Škoda RSO - nejpomalejší Porsche všech dob

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Škoda RSO - nejpomalejší Porsche všech dob

Příspěvek od bugz »

ŠKODA RSO - RADSCHLEPPER OST (konstrukce Ferdinand Porsche - Porsche typ175)


Rok výroby 1942 - 1944

Charakteristika těžký vojenský terénní tahač s pohonem všech kol (4 x 4)

Motor čtyřdobý, zážehový, vzduchem chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél nad přední nápravou

Zdvihový objem 6024 ccm

Výkon 66,2 kW (90 k) při 2000 ot/min

Převodové ústrojí převodovka a mezinápravové i nápravové rozvodovky v bloku s motorem, pohon kol čtyřmi spojovacími hřídely

Podvozek rám žebřinový

Celkové rozměry 6220 x 2300 x 3065 mm

Hmotnost vůz 7000 kg užitečná 5000 kg

Max. rychlost 16 km/h
Spotřeba 200 litrů na 100 km

Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, tahač s třímístnou kabinou a krátkou korbou

Poznámka podle továrních záznamů vyrobeno až 430 motorů

Vyrobeno kusů 206

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

takovej drobecek :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Příspěvek od VWenca »

Ty jo,to když jelo po kočičích hlavách,to musel bejt rachot :twisted:

Uživatelský avatar
Ferdinand
Příspěvky: 227
Registrován: 13 led 2006

Příspěvek od Ferdinand »

Jestlipak víte, že jako startovací agregát pro tohoto drobečka použil Ferdinand Porsche motor z KdF?
Jinak to byl jediný automobil, který Ferdinand Porsche zkonstruoval přímo v Čechách. Pracoval na něm za války ve škodovce Mladá Boleslav a pro specielní testy průchodnosti byl za městem utvořen umělý kopec. Pokud navštívíte tovární muzeum Škoda v Mladé Boleslavi (neohrnujte nos, dnes patří Škodovka do koncernu VW), tak je tam na jedné zdi velká fotka, kde je náš Ferda z Vratislavice na tomto kopci i s tímto samohybem.
Na původně plánovanou východní frontu se tento tahač nakonec nedostal, neboť se díky své váze neúměrně bořil na nezpevněných cestách našeho rudého bratra. Proto byla většina ROS vyexpedována do Holandska, Belgie a Francie.
Jeden bludný holanďan jej stále má jako "veterána", ale na srazy sním asi moc nejezdí.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

přál bych si to vidět v pohybu..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

jedným slovom mamut
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Na tothto drobca sme už skoro zabudli.
Tak len doplním jednu informáciu, ktorá tu zaznela. Štartér mal naozaj niečo spoločné s Kdf. Ale nebol to celý motor. Išlo o vzduchom chladený dvojvalec o objeme 565 ccm (vŕtanie/zdvih = 75/64) s výkonom 8,8 kW, takže to bola len polovica motora. V škodováckej továrni boli vraj tieto motory ešte aj po vojne často využívané na pohon manipulačných vozíkov.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak ešte fotka motora:
Obrázek

Umiestnenie "štartéra" je jasne vidieť. Zaujímavé je, že bola použitá pozdĺžna a nie priečna polovica motora. Takže z boxermotora sa stal radový dvojvalec. Ale chladený vzduchom.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

To je parada.... konstrukcne se s tim vyhrali.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od soe2 »

VWenca píše:Ty jo,to když jelo po kočičích hlavách,to musel bejt rachot :twisted:
a tych jiskér :twisted:
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Odpovědět