to jsi mi Praku udělal velkou radost. Při představě, že tam je osazena KDF převodovka a devítistovka motor mne začaly napadat nepěkné myšlenky. Takto mohu v klidu spát :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod prak » 23 srp 2015

no převodovka řadila nějak blbě :wink:
takže klidně mohla být bez synchronů a motor může ležet pod ponkem :oops:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12233
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Sam » 23 srp 2015

prak píše:no převodovka řadila nějak blbě :wink:
takže klidně mohla být bez synchronů a motor může ležet pod ponkem :oops:

OK, nad ránem se tam podívám s baterkou, sadou klíčů a příručním hevírkem :D :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2495
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod OB » 23 srp 2015

Ano viděl jsem to auto na Attacku, jak píše Prak. Co si pamatuji, tak podvozek byl skutečně z Kaďoura a motor byl broučí. Jestli 1300 nebo 1200 to si přesně nepamatuji. Převodovka byla z kdF82 bez synchronů a už v té době jsem obdivoval jak ten člověk, který se zúčastnil závodů ve sprintu, tam ty kvalty láduje. To byl skutečně koncert. Bylo vidět, že řidič je s tím vozem srostlý. Prostě paráda.
Zklamu Vás však s tím rokem výroby. Nebyl to rok 1940 ale rok 1943. Takže žádná 900 pod ponkem se asi nebude konat.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 772
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod Jozef » 23 srp 2015

Inšpiráciu prevzal majster asi z Minora LeMans (toto nedocenené vozidlo s 2. miestom zo závodu Le Mans z roku 1949). Nakoklo v 50-tych rokoch bol motoristický šport v CS úplne zdecimovaný
(napr. VC Ceskoslovenska na Masarykovom okruhu) boli vtedajšími amatérskymi "pretekármi " takéto stavby nevyhnutné a jedine možné. Oficiáne sa sem závodné autá nedostali a pretekalo sa na takýchto stavbách, alebo na predvojnových autách.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8710
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re:

Příspěvekod yahoďák » 18 úno 2016

Děkuji Lišákovi za "Barvínka", po letech identifikován další zajímavý kousek.

Ve stejné době, kdy jsme ho začali probírat, jsem zde zveřejnil dobovku Delfosse:
yahoďák píše:Obrázek

Po pár letech jsem se dopátral dalších obrázků a malinko informací:
delfosse_volkssportwagen.jpg
delfosse_volkssportwagen.jpg (27.4 KiB) Zobrazeno 5957 x

dolphosse 4carb 80mph.jpg
dolphosse 4carb 80mph.jpg (65.06 KiB) Zobrazeno 5957 x


Plexi bubliny místo předního skla potvrzují závodní ambice vozu. Postaveno někdy v padesátých letech, VW motor osazen čtyřmi karburátory, maximální rychlost 80mph.
Taky jsem tehdy psal, že výrobce (Delfosse-Werfl, Düsseldorf) stavěl závodní čluny. Stavěl a to poměrně zajímavé, ale na to se podívejte v topiku o plavidlech s VW pohonem :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8710
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské

Příspěvekod yahoďák » 15 bře 2016

Dolfosse se většině lidí zdá ošklivej...ale může být i hůř!

První kreace je patrně amatérská, autor neznámy, foceno ve Vídně brzy po válce, základem je údajně Kubelwagen. Tady asi Hebmüller neopisoval:
wien 82.jpg

Druhý výtvor je z Německa, autor opět neznámý:
VW-Selbstbau-Unikum1a.jpg
VW-Selbstbau-Unikum1a.jpg (52.51 KiB) Zobrazeno 5758 x
Obrázek

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2132
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod wally » 16 bře 2016

Sam píše:
prak píše:no převodovka řadila nějak blbě :wink:
takže klidně mohla být bez synchronů a motor může ležet pod ponkem :oops:

OK, nad ránem se tam podívám s baterkou, sadou klíčů a příručním hevírkem :D :D

Říkal, že to je hodně lehký :) vem si jenom stěhovací popruhy :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8710
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské

Příspěvekod yahoďák » 15 čer 2016

další kreace, o poznání elegantnější, pravděpodobně z Rakouska, autor (asi) neznámý:
D_neznamy.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
buggy99
Příspěvky: 188
Registrován: 09 zář 2007
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvekod buggy99 » 19 čer 2016

lišák píše:Je to už 11 let co v tomto topicu byla zmínka o jedné kreaci.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=29768#p29768
V současné době je v muzeu techniky v Telči.
Obrázek
Obrázek

Majitel této stavby je.Slávek Přibyl

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8710
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské

Příspěvekod yahoďák » 27 led 2017

Přestavba poněkud brutální, leč účelná... z brouka postavený pickup z Brazílie:
fusca_pickup_bizarro.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
eLzyx
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 667
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské

Příspěvekod eLzyx » 27 led 2017

a to má 4 rychlosti vzad a 1 vpřed?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige


Zpět na “VWzduchem chlazený zbytek”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host