Ten je dobrej, ten se Ti fakt povedl.john píše:A zasterky Trabant....tu uz clovek nevie kto plati a kto pije...
Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Každý celek se skládá z detailů.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
a ještě jedna fotka zpod toho Spartaka:
a připravte si čistý textil, zítra zveřejním další dobovku, tentokrát premierový kus ze Slovenska!
podle zdroje to mělo být na podvozku KdF...a připravte si čistý textil, zítra zveřejním další dobovku, tentokrát premierový kus ze Slovenska!
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
A nebyl asi před rokem nebo dvouma na prodej???
Co přijde dál???
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
to nevím Ondro, já jsem si rtyhle fotky stáhnul z nějkaého škodovkářského webu už v roce 2001
- Laco
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 870
- Registrován: 31 říj 2011
- Bydliště: Hřebeč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Hele nerej, nebo si těch píšťalek tam dám patnáct !!!Pětišroub píše:A taky má píšťalku uprostřed, jako Laco:-D
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Tak dnes, doufám, udělám radost bratrům Slovákům, protože po celé plejádě zahraničních a několika českých kreacích, se podíváme na výtvor zlatých slovenských ručiček ... ačkoliv jména hlavních aktérů nezní zrovna typicky slovensky
Základem pro přestavbu byl KdF82 vyrobený roku 1943. Po válce skončil jako mnoho jiných v centrálním skladu poblíž Olomouce (již na flat4 zmíněno). Odsud jej odkoupil civilista jménem Dahlinka. Třetím vlastníkem byl pan Stefan Busch adresou v Dolné Hamre a právě on uskutečnil výměnu otevřené vojenské karoserie za civilní pontonovou.
Není známo zda je karoserie kompletně „domácí výroby“, nebo jsou použity části jiných vozů, každopádně nevypadá zle - posuďte sami: Za povšimnutí stojí dostatečně dimenzované štěrbiny pro přívod chladícího vzduchu, vyústění v motorovém prostoru je vidět na dalším snímku, který odhalí poctivých 25PS: Nevím, kdy došlo k přestavbě, každopádně někdy před rokem 1968, protože tehdy vůz koupil jeho čtvrtý majitel, pan Rudolf Langer. Tento vyučený automechanik jej zgenerálkoval (vůz měl tou dobou již nejméně 180.000km najeto) a v roce 1970 s ním vyrazil na dovolenou do Bulharska. Vůz až na drobné opravy sloužil skvěle a později se s ním vypravil ještě na Balaton a najezdil s ním dalších 50.000km.
V roce 1977 pan Langer vůz (stále provozuschopný) prodal pátému majiteli neznámé identity. Ten s ním jezdil až do roku 1983, kdy jej musel odstavit z důvodu prasklé klikové hřídele. Přátelé věřte nebo ne, ale tehdy se jim prý přes veškeré úsilí nepodařilo sehnat v celé ČSSR náhradní díly pro opravu!! A to byl začátek konce tohoto unikátu, který byl roku 1987 ... sešrotován ...
PS: jména aktérů jsem zveřejnil v plném znění s ohledem na fakt, že vůz již neexistuje, zúčastnění možná již také nežijí a především již byli dříve zveřejněni jinde.
Základem pro přestavbu byl KdF82 vyrobený roku 1943. Po válce skončil jako mnoho jiných v centrálním skladu poblíž Olomouce (již na flat4 zmíněno). Odsud jej odkoupil civilista jménem Dahlinka. Třetím vlastníkem byl pan Stefan Busch adresou v Dolné Hamre a právě on uskutečnil výměnu otevřené vojenské karoserie za civilní pontonovou.
Není známo zda je karoserie kompletně „domácí výroby“, nebo jsou použity části jiných vozů, každopádně nevypadá zle - posuďte sami: Za povšimnutí stojí dostatečně dimenzované štěrbiny pro přívod chladícího vzduchu, vyústění v motorovém prostoru je vidět na dalším snímku, který odhalí poctivých 25PS: Nevím, kdy došlo k přestavbě, každopádně někdy před rokem 1968, protože tehdy vůz koupil jeho čtvrtý majitel, pan Rudolf Langer. Tento vyučený automechanik jej zgenerálkoval (vůz měl tou dobou již nejméně 180.000km najeto) a v roce 1970 s ním vyrazil na dovolenou do Bulharska. Vůz až na drobné opravy sloužil skvěle a později se s ním vypravil ještě na Balaton a najezdil s ním dalších 50.000km.
V roce 1977 pan Langer vůz (stále provozuschopný) prodal pátému majiteli neznámé identity. Ten s ním jezdil až do roku 1983, kdy jej musel odstavit z důvodu prasklé klikové hřídele. Přátelé věřte nebo ne, ale tehdy se jim prý přes veškeré úsilí nepodařilo sehnat v celé ČSSR náhradní díly pro opravu!! A to byl začátek konce tohoto unikátu, který byl roku 1987 ... sešrotován ...
PS: jména aktérů jsem zveřejnil v plném znění s ohledem na fakt, že vůz již neexistuje, zúčastnění možná již také nežijí a především již byli dříve zveřejněni jinde.
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
...na individuální stavbu nádherný vozidlo...to se bratia předvedli v tom nejlepším lesku...
You can't win 'em all...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Ne, tak to auto není to na které směřoval můj dotaz výše. To byla skutečně Oktavia na KdF podvozku.
Toto auto je moc pěkně udělané. Velmi zajímavé!
Toto auto je moc pěkně udělané. Velmi zajímavé!
Co přijde dál???
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Amatérska prestavba na opdvozku KDF z 50-tych rokov (prevzaté z webu spartaky.cz)
"Tak tohle auto si pan Novotný postavil sám! Podvozek je z VW KDF a karoserii vyrobil se svým kamarádem sám. Například skla jsou ze sedana."
"Tento vůz byl předchůdcem Octavie. Po jeho prodeji si pořídili Octavii. Škoda, že se nedochoval!"
"Tak tohle auto si pan Novotný postavil sám! Podvozek je z VW KDF a karoserii vyrobil se svým kamarádem sám. Například skla jsou ze sedana."
"Tento vůz byl předchůdcem Octavie. Po jeho prodeji si pořídili Octavii. Škoda, že se nedochoval!"
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Trošku mi ta kastle pčipomíná polskou Syrenuyahoďák píše:Tak dnes, doufám, udělám radost bratrům Slovákům.[/size]
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Zástěrky ho prozradily. Nebýt těch utopených kol (stranově i svisle), tak to vypadalo celkem dobře. Prakticky neexistující nárazníky předběhly dobu až do dneška.Jozef píše:Amatérska prestavba na opdvozku KDF z 50-tych rokov (prevzaté z webu spartaky.cz)
"Tak tohle auto si pan Novotný postavil sám! Podvozek je z VW KDF a karoserii vyrobil se svým kamarádem sám. Například skla jsou ze sedana."
.
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
... Minule som sa stretol s moravským veteránistom, ktorý dával na KDF podvozky budky zo Spartaka.
Ale teraz k veci z (automuzea.cz):
Již mnoho let jezdí po českých silnicích a v poslední době i veteránských akcích tento zajímavý automobil.
KdF 1942 III.Laminátová karoserie je postavena na podvozku vojenského vozu KdF 82 z roku 1942, ale nemá žádný výrobní štítek ani označení. Je proto otázkou, kdo tento automobil postavil.
Současný majitel, pan Josef nalezenec si pohrává s otázkou, zda nejde o jeden z prvních výstředních automobilů, které v šedesátých letech postavil na podvozku VW-KdF dnes slavný designer Luigi Colani.
KdF 1942 II.Můj osobní názor je ten, že se jedná o stavbu šikovného českého amatéra, který se toto auto postavil počátkem šedesátých let podle svých představ a pro své potěšení.
Pokud by k tomuto vozu měl někdo jakékoli informace, budu velmi potěšen, když se s nimi podělí. Zaslat je může na: info@automuzeum.cz
Ale teraz k veci z (automuzea.cz):
Již mnoho let jezdí po českých silnicích a v poslední době i veteránských akcích tento zajímavý automobil.
KdF 1942 III.Laminátová karoserie je postavena na podvozku vojenského vozu KdF 82 z roku 1942, ale nemá žádný výrobní štítek ani označení. Je proto otázkou, kdo tento automobil postavil.
Současný majitel, pan Josef nalezenec si pohrává s otázkou, zda nejde o jeden z prvních výstředních automobilů, které v šedesátých letech postavil na podvozku VW-KdF dnes slavný designer Luigi Colani.
KdF 1942 II.Můj osobní názor je ten, že se jedná o stavbu šikovného českého amatéra, který se toto auto postavil počátkem šedesátých let podle svých představ a pro své potěšení.
Pokud by k tomuto vozu měl někdo jakékoli informace, budu velmi potěšen, když se s nimi podělí. Zaslat je může na: info@automuzeum.cz
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Spartak s KDF alebo VW motorom ?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
to je stejný kus jako na minulé stránce (únor 2013), ne?
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
asi áno, minule som sa spoznal s jedným pánom z Moravy, ktorý robil takéto predelávky.yahoďák píše:to je stejný kus jako na minulé stránce (únor 2013), ne?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Motor je čistokrevný VW/30PS. To ale nijak nesnižuje krásný úlovek.Jozef píše:Spartak s KDF alebo VW motorom ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re:
tak zase jednou sfoukneme prach a smeteme pavučiny:
Kohlruss
Mimochodem prováděla i zajímavé úpravy T1, to se jistě bude líbit Udeeskovi, vice třeba zde
Po pár letech se z tohoto vraku stal pěkný kousek a také je znám autor této přestavby Steyer/Kdf/VW. je jím rakouská karosárnayahoďák píše:No to je jednoznačně základ taky ze Steyera.....bugz píše:Tohle jsem objevil a nevím co by to mohlo být, ale vypadá to dost zajímavwě.
Kohlruss
Mimochodem prováděla i zajímavé úpravy T1, to se jistě bude líbit Udeeskovi, vice třeba zde
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
V současnosti přebudovávám bývalé Automuzeum s různými veterány všemožných značek, které bylo 10 let v areálu pivovaru Konrad ve Vratislavicích nad Nisou, na tématicky zaměřené Automuzeum Ferdinanda Porsche.
Donutila mne k tomu trapná kauza okolo válečného působení F. Porsche, která se rozpoutala ve Vratislavicích nad Nisou. Chtěl bych proto tímto muzeem veřejnosti představit jeho geniální automobilové konstrukce.
O získání elektromobilu Lohner-Porsche, závodním voze Austro Daimler Sascha, Mercedesu SSk nebo závoďáku Auto Union se mi ani nezdá, ale Porscheho poslední konstrukce lidového vozu mne provází životem již více jak 30 let a tak bych se na ni soustředil.
V tomto nově pojatém muzeu bych chtěl vedle klasických vzduchem chlazených vozů Volkswagen a Porsche návštěvníkům představit i jedinečnou domácí tvorbu amatérských automobilů, které v období let 1946 až 1974 vznikaly na celém území tehdejšího Československa. Byl bych proto velmi potěšen, pokud by jste mi mohli zasílat různé fotografie těchto vozidel, třeba i s krátkými texty o jejich životě. Současně bych byl velmi potěšen, pokud by byli někteří z majitelů těchto vozů ochotni mi jej na určitou dobu do muzea zapůjčit. Samozřejmě, že mne zajímají, jak velmi precizně karosářsky vyvedené výtvory, tak i mnohdy vozy nepovedené, nebo i nedokončené kusy. Totéž platí o automobilech na podvozcích KdF, které byly osazeny karoseriemi jiných vozů, jako třeba Škoda Octavia, Mercedes-Benz 170 a pod.
Svůj první exponát na toto téma, KdF - Škoda Sedan, již připravuji na urychlenou renovaci.
Své odkazy můžete posílat na: porsche@automuzeum.cz Již předem moc děkuji.
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Je tomu již přes 20 let, co jsem se v Anglii u přítele vozil v jeho automobilu VW Stoll Coupé z roku 1952.
Později byl tento vůz vystaven i v továrním muzeu ve Wolfsburgu.
Později byl tento vůz vystaven i v továrním muzeu ve Wolfsburgu.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
po delší době si dáme další málo známou zajímavost.
Haller Taifun 1952
Autorem je Rudolf Haller z Mnichova, jehož hlavní činností byla stavba a výroba rychlých závodních člunů a letadel a to je na návrhu karoserie vozu znát. Na svou dobu rozhodně zaujme prosklenou střechou a velkou prosklenou plochou zadní části.
Přiznávám, že nemám 100% důkaz, že jde skutečně o přestavbu na podvozku z brouka, informační zdroje jsou kusé, uvádějí však pohon vzduchem chlazeným motorem s přeplňováním o výkonu 40PS(maximální rychlost 125mph), kdesi na netu je tvrzeno, že šlo o VW motor osazený kitem Okrasa. Podle snímků to vypadá, že byl použit zadní nárazník z brouka, také stěrače, volant a ráfky+poklice vypadají povědomě...konec konců co jiného než brouk nebo Kdf mohlo v roce 1952 sloužit v Německu jako základ pro přestavbu?
Vůz byl v roce 1952 prezentován hned ve třech us časopisech s tím, že jde o nový německý aerodynamický sportovní automobil, jehož cena činí 5.000USD: O dalším osudu vozu není nic známo, ale následující snímky napovídají, že asi skončil v USA. Za pozornost stojí porovnání výšky s běžným automobilem:
Haller Taifun 1952
Autorem je Rudolf Haller z Mnichova, jehož hlavní činností byla stavba a výroba rychlých závodních člunů a letadel a to je na návrhu karoserie vozu znát. Na svou dobu rozhodně zaujme prosklenou střechou a velkou prosklenou plochou zadní části.
Přiznávám, že nemám 100% důkaz, že jde skutečně o přestavbu na podvozku z brouka, informační zdroje jsou kusé, uvádějí však pohon vzduchem chlazeným motorem s přeplňováním o výkonu 40PS(maximální rychlost 125mph), kdesi na netu je tvrzeno, že šlo o VW motor osazený kitem Okrasa. Podle snímků to vypadá, že byl použit zadní nárazník z brouka, také stěrače, volant a ráfky+poklice vypadají povědomě...konec konců co jiného než brouk nebo Kdf mohlo v roce 1952 sloužit v Německu jako základ pro přestavbu?
Vůz byl v roce 1952 prezentován hned ve třech us časopisech s tím, že jde o nový německý aerodynamický sportovní automobil, jehož cena činí 5.000USD: O dalším osudu vozu není nic známo, ale následující snímky napovídají, že asi skončil v USA. Za pozornost stojí porovnání výšky s běžným automobilem: