Škoda RSO - nejpomalejší Porsche všech dob
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Škoda RSO - nejpomalejší Porsche všech dob
ŠKODA RSO - RADSCHLEPPER OST (konstrukce Ferdinand Porsche - Porsche typ175)
Rok výroby 1942 - 1944
Charakteristika těžký vojenský terénní tahač s pohonem všech kol (4 x 4)
Motor čtyřdobý, zážehový, vzduchem chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél nad přední nápravou
Zdvihový objem 6024 ccm
Výkon 66,2 kW (90 k) při 2000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka a mezinápravové i nápravové rozvodovky v bloku s motorem, pohon kol čtyřmi spojovacími hřídely
Podvozek rám žebřinový
Celkové rozměry 6220 x 2300 x 3065 mm
Hmotnost vůz 7000 kg užitečná 5000 kg
Max. rychlost 16 km/h
Spotřeba 200 litrů na 100 km
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, tahač s třímístnou kabinou a krátkou korbou
Poznámka podle továrních záznamů vyrobeno až 430 motorů
Vyrobeno kusů 206
Rok výroby 1942 - 1944
Charakteristika těžký vojenský terénní tahač s pohonem všech kol (4 x 4)
Motor čtyřdobý, zážehový, vzduchem chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél nad přední nápravou
Zdvihový objem 6024 ccm
Výkon 66,2 kW (90 k) při 2000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka a mezinápravové i nápravové rozvodovky v bloku s motorem, pohon kol čtyřmi spojovacími hřídely
Podvozek rám žebřinový
Celkové rozměry 6220 x 2300 x 3065 mm
Hmotnost vůz 7000 kg užitečná 5000 kg
Max. rychlost 16 km/h
Spotřeba 200 litrů na 100 km
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely, tahač s třímístnou kabinou a krátkou korbou
Poznámka podle továrních záznamů vyrobeno až 430 motorů
Vyrobeno kusů 206
flat4 teoretik gang member number 1
Jestlipak víte, že jako startovací agregát pro tohoto drobečka použil Ferdinand Porsche motor z KdF?
Jinak to byl jediný automobil, který Ferdinand Porsche zkonstruoval přímo v Čechách. Pracoval na něm za války ve škodovce Mladá Boleslav a pro specielní testy průchodnosti byl za městem utvořen umělý kopec. Pokud navštívíte tovární muzeum Škoda v Mladé Boleslavi (neohrnujte nos, dnes patří Škodovka do koncernu VW), tak je tam na jedné zdi velká fotka, kde je náš Ferda z Vratislavice na tomto kopci i s tímto samohybem.
Na původně plánovanou východní frontu se tento tahač nakonec nedostal, neboť se díky své váze neúměrně bořil na nezpevněných cestách našeho rudého bratra. Proto byla většina ROS vyexpedována do Holandska, Belgie a Francie.
Jeden bludný holanďan jej stále má jako "veterána", ale na srazy sním asi moc nejezdí.
Jinak to byl jediný automobil, který Ferdinand Porsche zkonstruoval přímo v Čechách. Pracoval na něm za války ve škodovce Mladá Boleslav a pro specielní testy průchodnosti byl za městem utvořen umělý kopec. Pokud navštívíte tovární muzeum Škoda v Mladé Boleslavi (neohrnujte nos, dnes patří Škodovka do koncernu VW), tak je tam na jedné zdi velká fotka, kde je náš Ferda z Vratislavice na tomto kopci i s tímto samohybem.
Na původně plánovanou východní frontu se tento tahač nakonec nedostal, neboť se díky své váze neúměrně bořil na nezpevněných cestách našeho rudého bratra. Proto byla většina ROS vyexpedována do Holandska, Belgie a Francie.
Jeden bludný holanďan jej stále má jako "veterána", ale na srazy sním asi moc nejezdí.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
jedným slovom mamut
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Na tothto drobca sme už skoro zabudli.
Tak len doplním jednu informáciu, ktorá tu zaznela. Štartér mal naozaj niečo spoločné s Kdf. Ale nebol to celý motor. Išlo o vzduchom chladený dvojvalec o objeme 565 ccm (vŕtanie/zdvih = 75/64) s výkonom 8,8 kW, takže to bola len polovica motora. V škodováckej továrni boli vraj tieto motory ešte aj po vojne často využívané na pohon manipulačných vozíkov.
Tak len doplním jednu informáciu, ktorá tu zaznela. Štartér mal naozaj niečo spoločné s Kdf. Ale nebol to celý motor. Išlo o vzduchom chladený dvojvalec o objeme 565 ccm (vŕtanie/zdvih = 75/64) s výkonom 8,8 kW, takže to bola len polovica motora. V škodováckej továrni boli vraj tieto motory ešte aj po vojne často využívané na pohon manipulačných vozíkov.
...možno sa mýlim.