Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Steyr Type 50- airccoled
Steyr vyrabel sve Volkswagny s vodou chlazenym vodnikem/boxerem o sile 25 Hp od r.1936 a vyrobeno bylo na
13 tis.kousku.O to zajimavejsi je tento kousek,kteremu byl nainplantovan motor z VW Kubelwagen a odbornici
se shoduji,ze tato kombinace pracuje velmi dobre.
O to zajimavejsi je,ze vuz byl nalezen V Ceske Republice,takze odtud pochazi i mistrovska prestavba.Vuz ma
par zajimavosti jako jsou kola z Tatry,zvetsene zadni okno ci zadni svetla z brouka.Vuz by mel byt nyni v Holandsku,
nebo Nizozemikam se dostal kolem r.1994.
Urcite by nebylo naskodu,kdyby nekdo vedel nejaky pribeh z Cech,jako co se kolem" Baby"delo a jestli nikdo nevi,
tak muze nekdo neco nalhat
13 tis.kousku.O to zajimavejsi je tento kousek,kteremu byl nainplantovan motor z VW Kubelwagen a odbornici
se shoduji,ze tato kombinace pracuje velmi dobre.
O to zajimavejsi je,ze vuz byl nalezen V Ceske Republice,takze odtud pochazi i mistrovska prestavba.Vuz ma
par zajimavosti jako jsou kola z Tatry,zvetsene zadni okno ci zadni svetla z brouka.Vuz by mel byt nyni v Holandsku,
nebo Nizozemikam se dostal kolem r.1994.
Urcite by nebylo naskodu,kdyby nekdo vedel nejaky pribeh z Cech,jako co se kolem" Baby"delo a jestli nikdo nevi,
tak muze nekdo neco nalhat
Vwase nocni sichta...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Aero 30 roadster na podvozku VW brouk - tomu sa hovorí nekultúrnosť.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Teda Jozef, kde jsi tohle vyhrabal. To je skutečný derivát. Ani Aero ani Brouk - a obou vozidel je škoda!
Co přijde dál???
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
ufff ... větší znesvěcení je to pro tu Aero 30... jen o něco menší, než když do ní je naprasen motor z Wartburga... broučího podvozku mi až tak líto není, ale je otázka, zda ta karoserie je echt Aero, nebo složeno ze zbytků + replikových dílů.
Třicítka je jeden z veteránů, kterých za pár let bude jezdit víc než v době vzniku
Třicítka je jeden z veteránů, kterých za pár let bude jezdit víc než v době vzniku
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Autobus na podvozku KDF 1941:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
a já doplním, že tahle celkem stylová přestavba byla realizována v Polsku:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
docela sympatický hybrid pro ty kteří neví zda začít broukem či busem
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
zcela náhodou jsem objevil další dobový snímek prototypu poštovního kombi Voll, o kterém píšu o kus výše:
a ejhle, snímek vyvrací můj původní zdroj, který tvrdil, že řidičovo dveře byly klasické a na pravé straně posuvné.... posuvné jsou oboje.- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
po delší době si dáme zase jednu amatérskou kreaci, která sice není nikterak krásná, navíc s největší pravděpodobností není na podvozku vw, používá jen agregáty a nejen tím se vymyká většině zde představeným vozů - i s ohledem na místo a dobu vzniku je to zajímavost.
Ronco Roadster
Tento automobil si vyrobil B.V. Ronco, Allentown, Pa., USA. Potřeboval k tomu něco auto součástek ze šrotiště, něco málo dílů z letadel, celkové náklady 700 USD a 2000 hodin práce.
Začal v listopadu 1944 (!) tím, že ve státě New York nakoupil na šrotišti dva motory a tři převodovky, trofejní materiál dovezený armádou ze Severní Afriky, takže evidentně jde o Kdf, čemuž odpovídá i fakt, že u převodovky je uveden samosvorný difernciál.
Jak je řešen rám a nápravy není ze zdroje jasné s vyjimkou údaje o nezávisle zavěšených kolech, ale s největší pravděpodobností půjde o vlastní konstrukci, protože KdF šasi by bylo zmíněno v soupisu použitých dílů. Kola evidentně nejsou VW/KdF, a potvrzuje to údaj o hydraulických brzdách.
Karoserii pořešil tvůrce vlemi jednoduše: základem jsou čtyři zadní blatníky údajně z vozu Nash 400s, které jsou spojeny "pruhy" plechu. Z letadla pocházejí sedačky a nádrž na pitnou vodu, která posloužila jako palivová.
Hmotnost vozidla jen něco přes 600kg.
V prosinci 1945 již bylo o vozu referováno v místním plátku a později, v dubnu 1947 v časopisu Popular Mechanics a to je můj zdroj.
Autor neměl ambice ho vyrábět komerčně a zůstalo u jednoho kusu.
Existují sice dvě fotografie rozdílných provedení karoserie (bez plátěné střechy a s ní a zejména bez dveří a se dveřmi), ale to si spíš vysvětluji tím, že původní jednoduchý návrh jen s výkrojem pro nastupování se ukázal jako nepohodlný a tak došlo k osazení dvířek a spolu se střechou i bočních clon k čelnímu oknu...
Ronco Roadster
Tento automobil si vyrobil B.V. Ronco, Allentown, Pa., USA. Potřeboval k tomu něco auto součástek ze šrotiště, něco málo dílů z letadel, celkové náklady 700 USD a 2000 hodin práce.
Začal v listopadu 1944 (!) tím, že ve státě New York nakoupil na šrotišti dva motory a tři převodovky, trofejní materiál dovezený armádou ze Severní Afriky, takže evidentně jde o Kdf, čemuž odpovídá i fakt, že u převodovky je uveden samosvorný difernciál.
Jak je řešen rám a nápravy není ze zdroje jasné s vyjimkou údaje o nezávisle zavěšených kolech, ale s největší pravděpodobností půjde o vlastní konstrukci, protože KdF šasi by bylo zmíněno v soupisu použitých dílů. Kola evidentně nejsou VW/KdF, a potvrzuje to údaj o hydraulických brzdách.
Karoserii pořešil tvůrce vlemi jednoduše: základem jsou čtyři zadní blatníky údajně z vozu Nash 400s, které jsou spojeny "pruhy" plechu. Z letadla pocházejí sedačky a nádrž na pitnou vodu, která posloužila jako palivová.
Hmotnost vozidla jen něco přes 600kg.
V prosinci 1945 již bylo o vozu referováno v místním plátku a později, v dubnu 1947 v časopisu Popular Mechanics a to je můj zdroj.
Autor neměl ambice ho vyrábět komerčně a zůstalo u jednoho kusu.
Existují sice dvě fotografie rozdílných provedení karoserie (bez plátěné střechy a s ní a zejména bez dveří a se dveřmi), ale to si spíš vysvětluji tím, že původní jednoduchý návrh jen s výkrojem pro nastupování se ukázal jako nepohodlný a tak došlo k osazení dvířek a spolu se střechou i bočních clon k čelnímu oknu...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Nedávno štof jinde nahodil otázku na docela zajímavé auto:
a taky že jo, na mých oblíbených stránkách:
http://gutefahrt.com/special.html" onclick="window.open(this.href);return false;
je uvedeno, že vůz postavili na podvozku ve brouk v roce 1956 bratři Vergo (mylně, jméno zní Verga)
S největší pravděpodobností zůstalo u jediného kusu (viz stejná značka dodnes), ale jinak tato švýcarská karosářská firma funguje od r.1830 dodnes.
Takže děkuji štofovi za dobrou "stopu", je to zajímavost, viz řešení "dveří"
zadní část:
No a příště si dáme zase nějakou karosářskou perlu z domácích luhů a garáží....
Aniž bych věnoval pozornost adrese snímku, tak jsem pátral v paměti, protože "tohle už jsem někde viděl"štof píše:Dnes jsem zcela náhodou narazil na totok...
Copak to jest?
a taky že jo, na mých oblíbených stránkách:
http://gutefahrt.com/special.html" onclick="window.open(this.href);return false;
je uvedeno, že vůz postavili na podvozku ve brouk v roce 1956 bratři Vergo (mylně, jméno zní Verga)
S největší pravděpodobností zůstalo u jediného kusu (viz stejná značka dodnes), ale jinak tato švýcarská karosářská firma funguje od r.1830 dodnes.
Takže děkuji štofovi za dobrou "stopu", je to zajímavost, viz řešení "dveří"
zadní část:
No a příště si dáme zase nějakou karosářskou perlu z domácích luhů a garáží....
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Na totok jsem narazil dnes. Doufám, že to tu někde není...abych neopakoval...
Jen si nejsu úplně jist, na jakém podvozku je to postaveno...
Chytré hlavy mě určitě doplní...
Jen si nejsu úplně jist, na jakém podvozku je to postaveno...
Chytré hlavy mě určitě doplní...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
A pak ještě něco stylově odlišného... Puma GTV
- Laco
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 870
- Registrován: 31 říj 2011
- Bydliště: Hřebeč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Bonito - Něco pro fanjšmekry !!
http://www.ebay.de/itm/VW-Bonito-FT-Kaf ... 27c7318705" onclick="window.open(this.href);return false;
tak kdopak si předělá brouka pánové ?
http://www.ebay.de/itm/VW-Bonito-FT-Kaf ... 27c7318705" onclick="window.open(this.href);return false;
tak kdopak si předělá brouka pánové ?
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Mame tu spoustu prispevku,ktere patri do Kit-cars,tak priste pratele zvazte mezi kreaci a Kitem
A ja dnes v sousedstvi narazil na jednoho pana,ktery me pozval na jeho zahradu ,to by jeden neveril co vsechno
lidi maji ukryto za kramy
A ja dnes v sousedstvi narazil na jednoho pana,ktery me pozval na jeho zahradu ,to by jeden neveril co vsechno
lidi maji ukryto za kramy
Vwase nocni sichta...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Nevěděl jsem kam bych to zařadil, tedy to dám sem, snad to zaujme. Pročítal jsem starý automobil (11/79) a narazil na toto. Doufám že to tu neproběhlo.
"Buggy vedoucího jezdce letošního mistrovství Evropy a vítěze z Nové Paky W. Rösela vyniká účelnou konstrukcí a spolehlivostí. Hnací jednotkou je plochý čtyřválec VW objemu 2000 cm3 s dvěma dvojitými spádovými karburátory Weber a výkonem 110 kW (150K)/6000 min. Jako u všech strojů zahraničních jezdců je umístěn za zadní nápravou a chráněn proti poškození při najetí zezadu trubkovým rámem; přední i zadní náprava jsou VW, rovněž čtyřstupňová převodovka. Vůz vážící 480 kg má vpředu pneumatiky Holert 155 SR 15, vzadu Continental 205/70 SR 14.
"Dříve oblíbené konstrukce vozů pro autokros připomíná bugy M. Parische. Použitá upravená karoserie Brouka VW, samozřejmě bez dveří a zasklených oken. Sedadlo i řízení jsou uprostřed vozu, v jehož zádi je čtyřválec VW 2362 cm3 o výkonu 140 kW (190 k)/6000 min. Čistič vzduchu je umístěn pod střechou vozu, kde se přece jen méně práší."
"Buggy vedoucího jezdce letošního mistrovství Evropy a vítěze z Nové Paky W. Rösela vyniká účelnou konstrukcí a spolehlivostí. Hnací jednotkou je plochý čtyřválec VW objemu 2000 cm3 s dvěma dvojitými spádovými karburátory Weber a výkonem 110 kW (150K)/6000 min. Jako u všech strojů zahraničních jezdců je umístěn za zadní nápravou a chráněn proti poškození při najetí zezadu trubkovým rámem; přední i zadní náprava jsou VW, rovněž čtyřstupňová převodovka. Vůz vážící 480 kg má vpředu pneumatiky Holert 155 SR 15, vzadu Continental 205/70 SR 14.
"Dříve oblíbené konstrukce vozů pro autokros připomíná bugy M. Parische. Použitá upravená karoserie Brouka VW, samozřejmě bez dveří a zasklených oken. Sedadlo i řízení jsou uprostřed vozu, v jehož zádi je čtyřválec VW 2362 cm3 o výkonu 140 kW (190 k)/6000 min. Čistič vzduchu je umístěn pod střechou vozu, kde se přece jen méně práší."
VW nemám
Jen se koukám, děkuji.
Jen se koukám, děkuji.
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 769
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Autokros by si zaslouzil samostatne tema, uz jen kvuli tomu, kolik matadoru tu mame (Jasko, Effik, Hort...)
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Škoda spartak s pohonnou jednotkou z KDF (alebo VW?)
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
A zasterky Trabant....tu uz clovek nevie kto plati a kto pije...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
A taky má píšťalku uprostřed, jako Laco:-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér
Píšťalku uprostřed měl již předválečný brouk. Tohle bude ale opravdu nefalšovaná domácko-kutilská práce.Pětišroub píše:A taky má píšťalku uprostřed, jako Laco:-D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912