Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
a totéž zezadu:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
na straně 10 tohoto topiku máme dva kusy laminátové karoserie kupé ala Wartburg 900/312 na vw/kdf podvozku.
Dnes se podíváme na originál plechovou karoserii Wartburg na vw podvozku.
Zepředu i zezadu normální warťas, ale po odklopení SPZ otvor pro startovací kliku prozrazuje, že je něco jinak: Vevnitř už přihořívá, pedály jinak a řadička na tunelu: někdo ukradl motor!: Fotky pochází u inzerce, údajně mělo jít o podvozek z KdF, ale motor typ3 (nebo jen sahara z něj, aby se vešel?), tlumiče novější, takže kdo ví, co tam z KdF zbylo.
Kdo to ví?
Přiznejte se, kdo to koupil!
Dnes se podíváme na originál plechovou karoserii Wartburg na vw podvozku.
Zepředu i zezadu normální warťas, ale po odklopení SPZ otvor pro startovací kliku prozrazuje, že je něco jinak: Vevnitř už přihořívá, pedály jinak a řadička na tunelu: někdo ukradl motor!: Fotky pochází u inzerce, údajně mělo jít o podvozek z KdF, ale motor typ3 (nebo jen sahara z něj, aby se vešel?), tlumiče novější, takže kdo ví, co tam z KdF zbylo.
Kdo to ví?
Přiznejte se, kdo to koupil!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Mistrovské dílo plné detailů, např ta odklápěcí SPZ pro startování klikou. No to je koncert...
Škoda že to někdo sundá z podvozku, dá ho stranou a udělá z toho KDF z lehárplechů bez ducha i pucha.
Škoda že to někdo sundá z podvozku, dá ho stranou a udělá z toho KDF z lehárplechů bez ducha i pucha.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
No ale třebas bude zas moct jezdit v uniformičce..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
To je ovšem okénko do alternativní historie. Třeba ty se něco takovýho fakt vyrábělo kdyby Áda nebyl kokot a dotáh svoje vize do konce
V každym případku je to velmi zajímavý auto a určitě uděla víc parády než z toho dělat zase jenom další repliku kaďoura.
BTW ta značka vypadá jako PH 56-64 nebo možná PN 56-64 (což by byla už velmi vzácká Plzeňská značka)
V každym případku je to velmi zajímavý auto a určitě uděla víc parády než z toho dělat zase jenom další repliku kaďoura.
BTW ta značka vypadá jako PH 56-64 nebo možná PN 56-64 (což by byla už velmi vzácká Plzeňská značka)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Já to vidím na perníkáře, jasný PU .martin_100 píše: ↑07 kvě 2021BTW ta značka vypadá jako PH 56-64 nebo možná PN 56-64 (což by byla už velmi vzácká Plzeňská značka)
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Neviem či to tu už bolo publikované.
Po vojne v Bratislave stavala firma Koller a spol. prototypy áut na platforme KDF (prestavby vojenskej techniky). Firma Koller po 1948 zaniká, ale autor návrhu Július Kubinský následne pôsobil v Brne vid.
https://www.eurooldtimers.com/cze/histo ... skeho.html
dalšie info na:
https://automix.denik.cz/magazin/pribeh ... 71001.html
Prvý automobil K&K Special , v spolupráci s firmou Koller a spol. v Bratislave. Rok 1946, motor s KdF. Druhý pretekový JK Mono, motor KdF
Po vojne v Bratislave stavala firma Koller a spol. prototypy áut na platforme KDF (prestavby vojenskej techniky). Firma Koller po 1948 zaniká, ale autor návrhu Július Kubinský následne pôsobil v Brne vid.
https://www.eurooldtimers.com/cze/histo ... skeho.html
dalšie info na:
https://automix.denik.cz/magazin/pribeh ... 71001.html
Prvý automobil K&K Special , v spolupráci s firmou Koller a spol. v Bratislave. Rok 1946, motor s KdF. Druhý pretekový JK Mono, motor KdF
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Tak ten posledni zavodak je masakr to bych bral
jdeme frflat na flat ...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Pěkný
Dal jsem dvě fotky do obrázku dne P365 jestli si někdo všimne, že je něco jinak...... nevšiml....
Hand Miersch ze Saxonu přišel o spodní část nohy (nepíše se která) ve druhé světové válce.
Po válce si otevřel soukromou dílnu na výrobu dámských bot ve městě Nosse.
K prodeji mu bylo povoleno cestovat do Maďarska,Polska, Československa a někdy s povolením do západního Německa.
Na začátku padesátých let se zamiloval do P 356 ze západoněmecké publikace,ale ačkoliv byl důležitý importér,tak mu nebylo možné koupit P 356 a tak se rozhodnul ke stavbě vlastního.
V tom samém čase měli dvojčata Fair a Knut Reimann ,21 let staré z technické univerzity v Drážďanech ten samý sen, takže narysovali plán a rozhodli se postavit P 356. Též jim pomohl výrobce karoserií Arnd Lindner, který z plánů vyrobil dřevěné kopyto na které se mohl přidělat rám podvozku, který pocházel z Kubelwagenu 82 což nebyl problém sehnat v poválečných létech.
Dalším problémem byl sehnat ve východním Německu kvalitní plech, což se podařilo panu Mierschovi sehnat díky známosti v Československu a podařilo se mu přepravit 30 metrů čtverečních silného kvalitního plechu a zadal pokračování panu Lindnerova k výrobě karoserie.
Protože podvozek byl o 30 cm delší a více širší než P 356,tak výsledkem se stal robustnější a těžší čtyřmístný sedan.
Shánění dílů bylo též obtížné. Miersch je pašoval v kufrech mezi východním a západním Německem přičemž mu hrozil kriminál v případě kontroly.
Po sedmi měsících a mnoha cestách pod policejní kontrolou se mu podařilo vůz dokončit a Porsche na zakázku bylo připraveno vyjet na silnici v listopadu 1954 se slabým motorem 30hp při váze vozu 1600 kg.
Dvanáct let později se mu podařilo importovat motor Porsche 1.6L 75hp.
Na začátku sedmdesátých let byl jeho byznys zkonfiskován,ale vůz mu naštěstí zůstal po té co argumentoval, že si vůz postavil sám speciálně pro jeho tělesné postižení.
Majitel i vůz přežili socialismus a brzo po sjednocení Německa se vůz dočkal originálního P 356 motoru 90 hp.
V roce 1994 se pán rozhodl prodat vůz nadšenci Michael Dunninger, který provedl nějaká zlepšení jako nové čalounění sedaček.
Ačkoliv vůz nebyl vyroben v Zuffenhausenu,tak ho výrobce rozpoznal jako legitimní Miersch 356.....
Dal jsem dvě fotky do obrázku dne P365 jestli si někdo všimne, že je něco jinak...... nevšiml....
Hand Miersch ze Saxonu přišel o spodní část nohy (nepíše se která) ve druhé světové válce.
Po válce si otevřel soukromou dílnu na výrobu dámských bot ve městě Nosse.
K prodeji mu bylo povoleno cestovat do Maďarska,Polska, Československa a někdy s povolením do západního Německa.
Na začátku padesátých let se zamiloval do P 356 ze západoněmecké publikace,ale ačkoliv byl důležitý importér,tak mu nebylo možné koupit P 356 a tak se rozhodnul ke stavbě vlastního.
V tom samém čase měli dvojčata Fair a Knut Reimann ,21 let staré z technické univerzity v Drážďanech ten samý sen, takže narysovali plán a rozhodli se postavit P 356. Též jim pomohl výrobce karoserií Arnd Lindner, který z plánů vyrobil dřevěné kopyto na které se mohl přidělat rám podvozku, který pocházel z Kubelwagenu 82 což nebyl problém sehnat v poválečných létech.
Dalším problémem byl sehnat ve východním Německu kvalitní plech, což se podařilo panu Mierschovi sehnat díky známosti v Československu a podařilo se mu přepravit 30 metrů čtverečních silného kvalitního plechu a zadal pokračování panu Lindnerova k výrobě karoserie.
Protože podvozek byl o 30 cm delší a více širší než P 356,tak výsledkem se stal robustnější a těžší čtyřmístný sedan.
Shánění dílů bylo též obtížné. Miersch je pašoval v kufrech mezi východním a západním Německem přičemž mu hrozil kriminál v případě kontroly.
Po sedmi měsících a mnoha cestách pod policejní kontrolou se mu podařilo vůz dokončit a Porsche na zakázku bylo připraveno vyjet na silnici v listopadu 1954 se slabým motorem 30hp při váze vozu 1600 kg.
Dvanáct let později se mu podařilo importovat motor Porsche 1.6L 75hp.
Na začátku sedmdesátých let byl jeho byznys zkonfiskován,ale vůz mu naštěstí zůstal po té co argumentoval, že si vůz postavil sám speciálně pro jeho tělesné postižení.
Majitel i vůz přežili socialismus a brzo po sjednocení Německa se vůz dočkal originálního P 356 motoru 90 hp.
V roce 1994 se pán rozhodl prodat vůz nadšenci Michael Dunninger, který provedl nějaká zlepšení jako nové čalounění sedaček.
Ačkoliv vůz nebyl vyroben v Zuffenhausenu,tak ho výrobce rozpoznal jako legitimní Miersch 356.....
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Pánové, děláte mi radost!
Ten Lindner Porsche od udeesky mi pomohl identifikovat stařičkou fotku v nálezovém stavu: našel jsem pár hezkých dobovek z průběhu výroby karoserie:
.. no a na to od Josefa se podíváme příště.
Ten Lindner Porsche od udeesky mi pomohl identifikovat stařičkou fotku v nálezovém stavu: našel jsem pár hezkých dobovek z průběhu výroby karoserie:
.. no a na to od Josefa se podíváme příště.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Jak jsem slíbil, vrácím se k příspěvku od Jozefa, dáme si jednu lahůdku ke kávě po pátečním obědě:
Tato je údajně ze závodu veteránů Zbraslav Jíloviště 1983 (fotka byla na prodej na aukru): Další je z jakési výstavy veteránů, zjevně před rokem 89 (vlastním originál snímku): Poslední jsem kdysi odkudsi stáhnul, střecha evidentně nepatří k autu a asi jen měla chránit interiér: Kde je auto dnes? Matně si pamatuji, že mi kdysi někdo říkal, že snad mělo být prodáno do Velké Británie.... víme víc?
Myslím si, že to tady už bylo a to hodně dávno, jenže nebýt Jozefa, tak dodnes nevím výrobce. Přitom to (díky zveřejnění kdysi na zadní straně Světa motorů) byla relativně známá věc, ale ani tam tehdy nebyl jmenován výrobce, jen tehdejší majitel z VCC Kutná hora. To, že je předek jiný a osazen světly - oproti kresbě - se dá vysvětlit tím, že byl vůz prodán jako ještě nedokončený (viz. odkazy na články výše). Ale když si porovnáte linii boku a tvar dveří a přední kapoty, myslím, že je to identické auto:Jozef píše: ↑07 kvě 2021Neviem či to tu už bolo publikované.
Po vojne v Bratislave stavala firma Koller a spol. prototypy áut na platforme KDF (prestavby vojenskej techniky). Firma Koller po 1948 zaniká, ale autor návrhu Július Kubinský následne pôsobil v Brne vid.
https://www.eurooldtimers.com/cze/histo ... skeho.html
dalšie info na:
https://automix.denik.cz/magazin/pribeh ... 71001.html
Prvý automobil K&K Special , v spolupráci s firmou Koller a spol. v Bratislave. Rok 1946, motor s KdF.
Takže Jozefe, velké díky a ještě přidám pár dobových fotografií, které jsem mezitím "ulovil"yahoďák píše: ↑15 říj 2004Pochází to z let cca 49-50, je to auto postavené pro závodění !
Z nedostatku vhodných vozidel prý tehdy závodníci často používali dostupný podvozek Kdf, na nějž stavěli vlastní karoserie. Tato je dvoumístná, je snížen podvozek, upraven motor, hmotnost 700kg, max. rychlost 125km/h.
Tato je údajně ze závodu veteránů Zbraslav Jíloviště 1983 (fotka byla na prodej na aukru): Další je z jakési výstavy veteránů, zjevně před rokem 89 (vlastním originál snímku): Poslední jsem kdysi odkudsi stáhnul, střecha evidentně nepatří k autu a asi jen měla chránit interiér: Kde je auto dnes? Matně si pamatuji, že mi kdysi někdo říkal, že snad mělo být prodáno do Velké Británie.... víme víc?
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Gratulujem k tomuto objavu. Škoda ho v Británií.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
K páteční kávě si dáme další "DDR Porsche"
Základem je podvozek KdF z roku 1944, výrobní číslo 2-048504 bylo uvedeno i v dochovaném DDR techničáku.
Karoserie kombinace výdřeva+ocelový plech,autor neuveden, vyrobeno údajně v roce 1957.
Motor VW 30PS
Prodáváno bylo v pojízdném a kompletním stavu.
Na prodej bylo cca v roce 2011.Základem je podvozek KdF z roku 1944, výrobní číslo 2-048504 bylo uvedeno i v dochovaném DDR techničáku.
Karoserie kombinace výdřeva+ocelový plech,autor neuveden, vyrobeno údajně v roce 1957.
Motor VW 30PS
Prodáváno bylo v pojízdném a kompletním stavu.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Myslím, že je pojízdné a viděl jsem ho osobně buď v Cambergu nebo v Hessischi.
viewtopic.php?f=34&t=13546&p=254540&hil ... he#p254540
viewtopic.php?f=34&t=13546&p=254540&hil ... he#p254540
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Superbrouk bratru Wilsona a Emersona Fittipaldi
Tento příběh se stal v roce 1968, předtím, než se Emerson Fittipaldi stal hvězdou F1. Rodina Fittipaldi byla v Brazílii známá svými úspěchy na poli motorsportu. Využili pomoci Nelsona Enza Brizziho, technika z letectví. V létě '69 dostal Brizzi nápad postavit auto pro účast v závodech. Představill nápad Wilsonovi, který přijal, zatímco Emerson závodil v Evropě. Konstrukce byla jednoduchá, karoserie Volkwagen Beetle vyříznutá těsně za sedadlem řidiče a přivařená k trubkovému rámu, který nesl motor a zadní zavěšení. Nejneuvěřitelnější věcí na voze byly dva vzduchem chlazené boxer motory o objemu 1 600 ccm (tedy celkový zdvihový objem 3 200 ccm), spojené pryžovým kloubem, podobným těm, které se používají v hnacích hřídelích u závodních vozů, s hřídelemi posunutými o 45 stupně, umístěné podélně. Přípravou motoru byla pověřena dvacetiletá Darci de Medeiros. Nucené chlazení vzduchu bylo nahrazeno skutečně neobvyklým dynamickým nasáváním vzduchu: Čelní sklo bylo více nakloněno, což fungovalo jako skutečný dopravník a nahoře byl umístěn obrovský přívod vzduchu, který pomocí 4 velkých trubek přiváděl vzduch do tepelné skupiny. Převodovka byla spřažena se zadním motorem a byla vybavena pouze dvěma převody: prvním pro rychlost 110 km/h a druhým pro 190 km/h. Řízení a přední odpružení byly standardní, zatímco brzdy byly Porsche, příliš velké a s žebrovanými bubny Tělo bylo vyrobeno ze sklolaminátu. Pneumatiky byly Firestone "Indy" namontované na 9 "předních a 10" zadních hořčíkových kolech. Debut se konal na 1000 km na okruhu Guanabara jižně od Rio de Janeira, klikaté a vlhké trati. V kvalifikaci byl nejrychlejší Carlos Pace na Alfě Romeo (2000 ccm 8V), na druhém místě Wilson se Super Beetle, na třetím Porsche, na čtvrtém Lola 70 s motorem Chevy a na pátém Fordu GT. 40 s termikou Weslake. V závodě v šestém kole musel odstoupit kvůli problémům s převodovkou, když byl na druhé pozici. Zúčastnil se dalších pár závodů, které kvůli spojce a převodovce nemohl vždy dokončit. Poté Emerson vstoupil do F1 a „hračka“ byla zapomenuta
Tento příběh se stal v roce 1968, předtím, než se Emerson Fittipaldi stal hvězdou F1. Rodina Fittipaldi byla v Brazílii známá svými úspěchy na poli motorsportu. Využili pomoci Nelsona Enza Brizziho, technika z letectví. V létě '69 dostal Brizzi nápad postavit auto pro účast v závodech. Představill nápad Wilsonovi, který přijal, zatímco Emerson závodil v Evropě. Konstrukce byla jednoduchá, karoserie Volkwagen Beetle vyříznutá těsně za sedadlem řidiče a přivařená k trubkovému rámu, který nesl motor a zadní zavěšení. Nejneuvěřitelnější věcí na voze byly dva vzduchem chlazené boxer motory o objemu 1 600 ccm (tedy celkový zdvihový objem 3 200 ccm), spojené pryžovým kloubem, podobným těm, které se používají v hnacích hřídelích u závodních vozů, s hřídelemi posunutými o 45 stupně, umístěné podélně. Přípravou motoru byla pověřena dvacetiletá Darci de Medeiros. Nucené chlazení vzduchu bylo nahrazeno skutečně neobvyklým dynamickým nasáváním vzduchu: Čelní sklo bylo více nakloněno, což fungovalo jako skutečný dopravník a nahoře byl umístěn obrovský přívod vzduchu, který pomocí 4 velkých trubek přiváděl vzduch do tepelné skupiny. Převodovka byla spřažena se zadním motorem a byla vybavena pouze dvěma převody: prvním pro rychlost 110 km/h a druhým pro 190 km/h. Řízení a přední odpružení byly standardní, zatímco brzdy byly Porsche, příliš velké a s žebrovanými bubny Tělo bylo vyrobeno ze sklolaminátu. Pneumatiky byly Firestone "Indy" namontované na 9 "předních a 10" zadních hořčíkových kolech. Debut se konal na 1000 km na okruhu Guanabara jižně od Rio de Janeira, klikaté a vlhké trati. V kvalifikaci byl nejrychlejší Carlos Pace na Alfě Romeo (2000 ccm 8V), na druhém místě Wilson se Super Beetle, na třetím Porsche, na čtvrtém Lola 70 s motorem Chevy a na pátém Fordu GT. 40 s termikou Weslake. V závodě v šestém kole musel odstoupit kvůli problémům s převodovkou, když byl na druhé pozici. Zúčastnil se dalších pár závodů, které kvůli spojce a převodovce nemohl vždy dokončit. Poté Emerson vstoupil do F1 a „hračka“ byla zapomenuta
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Noto je úchvatná hovězina. Chtěl bych to vidět v akci a jestě víc bych to chtěl vidět otevřený a mít možnost si to pořádně prohlídnout
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Hledani ztaceneho casu
viewtopic.php?p=38195#p38195
viewtopic.php?p=38195#p38195
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
safra, tento topik mi uplně uniknul...Sam píše: ↑21 led 2022Myslím, že je pojízdné a viděl jsem ho osobně buď v Cambergu nebo v Hessischi.
viewtopic.php?f=34&t=13546&p=254540&hil ... he#p254540
no nic, popojedem:
Loni byla na prodej další "bezcenná" karoserie z Wartburga sundaná z KdF podvozku. Kvalita detailů přestavby zdaleka nedosahovala toho s pardubickou SPZ o kus výše .... na podovzek se asi vrátí korektní kýbl karoserie...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Jeden kus na podvozku KDF z roku 1949 z Trnavy:
"Pred očami obyvateľov Trnavy sa začiatkom februára 1949 odohrávalo na tú dobu nezvyčajné motoristické divadlo. Ľudia postávali na zasnežených chodníkoch a so záujmom sledovali, ako sa po cestách preháňa auto, ktoré nápadne pripomínalo dizajn pretekárskej formuly.
Konštruktérom prototypu závodného automobilu, ktorý dostal prezývku Trnavský drak, bol Ján Krajčovič. Ten bol v tamojšom regióne známy ako odborník na motory a automobilové konštrukcie. Tomuto koníčku sa venoval celý život, pričom autá mu boli aj obživou. Pracoval totiž ako autodrožkár, čo bol predchodca dnešného taxikára.
Motoristický nadšenec, bývalý pretekár a zberateľ motocyklov Jozef Fitoš pre TASR uviedol, že Krajčovič patril ešte do starej gardy trnavských motoristov a bol vo svojej dobe považovaný za jedného z najlepších odborníkov na konštruovanie a opravy automobilov"
"Krajčovič bol aj konštruktérom prototypu dvojmiestneho závodného automobilu, ktorý vznikol niekoľko rokov po vojne a dosahoval vraj rýchlosť viac ako 130 kilometrov za hodinu. Mal aerodynamický tvar, odkrytú kabínu vodiča a pripomínal starý typ pretekárskej formuly.
Podľa záznamov z archívu TASR automobil bol poháňaný štvorvalcovým motorom KDF nemeckej výroby s objemom jeden liter.
"Jeden môj známy mi raz telefonoval, že kúpil dom a upratoval starú šopu, kde našiel množstvo starých súčiastok a časopisov. Vybral som sa tam a našiel také motoristické časopisy, ktoré som ani nepoznal. Boli však už dosť znehodnotené. Vtedy som sa dozvedel, že tento dom kedysi patril známemu pretekárovi," spomína Fitoš na prekvapujúci nález materiálu z dielne trnavského motoristického fachmana"
(Článok prebratý z TASR)
"Pred očami obyvateľov Trnavy sa začiatkom februára 1949 odohrávalo na tú dobu nezvyčajné motoristické divadlo. Ľudia postávali na zasnežených chodníkoch a so záujmom sledovali, ako sa po cestách preháňa auto, ktoré nápadne pripomínalo dizajn pretekárskej formuly.
Konštruktérom prototypu závodného automobilu, ktorý dostal prezývku Trnavský drak, bol Ján Krajčovič. Ten bol v tamojšom regióne známy ako odborník na motory a automobilové konštrukcie. Tomuto koníčku sa venoval celý život, pričom autá mu boli aj obživou. Pracoval totiž ako autodrožkár, čo bol predchodca dnešného taxikára.
Motoristický nadšenec, bývalý pretekár a zberateľ motocyklov Jozef Fitoš pre TASR uviedol, že Krajčovič patril ešte do starej gardy trnavských motoristov a bol vo svojej dobe považovaný za jedného z najlepších odborníkov na konštruovanie a opravy automobilov"
"Krajčovič bol aj konštruktérom prototypu dvojmiestneho závodného automobilu, ktorý vznikol niekoľko rokov po vojne a dosahoval vraj rýchlosť viac ako 130 kilometrov za hodinu. Mal aerodynamický tvar, odkrytú kabínu vodiča a pripomínal starý typ pretekárskej formuly.
Podľa záznamov z archívu TASR automobil bol poháňaný štvorvalcovým motorom KDF nemeckej výroby s objemom jeden liter.
"Jeden môj známy mi raz telefonoval, že kúpil dom a upratoval starú šopu, kde našiel množstvo starých súčiastok a časopisov. Vybral som sa tam a našiel také motoristické časopisy, ktoré som ani nepoznal. Boli však už dosť znehodnotené. Vtedy som sa dozvedel, že tento dom kedysi patril známemu pretekárovi," spomína Fitoš na prekvapujúci nález materiálu z dielne trnavského motoristického fachmana"
(Článok prebratý z TASR)
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Hmm, libové. Kdepak je jí asi tak konec.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912