Traktor VW
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Tak se hezky pevně usaďte a sledujte, představíme si pořádnej traktor a sice:
Volkstraktor
Píše se rok 1937 a DAF v rámci zlepšení pracovních podmínek rolnictva zadává konstrukční kanmceláři pana Porsche jasnou zakázku: co nejjednodušš a tudíž co nejspolehlivější a hlavně nejlevnější traktor.
Výsledek je zde, Volkstraktor Typ 110, jinak též zvaný Klein-Schlepper:
Moc se toho zjistit nedá, jen že pohon zajišťoval vzduchem chlazený dvouválec. Na zadní pneu se díky kontrukci na boku ráfku daly snadno umístit "lopatky", které výrazně zvýšily průchodnost v blátivém terénu. Na přední straně motoru bylo možno zapojit na přídavný náhon další mechanismy, takže se stroj mohl využívat univerzálně, jako tahač, přepravník i jako nosič nářadí.
Z velkolepých plánů vybudovat dle vzoru Volkswagenwerke též Volkstraktorenwerke sešlo z důvodu zahájení války, zřejmě zůstalo jen u prototypů (některé zdroje uvádí Typ 110 až 113). Stroj na prvním snímku je vybaven rozsáhlým příslušenstvím, na jiných (žel málo kvalitních snímcích) je vidět i s uzavřenou plechovou bednou na přídi, ale podvozek byl variabilní a dalo se měnit uspořádní, včetně místa řidiče, na tomto krásném snímku to vynikne nejlépe:
.
Volkstraktor
Píše se rok 1937 a DAF v rámci zlepšení pracovních podmínek rolnictva zadává konstrukční kanmceláři pana Porsche jasnou zakázku: co nejjednodušš a tudíž co nejspolehlivější a hlavně nejlevnější traktor.
Výsledek je zde, Volkstraktor Typ 110, jinak též zvaný Klein-Schlepper:
Moc se toho zjistit nedá, jen že pohon zajišťoval vzduchem chlazený dvouválec. Na zadní pneu se díky kontrukci na boku ráfku daly snadno umístit "lopatky", které výrazně zvýšily průchodnost v blátivém terénu. Na přední straně motoru bylo možno zapojit na přídavný náhon další mechanismy, takže se stroj mohl využívat univerzálně, jako tahač, přepravník i jako nosič nářadí.
Z velkolepých plánů vybudovat dle vzoru Volkswagenwerke též Volkstraktorenwerke sešlo z důvodu zahájení války, zřejmě zůstalo jen u prototypů (některé zdroje uvádí Typ 110 až 113). Stroj na prvním snímku je vybaven rozsáhlým příslušenstvím, na jiných (žel málo kvalitních snímcích) je vidět i s uzavřenou plechovou bednou na přídi, ale podvozek byl variabilní a dalo se měnit uspořádní, včetně místa řidiče, na tomto krásném snímku to vynikne nejlépe:
.
take prispeji s troskou do mlyna
trakturky legendarniho Nemecke vyrobce BUNGARTZ
ZDE KRASNY PREHLED HISTORIE TETO ZNACKY
v modelovych radach teto znacky se behem 60-tych let vyrabely traktory Bungartz T7 a T8 s motory VW.Bungartz T7 byl osazen motorem Volkswagen Industriemotor o vykonu 34 hp.
Dobove prospekty
Planky
A zde dochovany plne pojizdny kousek
trakturky legendarniho Nemecke vyrobce BUNGARTZ
ZDE KRASNY PREHLED HISTORIE TETO ZNACKY
v modelovych radach teto znacky se behem 60-tych let vyrabely traktory Bungartz T7 a T8 s motory VW.Bungartz T7 byl osazen motorem Volkswagen Industriemotor o vykonu 34 hp.
Dobove prospekty
Planky
A zde dochovany plne pojizdny kousek
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2227
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor VW
Nejnovější číslo Světa motorů.
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Traktor VW
A jeste jednou neco k Volkstraktoru(Typ110),ktery byl vyvinut na zadost nemecke vlady,jak uz Yahodak napsal v r.1937
pro zemedelce,aby si ulechcili praci.Jasne,ze zly jazykove nezapomeli poopravit dejiny v tom smyslu,ze slo
Hitlerovi,aby nakrmil armadu.Jeste bych si dovolil poopravit Yahodaka,kdy traktor s ridicem je Typ110,zatimco
obkrocmo sedice na motoru je Typ 111/112.Bohuzel se neda sehnat vsechny modely na obrazcich,ale vi se,ze z Typu113
nasledovala jiz rada Porscheho traktoru vyrabenych v povalecnych letech
Cokoliv...v kazdem pripade bych rad videl jak vypada dvouvalcovy motor do "V" a pak to bude asi uz velmi blyzko
podobe starteru motoru Skoda z remorkeru.Tak co Jirko,nevyhrabes nekde fotku motoru? [-o<
pro zemedelce,aby si ulechcili praci.Jasne,ze zly jazykove nezapomeli poopravit dejiny v tom smyslu,ze slo
Hitlerovi,aby nakrmil armadu.Jeste bych si dovolil poopravit Yahodaka,kdy traktor s ridicem je Typ110,zatimco
obkrocmo sedice na motoru je Typ 111/112.Bohuzel se neda sehnat vsechny modely na obrazcich,ale vi se,ze z Typu113
nasledovala jiz rada Porscheho traktoru vyrabenych v povalecnych letech
Cokoliv...v kazdem pripade bych rad videl jak vypada dvouvalcovy motor do "V" a pak to bude asi uz velmi blyzko
podobe starteru motoru Skoda z remorkeru.Tak co Jirko,nevyhrabes nekde fotku motoru? [-o<
Vwase nocni sichta...
Re: Traktor VW
Neviem či to tu už niekedy bolo riešené, ale pozná ho niekto?
na svete je veľa ťažkých havárii, no najťažšia je zrážka s blbcom
Re: Traktor VW
BOBARD
firma založená v roku 1927 Emilom Bobardom.
Výroba traktorov na obrábanie Burgundských viníc.
http://www.bobard.com/sommaire.cgi?LANGUE=fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Traktor Buche 1956 s motorom 25hp
Bobard BB VW 1959 s motorom typ 12.
firma založená v roku 1927 Emilom Bobardom.
Výroba traktorov na obrábanie Burgundských viníc.
http://www.bobard.com/sommaire.cgi?LANGUE=fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Traktor Buche 1956 s motorom 25hp
Bobard BB VW 1959 s motorom typ 12.
na svete je veľa ťažkých havárii, no najťažšia je zrážka s blbcom
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Traktor VW
díky, to je parádní příspěvek.
Re: Traktor VW
Co mne spis prekvapuje je ze Francouzy, s jejich historickou averzi vuci nemcum, a prece jen tak kratce po valce, pouzivali i kdyz castecne nemeckou techniku. Za takovy cin se Francouz povazoval skoro za kolaboranta.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Traktor VW
to je Andy zajímavá úvaha, už při prohlížení starých pohlednic jsem si všiml, že frantíci jsou patrioti co se aut týče - je na nich absolutní minimum brouků.... ale asi se to časem změnilo, protože francouzská acVW scéna je velmi silná, jak jsi sám nedávno jinde psal...
Re: Traktor VW
No to samozrejme, uz je prece jen jina doba a od pulky minuleho stoleti ubehli 2 generace. A ano, francouzka aircooled scena je opravdu silna, a to proto ze se do toho nemycha politika, to uz je davno pryc. Jinka Francouzy jsou velky patrioti (nesahej mi na kohouta).
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2227
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor VW
Hurá na pole ...
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Traktor VW
Pětišroub je zpátky? V tom případě si připomeneme jeho dávnou hlášku, která se zrovna na Bobard velmi hodí :
snížit, fuchsy!
snížit, fuchsy!